Gjest Zia Skrevet 11. april 2008 #2621 Skrevet 11. april 2008 Her snakkes det om veldig fristende mat. Og jeg som har planlagt en halvkjedelig middag i dag. Kanskje jeg skal endre kveldens meny?
Gjest Eurydike Skrevet 11. april 2008 #2622 Skrevet 11. april 2008 Et sikkert dumt spørsmål, men bruker dere da bare hvitvin eller eller bruker dere en skvett vann også? Forresten spiste vi den gulrot- og linsesuppen i går, Eudydike. Den ble veldig god, men først litt tam. Kanskje er det noen av kryddrene mine som begynner å bli for gamle? Litt etterkrydring hjalp betraktelig. Nå har vi faktisk gått tom for gulrøtter, så dagens plan med å teste gulrotpureen din må vente til etter neste handletur. Ikke noe vann, bare vin og sprit! Ang. gulrøtter: Er det ikke det ene, så er det det andre. Problemer, problemer!
Gjest Eurydike Skrevet 11. april 2008 #2623 Skrevet 11. april 2008 Her snakkes det om veldig fristende mat. Og jeg som har planlagt en halvkjedelig middag i dag. Middagen din i dag hørtes da god ut den? Ikke kjedeligere enn min, ihvertfall, som ble valgt i et anfall av akutt idétørke.
Gjest Zia Skrevet 11. april 2008 #2624 Skrevet 11. april 2008 Middagen din i dag hørtes da god ut den? Ikke kjedeligere enn min, ihvertfall, som ble valgt i et anfall av akutt idétørke. Den var da slett ikke kjedelig - jeg vil kalle den "fastfood i elitedivisjonen"!
salsera Skrevet 11. april 2008 #2625 Skrevet 11. april 2008 Her snakkes det om veldig fristende mat. Og jeg som har planlagt en halvkjedelig middag i dag. Kanskje jeg skal endre kveldens meny? Jeg må visst en tur inn i middagstråden for å se hva det halvkjedelige er. Jeg nekter å tro at du spiser noe slikt. Ikke noe vann, bare vin og sprit! Ang. gulrøtter: Er det ikke det ene, så er det det andre. Problemer, problemer! Ok, da må jeg bare finne ut av mengdene. Kanskje jeg skal stjele fennikelideen også i helga? Jeg er forresten overrasket over hvor mye gulrøtter vi har klart å få i oss. Jeg skrev handleliste på jobb ut fra hukommelsen og trodde at vi ikke hadde gulrøtter. Samboer handlet og oppdaget da han kom hjem at vi allerede hadde gulrøtter. Jeg overså glatt alle gulrøttene og tok for sikkerhets skyld med en pose med gulrøtter da jeg stakk innom en butikk i lunsjpausen neste dag. Nå er alle oppspist.
Gjest Eurydike Skrevet 11. april 2008 #2626 Skrevet 11. april 2008 Jeg er forresten overrasket over hvor mye gulrøtter vi har klart å få i oss. Jeg skrev handleliste på jobb ut fra hukommelsen og trodde at vi ikke hadde gulrøtter. Samboer handlet og oppdaget da han kom hjem at vi allerede hadde gulrøtter. Jeg overså glatt alle gulrøttene og tok for sikkerhets skyld med en pose med gulrøtter da jeg stakk innom en butikk i lunsjpausen neste dag. Nå er alle oppspist. Sånn er det når man havner på gulrotkjøret.
salsera Skrevet 11. april 2008 #2627 Skrevet 11. april 2008 Forresten så høres begge middagene alt annet enn kjedelig ut.
Gjest Zia Skrevet 11. april 2008 #2628 Skrevet 11. april 2008 Jeg er forresten overrasket over hvor mye gulrøtter vi har klart å få i oss. Jeg skrev handleliste på jobb ut fra hukommelsen og trodde at vi ikke hadde gulrøtter. Samboer handlet og oppdaget da han kom hjem at vi allerede hadde gulrøtter. Jeg overså glatt alle gulrøttene og tok for sikkerhets skyld med en pose med gulrøtter da jeg stakk innom en butikk i lunsjpausen neste dag. Nå er alle oppspist. Forresten så høres begge middagene alt annet enn kjedelig ut. Det er bare det at dette er en rett som jeg (med små variasjoner) har spist utallige ganger. Ertesuppen derimot er ikke kjedelig.
onyx Skrevet 11. april 2008 #2629 Skrevet 11. april 2008 Ja, hvitvinsdampet fennikel, selvfølgelig! Satt nemlig og var i tvil om rå fenikkelsalat vil være noe til risotto, men dampet er jo mye bedre. Da kan jeg ta aspargesene til forrett... Har dere virkelig ikke fått asparges i butikkene ennå? Har gumlet asparges i ukesvis her..
pøbelsara Skrevet 11. april 2008 #2630 Skrevet 11. april 2008 Ja, hvitvinsdampet fennikel, selvfølgelig! Satt nemlig og var i tvil om rå fenikkelsalat vil være noe til risotto, men dampet er jo mye bedre. Da kan jeg ta aspargesene til forrett... Har dere virkelig ikke fått asparges i butikkene ennå? Har gumlet asparges i ukesvis her.. Her hvor jeg bor har aspargesen i alle fall kommet. Tenkte jeg skulle kose meg med det i dag, fordi mannen er borte. Han liker ikke asparges. ( er det mulig?)
Gjest Zia Skrevet 11. april 2008 #2631 Skrevet 11. april 2008 Her også. Jeg så spanske asparges på butikken i går.
Gjest Eurydike Skrevet 11. april 2008 #2632 Skrevet 11. april 2008 (endret) Har dere virkelig ikke fått asparges i butikkene ennå? Joda! Men ikke norskprodusert. Endret 11. april 2008 av Eurydike
Gjest Zia Skrevet 11. april 2008 #2634 Skrevet 11. april 2008 Joda! Men ikke norskprodusert. De to siste årene har jeg ikke fått tak i norske asparges. Og det som er det beste som fins!
onyx Skrevet 11. april 2008 #2635 Skrevet 11. april 2008 Og nå når vi er inne på temaet asparges. Jeg er mest dreven på grønne asparges, hvite har jeg ikke vært så begeistret for og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de. Så har dere noen tips til hvit asparges?
Ciara Skrevet 13. april 2008 #2636 Skrevet 13. april 2008 Asparges er veldig godt! Men jeg og sambo, barnslige som vi er, fniser alltid når vi går på do etterpå Skulle virkelig ønske jeg var så flink på kjøkkenet som du er, Nilma. Eller rettere sagt - jeg skulle ønske at mannen min var like flink! Det hadde vært saker. Vi er gode på festmiddager, men hverdagsmiddagene blir fryktelig lite kreative, gitt.
ashera Skrevet 14. april 2008 #2637 Skrevet 14. april 2008 De to siste årene har jeg ikke fått tak i norske asparges. Og det som er det beste som fins! Nå drømmer jeg meg tilbake til det sørlige Tyskland og aspargessesongen der. Sukk. I en av nabolandsbyene "våre" kåret de hvert år en lokal skjønnhetsdronning med tittelen "Spärgelkönigin". Det sier litt.
onyx Skrevet 15. april 2008 #2638 Skrevet 15. april 2008 Mulig jeg er utålmodig her, men er det ikke på tide med en matrapport da? *venter spent på tilbakemeldinger fra stjerneresturanten i Lyon*
Nilma Skrevet 16. april 2008 Forfatter #2639 Skrevet 16. april 2008 Tilbake! Mulig jeg er utålmodig her, men er det ikke på tide med en matrapport da? Hei, du må jo la meg komme inn i landet først. Rapport kommer, men jeg vet ikke riktig når, må jo jobbe litt også. Veldig kort sagt: Vi har hatt det helt supert. :-D Akkurat nå sitter jeg og prøver å komme i gang med jobben med en kopp maragogype. Jeg lot meg i utgangspunktet friste av navnet, men den viste seg å være veldig god. Lysere brent enn jeg normalt foretrekker, men likevel fyldig og god, og med lav syrlighet. Nam!
onyx Skrevet 16. april 2008 #2640 Skrevet 16. april 2008 Ok, da får jeg vente litt til....... *tramper ubemerket litt utålmodig med foten* Spennende kaffe, du får kose deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå