Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest Helen Parr

Dadler med stilton høres kjempegodt ut! Jeg er ikke så godt kjent med osten stilton, men det er en blåost, ikke sant?

Jeg testet ut noe nytt en kveld jeg hadde lyst på noe til portvinen (ha! gammel dame allerede!)

Pepperkake med blåost og ripssyltetøy!

Mannen min forsvant fra rommet umiddelbart, men det smakte slett ikke så verst! Jeg fikk tipset her på kg.

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stilton er en blåmuggost, ja. Og siden blåmuggost gjør seg veldig godt med noe søtt til, tenkte jeg at dadler og Stilton måtte være en god idé. Det med pepperkaker og blåmuggost har jeg hørt om, men aldri kommet så langt som til å prøve - høres veldig interessant ut. :)

Angående gamle damer og portvin: Jeg liker både portvin, sherry og mokkabønner, så alt håp er nok ute. Kamferdrops er jeg riktignok bare sånn middels begeistret for.

God jul til deg også, Helen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

Jeg vet du ikke er her i julen, Nilma, men jeg måtte bare innom og rapportere om at jeg nettopp har spist kveite som ble veldig god. Lett inspirert av denne oppskriften bakte vi den på plate i ovnen ved 100 grader. Lot den stå i ca. 15 min - og likevel ble den supersaftig! Tror det må være den saftigste kveitefileten jeg har spist. Namnam - herved anbefalt! :spise:

Håper ellers du koser deg i julen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for julehilsener (og kveiterapport!).

Julen begynte meget turbulent - på tur nedover fikk jeg spysyke og bagasjen min forsvant - men tok seg opp og ble riktig bra etterhvert.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for julehilsener (og kveiterapport!).

Julen begynte meget turbulent - på tur nedover fikk jeg spysyke og bagasjen min forsvant - men tok seg opp og ble riktig bra etterhvert.:)

Vel hjemme igjen fra møkkaværet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Jeg må bare innom her for å ønske godt nytt år. Håper spysyka gikk fort over, og at du hadde en fin juleferie med masse god mat og drikke.

Blåmuggost og pepperkaker er vel ganske svenskt. Har sett at de har servert det flere ganger på svenske matprogram. Det er sikkert godt og må prøves en gang.

Et lite spørsmål bare. Nå har jeg vært og kjøpt en krukke Stilton ost, og skal bestille den portvinen som Toro anbefalte. Hva slags brød har dere osten på? Jeg må kanskje prøve med flere sorter, og se hva som passer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen fra møkkaværet?
Jepp, vi overlevde syndfloden eller hva det nå var. Men det ble ikke mange turene utendørs.

Spysyke og juleferie hørtes ut som en særdeles dårlig kombinasjon!

Fint at det ordnet seg etterhvert. :)

Ingen god kombinasjon, nei, men for å se det positive har jeg sjelden vært mindre forspist i julen. :ler:

Et lite spørsmål bare. Nå har jeg vært og kjøpt en krukke Stilton ost, og skal bestille den portvinen som Toro anbefalte. Hva slags brød har dere osten på? Jeg må kanskje prøve med flere sorter, og se hva som passer best.
Jeg synes generelt brød med frukt og/eller nøtter er veldig godt til all slags blåmuggost. Til julens Stilton hadde vi imidlertid noen ganske nøytrale (ikke salte) kjeks, kjøpt i England, og det var også godt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fakse, og godt nyttår!

Joda, jeg begynner så smått å vende tilbake til hverdagen for alvor. Fremdeles litt vrangsøvd, men det går seg vel til. Nå ser jeg frem til den første rolige hjemmehelgen på lenge - det blir deilig.

Med deg da? Klar for filmfestival? Du er en vel ivrig festivalgjenger, såvidt jeg husker. I fjor var jeg ikke på en eneste film, men i år skal jeg i hvert fall prøve å få med meg noen, og så er det jo Nordlysfestival også snart. Januar er i grunnen en fin måned her i byen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrangsøvd høres kjent ut, kan ikke fatte hva det kommer av :ler:

Desverre skal jeg på kurs med jobben hele den uka filmfestivalen er, et kurs jeg ikke kan, bør eller vil gå glipp av. Så planen om å ta ferie da utgår med høye kneløft kan du si. På toppen av det hele har vi besøk av en samarbeidspartner fra Sveits deler av den uka, og siden vi ikke får tid til å ha møter med han på dagtid(på grunn av kurset jeg skal på og div møter) har han og mine andre kollegaer foreslått å ha møter på ettermiddagstid for å utnytte tida når han likevel er i byen. :sur:

Men jeg skal nok få med meg noen filmer likevel tenker jeg, det gjelder bare å planlegge litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike

Uten å vite hva det betyr, føler jeg meg også ganske vrangsøvd - legger meg rundt 2 hver natt for tiden, så det må vel kvalifisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...