Fakse Skrevet 11. oktober 2007 #921 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer, så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #922 Del Skrevet 11. oktober 2007 Tusen takk, Fakse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. oktober 2007 #923 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer med tantebaby! Ellers ville jeg bare legge til at hvitløk som regel er ypperlig ikombinasjon med amming. Men hun har kanskje allerde sagt at det ikke er gunstig. Jeg husker hvertfall selv at jeg med den første holdt meg unna alle slags løkvarianter, også hvitløk, for så å oppdage at det gikk helt greit neste gang jeg ammet. Jeg irriterer meg fremdeles over seks måneders kjedelig kosthold en gang på begynnelsen av 2000-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #924 Del Skrevet 11. oktober 2007 Pokker, jeg ser visst like trøtt ut som jeg føler meg! En kollega var akkurat innom, og det første hun sier er: "Neimen Nilma, er du trøtt i dag?" Jaja, heller det enn å være av den irriterende morgenfriske typen som får alle andre til å skjære tenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #925 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer med tantebaby! Ellers ville jeg bare legge til at hvitløk som regel er ypperlig ikombinasjon med amming. Men hun har kanskje allerde sagt at det ikke er gunstig. Jeg husker hvertfall selv at jeg med den første holdt meg unna alle slags løkvarianter, også hvitløk, for så å oppdage at det gikk helt greit neste gang jeg ammet. Jeg irriterer meg fremdeles over seks måneders kjedelig kosthold en gang på begynnelsen av 2000-tallet.Tusen takk! Ja, hun har prøvd å spise hvitløk, men det resulterte i en baby med vond mage, så det går dessverre ikke. Skjønner godt at det må ha vært kjipt å være avholdende til ingen nytte, jeg tror løk må være favorittingrediensen min. For øvrig tror jeg at jeg har motsatt effekt på babyer enn den smileyen der; gi Nilma en blid og smilende baby, og etter et halvt minutt blir det vræling. Og nei, jeg klyper dem ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. oktober 2007 #926 Del Skrevet 11. oktober 2007 I natt ble jeg tante. :-D Gratulerer! Juleferien ga resultater, med andre ord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #927 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer! Juleferien ga resultater, med andre ord? Det har jeg faktisk ikke kommet på å spørre om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. oktober 2007 #928 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer! Juleferien ga resultater, med andre ord? Med tre gutter som har bursdag i løpet av en måned på høsten, er det visst bare å innse at juletider er høysesong for oss også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. oktober 2007 #929 Del Skrevet 11. oktober 2007 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #930 Del Skrevet 11. oktober 2007 Med tre gutter som har bursdag i løpet av en måned på høsten, er det visst bare å innse at juletider er høysesong for oss også.Ordet "julestemning" får plutselig en helt ny mening. Gratulerer! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 11. oktober 2007 #931 Del Skrevet 11. oktober 2007 For øvrig tror jeg at jeg har motsatt effekt på babyer enn den smileyen der; gi Nilma en blid og smilende baby, og etter et halvt minutt blir det vræling. Og nei, jeg klyper dem ikke. Nok en gang: Vi har skremmende mange fellestrekk! Gratulerer med tantebarn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #932 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nok en gang: Vi har skremmende mange fellestrekk! Jaja, jeg kan for så vidt tenke meg langt verre mennesker å likne enn deg, Eurydike. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #933 Del Skrevet 12. oktober 2007 Lurer på om jeg er litt snål? Jeg kan ikke med min beste vilje fatte og begripe hva som er så interessant med disse skattelistene avisene driver og pøser ut for tiden. "Se hva kjendisene/naboen/tante Olga på Toten tjente". Ærlig talt, jeg gir pokker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 12. oktober 2007 #934 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg fatter heller ikke vitsen med disse listene. Har du forresten laget noe spennende med romanesco? Jeg lurte på å servere romanesco med karamelisert rødløk og pinjekjerner i dag. Kanskje litt chevre og brød til for å gjøre det litt mer mettende? Vi rekker ikke middag i dag, så det blir mer som en varm lunsj. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #935 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har dessverre begrenset kjennskap til romanesco, jeg har bare brukt det som et alternativ til blomkål/brokkoli et par ganger. Men jeg synes det du nevner høres aldeles nydelig ut! God helg til deg også, salsera! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. oktober 2007 #936 Del Skrevet 12. oktober 2007 Matnyheter: -Jeg spiste andebryst med hvitvins- og jordskokksaus i går, og det var en utrolig god kombinasjon! -I dag skal vi teste ut et (for meg) ukjent fiskeslag, nemlig lysing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 12. oktober 2007 #937 Del Skrevet 12. oktober 2007 -Jeg spiste andebryst med hvitvins- og jordskokksaus i går, og det var en utrolig god kombinasjon! Det var et bra tips! Vi skal ha andebryst i kveld hvis den hersens anda vil tine til da. Og kanskje litt Chianti. -I dag skal vi teste ut et (for meg) ukjent fiskeslag, nemlig lysing. Det har jeg nesten ikke hørt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #938 Del Skrevet 12. oktober 2007 -Jeg spiste andebryst med hvitvins- og jordskokksaus i går, og det var en utrolig god kombinasjon! Høres veldig spennende ut, hadde aldri kommet på at man kunne lage saus av jordskokk. Var det bare rett og slett som en tynn puré, eller hadde de gjort noe annet med den? Lysing er ukjent for meg også. Jeg kjenner at jeg misunner deg den fiskehandleren din, her er det ikke mye spennende i fiskediskene - utrolig nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. oktober 2007 #939 Del Skrevet 12. oktober 2007 Høres veldig spennende ut, hadde aldri kommet på at man kunne lage saus av jordskokk. Var det bare rett og slett som en tynn puré, eller hadde de gjort noe annet med den? Lysing er ukjent for meg også. Jeg kjenner at jeg misunner deg den fiskehandleren din, her er det ikke mye spennende i fiskediskene - utrolig nok! Jordskokksausen var som en tynn puré, ja, og jeg vet hva de hadde gjort med den - for jeg tigget faktisk til meg oppskriften fra kokken. Jeg hadde forøvrig aldri selv kommet på å kombinere and og jordskokk (ellers har jeg forsøkt jordskokk til kylling, lam, kalv og muligens hjort eller reinsdyr). Men det var godt! Lysing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. oktober 2007 #940 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja, jeg vet ikke helt om det er helt snilt å offentliggjøre på internett en oppskrift jeg med nød og neppe ble betrodd i går, men hvis du er interessert kan du jo sende meg en PM. Ellers enig i at det er ironisk at det er dårlig utvalg av fisk hos deg - noe er veldig galt et sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå