Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest Eurydike

Så bra at risottoen ble suksess! :)

Egentlig er risotto en kjempelur idé når man har en ukjent grønnsak e.l. man vil teste smaken på. Fikk den en lett rosa lød, altså? :fnise:

Her blir det nattmat, vi var nemlig litt sene med å komme i gang, pga fin ettermiddagssensommersol på terrassen og generelt avslappet stemning. Og så irriterer jeg meg over at jeg ikke kan sette kjempegryten inn i ovnen ved lav varme slik jeg pleier, fordi alt svir seg ved 125 g. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk den en lett rosa lød, altså? :fnise:
Ja, med et hint av lys gusjegrønn. :ler: Men selve mangolden tok seg jo godt ut, i mørkegrønt og rødt.

Her blir det nattmat, vi var nemlig litt sene med å komme i gang, pga fin ettermiddagssensommersol på terrassen og generelt avslappet stemning. Og så irriterer jeg meg over at jeg ikke kan sette kjempegryten inn i ovnen ved lav varme slik jeg pleier, fordi alt svir seg ved 125 g. :sur:
Den ovnen din høres unektelig ut til å ha litt av en personlighet. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Insprert av deg lagde jeg aniskakene i dag, og valgte å herme etter resten av desserten. Jeg marinerte kirsebær, rips og bringebær i en marinade av cognac, brunt sukker og bittelitt anisfrø, serverte vaniljeparfait og kakene dine til. Meget vellykket :)

Jeg planlegger en fest i slutten av måneden, med gode venner som skal serveres tapas. Jeg har lyst å lage et dessertplatå, og der skal kakene definitivt få en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

Den sist innkjøpte Malabarespressoen min smaker forresten ikke som den skal! :grine:

Jeg mistenker at de har satt merkelappen på feil pakke, og at den egentlig inneholder en espresso med mer syre. Hele starten på dagen blir jo ødelagt! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg lurer på når man står opp for å være på jobb 0750? Kanskje det har noe med faste arbeidstider å gjøre? Jeg stod opp 0630, og hadde ikke knallgod tid, men tok allikevel ikke bussen før 0805. Og hvordan skal det gå når jeg blir alene med Hunden fra neste uke av? :klø:

Jeg er en treiging om morgenen, noe som sikkert har sin bakgrunn i at jeg bodde så nært universitetet tidligere at jeg la meg til dårlige vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*innser at jeg aldri blir tidligEurydike*

:sjenert:

Vi liker deg uansett! :klem:

:vinke: og :kaffekopp: fra friskogopplagtElastica.
God formiddag fra noenlundeopplagtNilma.

Den sist innkjøpte Malabarespressoen min smaker forresten ikke som den skal! :grine:

Jeg mistenker at de har satt merkelappen på feil pakke, og at den egentlig inneholder en espresso med mer syre. Hele starten på dagen blir jo ødelagt! :grine:

Dustemikler! Noen ting tuller man bare ikke med! :frustrert:

Jeg lurer på når man står opp for å være på jobb 0750? Kanskje det har noe med faste arbeidstider å gjøre? Jeg stod opp 0630, og hadde ikke knallgod tid, men tok allikevel ikke bussen før 0805. Og hvordan skal det gå når jeg blir alene med Hunden fra neste uke av? :klø:

Jeg er en treiging om morgenen, noe som sikkert har sin bakgrunn i at jeg bodde så nært universitetet tidligere at jeg la meg til dårlige vaner.

Mellom 0630 og 0700. Jeg dusjer om kvelden, så jeg trenger snaut 20 min på badet, mens mannen lager frokost. Dessuten tar det under 10 minutter å kjøre til jobb. Men det er klart, det blir sjelden lange avslappede frokoster, for det er oftere vi står opp nærmere 07 enn 0630, så jeg har planer om å komme meg opp litt tidligere. Jeg liker å begynne tidlig (vel, liker og liker :Gjesp:), selv om jeg har fleksitid, så kan jeg komme meg hjem i rimelig tid. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne glemte jeg visst i sted.

Insprert av deg lagde jeg aniskakene i dag, og valgte å herme etter resten av desserten. Jeg marinerte kirsebær, rips og bringebær i en marinade av cognac, brunt sukker og bittelitt anisfrø, serverte vaniljeparfait og kakene dine til. Meget vellykket :)

Jeg planlegger en fest i slutten av måneden, med gode venner som skal serveres tapas. Jeg har lyst å lage et dessertplatå, og der skal kakene definitivt få en plass.

Så bra! :hoppe: Jeg synes de kakene er kjempegode, og så er de litt uvanlige, både mht. smak og konsistens, synes jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...