Fakse Skrevet 6. februar 2008 #1921 Del Skrevet 6. februar 2008 God morgen Nilma Må bare innom med oppdatering om London-turen vår. Har bestillt billetter nå, for det viste seg at vi faktisk får lov til å ordne det selv og bare sende regningen til dem som deler ut premien. Så da ble det plutselig en ukes reise, der vi betaler fem av syv overnattinger selv . Endte selvfølgelig på direkteruta siden det er mest praktisk, men jeg lurer seriøst på hvordan vi skal klare å være på Stansted i tide til å rekke flyet hjem klokka 08:25 en lørdag morgen. Det blir mildt sagt en utfordring. Mulig vi tar den siste natta på et hotell nært flyplassen eller i alle fall nær riktig jernbanestasjon for å få litt bedre tid... Ellers fristes jeg litt av å bo i Nothing Hill denne gangen, det virker så koselig, selv om det jo er litt klisje. Eventuelt finne et hotell som er veldig strategisk plassert i forhold til t-banen, det er jo egentlig det mest praktiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 6. februar 2008 #1922 Del Skrevet 6. februar 2008 Siden vi stadig møtes inne hos Badiane, og du har vært på besøk i blomsterpotta mi, fant jeg ut at det var på tide å si hei til deg også. Så nå har jeg sittet her og lest om mat og klart å bli sulten opptil flere ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1923 Del Skrevet 6. februar 2008 God morgen Nilma Må bare innom med oppdatering om London-turen vår. Har bestillt billetter nå, for det viste seg at vi faktisk får lov til å ordne det selv og bare sende regningen til dem som deler ut premien. Så da ble det plutselig en ukes reise, der vi betaler fem av syv overnattinger selv . Endte selvfølgelig på direkteruta siden det er mest praktisk, men jeg lurer seriøst på hvordan vi skal klare å være på Stansted i tide til å rekke flyet hjem klokka 08:25 en lørdag morgen. Det blir mildt sagt en utfordring. Mulig vi tar den siste natta på et hotell nært flyplassen eller i alle fall nær riktig jernbanestasjon for å få litt bedre tid... Ellers fristes jeg litt av å bo i Nothing Hill denne gangen, det virker så koselig, selv om det jo er litt klisje. Eventuelt finne et hotell som er veldig strategisk plassert i forhold til t-banen, det er jo egentlig det mest praktiske.Så bra! En uke i London er jo supert. Det går jo tog tidlig nok, problemet er jo å våkne. Det går sikkert bra, vi har tatt 07.20-flyet fra Heathrow et par ganger, men da har vi riktignok bodd like ved Paddington og Heathrow Express. Enig i planen om å finne et hotell nær en undergrunnstasjon, da er det jo (nesten) det samme hvor man bor. Siden vi stadig møtes inne hos Badiane, og du har vært på besøk i blomsterpotta mi, fant jeg ut at det var på tide å si hei til deg også. Så nå har jeg sittet her og lest om mat og klart å bli sulten opptil flere ganger...Hei Begonia, så hyggelig! Det er mye matprat her, ja, jeg synes det er så deilig å kunne legge ut i det vide og det brede uten å kjede vettet av omgivelsene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 6. februar 2008 #1924 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei Begonia, så hyggelig! Det er mye matprat her, ja, jeg synes det er så deilig å kunne legge ut i det vide og det brede uten å kjede vettet av omgivelsene mine. Det er kanskje den viktigste motivasjonen til å ha dagbok, er det ikke det? Man kan øse ut av seg med trivialiteter uten å måtte tvinge noen til å høre etter. Samtidig vet man at det finnes tilstrekkelig med mennesker der ute som likevel leser. Og siden akkurat det er frivillig, kan ingen skylde på at jeg skriver om kjedelige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 6. februar 2008 #1925 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei Begonia, så hyggelig! Det er mye matprat her, ja, jeg synes det er så deilig å kunne legge ut i det vide og det brede uten å kjede vettet av omgivelsene mine. Ja, det er greit med egen dagbok, hvor man kan snakke om akkurat det man vil. Også er det opp til andre om de vil lese det eller ikke. Inne hos meg er det vel strikking som er en gjenganger. Blir ikke så mye avansert matlaging hos meg for tiden. Er liksom ikke så moro å bruke masse tid på å lage mat bare til meg. Men for all del, jeg passer på