Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1901 Del Skrevet 5. februar 2008 Forresten finnes det en pitteliten flyplass midt i London, men jeg tror ikke at noen norske flyselskaper flyr til den. Men den er praktisk plassert. Joda, SAS flyr til London City Airport. Men for mitt (og Fakses) vedkommende er det mest praktisk å bruke Norwegian, fordi vi da slipper å bytte fly i Oslo. For øvrig støtter jeg forslaget om andeconfit, men som Badiane sier holder vel andefett seg ganske lenge, så du trenger jo ikke bestemme deg med en gang. Bananbrødrapport: Jeg brukte en form på 1 1/2 liter og den ble for liten. Men det dufter deilig, og nå venter jeg bare på at kaffen blir ferdig slik at vi kan spise et stykke som dessert til kaffen.Ble det godt? Kanskje jeg må revurdere planen om å bruke en mindre form, for det hever seg jo endel under steking, selv om det synker litt sammen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. februar 2008 #1902 Del Skrevet 5. februar 2008 God morgen, Nilma. Inspirert av dine beskrivelser av ettermiddagste med bananbrød, testet jeg ut en litt egenkomponert variant i går. 140 gram smør og 250 gram sukker røres hvitt. 250 mel, 2 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, litt vaniljeessens og 2 egg røres i. 4 bananer moses og røres i resten av røren. Den ble veldig god, men overhodet ingen "low-fat"-variant. Kanskje jeg bare kan kutte ut litt av smøret? Dessuten ble den veldig søt, og det er selvsagt godt, men den kan sikkert bli litt mindre usunn ved å kutte litt på sukkeret også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1903 Del Skrevet 5. februar 2008 God morgen, Nilma. Inspirert av dine beskrivelser av ettermiddagste med bananbrød, testet jeg ut en litt egenkomponert variant i går. 140 gram smør og 250 gram sukker røres hvitt. 250 mel, 2 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, litt vaniljeessens og 2 egg røres i. 4 bananer moses og røres i resten av røren. Den ble veldig god, men overhodet ingen "low-fat"-variant. Kanskje jeg bare kan kutte ut litt av smøret? Dessuten ble den veldig søt, og det er selvsagt godt, men den kan sikkert bli litt mindre usunn ved å kutte litt på sukkeret også...God morgen, Helen! Jeg tror trygt du kan redusere sukkeret litt, ja. Den jeg lager skal det bare være 3/4 kopp i, men jeg bruker enda mindre enn det. Jeg passer nemlig på å bruke veldig modne bananer, og da blir det søtt nok uansett. Hvordan det funker å kutte litt på smøret vet jeg ikke. For øvrig kan "min" versjon absolutt anbefales om du vil ha en lettere variant, den smaker absolutt ikke så asketisk, selv om den heter "low-fat". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. februar 2008 #1904 Del Skrevet 5. februar 2008 Enig i det siste. Bananbrød etter low fat-oppsrkften smaker både rikt og saftig. Litt av poenget med bananbrød er etter min smak å ha noe godt, men ikke for søtt, til hverdagskaffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1905 Del Skrevet 5. februar 2008 Litt av poenget med bananbrød er etter min smak å ha noe godt, men ikke for søtt, til hverdagskaffen. For øvrig gleder jeg meg til lunsj i dag, for jeg har medbrakt matpakke bestående av stort frørundstykke fylt med salat, kylling og blåostdressing. Jeg er så utrolig lei av kantinematen for tiden, den er så lite variert, at jeg oftere og oftere satser på å lage litt ekstra middag om det er noe som egner seg for oppvarming, evt. prøver å finne på noe annet interessant å ta meg meg. Inspirert av et par tråder her inne har jeg dessuten bestilt hver sin bentoboks til meg og mannen, så nå gjenstår det å se hvor kreativ jeg kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. februar 2008 #1906 Del Skrevet 5. februar 2008 Inspirert av et par tråder her inne har jeg dessuten bestilt hver sin bentoboks til meg og mannen, så nå gjenstår det å se hvor kreativ jeg kan være. Ikke dumt! Ble nesten inspirert jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. februar 2008 #1907 Del Skrevet 5. februar 2008 Enig i det siste. Bananbrød etter low fat-oppsrkften smaker både rikt og saftig. Litt av poenget med bananbrød er etter min smak å ha noe godt, men ikke for søtt, til hverdagskaffen. Ting kan aldri bli for søte. Vel, jeg gir meg. Det er sikkert lurt å kutte ut noe på sukkermengden, det var veldig søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. februar 2008 #1908 Del Skrevet 5. februar 2008 Inspirert av et par tråder her inne har jeg dessuten bestilt hver sin bentoboks til meg og mannen, så nå gjenstår det å se hvor kreativ jeg kan være. De er utrolig fine! Har ikke kommet meg til å bestille en selv, men har vurdert det mange ganger. Kanskje mannen må få en sånn av meg til valentine (eller en annen anledning som kan funke som dårlig unnskyldning..)? For inspirasjon til hva som kan puttes i lunsjboksen kan du jo ta en titt her om du ikke har gjort det før. Hun skriver ikke så mye nå mer, men i fjor tok hun bilde av hver eneste lunsj hun laga til sønnen. Noe blir veldig ekstremt veganer-greie for meg, men det er også veldig mange gode ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1909 Del Skrevet 5. februar 2008 De er utrolig fine! Har ikke kommet meg til å bestille en selv, men har vurdert det mange ganger. Kanskje mannen må få en sånn av meg til valentine (eller en annen anledning som kan funke som dårlig unnskyldning..)? For inspirasjon til hva som kan puttes i lunsjboksen kan du jo ta en titt her om du ikke har gjort det før. Hun skriver ikke så mye nå mer, men i fjor tok hun bilde av hver eneste lunsj hun laga til sønnen. Noe blir veldig ekstremt veganer-greie for meg, men det er også veldig mange gode ideer Trenger du en unnskyldning da? Takk for tips, skal se nærmere på den når jeg får tid. Jeg så litt på denne i går, så også lovende ut, selv om jeg ikke tror jeg kommer til å gå så opp i det som denne fyren - det ser nesten ut som om han lager full middag til lunsj hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1910 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde nettopp en meget entusiastisk mann innom kontoret mitt. Han hadde klart å skaffe oss billetter til ligacupfinalen når vi skal til London. For ikke-fotball-innvidde: Ligacupfinalen er én av to årlige cupfinaler i England - ikke spør meg om forskjellen - og visstnok en stor begivenhet. Til og med jeg skjønner at cupfinale på Wembley er stort, og det kan sikkert bli morsomt. Men for å si det sånn: Prisen på dem gjør at jeg føler at restaurant- og shoppebudsjettet for turen kan utvides kraftig uten å møte protester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 5. februar 2008 #1911 Del Skrevet 5. februar 2008 Ble det godt? Kanskje jeg må revurdere planen om å bruke en mindre form, for det hever seg jo endel under steking, selv om det synker litt sammen etterpå. Det ble veldig godt. Enig i det siste. Bananbrød etter low fat-oppsrkften smaker både rikt og saftig. Litt av poenget med bananbrød er etter min smak å ha noe godt, men ikke for søtt, til hverdagskaffen. Eller til tekoppen, som jeg akkurat tyller i meg for å få i meg varmen. Når det gjelder lunsj, gjør vi det ganske enkelt. De tre lengste arbeidsdagene i uka tar vi med middagsrester fra dagen før og de to andre dagene blir det bare brødmat og frukt. I dag var bonusen et stykke bananbrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. februar 2008 #1912 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde nettopp en meget entusiastisk mann innom kontoret mitt. Han hadde klart å skaffe oss billetter til ligacupfinalen når vi skal til London. For ikke-fotball-innvidde: Ligacupfinalen er én av to årlige cupfinaler i England - ikke spør meg om forskjellen - og visstnok en stor begivenhet. Til og med jeg skjønner at cupfinale på Wembley er stort, og det kan sikkert bli morsomt. Men for å si det sånn: Prisen på dem gjør at jeg føler at restaurant- og shoppebudsjettet for turen kan utvides kraftig uten å møte protester. Du har en sånn du også, ja? Ellers er jeg selvfølgelig hjertens enig i den siste kommentaren din - selvinnlysende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. februar 2008 #1913 Del Skrevet 5. februar 2008 Så gøy med fotballtur, da. Den kunne jeg glatt ha vært med på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1914 Del Skrevet 5. februar 2008 Det ble veldig godt. Eller til tekoppen, som jeg akkurat tyller i meg for å få i meg varmen. Når det gjelder lunsj, gjør vi det ganske enkelt. De tre lengste arbeidsdagene i uka tar vi med middagsrester fra dagen før og de to andre dagene blir det bare brødmat og frukt. I dag var bonusen et stykke bananbrød.Jeg synes i grunnen også at bananbrød er bedre til te enn kaffe. Og bananbrød som bonus i lunsjen høres supert ut, et eksempel på enkle gleder som gjør dagen litt lysere. Du har en sånn du også, ja? Du kjenner til fenomenet, skjønner jeg? Heldigvis er han ikke av de verste fotballidiotene, av typen som ikke går i familieselskaper om det kolliderer med en kamp, men nerd - dét er han! Når det gjelder budsjett til ulike ting; vi har ganske like prioriteringer når det gjelder økonomi i hverdagen, så ingen av oss mukker når den andre skeier ut en gang i blant, det være seg med fotballbilletter eller fancy restaurantmiddager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 5. februar 2008 #1915 Del Skrevet 5. februar 2008 Når det gjelder budsjett til ulike ting; vi har ganske like prioriteringer når det gjelder økonomi i hverdagen, så ingen av oss mukker når den andre skeier ut en gang i blant, det være seg med fotballbilletter eller fancy restaurantmiddager. Det høres veldig kjent ut. Fancy restaurantmiddager har vi forresten etterhvert blitt veldig enige om å bruke mye penger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1916 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Så gøy med fotballtur, da. Den kunne jeg glatt ha vært med på!Jeg tror du og mannen hadde kommet godt overens, han liker jo også et visst lag med horrible farger på trøyene. Men kamp på Color Line stadion var faktisk morsomt, nesten som å være i England - det beste er jo å se/høre på tilskuerne. Ellers synes jeg faktisk det er hyggelig å dra på fotballtur med mannen, han er nemlig gjerne med meg på ting han i utgangspunktet ikke er spesielt interessert i, så det er helt greit. Jeg kjenner flere par der den ene eller andre plent nekter å være med den andre på ting, det synes jeg høres utrolig trist ut. Kompromiss er en fin ting, og som regel blir det hyggeligere enn man har trodd på forhånd. Endret 5. februar 2008 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. februar 2008 #1917 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Når det gjelder budsjett til ulike ting; vi har ganske like prioriteringer når det gjelder økonomi i hverdagen, så ingen av oss mukker når den andre skeier ut en gang i blant, det være seg med fotballbilletter eller fancy restaurantmiddager. Ellers har jeg registrert at det er visse fordeler med avvikende interesser også. Da trenger man ikke bli møtt med argumentasjon i retning "det trenger du vel ikke", eller "har du ikke en slik fra før?" En uke på jakt i Skottland for mannen ga for eksempel helt klart positive utslag på hotellstandarden da vi bestilte rom til turen til London om noen uker. Endret 5. februar 2008 av Helen Parr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1918 Del Skrevet 5. februar 2008 Det høres veldig kjent ut. Fancy restaurantmiddager har vi forresten etterhvert blitt veldig enige om å bruke mye penger på. Jeg tror mannen her også har lært å sette pris på fancy restaurantmiddager, selv om han er noe mindre interessert i å dissekere hver rett enn jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #1919 Del Skrevet 5. februar 2008 Ellers har jeg registrert at det er visse fordeler med avvikende interesser også. Da trenger man ikke bli møtt med argumentasjon i retning "det trenger du vel ikke", eller "har du ikke en slik fra før?" Nettopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 5. februar 2008 #1920 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg er helt klart enig i at utskeielser i en retning fra mannen øker budsjettet for utskeielser for meg også. Nåja, heldigvis er vi som oftes enige i det vi bruker penger på, men når gubben "grein" seg til Range Rover hadde jeg lite problemer med å få gjennomslag for en katt til..... Nåja, hverken størrelse eller prisklasse kan sammenlignes, men jeg hadde liksom ikke så mye annet jeg ønsket meg. Eller, et helproff kjøkken med fancy utstyr hadde jo vært noe, men da måtte vi nok kjøpt et hus og det kom vel egentlig ikke på tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå