Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Av og til trenger man rett og slett litt tid for seg selv. Denne helgen er stort sett uten planer for oss også, og jeg kjenner at det passer meg utmerket.
Definitivt! Jeg trenger egentlig mye av det, så jeg kjenner at jeg rett og slett blir litt muggen om jeg må være for sosial. :fnise:

Spesielt dersom man ikke er helt i form er vel neppe hyttetur og andre sosiale aktiviteter det beste.

God bedring, forresten!

Sant nok, og tusen takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nilma trenger skrekkelig mye tid for seg selv, har jeg etterhvert skjønt. :fnise:
Det er muligens et gjennomgående tema i de nevrotiske notatene, ja. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Det er muligens et gjennomgående tema i de nevrotiske notatene, ja. :sjenert:

Jeg er bare fornøyd med å finne en likesinnet sær enstøing, i grunnen. :ler::eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha en forholdsvis sosial helg. I kveld skal vi på fest hos noen venner, og i morgen er vi invitert med på båttur. Jeg har tenkt å fiske, og jeg akter å få masse fisk. :sjarmor: I alle tilfeller får vi dra på polet og kjøpe inn masse hvitvin slik at vi er vel forberedt til ulike typer fiskemiddag.

Vi har forresten lyst til å lage noe mat å ta med, det må helst være noe man bare kan spise med fingrene. Vi har tenkt på noe à la samosa/piroger/pasties. Har du noen forslag eller tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare fornøyd med å finne en likesinnet sær enstøing, i grunnen. :ler::eeeh:
:ler:

Vi har forresten lyst til å lage noe mat å ta med, det må helst være noe man bare kan spise med fingrene. Vi har tenkt på noe à la samosa/piroger/pasties. Har du noen forslag eller tips?
Kan ikke si jeg har laget så mye av denslags, det er typisk sånt jeg synes er kjempegodt, men aldri kommer meg til å lage selv. Det eneste i den retningen jeg har laget er sambusak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er suuuuulten! :grine: Jeg hadde glemt at jeg skulle i et møte rundt lunsjtider, så alt jeg rakk å hive i meg var en yoghurt. Og nå er kantina stengt. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er suuuuulten! :grine: Jeg hadde glemt at jeg skulle i et møte rundt lunsjtider, så alt jeg rakk å hive i meg var en yoghurt. Og nå er kantina stengt. :grine:

Stakkars! :troest:

Jeg hadde egentlig tenkt å bedrive matprat, men jeg lister meg stille ut i stedet. :ler:

*hensynsfull*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne matprate, jeg tenker ikke på stort annet i øyeblikket likevel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det kanskje ikke pent å si at jeg nå skal lage en svær langpanne brownies, størrelsesorden 8 egg og 400 g sjokolade......

Ang. einstøing: Mannen har vært borte hele uka, og jeg skal ikke underslå at det er noe deilig med å kunne surre rundt alene i huset om kveldene. Men det skal bli godt å få ham hjem i morgen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg i likhet med deg over noen rolige dager i helgen. Jeg har ikke planer om å være mer sosial enn jeg må og gleder meg til å sløve hjemme. :ler:

Siden du har åpnet for matprat i boka di selv om du er sulten, benytter jeg muligheten til å spørre om tips. Igjen. :sjenert: Vi planlegger en fest og har da tenkt å ha diverse fingermat. Jeg har en pakke store pastaskjell liggende og lurer på om det kan fungere å fylle dem, men jeg vet ikke helt hva jeg kan fylle dem med.

God helg!

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg i likhet med deg over noen rolige dager i helgen. Jeg har ikke planer om å være mer sosial enn jeg må og gleder meg til å sløve hjemme. :ler:
Enda en søster i ånden! :tommelsmil::ler:

Jeg har en pakke store pastaskjell liggende og lurer på om det kan fungere å fylle dem, men jeg vet ikke helt hva jeg kan fylle dem med.
Jeg har laget en veldig god rett med fylte pastaskjell med bl.a. valnøtter og blåmuggost en gang (originaloppskriften inkluderer bacon, men jeg er sikker på at den ville være god uten også), men jeg kan ikke finne den igjen. :sur: Men en liten innvending - vil ikke pastaskjell være litt for klissete som fingermat, selv uten saus?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende og fristende ukemeny du hadde denne uken, Nilma! :spise:

Enig! :) Og dessuten ble jeg glad for lenken til de danske sidene med Rick Stein-oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Utrolig spennende og fristende ukemeny du hadde denne uken, Nilma! :spise:
:bukke: Jeg har brukt store deler av sløvehelgen til å pløye kokebøker og matblad (-er?). Mandag og onsdag er hovedsakelig hentet fra Madhur Jaffreys World Vegetarian, der jeg for øvrig så utrolig mye interessant. Lørdagens middag er nesten en blåkopi av middagen vi hadde denne lørdagen, som var et eksempel på "man tager hva man haver"; jeg hadde latt meg friste av trofiette og verdens søteste små artiskokkhjerter i olje på favorittbutikken, så jeg tok utgangspunkt i det og sånt jeg ellers hadde i skapet og fikk en veldig god, enkel og sommerlig pastarett. Videre har jeg sett sesongens første hvalkjøtt i butikkene, så det var jo et must. :sikle:

Jeg er som du kanskje skjønner inne i en matperiode for tiden, det er så mye jeg har lyst til å lage at jeg sikkert kunne hatt tre middager for dagen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! :) Og dessuten ble jeg glad for lenken til de danske sidene med Rick Stein-oppskrifter.
:) Den retten jeg linket til har jeg lenge hatt lyst til å lage, men det har liksom ikke passet seg sånn. Jeg har ikke sett så nøye på de andre oppskriftene der, men det er sikkert en god idé, jeg har litt sansen for Rick Stein.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sansen for Rick Stein. Jeg synes maten hans er rett frem og ujålete, og dessuten full av smak. Og oppskriftene hans er definitivt home cooking - det er noe mange andre restaurantkokker som skriver om mat ikke er særlig flinke til, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :klø: Jeg tenkte ikke over at det kunne bli for klissete, men det har du sikkert rett i. Jeg må i alle fall prøve det en gang først. Får jeg ikke brukt dem til fingermat, kan jeg jo bruke dem til forrett en annen gang. Jeg bør kanskje finne ut hvor mye mat jeg trenger. Jeg er best til å lage mat til to, ikke til 20. Det blir endel kaker i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...