å spise skikkelig middag nesten hver dag. Det blir bare de litt enklere variantene. Også elsker jeg å bake kaker. Men det bør jeg ikke gjøre nå. Sliter litt med en bunad som har krympet i skapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 6. februar 2008 #1926 Del Skrevet 6. februar 2008 Fem dager i London! Forresten tipset Pøbelsara meg om et nydelig hotell i Portobello Rd. Verdt å titte på iallefall - det ser superromantisk ut! Når skal dere reise Fakse? PM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1927 Del Skrevet 6. februar 2008 Det er kanskje den viktigste motivasjonen til å ha dagbok, er det ikke det? Man kan øse ut av seg med trivialiteter uten å måtte tvinge noen til å høre etter. Samtidig vet man at det finnes tilstrekkelig med mennesker der ute som likevel leser. Og siden akkurat det er frivillig, kan ingen skylde på at jeg skriver om kjedelige ting. Nettopp! Ja, det er greit med egen dagbok, hvor man kan snakke om akkurat det man vil. Også er det opp til andre om de vil lese det eller ikke. Inne hos meg er det vel strikking som er en gjenganger. Blir ikke så mye avansert matlaging hos meg for tiden. Er liksom ikke så moro å bruke masse tid på å lage mat bare til meg. Men for all del, jeg passer på å spise skikkelig middag nesten hver dag. Det blir bare de litt enklere variantene. Også elsker jeg å bake kaker. Men det bør jeg ikke gjøre nå. Sliter litt med en bunad som har krympet i skapet... Jeg synes absolutt det er viktig å lage skikkelig mat, selv om det "bare" er til seg selv (og det er ikke "bare", forresten!). Kaker er jeg derimot ikke noe god på, jeg synes rett og slett kakebaking er utrolig kjedelig - men det har kanskje en sammenheng med at jeg er mer glad i middagsmat enn kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 6. februar 2008 #1928 Del Skrevet 6. februar 2008 Nettopp! Jeg synes absolutt det er viktig å lage skikkelig mat, selv om det "bare" er til seg selv (og det er ikke "bare", forresten!). Kaker er jeg derimot ikke noe god på, jeg synes rett og slett kakebaking er utrolig kjedelig - men det har kanskje en sammenheng med at jeg er mer glad i middagsmat enn kaker. Ja, det er viktig med skikkelig mat. Heldigvis er det mye godt og sunt som er forholdsvis enkelt å lage. Også lager jeg som regel nok til to dager, slik at jeg kan ha oppvarmete rester annenhver dag. Jeg må bare innrømme at jeg er litt for glad i kaker jeg da... Men det er ikke ofte jeg baker nå. Var annerledes da jeg bodde sørpå. Da hadde jeg nesten alltid kaker i kjølerommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. februar 2008 #1929 Del Skrevet 6. februar 2008 Dere oppdager vel at jeg blir borte likevel, så jeg kan like godt legge det ut her Skal reise i uke 16, midt i april altså. Og det blir faktisk en hel uke, men det er fem dager vi må betale hotell for selv, for mannen har vunnet en reise til London med to overnattinger. Vi syntes rett og slett at to overnattinger var litt lite, så vi spurte om vi kunne betale for litt ekstra på egenhånd, og det var heldigvis greit Hotellet ser jo skikkelig romantisk ut, men prisene er vel kanskje deretter? Nå flommer det over av London-prat her, men jeg regner med at det er greit for Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 6. februar 2008 #1930 Del Skrevet 6. februar 2008 Fakse, 1 uke i London høres deilig ut. Jeg er en av de som godt legger litt penger i hotell da, er et lite luksusdyr...hihihi Til gjengjeld er jeg elendig på shopping, nåja annet enn mat da..., så alt i alt blir ikke reisebudsjettene så ille likevel. Selv har jeg ingen umiddelbare reiseplaner, annet enn en tur til gamlelandet, men siden jeg og mannen har så sinnsykt mye bonuspoeng prøver vi å finne ut hvor vi vil dra. Tror valget står mellom øde hvite strender+ stoby i Malaysia og safari i Afrika. Spørs da hvor mye vi vil bruke, selve flyturen blir jo bonusreise. Vanskelig å bestemme seg! Og det er viktig å lage god og skikkelig mat selv om man er alene. Synes det er viktig for trivselen rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #1931 Del Skrevet 6. februar 2008 Nå flommer det over av London-prat her, men jeg regner med at det er greit for Nilma Heeeeelt i orden! Fakse, 1 