Nilma Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #2361 Del Skrevet 14. mars 2008 Jeg dro forresten på legevakten med en tilsvarende skade, men alt de gjorde var å sette på plaster! Jeg følte meg temmelig dum da. I det minste ba jeg dem ikke om å blåse på. Godt jeg fikk avverget den turen, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 14. mars 2008 #2362 Del Skrevet 14. mars 2008 Godt jeg fikk avverget den turen, da! Du får bare lide i stillhet og døyve smerten med noe godt i glasset - god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 14. mars 2008 #2363 Del Skrevet 14. mars 2008 Du får bare lide i stillhet og døyve smerten med noe godt i glasset - god helg! Ja, jeg kan dele hostesaften min med Nilma jeg. Den har 15% alkohol... uegnet for barn og ungdom står det på flaska... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 14. mars 2008 #2364 Del Skrevet 14. mars 2008 Kanskje det er dét som feiler alle Grandis- og Torospiserne her i landet - kronisk forkjølelse og ditto manglende smakssans? Håper du blir bedre snart, og ikke minst får igjen smakssansen! Jeg tviler på at kronisk forkjølelse kan forklare hele suksessen til Grandiosa og Toro... Muligens pollenallergi også er en faktor? Ja, nå savner jeg smakssansen min! Mannen har vært så snill og handlet trøstemat til syke meg, luksussjokolade, Lübeckmarsipan og Ben&Jerry is med strawberry cheesecake.... :love: Men hva er vitsen?! Jeg VET det smaker godt, men det er ikke helt det samme altså.... jeg kunne like gjerne spist first price melkesjokolade med min manglende smakssans.. :gråte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 14. mars 2008 #2365 Del Skrevet 14. mars 2008 Ja, jeg kan dele hostesaften min med Nilma jeg. Den har 15% alkohol... uegnet for barn og ungdom står det på flaska... Er de liberale på apotekfronten nede hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 16. mars 2008 #2366 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg har tenkt å lage risotto med røkelaks på langfredag (røkelaks og bacalao er praktisk påskefisk ). Pleier du å ha bare mascarpone i din variant, eller også parmesan? Og bruker du sitron i (saft og/eller skall)? Hvis du allerede er dratt på påskeferie må du ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 16. mars 2008 #2367 Del Skrevet 16. mars 2008 God påske! (I risotto pleier jeg ofte å tilsette litt kremost. Jeg pleier å ta det jeg har. Hva som passer til røkelaks vet jeg selvsagt ikke.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. mars 2008 #2368 Del Skrevet 17. mars 2008 God morgen Nilma Har du tatt påskeferie allerede, eller er du på nett et par dager til? Regner med du har hatt en fin innehelg med masse god mat, gitt det "herlige" påskeværet vi har hatt. Håper fingeren din er bedre, det er så iriterende med sånne fingertupp-skader, man blir så hjelpeløs når det gjør vondt uansett hva man kommer borti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #2369 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg VET det smaker godt, men det er ikke helt det samme altså.... jeg kunne like gjerne spist first price melkesjokolade med min manglende smakssans.. :gråte:Du får gjøre som en venninne av meg, hun pleier å benytte anledningen til å spise sunne ting hun egentlig ikke liker når hun er forkjølet. Jeg har tenkt å lage risotto med røkelaks på langfredag (røkelaks og bacalao er praktisk påskefisk ). Pleier du å ha bare mascarpone i din variant, eller også parmesan? Og bruker du sitron i (saft og/eller skall)? Hvis du allerede er dratt på påskeferie må du ha en fin uke! Både mascarpone og parmesan - skal det være så skal det være! Jeg bruker som regel ikke sitron, men jeg er ekstra sjenerøs med hvitvinen når jeg lager denne risottoen. Bacalao er påskefavoritt her også. Men jeg har nok ikke dratt på påskeferie ennå, jeg skal jobbe t.o.m. onsdag. God påske!God påske til deg også! God morgen Nilma Har du tatt påskeferie allerede, eller er du på nett et par dager til? Regner med du har hatt en fin innehelg med masse god mat, gitt det "herlige" påskeværet vi har hatt. Håper fingeren din er bedre, det er så iriterende med sånne fingertupp-skader, man blir så hjelpeløs når det gjør vondt uansett hva man kommer borti.God morgen! Jeg tar som sagt ikke ferie før onsdag, men det er like greit egentlig, jeg liker å være på jobb når det er stille rundt meg. Vi har faktisk trosset været i helgen, og vært ute både lørdag og søndag - ikke de lange turene riktignok. På matfronten er jeg veldig godt fornøyd med gårsdagens middag, jeg greide endelig å lage den nær perfekte Rogan Josh. Før har jeg brukt bare yoghurt, men etter et tips jeg leste hos Mamta hadde jeg i litt fløte i tillegg (selve oppskriften er egentlig fra Madhur Jaffrey), og det gjorde utslaget, nå smakte det nesten som på indisk restaurant. Og fingeren er mye bedre, takk, i hvert fall så lenge jeg ikke glemmer meg og bruker den for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 17. mars 2008 #2370 Del Skrevet 17. mars 2008 På matfronten er jeg veldig godt fornøyd med gårsdagens middag, jeg greide endelig å lage den nær perfekte Rogan Josh. Før har jeg brukt bare yoghurt, men etter et tips jeg leste hos Mamta hadde jeg i litt fløte i tillegg (selve oppskriften er egentlig fra Madhur Jaffrey), og det gjorde utslaget, nå smakte det nesten som på indisk restaurant. Skal testes! Og takk for røkelakssvar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #2371 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg gir fullstendig F i skigåing, påskemarsipan og kyllinger; nå er tiden inne for påskens høydepunkt: Påskelabyrinten! Det er langt i fra å være verdens kuleste program, men det er utvilsomt et av de koseligste. Nå sitter jeg med spisse ører, presskanneespresso og en liten bit kaffekonfekt fra Anthon Berg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 17. mars 2008 #2372 Del Skrevet 17. mars 2008 Åhhh jeg kjenner jeg ikke kan ignorere fullstendig det faktum at butikkene bugner av deilig marsipan. Som på merkelig vis smaker annerledes enn julemarsipan fordi det har antatt en annen form og farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 17. mars 2008 #2373 Del Skrevet 17. mars 2008 Du får gjøre som en venninne av meg, hun pleier å benytte anledningen til å spise sunne ting hun egentlig ikke liker når hun er forkjølet. Nå altså, en av fordelene med å bli voksen og flytte hjemmefra er at jeg kan velge å la være å spise ting jeg ikke liker, uanset hvor sunt det er ! Denne helgen har det gått i råsterk (visstnok, hva vet vel jeg...) thai curry og kylling kung pao. Gode ting, så vidt jeg vet, men smaksløkene var, og er ennå, ganske slappe. Den røkelaksrisottoen virker forøvrig spennende, finnes det noen oppskrift et sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #2374 Del Skrevet 17. mars 2008 Åhhh jeg kjenner jeg ikke kan ignorere fullstendig det faktum at butikkene bugner av deilig marsipan. Som på merkelig vis smaker annerledes enn julemarsipan fordi det har antatt en annen form og farge.Jeg kjenner at jeg egentlig er litt glad for at jeg ikke liker marsipan noe særlig, da hadde jeg nok slitt med de bugnende marsipanhyllene til enhver høytid. Den røkelaksrisottoen virker forøvrig spennende, finnes det noen oppskrift et sted?Her! Den er knallgod, en av mine absolutte favorittretter noensinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 17. mars 2008 #2375 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg gir fullstendig F i skigåing, påskemarsipan og kyllinger; nå er tiden inne for påskens høydepunkt: Påskelabyrinten! Det er langt i fra å være verdens kuleste program, men det er utvilsomt et av de koseligste. Nå sitter jeg med spisse ører, presskanneespresso og en liten bit kaffekonfekt fra Anthon Berg. Det hørtes megakoselig ut! (inkl det med presskannekaffe og konfekt). Og jada - jeg har også vært en dedikert Påskelabyrintlytter i alle år. Leste du forresten en artikkel i siste Morgenbladet, om at Google innevarsler Påskelabyrintens død? Triste greier. Som Helen Parr kan jeg heller ikke ignorere marsipanen, da, men den må være god, og med mørkt sjokoladetrekk. Vi har også en tradisjon for å spise belgiske konfektpåskeegg, som nytes til TV-krim om kvelden. Da jeg så en reprise av Foyle på sen nattestid forleden fikk jeg et alvorlig sjokoladeeggsug, og følte meg både fornærmet og snytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #2376 Del Skrevet 17. mars 2008 Som Helen Parr kan jeg heller ikke ignorere marsipanen, da, men den må være god, og med mørkt sjokoladetrekk. Vi har også en tradisjon for å spise belgiske konfektpåskeegg, som nytes til TV-krim om kvelden. Da jeg så en reprise av Foyle på sen nattestid forleden fikk jeg et alvorlig sjokoladeeggsug, og følte meg både fornærmet og snytt. Marsipan kan være godt, hvis den inneholder masse mandler og lite sukker, men ikke det søte klisset fra Nidar. Belgiske konfektpåskeegg, derimot... Jeg har gjort det helt klart for mannen at jeg forventer meg et påskeegg fylt med godsaker fra leverandøren av denslags her i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 17. mars 2008 #2377 Del Skrevet 17. mars 2008 Påskelabyrinten - det har jeg ikke fått med meg - jeg har radioen konstant på P2, kanskje er det forklaringen? Vi spiste tysk kvalitetsmarsipan til kaffen i går kveld, nam! Men mørkt sjokoladetrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #2378 Del Skrevet 17. mars 2008 Påskelabyrinten - det har jeg ikke fått med meg - jeg har radioen konstant på P2, kanskje er det forklaringen?Det har jeg også til vanlig, så jeg hadde lagt huskelapp på mobilen for at jeg skulle huske å skru over til P1 kl. 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. mars 2008 #2379 Del Skrevet 17. mars 2008 Påskelabyrinten er bare herlig. Takk for påminnelsen! *Løper og skrur på radioen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #2380 Del Skrevet 17. mars 2008 Den er nok ferdig for i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå