Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurydike
For øvrig er vel rødvin en nødvendighet til italienskinspirert mat? :klø: Særlig på en mørk og våt novemberonsdag?

JA! :Nikke:

Det var akkurat det jeg trodde. :sjarmor:

Her må jeg bare slutte meg til. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bare slutte meg til. :jepp:

Nå fikk jeg en veldig god idé. Mannen ønsker sikkert å feire husets nye kvinne ved navn iMac. Det verste av alt er at skjermen hennes er bredere enn meg, allikevel kommer jeg til å bli dumpet, i alle fall i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Nå fikk jeg en veldig god idé. Mannen ønsker sikkert å feire husets nye kvinne ved navn iMac. Det verste av alt er at skjermen hennes er bredere enn meg, allikevel kommer jeg til å bli dumpet, i alle fall i kveld.

Du får la det dryppe på klokkeren og slukke sorgene i vinen! :regn:

Kjenner at jeg blir skrekkelig tørst selv her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får la det dryppe på klokkeren og slukke sorgene i vinen! :regn:

Det uttrykket har du mer rett i enn du aner, altså ang. hvem det regner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Er det egentlig så ille når du tenker nøye etter? Jeg kom bare til å tenke på en kommentar fra barnemunn: Datteren, ca tre år: "Mamma, så stor rumpe du har!" Moren: "Eh? Ja?" Datteren: "Ja, men den er veldig fin, altså!". :fnise:

Så kanskje iMACen bare er bred over r***?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så ille når du tenker nøye etter? Jeg kom bare til å tenke på en kommentar fra barnemunn: Datteren, ca tre år: "Mamma, så stor rumpe du har!" Moren: "Eh? Ja?" Datteren: "Ja, men den er veldig fin, altså!". :fnise:

Så kanskje iMACen bare er bred over r***?

Bredere enn meg, og jeg er som du vet bred nok. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For spesielt interesserte følger kjøttbollerapport:

Dessverre greide jeg å glemme å kjøpe mandler, så jeg fikk ikke prøvd Badiane-varianten.:forvirret: Jeg endte opp med å krydre med bittelitt timian og en god håndfull persille - det funket kjempefint, nok krydder til at bollene fikk fin smak, men den delikate kalvesmaken ble ikke overdøvet. Ellers brukte jeg et egg og en liten fløteskvett. Jeg bestemte meg for at bollene måtte være små og lekre, en beslutning jeg angret da jeg var halvveis gjennom deigen, det tok vel mye tid å lage bittesmå boller (men lekre ble de!).

Sausen: Finhakket løk, gulrot og selleri surret i litt olje, tilsatt en liten skvett rødvin og en boks tomater, før jeg kokte det hele en god stund. Like før servering tilsatte jeg lettstekt sopp, en god fløteskvett og noen få basilikumblader. Jeg synes sausen fungerte bra med bollene, fløten gjorde den litt mildere, slik at ikke kalvesmaken ble overdøvet av for sterk tomatsmak.

Serverte med spagetti, parmesan og rødvin = Det perfekte måltid på en mørk novemberkveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Mmmm. Nå ble jeg rett og slett sulten - det hørtes herlig ut.

En titt på klokka minner meg om at det er flere timer igjen til lunsj, og at jeg helst bør gjøre noe fornuftig i den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En titt på klokka minner meg om at det er flere timer igjen til lunsj, og at jeg helst bør gjøre noe fornuftig i den tiden.
Gjøre noe fornuftig, ja. :sukk:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttbollene hørtes vidunderlige ut, tror kanskje jeg må prøve en liknende variant med kje-kjøttdeig når sjansen byr seg. Det er akkurat sånne ting som gjør mørketida levelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat sånne ting som gjør mørketida levelig :)
Ja, ikke sant? :) Jeg er muligens en enkel sjel, men jeg finner stor glede i et godt måltid, både tilberedningsprosessen og selve det å spise det ferdige resultatet.

Kjekjøttboller høres for øvrig ut som en spennende idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Fantastisk kjøttbollerapport, Nilma! :)

Kjenner meg igjen i det med å angre på små små av arten... Mine blir bare større og større etterhvert som jeg triller! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med å angre på små små av arten... Mine blir bare større og større etterhvert som jeg triller! :fnise:
Et ikke ukjent fenomen... :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...