uke i London høres deilig ut. Jeg er en av de som godt legger litt penger i hotell da, er et lite luksusdyr...hihihi Til gjengjeld er jeg elendig på shopping, nåja annet enn mat da..., så alt i alt blir ikke reisebudsjettene så ille likevel. Jeg er i grunnen glad i luksus, men likevel prioriterer vi sjelden å bruke noe særlig penger på hotell, for vi er jo ikke der annet enn for å sove. Det hadde nok vært noe annet om vi reiste på skikkelig avslapningsferie. Matshopping er forresten min foretrukne variant også, jeg blir fort lei klesbutikker. Selv har jeg ingen umiddelbare reiseplaner, annet enn en tur til gamlelandet, men siden jeg og mannen har så sinnsykt mye bonuspoeng prøver vi å finne ut hvor vi vil dra. Tror valget står mellom øde hvite strender+ stoby i Malaysia og safari i Afrika.Begge deler høres deilig ut! Og det er viktig å lage god og skikkelig mat selv om man er alene. Synes det er viktig for trivselen rett og slett. Hjertens enig! Jeg lagde bestandig ordentlig middag til meg selv før jeg traff mannen, og om han er bortreist koser jeg meg stort med å lage gode måltider til meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 6. februar 2008 #1932 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er også blant dem som er (minst) like nøye med menyen når jeg er alene som ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 6. februar 2008 #1933 Del Skrevet 6. februar 2008 Hjertens enig! Jeg lagde bestandig ordentlig middag til meg selv før jeg traff mannen, og om han er bortreist koser jeg meg stort med å lage gode måltider til meg selv. Ja, koser meg også når mannen er borte, da kan jeg lage ting jeg liker godt, men som han kanskje ikke er så begeistret for. Ikke for det, han spiser det han får servert som regel, men jeg ser ikke helt poenget (eller gelden ved) å lage mat bare 1 av oss setter pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 6. februar 2008 #1934 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er også blant dem som er (minst) like nøye med menyen når jeg er alene som ellers. Bra det er flere av oss, selv om jeg skal innrømme at jeg kan finne på å lage skikkelig junkfood også. Oki, gourmetjunkfood kanskje, tross alt kverner jeg kjøttet selv når jeg skal lage burger... Men for meg er mat viktig, jeg kan ikke spise hva som helst bare for å spise det. Jeg kan godt finne på å heller gå sulten fremfor å spise kjip mat altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #1935 Del Skrevet 7. februar 2008 Dagens matspørsmål: Jeg hadde egentlig tenkt å ha koriandertorsk med gulrotpilaff, men vi hadde indisk mat i går, og restene til lunsj i dag, så jeg har egentlig lyst på noe annet enn ris. Samtidig har jeg lyst til å prøve noe nytt, så de gamle favorittene utgår. Forslag til noe annet jeg kan bruke en fin torskefilét til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 7. februar 2008 #1936 Del Skrevet 7. februar 2008 Torsk med pesto servert med tagliatelle og cherrytomater er godt. Eller surret i bacon/spekeskinke og servert med f.eks. puylinser. Hihihi, eller en personlig favoritt. Stekt torskefilet og jordskokkpuré/myk hvitløkspotetmos dryppet med trøffelolje og aspargesbønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 7. februar 2008 #1937 Del Skrevet 7. februar 2008 Det hørtes godt ut, onyx! Det eneste jeg kan klare å komme på i dag, er fish and chips med ertepuré, for det skal vi nesten ha selv - dvs fisken blir skinnstekt lysingfilet, for det fikk jeg tak i i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 7. februar 2008 #1938 Del Skrevet 7. februar 2008 Hm, kjenner at jeg også vil ha fisk idag. Jeg får se hva de har på butikken før jeg bestemmer meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #1939 Del Skrevet 7. februar 2008 Stekt torskefilet og jordskokkpuré/myk hvitløkspotetmos dryppet med trøffelolje og aspargesbønner. Denne frister veldig! Spørs om jeg får tak i jordskokk, men potetmos er jo uansett en av mine favoritter, ikke minst med trøffelolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 7. februar 2008 #1940 Del Skrevet 7. februar 2008 Alt er godt med trøffelolje! Deilig hverdagsluksus her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå