Gjest Eurydike Skrevet 7. september 2008 #4101 Del Skrevet 7. september 2008 Så bra at risottoen ble suksess! Egentlig er risotto en kjempelur idé når man har en ukjent grønnsak e.l. man vil teste smaken på. Fikk den en lett rosa lød, altså? Her blir det nattmat, vi var nemlig litt sene med å komme i gang, pga fin ettermiddagssensommersol på terrassen og generelt avslappet stemning. Og så irriterer jeg meg over at jeg ikke kan sette kjempegryten inn i ovnen ved lav varme slik jeg pleier, fordi alt svir seg ved 125 g. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. september 2008 Forfatter #4102 Del Skrevet 7. september 2008 Fikk den en lett rosa lød, altså? Ja, med et hint av lys gusjegrønn. Men selve mangolden tok seg jo godt ut, i mørkegrønt og rødt. Her blir det nattmat, vi var nemlig litt sene med å komme i gang, pga fin ettermiddagssensommersol på terrassen og generelt avslappet stemning. Og så irriterer jeg meg over at jeg ikke kan sette kjempegryten inn i ovnen ved lav varme slik jeg pleier, fordi alt svir seg ved 125 g. Den ovnen din høres unektelig ut til å ha litt av en personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 7. september 2008 #4103 Del Skrevet 7. september 2008 Den ovnen din høres unektelig ut til å ha litt av en personlighet. Den er sinnsykt ivrig i tjenesten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 7. september 2008 #4104 Del Skrevet 7. september 2008 Insprert av deg lagde jeg aniskakene i dag, og valgte å herme etter resten av desserten. Jeg marinerte kirsebær, rips og bringebær i en marinade av cognac, brunt sukker og bittelitt anisfrø, serverte vaniljeparfait og kakene dine til. Meget vellykket Jeg planlegger en fest i slutten av måneden, med gode venner som skal serveres tapas. Jeg har lyst å lage et dessertplatå, og der skal kakene definitivt få en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. september 2008 #4105 Del Skrevet 8. september 2008 Før deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4106 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg var her 07.50, jeg, men jeg jobber altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. september 2008 #4107 Del Skrevet 8. september 2008 Regnet nesten med at du var på jobb allerede ja, så jeg tenkte jeg måtte forte meg for å få posta før deg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 8. september 2008 #4108 Del Skrevet 8. september 2008 Grattis til tidligFakse! Heisann, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4109 Del Skrevet 8. september 2008 eilan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 8. september 2008 #4110 Del Skrevet 8. september 2008 *innser at jeg aldri blir tidligEurydike* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. september 2008 #4111 Del Skrevet 8. september 2008 og fra friskogopplagtElastica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 8. september 2008 #4112 Del Skrevet 8. september 2008 Den sist innkjøpte Malabarespressoen min smaker forresten ikke som den skal! Jeg mistenker at de har satt merkelappen på feil pakke, og at den egentlig inneholder en espresso med mer syre. Hele starten på dagen blir jo ødelagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 8. september 2008 #4113 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg lurer på når man står opp for å være på jobb 0750? Kanskje det har noe med faste arbeidstider å gjøre? Jeg stod opp 0630, og hadde ikke knallgod tid, men tok allikevel ikke bussen før 0805. Og hvordan skal det gå når jeg blir alene med Hunden fra neste uke av? :klø: Jeg er en treiging om morgenen, noe som sikkert har sin bakgrunn i at jeg bodde så nært universitetet tidligere at jeg la meg til dårlige vaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4114 Del Skrevet 8. september 2008 *innser at jeg aldri blir tidligEurydike* Vi liker deg uansett! og fra friskogopplagtElastica.God formiddag fra noenlundeopplagtNilma. Den sist innkjøpte Malabarespressoen min smaker forresten ikke som den skal! Jeg mistenker at de har satt merkelappen på feil pakke, og at den egentlig inneholder en espresso med mer syre. Hele starten på dagen blir jo ødelagt! Dustemikler! Noen ting tuller man bare ikke med! Jeg lurer på når man står opp for å være på jobb 0750? Kanskje det har noe med faste arbeidstider å gjøre? Jeg stod opp 0630, og hadde ikke knallgod tid, men tok allikevel ikke bussen før 0805. Og hvordan skal det gå når jeg blir alene med Hunden fra neste uke av? :klø: Jeg er en treiging om morgenen, noe som sikkert har sin bakgrunn i at jeg bodde så nært universitetet tidligere at jeg la meg til dårlige vaner.Mellom 0630 og 0700. Jeg dusjer om kvelden, så jeg trenger snaut 20 min på badet, mens mannen lager frokost. Dessuten tar det under 10 minutter å kjøre til jobb. Men det er klart, det blir sjelden lange avslappede frokoster, for det er oftere vi står opp nærmere 07 enn 0630, så jeg har planer om å komme meg opp litt tidligere. Jeg liker å begynne tidlig (vel, liker og liker ), selv om jeg har fleksitid, så kan jeg komme meg hjem i rimelig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4115 Del Skrevet 8. september 2008 Denne glemte jeg visst i sted. Insprert av deg lagde jeg aniskakene i dag, og valgte å herme etter resten av desserten. Jeg marinerte kirsebær, rips og bringebær i en marinade av cognac, brunt sukker og bittelitt anisfrø, serverte vaniljeparfait og kakene dine til. Meget vellykket Jeg planlegger en fest i slutten av måneden, med gode venner som skal serveres tapas. Jeg har lyst å lage et dessertplatå, og der skal kakene definitivt få en plass. Så bra! Jeg synes de kakene er kjempegode, og så er de litt uvanlige, både mht. smak og konsistens, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. september 2008 Forfatter #4116 Del Skrevet 8. september 2008 Nå tror jeg at jeg skal gjøre noe bent frem sjokkerende. Jeg skal legge meg, og dét før klokken 23. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. september 2008 #4117 Del Skrevet 8. september 2008 Det hørtes veldig fornuftig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 8. september 2008 #4118 Del Skrevet 8. september 2008 Så absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. september 2008 #4119 Del Skrevet 8. september 2008 Så absolutt. I seng med seg, Eurydike! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. september 2008 #4120 Del Skrevet 8. september 2008 I seng med seg, Eurydike! *mørkeringerunderøynenesmiley*? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå