Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk til Morgan og hei til junia. :)

En liten positiv ting: Jeg tror jeg har funnet kjole til den forestående årsfesten på ebay, så nå er jeg spent på om jeg vinner, og ikke minst på om den i så fall passer. Men jeg fikk selger til å måle over brystet (kjolen er ellers ganske vid), og det stemte meget bra med mine mål, så jeg er optimist. Jeg blir veldig fornøyd om jeg slipper å gå på kjolejakt, det kjedeligste jeg vet er shopping når jeg ha noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde? :lur:
Bilde. Men jeg likner ikke så veldig på damen på bildet, altså. :fnise:

Ellers tenker jeg på deg. :klem:
Tusen takk, det var hyggelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte den, i hvert fall. Enkel, men samtidig litt pyntet. Også har jeg en sommerkjole i liknende fasong som jeg innbiller meg er ganske kledelig (skjuler valkene uten å se helt ut som en sekk ;)), sånn at jeg kan ta sjansen på å kjøpe den uprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Sånn type stoff pleier også å falle fint, synes jeg (vel, her har jeg ikke akkurat terminologien inne, som du ser, hvor er alle velvære- og kjoledamene? :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd jeg også har et nokså skralt ordforråd på det området: "En sånn derre kjole, du vet, med noe stoff som blafrer, også er det noen sømmer og noe glittergreier." Du ser det helt tydelig for deg? :ler:

Men ja, jeg tror også det stoffet er litt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Kjolen så veldig fin ut, terminologi eller ikke.

Jeg håper forresten at det går bra med deg, Nilma.

Forresten, tusen takk for at du tok deg tid til å tipse meg om mange London-ting. Har du bodd i London? Eller er du generelt bare anglofil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen så veldig fin ut, terminologi eller ikke.

Jeg håper forresten at det går bra med deg, Nilma.

Takk, og jo takk, det går ikke så verst.

Forresten, tusen takk for at du tok deg tid til å tipse meg om mange London-ting. Har du bodd i London? Eller er du generelt bare anglofil?
Bare hyggelig, jeg elsker å plage folk med London-/Storbritannia-info/mas. :ler:

Fant du noe av interesse?

Jeg er nok bare generelt anglofil, men jeg kunne godt tenke meg å bo i England i en periode, ikke nødvendigvis i London. Mannen er heldigvis like hardt rammet, så vi har tilbrakt en del ferier rundt om Storbritannia de siste årene (og faktisk giftet vi oss i London i fjor :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Takk, og jo takk, det går ikke så verst.

Bare hyggelig, jeg elsker å plage folk med London-/Storbritannia-info/mas. :ler:

Fant du noe av interesse?

Jeg er nok bare generelt anglofil, men jeg kunne godt tenke meg å bo i England i en periode, ikke nødvendigvis i London. Mannen er heldigvis like hardt rammet, så vi har tilbrakt en del ferier rundt om Storbritannia de siste årene (og faktisk giftet vi oss i London i fjor :)).

Av en eller annen grunn ender vi ofte opp med å dra til London. :klø: Da vi for tre år siden var på kjærestetur (altfor lenge siden!) var vi også i London. Det henger nok sammen med at jeg er en person som liker det som er litt kjent (utpreget rutinemenneske), men også fordi vi trives veldig godt i London. Dessuten er det noe med å reise en plass hvor man ikke trenger å gå med nesa i et kart hele dagen.

Mannen min har vært mye på motorsykkelturer i England og Skottland, og vi har vært på biltur i Skottland med baby. Det var veldig bra, og vi gikk lange fjellturer på Isle of Sky og bodde på små Beds & Breakfasts. Veldig fin ferie.

Giftet dere? Det var sikkert fint! På ambassaden eller på annet vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Forresten tenkte jeg at vi skulle se Tate Modern. Det er flere som har anbefalt det museet. Dessuten så jeg med interesse på linken du sendte meg om det andre lille museet. Hvis det ikke er så store ting, kan man gjøre flere i løpet av helgen. Vi har vært på British museum, og går gjerne dit igjen. Der er det nesten uoverkommelig stort og kontrollfriken i meg blir alltid svett med tanke på alle de tingene vi ikke får sett. Ganske korny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er det noe med å reise en plass hvor man ikke trenger å gå med nesa i et kart hele dagen.
Da vi var i Oslo et par dager nylig, kommenterte jeg faktisk at det var litt pinlig at jeg enkelt kunne ha funnet 15-20 gode restauranter uten å blunke i London, mens jeg strevde med å finne én i vår egen hovedstad.:ler:

Mannen min har vært mye på motorsykkelturer i England og Skottland, og vi har vært på biltur i Skottland med baby. Det var veldig bra, og vi gikk lange fjellturer på Isle of Sky og bodde på små Beds & Breakfasts. Veldig fin ferie.
Åhh, Isle of Sky og de andre øyene i området høres helt fantastisk ut!

Giftet dere? Det var sikkert fint! På ambassaden eller på annet vis?
Det var veldig fint, men ikke helt enkelt på grunn av de sære engelske reglene jeg ellers finner så sjarmerende. :fnise: Men vi fant da ut av det til slutt. Vi giftet oss i Sjømannskirken, bare vi to, med to av de ansatte som vitner. Veldig god og rolig stemning, vakker seremoni, og middag på Le Gavroche etterpå. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten tenkte jeg at vi skulle se Tate Modern. Det er flere som har anbefalt det museet. Dessuten så jeg med interesse på linken du sendte meg om det andre lille museet. Hvis det ikke er så store ting, kan man gjøre flere i løpet av helgen. Vi har vært på British museum, og går gjerne dit igjen. Der er det nesten uoverkommelig stort og kontrollfriken i meg blir alltid svett med tanke på alle de tingene vi ikke får sett. Ganske korny.
Tate Modern er flott! National Portrait Gallery er ikke så stort, nei, vi så ganske mye på et par timer. Som sagt, det anbefales virkelig.

Jeg er helt enig i det du skriver om BM, jeg har også en tendens til å bli litt overveldet der. Jeg har funnet ut at trikset er å innse at jeg får ikke sett alt på én tur, så da er det bedre å konsentrere seg om en eller to utstillinger enn å forsøke å rekke over alt. Sist vi var der hadde de forresten en fantastisk utstilling om opplysningstiden, men jeg husker i farten ikke om det var en midlertidig eller en ny permanent utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt London-pratet har ført til at jeg begynner å få leie abstinenser. Heldigvis er det bare litt over en måned igjen til neste gang, så nå kan jeg med god samvittighet begynne å planlegge. Jeg har nemlig ilagt meg selv planleggingsrestriksjoner, for det er så kjedelig å ha "brukt opp" all planleggingen en uke etter at billettene er bestilt. Men NÅ..... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Helen Parr

Det blir nok iallefall en tur innom BM. Mannen min skal innom paraplybutikken som ligger over gaten. :fnise:

Så får jeg heller leve med at vi bare får med oss utvalgte deler denne gangen også. Sist vi var der, var i forbindelse med et døgn vi hadde i London på vi til New York på bryllupsreise. Jeg drar også gjerne tilbake dit en dag, men en helg er for lite tid når reisen er så lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Alt London-pratet har ført til at jeg begynner å få leie abstinenser. Heldigvis er det bare litt over en måned igjen til neste gang, så nå kan jeg med god samvittighet begynne å planlegge. Jeg har nemlig ilagt meg selv planleggingsrestriksjoner, for det er så kjedelig å ha "brukt opp" all planleggingen en uke etter at billettene er bestilt. Men NÅ..... :lur:

Du må gjerne dele litt med meg underveis. Linker og sånn. :) *smiler pent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Nordlys på nett for tiden stort sett består av billedserier av diverse bimboer er nå én ting, så jeg forventer ikke stort av dem, men i dag sto følgende i nettavisen deres:

"Søndag åpner kunstnerne Kaare Espolin Johnson og Kurt Edvin Blix Hansen felles utstilling i Galleri Voksenåsen i Oslo. Salgsutstillingen består av maleri og grafikk, og åpnes av kyst- og fiskeriminister Helga Pedersen. Begge kunstnerne vil være til stede ved åpningen."

Undres på om det er spiritisme det er snakk om? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...