Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest Helen Parr
Du skal ikke se bort fra det! Du unnskylder deg kanskje litt du også, for å forsikre om at du dypest sett også er "normal"? :lur:

Burde jeg egentlig det?

Jeg har, når sant skal sies, inntatt "ung, stolt og ryddig"-holdningen. Kanskje i protest til mannen og hans usannsynlig rotete familie. Jeg omtales nok som den gale, gale, ryddige damen som til og med har det ryddig i skap og skuffer, og som vet hvor alle ting jeg eier til enhver tid befinner seg.

Jeg trøster meg med at jeg har en alliert i svigerfaren min. Dessuten nekter jeg å innse at jeg ikke er den normale oppi dette. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...hvis man for eksempel muterte Helen Parr og Eurydike til 1 kvinne, hva hadde man fått da? Et eller annet superskummelt tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Hm...hvis man for eksempel muterte Helen Parr og Eurydike til 1 kvinne, hva hadde man fått da? Et eller annet superskummelt tror jeg.....

Eller i verste fall en middelmådig og rotete kokk.

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller i verste fall en middelmådig og rotete kokk.

Ja, det hadde jeg ikke vært det minste skummelt... De går det jo 13 av på dusinet har jeg inntrykk av. :fnise:

Jeg så for meg mer SUPERKVINNEN, som skremmer alle de middelmådige KG-damene vekk fra pcen.... Unformen er hvit frakk og kokkelue, bevæpnet med langkost og kokkekniv. Joda, skummelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva Nilma sier i morgen tidlig når hun kommer hit og ser hva vi har gjort med boken hennes. :fnise:

Spørs om hun ikke burde gi den et annet navn? Kanskje nevrotiske hobbykokkers frustrasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helt klart idéen til en skikkelig middelmådig gyserkalkun her (nå snakker jeg film, altså, ikke mat :opplyser: ).

Ja!!! Eller Tv-serie. Litt blanding av de gale britiske vaskedamene og Nigella/eller annen kokk? Så kommer de hjem til disse middelmådige husfruene som kan hverken kokke eller vaske og ordner opp i svineriet! :sjarmor:

Endret av onyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå er det best å få fortgang i denne kloningen de drive rå forsker på. Og samle inn passende gener fra Erydike og Helen Parr til den perfekte SUPERKVINNEN (som i tillegg bør være en lekker sexgudinne, sånn bare for å sette inn dødsstøtet...)....

*drømme om det perfekte TV-showet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:riste: Er det slik i den andre forumene også at folk starter tråder for å fortelle at de har viktigere ting å bruke tid på enn å se tv-serier, gjøre husarbeid eller drive med hobbyer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:riste: Er det slik i den andre forumene også at folk starter tråder for å fortelle at de har viktigere ting å bruke tid på enn å se tv-serier, gjøre husarbeid eller drive med hobbyer?

Jepp, det er heeeeelt vanlig, også irl...

Jeg burde jo egentlig ha noe viktigere å gjøre enn å sitte her med laptopen og slarve på kg, men kan ikke komme på noe... ;) Jeg er litt sulten, men siden jeg har stappet meg med over 100 gram lübeckmarsipan, tror jeg ikke at jeg engang gidder å lage noe mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Og det våger du å skrive her inne, onyx?

Lübeckmarsipan er godt, bra at jeg verken har noe i skapet eller er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Og det våger du å skrive her inne, onyx?

Jepp, jeg liker å tøffe meg! :ler:

Og nå kan jeg tøffe meg mer, for jeg TØR faktisk å si at jeg har et glass med Barilla pastasaus i skapet! :skratte: Kanskje jeg bør skrive det inne på mat&drikke så de andre KGbrukerne med mindreverdighetskomplekser kan føle seg bedre? Det hade jo vært snilt av meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva Nilma sier i morgen tidlig når hun kommer hit og ser hva vi har gjort med boken hennes. :fnise:
:sjokk:

:fnise: Faktisk sier jeg ingenting, annet enn at det var en meget interessant diskusjon, og at jeg - neppe uventet - er helt enig med dere. Som dere har jeg mange ganger blitt møtt med "at du gidder!" og liknende utsagn. Ja, jeg gidder. Ikke fordi jeg ser på matlaging som en tung plikt, eller for å få andre til å føle seg mindreverdige (herregud, for en tanke!), men jeg synes rett og slett det er fryktelig morsomt å lage mat. Så enkelt er det i grunnen.

