Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fikk london-kortstokken i posten for et par dager siden, og den var virkelig fin. Takk for tipset :)
Gleder meg til å høre om du får prøvd noen av turene når du skal til London. Jeg fikk også mine her om dagen, men det kom en Lyon-bok samtidig, så jeg har ikke fått sett så mye på dem. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kom forresten endelig bentoboksene jeg bestilte tidlig i februar. De måtte selvfølgelig tas i bruk umiddelbart, så jeg improviserte ut fra middagsrester og det jeg hadde i skapene ellers. Dagens boks inneholder:

- Grønnsaksgryte

- Couscous

- Salat av tynne skiver fennikel, reddik og appelsin

- Noen mandler og tørkede aprikoser.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en deilig lunsj. :) Jeg har akkurat spist rester av "flammkuchen" med rødbeter og løk selv.

Jeg tror jeg har prøvd den gryten, men jeg har testet veldig mange retter siden jeg begynte med ukemenyer, så jeg har mistet litt oversikten. :ler: Men hvis det er den jeg tror det er, så ble den veldig god. På vei til jobb i dag leste jeg endel i The Cranks Bible (fordelen med å ikke kjøre bil til jobben :) ). Der var det en algirsk couscous som jeg tenkte å prøve denne uka. Den ligner ganske mye på din. Og ganske mange andre fristende oppskrifter, dette blir visst en Cranks-ukemeny. :sjenert:

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Mmmm, det hørtes ut som en herlig lunsj!

Jeg er ganske fornøyd med lunsjen selv, faktisk. Den flotte sjefen min hadde laget pai med nydelig salat til, for felles motivasjon.

*burp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det en algirsk couscous som jeg tenkte å prøve denne uka. Den ligner ganske mye på din. Og ganske mange andre fristende oppskrifter, dette blir visst en Cranks-ukemeny. :sjenert:
Algirsk mat har jeg aldri vært borti, høres spennende ut! Jeg kjenner forresten til det med at man lett blir litt "opphengt" i en kokebok. :ler:

Mmmm, det hørtes ut som en herlig lunsj!

Jeg er ganske fornøyd med lunsjen selv, faktisk. Den flotte sjefen min hadde laget pai med nydelig salat til, for felles motivasjon.

*burp*

Så flott! Ble du motivert, da? :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en kjempefin helg.

Lørdag var vi først i byen og handlet inn diverse godsaker; flere typer brød fra favorittbakeriet, champagne, portvin... Deretter dro vi hjem for å skifte, så gikk vi tur i 2 timer i strålende sol. Utrolig deilig! På kvelden tyvstartet vi bryllupsdagfeiringen med champagne og litt fingermat; små biter valnøtt- og fikenbrød med anderillettes og tynne bagetteskiver med en miks av røkelaks, rømme, vårløk og pepperrot.

Søndag startet vi vår første bryllupsdag med utveksling av presanger. Mannen fikk reisesett fra Bergans, jeg fikk gavekort på solbriller :briller: (damen hos optikeren nektet å selge ham brillene uten at jeg hadde prøvd dem :overrasket:). Siden været var surt og jeg hadde gnagsår etter gårsdagens tur holdt vi oss inne hele dagen, strak ut på hver vår sofa - mannen med fjernkontroll og jeg med bok (avbrutt av små klinepauser og litt Lyon-planlegging). Selvsagt hadde vi god middag: Kamskjell med juliennegrønnsaker, lammefilét med rips- og portvinssaus med timian, fløtepoteter og glaserte småløk. Rioja. Deretter ost (Lincolnshire Poacher og gorgonzola) og portvin, til slutt Sticky Toffee Pudding med hjemmelaget vaniljesaus. *mett*

Alt i alt en super helg og ditto første bryllupsdag. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilke solbriller du vil ha?
Aner ikke, solbrillene jeg bruker nå kommer fra Accessorize, så jeg er ikke akkurat kresen. :ler: Men jeg tenker som så at skal jeg først bruke litt penger på solbriller vil jeg ha noen som er litt klassiske, ikke en eller annen motedille. Jeg liker best (og kler best, tror jeg) litt store briller/kraftige innfatninger, gjerne i brunt, men det er i grunnen alt jeg har klart for meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Herlig feiring og helg. Er det sånn at det burde bli bedre og bedre for hvert år som går? For vi har ti års bryllupsdag i år. Jeg føler det kvalifiserer til litt feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at nyhetens interesse vil gi seg snart, men foreløpig er jeg meget entusiastisk over de nyervervede bentoboksene. :) Jeg driver stadig og spekulerer over hva jeg kan putte i boksene fremover, og hvordan jeg kan utnytte de kommende middagene.

Gårsdagens boks:

- Wraps med rester av lørdagens lakserøre og agurk.

- Fennikel-, appelsin- og reddiksalat.

- Tørkede aprikoser og mandler.

- Kiwi.

Dagens boks:

- Samme wraps som i går.

- Fruktsalat (eple, cantaloupemelon og appelsin).

- Tyrkisk yoghurt med valnøtter og litt honning.

- Alfalfaspirer og tomatbåter.

I dag skal jeg lage indisk mat, så jeg satser på å koke litt ekstra ris og lage denne salaten til "hovedrett" i morgendagens boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*imponert*
Som sagt, jeg regner med det dabber av når nyhetens interesse avtar. :ler: Og bortsett fra salatene, er det jo egentlig ikke så mye arbeid involvert.

Har du kjøleskap på jobb som du kan oppbevare maten i fram til lunsj?
:Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...