Nilma Skrevet 6. november 2007 Forfatter #1261 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg liker veldig godt å bare lese i den og la meg bli opplyst.Det skjønner jeg godt, etter første grundige gjennomlesning har jeg stadig tatt meg selv i å sitte og bla i den. Samtidig er det uaktuelt å overlate det hele til mannen - for jeg vil selvsagt bestemme så mye som mulig. Nettopp! I tillegg er det jo snakk om en stor, dyr ting, så det er litt dumt å impulsshoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2007 #1262 Del Skrevet 6. november 2007 Må innom en liten tur for å rapportere om at vi har hatt fiskegrateng med varmrøkt laks (og kveite) til middag i dag. Det var veldig godt - akkurat passe og ikke for sterk røyksmak som blandet seg fint med de andre smakene. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 6. november 2007 #1263 Del Skrevet 6. november 2007 Nilma: Helen har link til en brukbar bilannonse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 6. november 2007 #1264 Del Skrevet 6. november 2007 Nilma: Helen har link til en brukbar bilannonse. Brukbar annonse=>ja, men er bilen like brukbar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1265 Del Skrevet 7. november 2007 Må innom en liten tur for å rapportere om at vi har hatt fiskegrateng med varmrøkt laks (og kveite) til middag i dag. Det var veldig godt - akkurat passe og ikke for sterk røyksmak som blandet seg fint med de andre smakene. Anbefales! Spennende! Høres veldig godt ut. Nilma: Helen har link til en brukbar bilannonse. Fantastisk! Jeg frykter at mannen kan la seg sjarmere av den medfølgende vaffeloppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1266 Del Skrevet 7. november 2007 Siden jeg, tro det eller ei, egentlig ikke har så fryktelig lyst på en gammel Ford stasjonsvogn blir det ny bilrunde i dag. Dess flere biler vi ser på, dess mer forvirret blir jeg. Vi har snevret det inn til 3-4 kandidater, men der stopper det. Jeg lurer på om han som kjøpte min gamle Corolla for en tid siden har lyst til å selge den tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 7. november 2007 #1267 Del Skrevet 7. november 2007 Hvilke alternativer har dere satt opp,da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 7. november 2007 #1268 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg foreslår Alfa Romeo. Italiensk sjarme for de som mener det ikke er en vesentlig egenskap hos en bil at den starter hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1269 Del Skrevet 7. november 2007 Hvilke alternativer har dere satt opp,da?Foreløpig ligger Toyota (Avensis eller Corolla), Saab 93 eller Ford Mondeo best an. Jeg heller i retning Toyota, både fordi jeg har hatt det før, og fordi jeg egentlig vil bruke minst mulig penger på bil (og heller desto mer på vesentlige ting som ferie, mat og vin ). Jeg foreslår Alfa Romeo. Italiensk sjarme for de som mener det ikke er en vesentlig egenskap hos en bil at den starter hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 7. november 2007 #1270 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg stemmer på Ford Mondeo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 7. november 2007 #1271 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Toyota er vel ikke de billigste i innkjøp (da er nok Ford og Opel bedre), men driftssikre til tusen, og i lengden er det det som betyr mest. Alfa Romeo er fine, og appellerer til den ufornuftige siden av meg, men ikke til fornuften. Noen venner av oss har Alfa (03-mod?), og den er plaget av infernalsk dårlig isolasjon, slik at man nesten trenger headset for å sitte i baksetet og kommunisere med forsetet (uten piggdekk), dessuten får de ikke solgt den, så de måtte ty til innbytte og ny Alfa. Selv valgte vi en Subaru Legacy, men det er fordi vi (1) har hund og (2) bor bratt til. Det finnes ikke så mye OK i klassen firehjulstrekk og stasjonsvogn. Endret 7. november 2007 av Morgan le Fay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1272 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg stemmer på Ford Mondeo!Har du noen erfaring med den? Det er faktisk den jeg har minst lyst på, men det skyldes nok mer fordommer enn noe annet, må jeg innrømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1273 Del Skrevet 7. november 