Hjelpe meg - spiser dere ikke normal mat? :sprettoy:
Jeg stiller meg gjerne i køen av undrende, hva er denne normale maten som alle snakker om? :klø:

*skrive notat om å finne en forening for anonyme matoholikere*
"Hei, jeg heter Nilma og er matoholiker." :goodbye:

Du har rett - det er ikke en legitim hobby. Men jeg har inntrykk av at det ikke bare går på det med husarbeid, men også at folk synes at de som er interessert i mat er snobbete, at de ikke kan spise "normal mat" (hva nå enn det er) slik som alle andre gjør (jantelovargumentet som ble nevnt lenger oppe), og at det i det hele tatt er temmelig fjollete. Samt selvfølgelig, at det er en del mennesker som plutselig føler seg fryktelig underlegne fordi de ikke har den samme interessen. :eeeh: Og det er noe jeg faktisk ikke skjønner. Nå har ikke jeg hage, men jeg er ikke interessert i hagearbeid. Og jeg tenker at dersom jeg hadde hatt hage, og den hadde blitt litt overgrodd og stygg, ville jeg allikevel ikke følt meg underlegen de som har prakthager. Hver sin interesse, tenker nå jeg!
Veldig gode poenger!

Å skrive så detaljert om mat som enkelte ( :engel: ) gjør i matforumet, er å påkalle seg andres vrede, øyensynlig fordi mange synes å tro at dette ikke bunner i noen genuin interesse (eller til og med at det ikke har rot i virkeligheten, dvs er rent oppspinn :overrasket: ), og at det dermed er å betrakte som ren show-off, skrevet i den hensikt å få andre til å føle seg mindreverdige.
Ja, påstanden om at innlegg i middagstråden er oppspinn har jeg også sett et par ganger, det er jo egentlig helt fantastisk.

Jeg tenker at det må ha noe å gjøre med kvinner, matlaging og kjønnsroller, faktisk - eller for den del moderskap og mating, om du vil (vel, (over)tolkning er på mange måter mitt spesialfelt :sjenert: ). Ryggmargsrefleksen ser ut til å være at hvis noen kvinner lager forseggjort mat, signaliserer de i virkeligheten til andre kvinner at de må gjøre det samme for å være like gode og fullkomne kvinner. Eller noe tilsvarende forkvaklet.
Interessant tanke, jeg tror absolutt du har et poeng. For min del føler jeg meg svært lite truet av kvinner med støvfrie hjem og nystrøket sengetøy, ikke har jeg moderlige egenskaper heller. :fnise:

Jepp, Eurydike, her tror jeg du treffer kjernen av problemet. Det er greit å diske opp en gang i blant, men hver dag? Ja da er man "for perfekt" og tydligvis en trussel mot alle "normale" kvinner. Hm, jeg burde poste et bilde av min rotete leilighet hver gang jeg poster en meny som en motvekt mot min perfekte kvinnelighet... :fnise:
Kjempeidé! Det kan jeg også gjøre.

Til gjengjeld er jeg god på matlaging, så jeg later som om det veier opp for rotet og hybelkaninene... :fnise:
:overrasket: Gjør det ikke det, altså?

Apropos det med matlaging vs. vasking og rydding; i går vasket og ryddet jeg faktisk i kjøkkenskap og kjøleskap - ene og alene for å få plass til funnene fra den utagerende matshoppingen jeg planlegger å bedrive i London. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...