Nilma Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3821 Del Skrevet 20. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3822 Del Skrevet 20. august 2008 Middagsinnspill ønskes! Jeg har planer om å fylle den tidligere omtalte store squashen etter denne oppskriften. Som tilbehør vurderer jeg enten brun basmati og villrisblanding og tomatsalat eller potetstappe og et-eller-annet. Jeg har i grunnen mest lyst på potetstappe, men hva annet kan jeg ha som tilbehør da? Jeg har noe fennikel jeg gjerne skulle brukt opp, kunne det passe, enten grillet eller smørsurret? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 20. august 2008 #3823 Del Skrevet 20. august 2008 Men det rareste jeg har fått på sveler og vafler, er graut. Indre Nordmøre Brun, litt karamellaktig graut til fest og hvit semulegrøt til hverdags. Men ikke skyld på meg. Det er ikke jeg som er nordmøringen her. Det er det verste jeg har hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. august 2008 Forfatter #3824 Del Skrevet 20. august 2008 Fresi, akkurat den kombinasjonen kan du få slippe når du skal drive sveleeksperimenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3825 Del Skrevet 21. august 2008 Det gikk plutselig opp for meg at i går var det nøyaktig en måned til Englandstur. :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 21. august 2008 #3826 Del Skrevet 21. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. august 2008 #3827 Del Skrevet 21. august 2008 Hvordan ble middagen? Jeg leste innlegget ditt i går, men kunne ikke komme opp med noen idéer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. august 2008 #3828 Del Skrevet 21. august 2008 England, ja! Jeg fant ut i går at jeg i alle fall får meg en svipptur til Cambrigde i januar. Kanskje jeg skal ta med mannen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3829 Del Skrevet 21. august 2008 Hvordan ble middagen?Slett ikke verst. Selve squashen var veldig god, litt fastere enn vanlig squash, synes jeg, og fyllet hadde fin smak. Når det gjelder tilbehør lot jeg latskapen ta overhånd, så jeg kuttet rett og slett opp litt fennikel, gulrot og purre og hadde det og en smørklatt oppi vannet som skulle helles rundt squashen, før jeg puttet det hele i ovnen. Det ble faktisk ganske godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3830 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) England, ja! Jeg fant ut i går at jeg i alle fall får meg en svipptur til Cambrigde i januar. Kanskje jeg skal ta med mannen også?Så bra! Hadde vi dratt til East Anglia, som vi vurderte, hadde Cambridge helt klart stått på listen. Endret 21. august 2008 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3831 Del Skrevet 21. august 2008 Urk, jeg sovnet på sofaen, og nå er jeg fullstendig groggy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3832 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg har akkurat oppdaget at Inspector Rebus begynner på NRK 21.30. Britisk krim! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. august 2008 #3833 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg har akkurat oppdaget at Inspector Rebus begynner på NRK 21.30. Britisk krim! Jeg skal også se! Men først bake litt scones. Vi har forresten vært ute og spist - jeg hadde kylling og syntes egentlig retten var overraskende god. Litt prøvesmaking over bordet, og vi kom litt bestyrtet fram til at kombinasjonen av smaker var nesten identisk med vår egen standard stekt kylling-middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3834 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg skal også se! Men først bake litt scones.Hm, jeg er ikke sikker på om scones er tingen til Rebus. Vi har dessverre drukket opp Belhaven-ølet (skotsk!) vi hadde i kjøleskapet, det hadde jo vært perfekt. Vi har forresten vært ute og spist - jeg hadde kylling og syntes egentlig retten var overraskende god. Litt prøvesmaking over bordet, og vi kom litt bestyrtet fram til at kombinasjonen av smaker var nesten identisk med vår egen standard stekt kylling-middag. Artig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. august 2008 #3835 Del Skrevet 21. august 2008 Hm, jeg er ikke sikker på om scones er tingen til Rebus. Vi har dessverre drukket opp Belhaven-ølet (skotsk!) vi hadde i kjøleskapet, det hadde jo vært perfekt. De to tingene er ikke koordinert, egentlig - ren tilfeldighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3836 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Apropos scones, jeg ble så glad da jeg oppdaget at det nye bakeriutsalget hadde scones, så jeg kjøpte et par stykker til helgen. Lagde te og skulle virkelig kose oss, og så oppdager vi at det er nøtter i sconesen. Ikke at det smakte så fælt, men jeg ville jo ha engelske scones. Det samme stedet kaller for øvrig en kanelbolleaktig tingest med perlesukkerdryss for brioche, så det er kanskje ikke så rart at de kødder med sconesen. Endret 21. august 2008 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. august 2008 #3837 Del Skrevet 21. august 2008 I siste Good Food er det forresten en oppskrift på scones med lønnesirup, havre og valnøtter som jeg har veldig lyst til å teste. Signert Si, selvfølgelig. (Ja, også han andre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. august 2008 #3838 Del Skrevet 21. august 2008 Men den brioche-wannabesaken hørtes ikke overbevisende ut, må jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3839 Del Skrevet 21. august 2008 I siste Good Food er det forresten en oppskrift på scones med lønnesirup, havre og valnøtter som jeg har veldig lyst til å teste. Signert Si, selvfølgelig. (Ja, også han andre).Fra the "Hairy Bakers", som de kaller seg nå? Jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes om det navnet, "hårete" og baking går ikke så godt sammen, synes jeg. Jeg så også den oppskriften, så slett ikke ille ut (jeg har ikke noe prinsipielt i mot alternative sconeingredienser, men et lite skilt som opplyser om det kan da ikke være for mye forlangt ). Jeg tenkte forresten på deg da jeg så gutta på tv her om dagen. Men den brioche-wannabesaken hørtes ikke overbevisende ut, må jeg si.Ikke helt, nei. Fyren bak disken ble litt snurt da jeg ikke kunne dy meg for å påpeke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. august 2008 #3840 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg tenkte forresten på deg da jeg så gutta på tv her om dagen. Hva har jeg gjort. Hairy Bakers, ja. Det blir liksom ikke det samme. (Ikke er jeg helt fortrolig med det nye bukkeskjegget og hestehalen hans heller). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå