Nilma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3301 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Jeg gjentar. Ingen hast. Kamskjell med blomkålpuré et "so 2006", ja, i hvertfall i New York, men ikke overalt ellers, feks ikke i Zia-land. *dukker unna for en rett venstre*Jaja, jeg har likt den kombinasjonen siden før 2006, så da har jeg da i det minste vært i forkant om jeg er utrendy nå. Siden jeg skal gifte meg imorgen trenger jeg litt menyinspirasjon. Helst en relativt enkel, men eksklusiv meny, som ikke tar all verdens tid å forberede og lage. 3- retter er forsåvidt nok, jeg skal spise lunsj ute så på kvelden er jeg sikkert ikke sååå sulten. Ojsann!! Og gratulerer så mye! Jeg har ingen menyforslag sånn på direkten, men jeg likte Fakses idé; småmat og champis høres supert ut. Dessuten slår du oss, vi giftet oss på omtrent tre måneders varsel.Vi også. Endret 22. juli 2008 av Nilma
onyx Skrevet 22. juli 2008 #3302 Skrevet 22. juli 2008 Gratulerer, Onyx! Så hyggelig - lykke og hell med dagen og menyen og alt dertilhørende! Dessuten slår du oss, vi giftet oss på omtrent tre måneders varsel. Tre uker er rekord! Har dessverre ingen gode tips på stående fot. Bare unngå såkalt "erotisk mat", for det er blodharry. Ojsann!! Og gratulerer så mye! Jeg har ingen menyforslag sånn på direkten, men jeg likte Fakses idé; småmat og champis høres supert ut. Takker og bukker! Jeg har jo vist at jeg skulle gifte meg litt lengre enn 3 uker, må jo det siden papirarbeidet tar evigheter. Men datoen ble satt for 3 uker siden, skulle ha kortere varsel, men det gikk ikke.... Du må være den ultimate anti-bridezilla! Sannsynligvis! "Hva?! Må jeg ha NY kjole til bryllupet? Kan jeg ikke bruke denne H&M kjolen min???" *Onyx dypt sjokkert til sin kommende mann, som forøvrig IKKE syntes at det passet seg med H&M på bryllupsdagen...*
onyx Skrevet 22. juli 2008 #3303 Skrevet 22. juli 2008 Småmat er notert. Det blir nok litt av det også. Skal gå innom den svinedyre gourmetbutikken og se hva de har... Jeg har også lyst på sjømat, faktisk. Jeg krysser fingrene for at jeg finner noe bra. *onyx tar tydligvis også brylupsmiddagen på gefühlen*
Nilma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3304 Skrevet 22. juli 2008 *onyx tar tydligvis også brylupsmiddagen på gefühlen*Dét er i mine øyne mer sjokkerende enn å vurdere H&M-kjole. Høres ut som om dere planlegger en ganske laidback affære?
onyx Skrevet 22. juli 2008 #3305 Skrevet 22. juli 2008 Dét er i mine øyne mer sjokkerende enn å vurdere H&M-kjole. Høres ut som om dere planlegger en ganske laidback affære? Jeg kan da ikke planlegge for mye heller, må jo ta hensyn til hva jeg finner i butikkene. Jeg har merket meg at hvis jeg planlegger alt for nøyaktig før jeg går og handler blir jeg mer låst om jeg ikke finner det jeg skal. Jeg vet jo hva jeg har, jeg ser hva jeg får lyst på og planlegger litt på veien ut fra hva jeg finner. Impulskokkelering! Joda, blir en ganske laidback affære. Jeg fåt helt fnatt bare ved tanken på å arrangere tradisjonelt bryllup. En liten runde innpå bryllupsforumet og alle eventuelle nykker blir fort kurert. Vi gidder ikke bruke masse penger på fest, vi bruker de på bryllupsreise til Malaysia istedet... Mmmmm masse god mat der!
Gjest Zia Skrevet 22. juli 2008 #3306 Skrevet 22. juli 2008 I går hadde jeg egentlig planer om å prøve ut den ovennevnte breiflabboppskriften, men god chorizo var ikke å oppdrive. Derimot hadde de ferske, levende kamskjell i fiskebutikken. Det har jeg knapt sett før, og aldri tilberedt, så det måtte jeg selvsagt prøve. Gjennomføringen var kanskje ikke så elegant, men jeg fikk da renset dem. Dermed ble middagen som følger: - Kamskjell med blomkålpuré (var det harry eller utrendy det var nå igjen?), trøffelolje og litt feldsalat. - Trofie med erter, asparges, cherrytomater, bittesmå artisjokkhjerter og mozarella. - Taleggio og supermoden upasteurisert Brie med pæresyltetøy. Perfekt sommermeny! Kamskjellrensking er for øvrig ikke morsomt. Både jeg og samboeren min synes det er litt ekkelt når det ligger og pulserer på skjærebrettet. *grøss* Vi pleier derfor å slåss om å ikke gjøre det. Kamskjell med blomkålpuré er 2006, ja. Harry som bare det. Vinvalget var et eksempel på "man tager hva man haver", i dette tilfellet Langmann Schilcher rosé. Ikke helt optimalt, men ganske ok. I det hele tatt en veldig god mandagsmiddag. Jeg kan forestille meg at den passet veldig godt til pastaretten, og at den heller ikke var så verst sammen med osten. Jeg har lyst til å prøve denne rosévinen forresten, jeg har lest mye bra om den både her og der. Kamskjell med blomkålpuré et "so 2006", ja, i hvertfall i New York, men ikke overalt ellers, feks ikke i Zia-land. *dukker unna for en rett venstre* :slåss:
Gjest Zia Skrevet 22. juli 2008 #3307 Skrevet 22. juli 2008 Siden jeg skal gifte meg imorgen trenger jeg litt menyinspirasjon. Helst en relativt enkel, men eksklusiv meny, som ikke tar all verdens tid å forberede og lage. 3- retter er forsåvidt nok, jeg skal spise lunsj ute så på kvelden er jeg sikkert ikke sååå sulten. Og noen vil kanskje si at det er dårlig planlegging å tenke på sånt først dagen før bryllupet og det er jeg forsåvidt enig i... jeg har jo vist om datoen i sikkert 3 uker nå! Og ingen blomkålpuré takk, her nede på kontinentet er det bare så ut! Fantastisk! Gratulerer! Jeg er også veldig imponert over ikke-bridezillatendensene. Hva med å ha østers som en del av måltidet? Det krever jo ingen tilberedning, bortsett fra at man selvsagt må åpne dem, og det kan være litt tricky noen ganger. Skalldyr er jo ellers en glimrende ting å ha, da man lett kan få til et nydelig og eksklusivt måltid uten de store anstrengelsene på kjøkkenet. Lykke til i morgen!
ashera Skrevet 22. juli 2008 #3308 Skrevet 22. juli 2008 Og vi blir slett ikke lei oss for et lite referat om et par dager, Onyx!
Gjest Zia Skrevet 22. juli 2008 #3309 Skrevet 22. juli 2008 Jeg kan da ikke planlegge for mye heller, må jo ta hensyn til hva jeg finner i butikkene. Jeg har merket meg at hvis jeg planlegger alt for nøyaktig før jeg går og handler blir jeg mer låst om jeg ikke finner det jeg skal. Jeg vet jo hva jeg har, jeg ser hva jeg får lyst på og planlegger litt på veien ut fra hva jeg finner. Impulskokkelering! Sånn blir det ofte for meg også. Det må jo være flott å å rundt i de mest eksklusive butikker med lommeboka på vid gap, for jeg regner med at dere ikke har tenkt å spare på noe! Glimrende plan, med andre ord.
Nilma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3310 Skrevet 22. juli 2008 Kamskjell med blomkålpuré er 2006, ja. Harry som bare det. Det kan jeg i grunnen godt leve med. Jeg kan forestille meg at den passet veldig godt til pastaretten, og at den heller ikke var så verst sammen med osten. Jeg har lyst til å prøve denne rosévinen forresten, jeg har lest mye bra om den både her og der. Ja, den var god til pastaen (den kombinasjonen tror jeg vi har hatt før), og overraskende god til osten, selv om det kanskje ikke var helt optimalt sammen med det søte pæresyltetøyet. Husker jeg helt feil, eller er du glad i vin med mye syre? I så fall tror jeg du vil like Schilcheren. Jeg synes i hvert fall den er deilig, en av sommerens nyoppdagede favoritter sammen med Conte Ricci Chiaretto.
Nilma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3311 Skrevet 22. juli 2008 Og vi blir slett ikke lei oss for et lite referat om et par dager, Onyx! Ja!
Nilma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3312 Skrevet 22. juli 2008 For øvrig kan jeg meddele at jeg forhåpentligvis er på nett igjen hjemme i løpet av den kommende uken. Vi er ikke så raske av oss, nei.
Fakse Skrevet 22. juli 2008 #3313 Skrevet 22. juli 2008 For øvrig kan jeg meddele at jeg forhåpentligvis er på nett igjen hjemme i løpet av den kommende uken. Vi er ikke så raske av oss, nei. Endelig
ashera Skrevet 22. juli 2008 #3314 Skrevet 22. juli 2008 Husker jeg helt feil, eller er du glad i vin med mye syre? I så fall tror jeg du vil like Schilcheren. Helt enig! Og litt annerledes enn de andre, mest populære rosévinene.
Nilma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3315 Skrevet 22. juli 2008 Endelig Jeg ser spesielt frem til å endelig kunne delta i tirsdagsfylleriene. Helt enig! Og litt annerledes enn de andre, mest populære rosévinene.
Nilma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3316 Skrevet 22. juli 2008 Onyx! Hvis du titter innom, så: Lykke til i morgen!
Gjest Eurydike Skrevet 22. juli 2008 #3317 Skrevet 22. juli 2008 Siden jeg skal gifte meg imorgen trenger jeg litt menyinspirasjon. Helst en relativt enkel, men eksklusiv meny, som ikke tar all verdens tid å forberede og lage. 3- retter er forsåvidt nok, jeg skal spise lunsj ute så på kvelden er jeg sikkert ikke sååå sulten. Og noen vil kanskje si at det er dårlig planlegging å tenke på sånt først dagen før bryllupet og det er jeg forsåvidt enig i... jeg har jo vist om datoen i sikkert 3 uker nå! Og ingen blomkålpuré takk, her nede på kontinentet er det bare så ut! Gratulerer så mye, onyx! Jeg skal fluksens sende deg oppskriften på desserten min, i tilfelle det kan være et alternativ. Ellers er jeg enig i sjømatforslag - sjøkreps, feks? Jeg spiste fantastisk rå sjøkreps tidligere i sommer marinert med fennikel og rosa grapefrukt. Men jeg har dessverre ingen oppskrift. Bare unngå såkalt "erotisk mat", for det er blodharry. Himmel og hav. Dette er kanskje det utsagnet på KG jeg til nå og antakeligvis for all fremtid kan si at jeg aller, aller, aller mest er enig i. SIGNERER! Du trykket altså med andre ord på en av de berømmelige knappene, junia. Om det er bare de nygifte eller kanskje noe få til som skal spise, hva med å lage småretter av noe slag? Det tar jo litt tid å spise, og jeg kan tenke meg at det er fint å sitte der og plukke mens man fordøyer dagens intrykk. Forøvrig må jo Eurydike sin champagne-jordbær-dessert være ypperlig til en anledning som denne. Men da må hun videresende oppskriften selv, for den slags friheter tar jeg meg ikke. Eurydike *skal sende PM* :slåss: Jeg ser spesielt frem til å endelig kunne delta i tirsdagsfylleriene. JAAA!
onyx Skrevet 22. juli 2008 #3318 Skrevet 22. juli 2008 Fantastisk! Gratulerer! Jeg er også veldig imponert over ikke-bridezillatendensene. Hva med å ha østers som en del av måltidet? Det krever jo ingen tilberedning, bortsett fra at man selvsagt må åpne dem, og det kan være litt tricky noen ganger. Skalldyr er jo ellers en glimrende ting å ha, da man lett kan få til et nydelig og eksklusivt måltid uten de store anstrengelsene på kjøkkenet. Lykke til i morgen! Jo takk for det. Jeg prøver å få mannen til å skjønne hvor heldig han er siden jeg overhodet ikke er en overdramatisk bridzilla og veldig flink til å lage mat, men jeg er ikke alltid like sikker på at han vet å verdsette det. Og vi blir slett ikke lei oss for et lite referat om et par dager, Onyx! Joda, det kommer nok et referat, ja kanskje flere... Siden vi har så liten en feiring så er det rom for flere enn bare en bryllupsmiddag. Dessuten er flere feiringer en utmerket måte å få prøvd ut alle de alternative bryllupsmenyfantasiene mine........ Det må jo være flott å å rundt i de mest eksklusive butikker med lommeboka på vid gap, for jeg regner med at dere ikke har tenkt å spare på noe! Glimrende plan, med andre ord. HUff, det er nesten så det gjør vondt når man ser de vannvittige prisene de opererer med på ferskvare, og da spesielt fisk, til tider. 750 nok per kiloget for piggvarfilet? Ok, så er den villfangst da... men likevel?
onyx Skrevet 22. juli 2008 #3319 Skrevet 22. juli 2008 Gratulerer så mye, onyx! Jeg skal fluksens sende deg oppskriften på desserten min, i tilfelle det kan være et alternativ. Takk for oppskrift! Den skal testest snart og jeg vurderer allerede om den kan fungere med de digre saftige bjørnebærene de har på mitt lokale gårdsutsalg for tiden. hm...
Nilma Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #3320 Skrevet 23. juli 2008 Himmel og hav. Dette er kanskje det utsagnet på KG jeg til nå og antakeligvis for all fremtid kan si at jeg aller, aller, aller mest er enig i. SIGNERER! Burde du ikke egentlig bruke denne her? Joda, det kommer nok et referat, ja kanskje flere...*glede seg*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå