Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

:murvegg: Nå tror jeg den lille resten av hukommelse jeg hadde har forduftet totalt.

Først oppdager jeg på at jeg har et møte i dag som jeg trodde var i neste uke, sånn at jeg hadde gooood tid til å forberede meg. Ehh nei, jeg har 2 timer. Deretter ringer mamma og lurer på om jeg husker at gudfaren min har 80-årsdag i dag. Det husker jeg selvsagt... ikke. :sjenert: *bestille blomster i en helsikes fart*

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Huff, kjip start på dagen! :troest:

Jeg hadde en liknende opplevelse forleden, bare enda mer stressende. Men den fant heldigvis sted om natten, i en drøm, av type mareritt. :fnise:

Håper det tar seg opp etterhvert. Jeg må ta meg sammen og feste dype tanker til papiret snarest, akkompagnert av håndverkere som banker taktfast på nabohuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kronisk til å glemme bursdager. Kjekkt med en mamma som kan ordne sånn for en :)

Gikk møtet greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjip start på dagen! :troest:

Jeg hadde en liknende opplevelse forleden, bare enda mer stressende. Men den fant heldigvis sted om natten, i en drøm, av type mareritt. :fnise:

:ler: Det var da enda godt! Jeg drømmer til stadighet at jeg skal reise et eller annet sted, og bare har minutter på å pakke, mens jeg løper rundt uten å finne noe som helst. Blir jo helt utslitt av sånt!

Håper det tar seg opp etterhvert. Jeg må ta meg sammen og feste dype tanker til papiret snarest, akkompagnert av håndverkere som banker taktfast på nabohuset.
Hvordan går det, fått tenkt noen dype tanker? For øvrig likte jeg begrepet ad hoc-arkiv jeg så deg bruke et eller annet sted. :tommelsmil: Det er akkurat det jeg har på pulten min (og tildels hjemme, bare at der er det snakk om litt andre ting).

Jeg håper møtet gikk bra, selv om du fikk lite tid på å forberede deg.
Gikk møtet greit?
Det gikk helt fint, jeg jobber visst bedre under press enn jeg trodde. ;)

Og ja, greit med litt hjelp til å huske bursdager, selv om jeg normalt har god kontroll på akkurat dét. Jeg er rett og slett usedvanlig distré for tiden. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Grattis med vel overstått og vellykket møte! :tommelsmil:

Hvordan går det, fått tenkt noen dype tanker?

Du tror meg vel ikke, men det har jeg faktisk! :hoppe::fnise:

Alt mens jeg freste og forbannet alle som laget forstyrrende lyder utenfor, fra håndverkere til hunder til lekende, uskyldige barn. *nifs når jeg er konsentrert og travel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror meg vel ikke, men det har jeg faktisk! :hoppe::fnise:
Så bra! :tommelsmil:

Alt mens jeg freste og forbannet alle som laget forstyrrende lyder utenfor, fra håndverkere til hunder til lekende, uskyldige barn. *nifs når jeg er konsentrert og travel*
:fnise: Jeg kan i grunnen se det for meg.

Jeg er ellers fornøyd med å ha kommet meg på trening i går, for første gang på nærmere tre uker. Det er i grunnen ikke treningen i seg selv jeg har savnet, men den gode følelsen etterpå. Greier jeg å komme meg på svømming en av dagene også skal jeg si meg fornøyd, jeg er tross alt ikke hundre prosent i form ennå. Drittværet frister ikke akkurat til å være i aktivitet utendørs heller, så det er godt det finnes alternativer under tak. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er surt og grått ute er det i grunnen ikke så verst å være på jobb med Moka Sidamo i presskannen og Boktilsynet på radioen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du ikke distrahert av å høre radio på jobb? Jeg klarer ikke å konsentrere meg, så jeg får ikke hørt noen av de fine P2-programmene i løpet av dagen :(

Jeg har forresten også hatt første skikkelige trening i dag, etter lang tids syke-opphold. Har savnet det, men som du sier er det nok følelsen etterpå man savner aller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, så blir jeg mer distrahert av jobbingen enn av radioen, så det er ikke alle programmene jeg får med meg like mye av. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rope: Timianspørsmål: Hvordan holde en timianplante i live mer enn to dager?