2007 Toyota er vel ikke de billigste i innkjøp (da er nok Ford og Opel bedre), men driftssikre til tusen, og i lengden er det det som betyr mest.Jo, i de modellene vi har sett på (Avensis/Corolla vs. Mondeo) er Toyotaene rimeligere, og som du sier er de jo utrolig driftssikre. Jeg savner fremdeles min gamle Corolla (86-modell!) som jeg måtte kvitte meg med da vi kjøpte leilighet med bare én garasjeplass. Ford og Opel innbiller jeg meg er skranglekasser, selv om i hvert fall de nye Fordene visstnok skal være bedre enn før. Saaben mannen går og sikler på var faktisk forbløffende lekker, vi skal å forhøre oss litt om pris i dag, men jeg mistenker at den er litt dyrere enn vi har budsjettert med. I tillegg tenker jeg mann-med-hatt når jeg ser en Saab, men vi er jo ikke så unge og kule uansett, har vi funnet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. november 2007 #1274 Del Skrevet 7. november 2007 Saaben mannen går og sikler på var faktisk forbløffende lekker, vi skal å forhøre oss litt om pris i dag, men jeg mistenker at den er litt dyrere enn vi har budsjettert med. I tillegg tenker jeg mann-med-hatt når jeg ser en Saab, men vi er jo ikke så unge og kule uansett, har vi funnet ut. En kompis har Saab 93, og den er så lav at det hender han får problemer på vinterføre her i byen dersom det er dårlig brøyta... Nala (hun er ikke så mye her mer, men svarer på PM) mener jeg har kjørt Ford Mondeo, jeg mener også de var fornøyde med den, men husker ingen detaljer. Jeg kjører i alle fall Ford Fiesta 97-modell, den er superb på vinterføre, uten at jeg vil påstå det nødvendigvis sier noe om hvordan en moderne Mondeo oppfører seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 7. november 2007 #1275 Del Skrevet 7. november 2007 Vi har en Ople Zafira, ny av året og er fryktelig spent på hvordan den vil oppføre seg når snøen kommer. Foreløpig er vi fornøyde, funksjonaliteten og kjørekomforten er mer enn god pk for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1276 Del Skrevet 7. november 2007 En kompis har Saab 93, og den er så lav at det hender han får problemer på vinterføre her i byen dersom det er dårlig brøyta...Hm, det er et poeng. Dårlig brøyting er jo ikke noe ukjent fenomen heromkring. Nala (hun er ikke så mye her mer, men svarer på PM) mener jeg har kjørt Ford Mondeo, jeg mener også de var fornøyde med den, men husker ingen detaljer. Jeg kjører i alle fall Ford Fiesta 97-modell, den er superb på vinterføre, uten at jeg vil påstå det nødvendigvis sier noe om hvordan en moderne Mondeo oppfører seg... Vi har en Ople Zafira, ny av året og er fryktelig spent på hvordan den vil oppføre seg når snøen kommer. Foreløpig er vi fornøyde, funksjonaliteten og kjørekomforten er mer enn god pk for oss.Som sagt, mine motforestillinger mot Ford og Opel skyldes for en stor del fordommer, mye mulig jeg bør revurdere. Men jeg prøver jo egentlig å få færre alternativer, ikke flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 7. november 2007 #1277 Del Skrevet 7. november 2007 Hm, det er et poeng. Dårlig brøyting er jo ikke noe ukjent fenomen heromkring. Du kan jo tenke deg til grunnen til at vi kjøpte firehjulstrekk etter å ha bodd én vinter oppi lia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 7. november 2007 #1278 Del Skrevet 7. november 2007 Har du noen erfaring med den? Det er faktisk den jeg har minst lyst på, men det skyldes nok mer fordommer enn noe annet, må jeg innrømme. Ja, men ikke akkurat årets modell. Vi er veldig fornøyde med den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1279 Del Skrevet 7. november 2007 Du kan jo tenke deg til grunnen til at vi kjøpte firehjulstrekk etter å ha bodd én vinter oppi lia. Levende! Ja, men ikke akkurat årets modell. Vi er veldig fornøyde med den!Hm, vi pleier jo å være ganske så enige, så kanskje jeg skal slutte å se stygt på mannen hver gang han nevner Mondeo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 7. november 2007 #1280 Del Skrevet 7. november 2007 Levende! Hm, vi pleier jo å være ganske så enige, så kanskje jeg skal slutte å se stygt på mannen hver gang han nevner Mondeo? Vi vurderte Focus, men den har vel litt skranglekasse-rykte, er jeg redd. Skal dere kjøpte helt ny bil, eller brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå