Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1281 Del Skrevet 7. november 2007 Vi vurderte Focus, men den har vel litt skranglekasse-rykte, er jeg redd. Skal dere kjøpte helt ny bil, eller brukt?Helt ny. Med andre ord kommer jeg til å være nervevrak hver gang jeg skal kjøre de første årene, er ikke vant til den slags luksus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 7. november 2007 #1282 Del Skrevet 7. november 2007 Ok, nå skal jeg gjøre noe utrolig pinlig... nemlig gå på butikken og kjøpe ca 6 kg sveitsisk sjokolade... Og biler har jeg ikke peiling på, min samboer hadde egentlig bestemt seg for hva han ville ha så valget ble vel egentlig ny eller gammel Range Rover.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1283 Del Skrevet 7. november 2007 Ok, nå skal jeg gjøre noe utrolig pinlig... nemlig gå på butikken og kjøpe ca 6 kg sveitsisk sjokolade... Det høres i grunnen litt deilig ut. Kan jeg spørre hva i all verden du skal med det? *nysgjerrig* Og biler har jeg ikke peiling på, min samboer hadde egentlig bestemt seg for hva han ville ha så valget ble vel egentlig ny eller gammel Range Rover.... Akkurat nå synes jeg egentlig det høres ut som et enkelt og greit valg. Problemet er at hverken jeg eller mannen har særlig peiling, så ingen av oss har sterke preferanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 7. november 2007 #1284 Del Skrevet 7. november 2007 Det høres i grunnen litt deilig ut. Kan jeg spørre hva i all verden du skal med det? *nysgjerrig* Akkurat nå synes jeg egentlig det høres ut som et enkelt og greit valg. Problemet er at hverken jeg eller mannen har særlig peiling, så ingen av oss har sterke preferanser. Ah, sjokoladen er julegaver (heldigvis), men siden jeg er litt treeeeeg og det egentlig er dyrt å sende så mye tunge søtsaker i posten fra utlandet, så får min samboer være kurer til Norge og gavene blir så sendt i posten derfra. Mao svært bereiste julegaver... Egentlig føler jeg det er lite oppfinnsomt med sjokolade, men de har vist seg å være veldig populære gaver, og litt deilig er det jo å slippe å tenke så mye. Angående det å kjøpe noe når ingen har sterke preferanser og egentlig vil at den andre bestemmer... "duuu, hva vil du ha til middag idag? Neei, vet ikke. Noe godt! Hva har du lyst på? Vet ikke, du kan bestemme. Nei, nå spurte jeg deg hva du har lyst på . Du bestemmer." Og sånn går no dagan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 7. november 2007 #1285 Del Skrevet 7. november 2007 Hm, vi pleier jo å være ganske så enige, så kanskje jeg skal slutte å se stygt på mannen hver gang han nevner Mondeo? *Føler presset* Angående det å kjøpe noe når ingen har sterke preferanser og egentlig vil at den andre bestemmer... "duuu, hva vil du ha til middag idag? Neei, vet ikke. Noe godt! Hva har du lyst på? Vet ikke, du kan bestemme. Nei, nå spurte jeg deg hva du har lyst på . Du bestemmer." Og sånn går no dagan... Dette høres veldig kjent ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1286 Del Skrevet 7. november 2007 Egentlig føler jeg det er lite oppfinnsomt med sjokolade, men de har vist seg å være veldig populære gaver, og litt deilig er det jo å slippe å tenke så mye. Jeg kan tenke meg langt verre ting å få i julegave enn sveitsisk sjokolade. Angående det å kjøpe noe når ingen har sterke preferanser og egentlig vil at den andre bestemmer... "duuu, hva vil du ha til middag idag? Neei, vet ikke. Noe godt! Hva har du lyst på? Vet ikke, du kan bestemme. Nei, nå spurte jeg deg hva du har lyst på . Du bestemmer." Og sånn går no dagan...Akkurat på det området er det mye enklere, jeg spør hva mannen har lyst på til middag, og så lager jeg det jeg har lyst på. (Det hender at jeg tar innspill altså, jeg er jo ikke helt diktatorisk. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1287 Del Skrevet 7. november 2007 *Føler presset* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 7. november 2007 #1288 Del Skrevet 7. november 2007 Og biler har jeg ikke peiling på, min samboer hadde egentlig bestemt seg for hva han ville ha så valget ble vel egentlig ny eller gammel Range Rover.... Hørtes ut som mannen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 7. november 2007 #1289 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg har kjøpt 7 kilo sveitsisk sjokolade! 6kg Lindt og 1 kilo annet........ Ja, det var egentlig litt pinlig å komme i kassen ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1290 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har kjøpt 7 kilo sveitsisk sjokolade! Skulle gjerne sett hva som gikk gjennom hodet til den som satt i kassen. Ellers kan jeg meddele at vi ikke har kommet særlig lengre i den store biljakten; det hadde vært et trafikkuhell på veien mot området der alle bilforhandlerne ligger, så vi kom ikke frem før etter stengetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. november 2007 #1291 Del Skrevet 8. november 2007 Har du sett at Sætres Beste Pepperkaker er i butikken? De som smaker det samme som Kung Oscar som (som ser ut til å være borte fra butikken...) vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1292 Del Skrevet 8. november 2007 Har du sett at Sætres Beste Pepperkaker er i butikken? De som smaker det samme som Kung Oscar som (som ser ut til å være borte fra butikken...) vet du Jeg har ikke bare sett dem, jeg kjøpte - og prøvesmakte - årets første boks i går. I grunnen synes jeg pepperkaker smaker best på denne tiden, i selve julen er det så mye annet godt, så da spiser jeg det aldri. For øvrig finnes Kongen enda, mamma hadde funnet på ICA-butikken "hjemme", men det ser ut som om det ikke er så mange som tar dem inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. november 2007 #1293 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har ikke bare sett dem, jeg kjøpte - og prøvesmakte - årets første boks i går. I grunnen synes jeg pepperkaker smaker best på denne tiden, i selve julen er det så mye annet godt, så da spiser jeg det aldri. Du også ja For øvrig finnes Kongen enda, mamma hadde funnet på ICA-butikken "hjemme", men det ser ut som om det ikke er så mange som tar dem inn. Si i fra om du ser dem noen steder her i byen, jeg står i fare for å få et urovekkende stort antall metallbokser jeg ikke trenger i kjellerboden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1294 Del Skrevet 8. november 2007 Si i fra om du ser dem noen steder her i byen, jeg står i fare for å få et urovekkende stort antall metallbokser jeg ikke trenger i kjellerboden.... Skal si fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. november 2007 #1295 Del Skrevet 8. november 2007 Skulle gjerne sett hva som gikk gjennom hodet til den som satt i kassen. Ellers kan jeg meddele at vi ikke har kommet særlig lengre i den store biljakten; det hadde vært et trafikkuhell på veien mot området der alle bilforhandlerne ligger, så vi kom ikke frem før etter stengetid. Tja, det aner meg hva hun tenkte over en diger kurv ful av sjokolade, så jeg følte et behov for å forklare meg. Det ble litt mindre pinllig når jeg sa at det var julegaver som skulle til utlandet. Men jeg innrømmer at jeg valgte en butikk jeg ikke handler i så ofte, og at den butikken ligger midt i turistkjernen så de er vant til at folk kanskje kjøper mer enn et par plater. Angående bilkjøp, så brukte jeg og samboern utrolig lang tid. Selv om vi viste hva vi skulle ha, så måtte det også være riktig bil siden vi valgte å ikke kjøpe en helt ny en. Fordelen var at vi var litt utenfor sesongen for bilkjøp (feb-mars), vi brukte laaang tid på å bestemme oss og bilselgeren gav villig avslag fordi han ville bli kvitt bilen før våren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1296 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har akkurat sendt en mail til Slesk Bilselger Numero Uno. Vi hadde nemlig sett på en bil som står utstilt på flyplassen, der det sto at utstilt modell med diverse ekstrautstyr kostet 299.990,-, men selgeren mente at det måtte være feil, og at der sto fra..., og at den egentlig var 15-20000 dyrere. Vi dro ned på flyplassen i går for å dobbeltsjekke, og det sto akkurat det vi mente, så nå sendt jeg en mail der jeg skrev at om tilbudet gjelder som beskrevet er vi interessert i bilen. Underforstått: Hvis ikke kan han ryke og reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. november 2007 #1297 Del Skrevet 8. november 2007 Det hjelper veldig å ikke være for interessert og gjøre det klart at du ser på andre biler også. Det er alltid rom for å prute nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 8. november 2007 #1298 Del Skrevet 8. november 2007 Det er så mange biler tilsalgs nå for tiden at det nesten er en forbrytelse å ikke prute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1299 Del Skrevet 8. november 2007 Egentlig burde ikke det være så vanskelig å prute litt, mannen er jo sunnmøring og jeg blir provosert og morsk av sleske selgere (som i ovenstående tilfelle), så vi burde jo være litt av et radarpar på området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1300 Del Skrevet 8. november 2007 I morgen skal jeg på et faglig/sosialt opplegg med jobben. Jeg må innrømme at jeg fryktet at den sosiale delen skulle bestå av pizza på Yonas, men nå hører jeg fra sikre kilder at det blir vinsmaking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå