Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Helt enig! Nå har vi guidebøkene for sommerens planlagte Europaraid trygt plassert på do, så her blir det lest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr

Nettopp. Og nå er jeg litt irritert over at det var fullt på J Sheekeys til middag samtlige dager vi skal være i London. For sent ute, med andre ord.

Jeg skal prøve meg på St. Johns bar and restaurant.

Ellers er jeg også beryktet for å til stadighet tråkke rundt med nesa i kartet - i redsel for å gå glipp av til enhver tid å vite hvor vi er. Men så er jeg blitt ganske raskt kjent og kan orientere meg de fleste steder vi har vært.

*spesiell interesse for kart*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eventuelt spesielt interesserte, så langt er planleggingen kommet:

Lørdag:

- ankomst London, levere bagasjen på hotellet

- dra til Watford, se fotball, møte bekjent til en pint og muligens middag

- tilbake til London, sannsynligvis for sent til noe mer

Søndag:

- rusle rundt litt, spise tidlig lunsj (ikke bestemt hvor)

- dra til Wembley, se ligacupfinale

- tilbake til London, skifte

- ut å spise libanesisk mat på Fairuz

Mandag:

- shoppe

- hvis tid besøke National Portrait Gallery eller Westminster Abbey (har besøkt begge før)

- spise på Brasserie Roux

- konsert på Southbank Centre

Tirsdag:

- Sir John Soane's Museum

- lunsj på Ye Olde Cheshire Cheese

- hjemreise

Fornøyd med planene så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Så flott! Da kan jeg la meg inspirere.

Hvertfall på spisefronten. Planene mine gikk i vasken den ene dagen, og det er alltid irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Nå har vi guidebøkene for sommerens planlagte Europaraid trygt plassert på do, så her blir det lest!
God simultankapasitet, med andre ord.

Nettopp. Og nå er jeg litt irritert over at det var fullt på J Sheekeys til middag samtlige dager vi skal være i London. For sent ute, med andre ord.

Jeg skal prøve meg på St. Johns bar and restaurant.

Ellers er jeg også beryktet for å til stadighet tråkke rundt med nesa i kartet - i redsel for å gå glipp av til enhver tid å vite hvor vi er. Men så er jeg blitt ganske raskt kjent og kan orientere meg de fleste steder vi har vært.

J Sheekeys høres kult ut, og er vel superpopulært, så ikke så rart det er fullt, kanskje.

St. Johns, er det der Fergus Henderson er, han med nose-to-tail-eating?

Jeg liker også å studere kart, og innbiller meg at det sparer masse tid når vi har litt oversikt på forhånd. Dessuten er det jo lurt å gruppere aktiviteter geografisk under planleggingen, for å minimere reisetiden når man er på stedet. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene mine gikk i vasken den ene dagen, og det er alltid irriterende.
:Nikke: Har du noen andre planer på plass da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare en ting å si: GPS!

Vi hadde med en liten hendig GPS da vi var i London i fjor sommer, og det var helt uvurderlig bra. Kunne hoppe på en tilfeldig buss eller gå oss bort i de underligste, men samtidig alltid ha muligheten til å finne ut hvor vi var og hvordan vi enklest kom oss til nærmeste bussholdeplass eller undergrunsstasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
J Sheekeys høres kult ut, og er vel superpopulært, så ikke så rart det er fullt, kanskje.

Første gang jeg spiste her var jeg sikkert ikke mer enn femten år. (Gulp. Mange år siden...) Faren min hadde vært her lenge allerede, og jeg kjenner bare stedet slik det var tidligere da det ble drevet av noen morsomme portugisere under navnet Sheekeys. Det var da, som nå(?), en fiskerestaurant, med den nydeligste fisken man kan tenke seg. Det hadde derfor vært ekstra morsomt å se hvordan stedet hadde utviklet seg.

St. Johns, er det der Fergus Henderson er, han med nose-to-tail-eating?

Det stemmer. Vi har vært der før, og det kan absolutt anbefales. Morsomt sted med original mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler planene Nilma, jeg lar meg gladelig inspirere :)
Gleden er helt og fullt på min side! :ler:

Vil forresten gjerne høre om dine planer når du kommer så langt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
:Nikke: Har du noen andre planer på plass da?

Nei, ikke ennå.

GPS? *noterer*

Problemet med GPS er at man ikke har kontroll, den må jo overlates til andre, eller noe annet, nemlig GPS'en. Det er litt vanskelig for en med sterkt utviklet kontrollbehov. Å studere kart er ypperlig, da kan man både følge med på kart og på veien samtidig.

