Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Takk, junia og Toro, de var slett ikke verst, om jeg får si det selv.;)

Jeg tok forresten unna en tredjedel før jeg hadde resten i sausen, dem har jeg puttet i fryseren for å ha til en dag i neste uke når mannen en bortreist. Vurderer å prøve en annen type saus / annet tilbehør.

Nå sitter jeg og stirrer ut av vinduet og prøver å forutsi været i ettermiddag. Planen er at vi skal dra på førjulsbesøk til familien min, men jeg gidder ikke kjøre over 40 mil i snøkov. :snø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:overrasket: Såpass, ja.

Jeg har riktignok gått og ventet på julesnøen, men alt behøver da ikke komme på en gang. Det snør, det snør, tiddelifaens bom.:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, julemarked! :rødme: Blir dessverre ikke noen juletur i år, ikke har jeg ferie igjen, og vi endte jo opp med å kjøpe en "noe" dyrere bil enn vi opprinnelig hadde budsjettert med.

Du da Fakse, skal du på julemarked i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre skal jeg ikke det. Hadde vært så deilig med en tur til Tyskland for å tusle litt rundt og få julestemning, men vi har heller ikke ferie eller penger til overs. Men til neste år, DA altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Jeg har aldri vært på julemarked, jeg (er svært sjelden i Tyskland :sjenert: ), men kommer muligens til å få en slags anledning i år, for å være litt kryptisk. Hva gjør man/kjøper man sånne steder, egentlig? *grønn*

Ellers skal jeg snart begå adventshelligbrøde her. :lur: Mannen kom hjem med en sjarmløs adventskalender fra jobb, av typen m/ melkesjokolader i, og spurte om jeg ville ha den. Det ville jeg forsåvidt, så nå skal jeg snart lage meg litt espresso, åpne 24 små luker så simultant jeg bare kan og spise til det er tomt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå Eurydike, ikke noe "verdt å vente på" der i gården, altså!

Ang. julemarkeder: Da mannen og jeg ble sammen, var han tjuefire år. Året før hadde han vært på interrail (helt normalt), men i desember - med det mål å tråle tyske julemarkeder (ikke fullt så vanlig). Nå må det sies at vi aldri har kommet oss på noe slikt sammen... men drømmen er der fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michel Roux sausbok er jeg nå blitt eier av. :)

Så da er det ingen vei utenom, frem med de store pannene og koke kraft. ;)

..men hvordan angriper dere en slik bok ? Starter dere med første oppskrift og tar de restrerende etterhvert .. eller som jeg, etter innfallsmetoden ? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men til neste år, DA altså!!!
:jepp: Tallinn står høyt på min julemarkedønskeliste. Jeg synes det er en fantastisk by i seg selv, så julemarked der (som visstnok skal være veldig bra) er drømmen.

Jeg har aldri vært på julemarked, jeg (er svært sjelden i Tyskland :sjenert: ), men kommer muligens til å få en slags anledning i år, for å være litt kryptisk. Hva gjør man/kjøper man sånne steder, egentlig? *grønn*
Jeg har forsåvidt aldri vært i Tyskland, men det er jo julemarkeder mange andre steder i den tysktalende delen av Europa og i Øst-Europa, så i fjor var vi på julemarked i Wien, og året før i Zürich og Basel. Man kan kjøpe alt fra fullstendig smakløst juledilldall til flott kunsthåndtverk og mat, men det beste er nesten å bare rusle rundt og suge inn stemningen mens man drikker glühwein.

Ellers skal jeg snart begå adventshelligbrøde her. :lur: Mannen kom hjem med en sjarmløs adventskalender fra jobb, av typen m/ melkesjokolader i, og spurte om jeg ville ha den. Det ville jeg forsåvidt, så nå skal jeg snart lage meg litt espresso, åpne 24 små luker så simultant jeg bare kan og spise til det er tomt! :fnise:
:fnise: Jeg vurderer seriøst å bevilge meg en Nemi-kalender, jeg tror faktisk det er halvmørk sjokolade (55%) i den. *barnslig*

Ang. julemarkeder: Da mannen og jeg ble sammen, var han tjuefire år. Året før hadde han vært på interrail (helt normalt), men i desember - med det mål å tråle tyske julemarkeder (ikke fullt så vanlig). Nå må det sies at vi aldri har kommet oss på noe slikt sammen... men drømmen er der fortsatt.
Det var mannen sin det!

..men hvordan angriper dere en slik bok ? Starter dere med første oppskrift og tar de restrerende etterhvert .. eller som jeg, etter innfallsmetoden ? :klø:
Jeg går også for innfallsmetoden. :) Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Jeg ville bare skyte inn at det i byen min er julemarked hvert år. Det er en relativt ny tradisjon, men arragnørene har jammen klart å skape en flott stemning med masse boder (dessverre litt ræl til salgs de siste årene - de var veldig restriktive i begynnelsen) salg av gløgg fra syngende munker, grøt fra vandrende koner, lys, juletre og nissetog. Dessverre er paraply ofte nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike

Hei Nilma! :goodbye:

Jeg har gnistrende fint vær i dag, men jeg må dessverre jobbe og jobbe til jeg legger meg, tror jeg, evt avbrutt av litt middag og Jane Eyre. :lur:

Takk for julemarkedinspirasjon - jeg vurderer å debutere i gamet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eurydike!

Høres ut som om du har en hard dag foran deg, husk nå å ta pauser av og til. *streng* Jeg for min del fikk ikke med meg før dagen etter at Jane Eyre begynte forrige mandag. :sur: Tror nesten jeg ser for lite på tv - med unntak av BBC Food, da. :lur:

Julemarked kan absolutt anbefales! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Eurydike, ikke kaffe engang? :klem: (Jeg har forresten en pose med romtrøffelkuler i et skap på kontoret, til de dagene jeg trenger en liten oppmuntring i hverdagen. *sender over*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...