Gjest Eurydike Skrevet 9. januar 2008 #1681 Del Skrevet 9. januar 2008 Ulastelig antrukket for hva, ettermiddagskaffe på eldresenteret? Eller årsmøte i Unge Høire, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. januar 2008 #1682 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Eller årsmøte i Unge Høire, kanskje? Har hun foldeskjørt og hårspenne eller ei? Det avgjør svaret. Endret 9. januar 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #1683 Del Skrevet 9. januar 2008 Eller årsmøte i Unge Høire, kanskje?Da tror jeg eldresenteret er langt å foretrekke. Har hun foldeskjørt og hårspenne eller ei? Det avgjør svaret.Hei, et sted går grensen, selv for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 10. januar 2008 #1684 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #1685 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei salsera! Bare bra med meg, jobber med å komme tilbake i normalt gjenge etter jula; det begynner så smått å komme seg nå. Med deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 10. januar 2008 #1686 Del Skrevet 10. januar 2008 Tester du hvorvidt bekledning innvirker på effektivitetsnivået på jobben? Hjemme har jeg funnet en klar sammenheng mellom sherry og effektivitet, hvertfall, men jeg tror ikke jeg skal teste det ut på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #1687 Del Skrevet 10. januar 2008 Tester du hvorvidt bekledning innvirker på effektivitetsnivået på jobben?Jeg kan rapportere at å gå fra et antrekk tilpasset en 70-åring og til et litt yngre uttrykk ikke har hatt noen som helst innvirkning på effektivitetsnivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 10. januar 2008 #1688 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg kan rapportere at å gå fra et antrekk tilpasset en 70-åring og til et litt yngre uttrykk ikke har hatt noen som helst innvirkning på effektivitetsnivået. Hva blir det neste: saggebukse, converse og caps? (synes jeg ser det for meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. januar 2008 #1689 Del Skrevet 10. januar 2008 Tester du hvorvidt bekledning innvirker på effektivitetsnivået på jobben? Hjemme har jeg funnet en klar sammenheng mellom sherry og effektivitet, hvertfall, men jeg tror ikke jeg skal teste det ut på jobb. Kler du deg i sherry? Det må da være ... eh...klissete? Forøvrig kan jeg opplyse om at jeg i dag selv er ulastelig untrukket i mørke jeans, ridestøvletter, hvirt skjorte og svart v-genser. Dog uten perleøredobber. Jeg syns Nilma skal få lov til å sagge. Bar mage er lant. langt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #1690 Del Skrevet 10. januar 2008 Hva blir det neste: saggebukse, converse og caps? (synes jeg ser det for meg). La meg si det sånn: Jeg ser det også for meg, og det ser IKKE bra ut! Angående antrekk driver jeg og river meg i håret med tanke på den kommende årsfesten med jobb (i stedet for julebord). Jeg avskyr å kjøpe klær, særlig når det er noe jeg MÅ ha - og i dette tilfellet må jeg, det er temmelig tynt med selskapsklær i garderoben. Har sett et par mulige kandidater på ebay, men etter et par interessante skjortekjøp (én str. i forskjell, men den ene får jeg knapt igjen over brystet, den andre er teltvid og nesten fotsid ), er jeg bittelitt skeptisk til kleskjøp uten prøving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #1691 Del Skrevet 10. januar 2008 Forøvrig kan jeg opplyse om at jeg i dag selv er ulastelig untrukket i mørke jeans, ridestøvletter, hvirt skjorte og svart v-genser. Dog uten perleøredobber.Høres meget lekkert ut. Jeg syns Nilma skal få lov til å sagge. Bar mage er lant. langt verre.Veeel, jeg har muligens marginalt bedre rumpe enn mage, men tro meg når jeg sier at det er i offentlighetens interesse at jeg holder begge deler innenfor klærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 10. januar 2008 #1692 Del Skrevet 10. januar 2008 Kler du deg i sherry? Det må da være ... eh...klissete? Ha ha, nei. Men siden sherry var nevnt i innlegget hvor gammel-dame-symptomer ble diskutert, anså jeg det for relevant. Det kom vel helst av at jeg lette, men overhodet ikke fant noen som helst sammenheng mellom bekledning og effektivitet. Noen steder må vi liksom ta det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. januar 2008 #1693 Del Skrevet 10. januar 2008 *puster lettet ut* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 10. januar 2008 #1694 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hei salsera! Bare bra med meg, jobber med å komme tilbake i normalt gjenge etter jula; det