Jeg føler meg fremdeles frustrert når vi kjører etter GPS, og jeg ikke forstår retning, kan peke ut på kartet hvor vi er til enhver tid eller kjenner meg igjen på annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da, som nå(?), en fiskerestaurant, med den nydeligste fisken man kan tenke seg.
Jeg er ganske sikker på at det er fiskerestaurant fremdeles, ja. *ivrig leser av britiske matblader*

Det stemmer. Vi har vært der før, og det kan absolutt anbefales. Morsomt sted med original mat.
Det høres spennende ut, ja. Ellers har jeg lyst til å besøke Konstam at the Prince Albert, som bare serverer mat som er produsert innenfor Londons undergrunnsnett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spist på Ye Olde Cheshire Cheese et par ganger. Triveldig sted!
Godt å høre! Jeg synes det høres så herlig ut (jeg har da lest min Richard Herrmann ;)), så vi prøvde å komme oss dit en gang tidligere, men da var det stengt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke ennå.

GPS? *noterer*

Problemet med GPS er at man ikke har kontroll, den må jo overlates til andre, eller noe annet, nemlig GPS'en. Det er litt vanskelig for en med sterkt utviklet kontrollbehov. Å studere kart er ypperlig, da kan man både følge med på kart og på veien samtidig.

Jeg føler meg fremdeles frustrert når vi kjører etter GPS, og jeg ikke forstår retning, kan peke ut på kartet hvor vi er til enhver tid eller kjenner meg igjen på annet vis.

For meg fungerer en (vel og merke riktig stillt GPS) bedre enn kart, jeg har kart pluss noe ekstra liksom. Men det krever vel kanskje litt tilvenning, og jeg synes nesten det fungerer bedre til fots enn i bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Kjenner meg igjen i planlagte dagsprogam for reiser - her utstyres de gjerne med estimert tidsbruk for hvert punkt på programmet, og shoppingen planlegges i forhold til hvilke butikker som skal besøkes, og i hvilken rekkefølge. :sjokk:

Min debut på dette feltet var forresten som 13-åring eller deromkring, da jeg la opp detaljerte planer for en storbyferie med familien. De ble til og med fulgt til punkt og prikke, da ingen andre hadde forberedt seg like godt. :fnise:

Og nå: Mat. Jeg har endel økologiske epler som må spises relativt raskt, men forsøker å unngå kakeproduksjon- og spising for tiden. Så jeg ser for meg en søndagsmiddag med svinefilet, epler og persillerøtter (som jeg også har) i en eller annen miks. Noen idéer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjenner meg igjen i planlagte dagsprogam for reiser - her utstyres de gjerne med estimert tidsbruk for hvert punkt på programmet, og shoppingen planlegges i forhold til hvilke butikker som skal besøkes, og i hvilken rekkefølge. :sjokk:
Ah, en søster i ånden! :Hehe: Det hender attpåtil at vi fargekoder postene.

Min debut på dette feltet var forresten som 13-åring eller deromkring, da jeg la opp detaljerte planer for en storbyferie med familien. De ble til og med fulgt til punkt og prikke, da ingen andre hadde forberedt seg like godt. :fnise:
Den skal tidlig krøkes, som god nevrotiker skal bli. :fnise:

Og nå: Mat. Jeg har endel økologiske epler som må spises relativt raskt, men forsøker å unngå kakeproduksjon- og spising for tiden. Så jeg ser for meg en søndagsmiddag med svinefilet, epler og persillerøtter (som jeg også har) i en eller annen miks. Noen idéer?
Noe sånt, kanskje? Dessuten anbefaler de pastinakkmos som tilbehør. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Nettopp. Kunsten å overrumple. Funker hver gang for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer meg selv fra Badianes dagbok:

Ang. det å utlevere seg selv; jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er vanskelig å kjenne igjen i dagboken min, i hvert fall for dem som kjenner meg, men jeg har funnet ut at jeg gir blaffen. Jeg har ikke skrevet noe der jeg ikke kunne funnet på å si i lunsjen på jobb, for å si det sånn (tror jeg, da :overrasket:). Hvis jeg begynner å bli vel personlig er det fritt frem for å kakke i meg. :ler:
Da jeg begynte å skrive på KG var jeg veldig opptatt av å være forsiktig med hva jeg skrev, men etterhvert er jeg blitt mye slappere. Jeg har funnet ut at jeg er for lat til å drive med omskrivinger, og det ville jo være fryktelig kjedelig om jeg ikke f.eks. skulle kunne legge ut om ferieplaner (;)) i frykt for å bli gjenkjent. Hadde jeg skrevet mye om personlige ting, for ikke å snakke om andres privatliv, hadde det selvsagt vært noe helt annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...