Timian er min favoritt blant friske urter, men jeg synes de er så fryktelig vanskelig å holde liv i, så hvis noen har gode tips blir jeg fryktelig glad. :) Jeg kjøpte en flott plante i går, men kjenner jeg meg rett er det ikke mange dagene til den er en trist liten dusk i vinduskarmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått timian til å overleve ute på balkongen, men med det været som dere ser ut til å ha, er det kanskje ikke så aktuelt.

Får jeg lov til å irritere meg litt over egen glemskhet her inne? Mandag hadde jeg planlagt å forsteke bunner til minipai, slik at vi kunne spise minipai til middag på tirsdag, som egentlig er en travel dag uten mye tid til matlaging. Men det glemte jeg selvsagt, så jeg flyttet torsdagens middag frem. Så i går var det meningen at jeg skulle lage minipaibunner, men så klarte jeg å glemme det igjen og i dag rekker jeg det ikke. Tirsdag og torsdag er våre faste dager for kjapp mat.

:sukk:

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg har bare fått timian til å overleve ute på balkongen, men med det været som dere ser ut til å ha, er det kanskje ikke så aktuelt.

Samme her, dessverre.

salsera: Du får lage omelett! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rope: Timianspørsmål: Hvordan holde en timianplante i live mer enn to dager?

Timian er min favoritt blant friske urter, men jeg synes de er så fryktelig vanskelig å holde liv i, så hvis noen har gode tips blir jeg fryktelig glad. :) Jeg kjøpte en flott plante i går, men kjenner jeg meg rett er det ikke mange dagene til den er en trist liten dusk i vinduskarmen...

Jeg planter mine ut når det er vår/sommersesong. Jeg har en timianplante som har overtatt halve stenbedet mitt. Det virker som om de trives godt hvis de får rikelig med jord, vann ser det ut som om de klarer seg uten over lengre perioder. Men nå har vi et litt annet klima enn deg, tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å irritere meg litt over egen glemskhet her inne?
Værsågod! Bra jeg ikke er alene med svimlingen min! :ler:

Ang. timian så er nok ikke uteplanting noe alternativ, nei. Ikke er det vær for det, og vi bor såpass nær trafikkert vei at jeg ikke har lyst til å spise noe som vokser på verandaen. (Landsens jente som jeg er nekter jeg å tørke klær utendørs i byen også, så min "innfødte" venninne mobber meg litt. :fnise:) Jeg får bare satse på mange timiankrydrede middager de nærmeste dagene, og håpe planten overlever til søndag, for det er da jeg virkelig trenger den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod! Bra jeg ikke er alene med svimlingen min! :ler:

Ang. timian så er nok ikke uteplanting noe alternativ, nei. Ikke er det vær for det, og vi bor såpass nær trafikkert vei at jeg ikke har lyst til å spise noe som vokser på verandaen. (Landsens jente som jeg er nekter jeg å tørke klær utendørs i byen også, så min "innfødte" venninne mobber meg litt. :fnise:) Jeg får bare satse på mange timiankrydrede middager de nærmeste dagene, og håpe planten overlever til søndag, for det er da jeg virkelig trenger den. :)

...men du kan jo bare plukke stilkene av planten og fryse dem ned! Det glemte jeg å si, men det funker kjempebra. Bare frys det løst i en pose, og ta opp det du trenger når du trenger det...:-D!

*har blåst opp alt for mange ballonger - hjerne midlertidig ute av drift*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*har blåst opp alt for mange ballonger - hjerne midlertidig ute av drift*

Rådet om nedfrysing er med andre ord ikke helt til å stole på? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men du kan jo bare plukke stilkene av planten og fryse dem ned! Det glemte jeg å si, men det funker kjempebra. Bare frys det løst i en pose, og ta opp det du trenger når du trenger det...:-D!
Det visste jeg ikke - tusen takk for supert tips! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådet om nedfrysing er med andre ord ikke helt til å stole på? :fnise:
:overrasket::sjokk:

Jeg tror jeg tar sjansen, jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Frysing av urteoverskudd er faktisk en riktig god idé, i hvertfall når det skal brukes i varmretter.

God bedring til papagenas hjerne! :fnise:

(som ellers synes å virke aldeles utmerket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...