begynner så smått å komme seg nå. Med deg da? Ganske bra, selv om jeg allerede savner å ha ferie. Var det her inne vi snakket om belugalinser for en tid tilbake? Nå står det en gryte med Eurydikes suppe med linser og byggryn og putrer på komfyren. Jeg hadde verken stangselleri eller puylinser, så jeg byttet det ut med rotselleri og belugalinser. Jeg har ikke smakt på det ferdige resultatet ennå, men fargen er helt annerledes. Det virker som om de farger av. Edit: Suppa ble veldig bra, men jeg merket i grunnen ingen forskjell på puylinser og belugalinser i denne retten. Mulig det kommer bedre fram i andre retter. Endret 10. januar 2008 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 10. januar 2008 #1695 Del Skrevet 10. januar 2008 Ganske bra, selv om jeg allerede savner å ha ferie. Var det her inne vi snakket om belugalinser for en tid tilbake? Nå står det en gryte med Eurydikes suppe med linser og byggryn og putrer på komfyren. Jeg hadde verken stangselleri eller puylinser, så jeg byttet det ut med rotselleri og belugalinser. Jeg har ikke smakt på det ferdige resultatet ennå, men fargen er helt annerledes. Det virker som om de farger av. Edit: Suppa ble veldig bra, men jeg merket i grunnen ingen forskjell på puylinser og belugalinser i denne retten. Mulig det kommer bedre fram i andre retter. Sånne belugalinser må jeg prøve snart. *nysgjerrig* Ellers farger jo Puy-linser av også - det ser man når man koker dem i rent vann, som blir helt sølefarget. Har noen forresten tips til fantastisk mat jeg kan lage med pistasjnøtter? Jeg har nesten en hel pose uten skall og salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. januar 2008 #1696 Del Skrevet 11. januar 2008 Ellers farger jo Puy-linser av også - det ser man når man koker dem i rent vann, som blir helt sølefarget. Ja, det stemmer, men disse farget mye mer av. Fargen på suppen ble helt annerledes enn når jeg har laget den med puylinser. Når jeg hører pistasjnøtter, tenker jeg først på kheer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #1697 Del Skrevet 11. januar 2008 Ganske bra, selv om jeg allerede savner å ha ferie. Var det her inne vi snakket om belugalinser for en tid tilbake? Nå står det en gryte med Eurydikes suppe med linser og byggryn og putrer på komfyren. Jeg hadde verken stangselleri eller puylinser, så jeg byttet det ut med rotselleri og belugalinser. Jeg har ikke smakt på det ferdige resultatet ennå, men fargen er helt annerledes. Det virker som om de farger av. Edit: Suppa ble veldig bra, men jeg merket i grunnen ingen forskjell på puylinser og belugalinser i denne retten. Mulig det kommer bedre fram i andre retter.Det minner meg igjen på at jeg må prøve å finne noe å bruke belugalinsene mine til. Siden du sier de ikke kom så godt frem i suppe, får jeg på å finne en oppskrift der de kan brukes som tilbehør. Eller kanskje i en salat? Har noen forresten tips til fantastisk mat jeg kan lage med pistasjnøtter? Jeg har nesten en hel pose uten skall og salt.En av de få tingene jeg bruker pistasjnøtter til er denne kyllingpilaffen fra Nigella - utrolig god. Dessuten bruker jeg det i vannmelon- og fetasalat, men det er det vel ikke helt sesong for nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 11. januar 2008 #1698 Del Skrevet 11. januar 2008 Takk for pistasjtips begge to! Det var en god idé med noe pilaffaktig - lurer på om jeg har noen oppskrifter til i en bok med mat fra Midt-Østen. Lyst på en ingrediens til? Jeg har bestilt en filet fra en nydelig piggvar fiskehandleren hadde fått inn i dag, og planen er at jeg skal lage noe godt av den til middag i morgen. Men hva? Jeg har aldri tilberedt piggvar før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 11. januar 2008 #1699 Del Skrevet 11. januar 2008 Lyst på en ingrediens til? Jeg har bestilt en filet fra en nydelig piggvar fiskehandleren hadde fått inn i dag, og planen er at jeg skal lage noe godt av den til middag i morgen. Men hva? Jeg har aldri tilberedt piggvar før. Ååååh, piggvar! Jeg liker best å gjøre minst mulig med den, vanligvis bare baker vi den i ovnen - den smaker jo så godt i seg selv! Vi har vanligvis hatt tilbehør med forholdsvis milde smaker til, selv om den faktisk tåler kraftigere saker også: saus på hvitvin, fiskekraft og fløte, beurre blanc, osv., og ofte "ren" potetstappe, evt. med hakket basilikum i, eller potet- og sellerirotstappe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #1700 Del Skrevet 11. januar 2008 *vurderer å kidnappe Eurydikes fiskehandler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå