Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg faktisk fått gjort mer enn jeg hadde fryktet, så nå kan jeg snart ta helg med relativt god samvittighet. :)

Har virkelig ikke lyst til å dra i selskap i morgen, kjenner jeg. Det er halvannen times kjøretur hver vei, jeg kjenner ganske få av de andre gjestene og jeg har selvsagt ingenting å ha på meg. ;) For ikke å snakke om at det blir alt for liten tid til å virkelig slappe av i helgen siden vi har planer for søndag også.

Må innrømme at jeg faktisk gleder meg litt til mannen skal være bortreist fra mandag til torsdag. :sjenert: Ikke fordi jeg ikke liker å være sammen med ham (:hjerte:), det er bare så deilig å gi seg helt over til sitt asosiale jeg en gang i blant, spesielt etter en hektisk helg, som denne ser ut til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk fått gjort mer enn jeg hadde fryktet, så nå kan jeg snart ta helg med relativt god samvittighet. :)

Så flink du er!

Skulle ønske jeg kunne si det samme for min del, men som du skjønner av mitt forrige innlegg er det dessverre ikke tilfellet. :sprettoy:

God helg - tross overdreven selskapelighet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig ikke lyst til å dra i selskap i morgen, kjenner jeg. Det er halvannen times kjøretur hver vei, jeg kjenner ganske få av de andre gjestene og jeg har selvsagt ingenting å ha på meg. ;) For ikke å snakke om at det blir alt for liten tid til å virkelig slappe av i helgen siden vi har planer for søndag også.

Må innrømme at jeg faktisk gleder meg litt til mannen skal være bortreist fra mandag til torsdag. :sjenert: Ikke fordi jeg ikke liker å være sammen med ham (:hjerte:), det er bare så deilig å gi seg helt over til sitt asosiale jeg en gang i blant, spesielt etter en hektisk helg, som denne ser ut til å bli.

Det kunne vært meg som hadde skrevet dette. :fnise:

Vi har ingen spesielle planer for helgen (=deilig), men neste helg er vi bedt på middag hos snekkeren vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne si det samme for min del, men som du skjønner av mitt forrige innlegg er det dessverre ikke tilfellet. :sprettoy:
Du har tilbrakt dagen med å danse rundt iført en liten stuepikehette? :overrasket:

God helg - tross overdreven selskapelighet! :fnise:
Uff, jeg føler meg litt slem som klager sånn, jeg burde vel sette pris på å bli invitert. Som regel synes jeg jo det er hyggelig å være sosial når jeg først kommer meg så langt.

Riktig god helg til deg også, Eurydike! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne vært meg som hadde skrevet dette. :fnise:

Vi har ingen spesielle planer for helgen (=deilig), men neste helg er vi bedt på middag hos snekkeren vår.

Godt det ikke er bare jeg som er sær! :fnise:

Nå er jeg i hvert fall misunnelig på deg; ingen helgeplaner og Mantlerhof. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i hvert fall misunnelig på deg; ingen helgeplaner og Mantlerhof. :jepp:

:sjarmor:

Håper du får en fin helg til tross for alle hindringene! :) Og så får du glede deg til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tilbrakt dagen med å danse rundt iført en liten stuepikehette? :overrasket:

Jepp! :ler:

Det jeg har gjort har ihvertfall ikke vært særlig mer fornuftig.

Riktig god helg til deg også, Eurydike! :)

Takk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Takk for besøket! Tar en liten gjenvisitt jeg. Blir så nysjerrig når folk kommer innom. Må liksom prøve å finne ut hvem de er. Virker som det er koselig her hos deg. Så jeg kommer nok på besøk flere ganger. Du får kose deg i selskapet. Jeg for min del bør vel begynne å øve meg på korsang. Så hvis naboen forsvinner i løpet av helgen - da har jeg kanskje ikke noe i sangkor å gjøre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Begonia! Hyggelig med besøk, og hjertelig velkommen tilbake skal du være. :)

Høres ut som om du har like fantastisk sangstemme som meg - bedre egnet til å skremme naboer enn noe annet. :fnise: Men om det ikke er et superseriøst kor, er kanskje det viktigste å delta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Har lørdagsstemningen senket seg?

Kort matrapport fra det Eurydikske hjem: Jeg har laget krydderkokte pærer i ettermiddag, med kanelstang, frisk ingefær, nellikspiker og hel kardemomme. Skal fryses ned og brukes til dessert til middagsgjester om et par ukers tid, sammen med brownies og is. Koselig mat å lage - det lukter jul! :)

Så har vi laget aïoli til blåskjellene i kveld, og testet ut surdeigsbrød fra en nyoppdaget baker, med rørte bringebær på og cortado til. Det viser seg faktisk at et bakeri bare 5 min fra der vi bor har gått over fra konvensjonell drift til håndverksbakeri, uten at jeg har oppdaget det! :overrasket: Brødet var veldig godt, og resten skal nytes med henholdsvis aïoli og camembert (ikke samtidig :ler: ).

Kos deg på selskap i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eurydike! Joda, litt lørdagsstemning er her da. :) Har vært ute og gått tur i fint høstvær, etterfulgt av litt sjokolade og boklesning på sofaen. Nå har jeg så smått begynt å jåle meg for kveldens selskap, har for en gangs skyld begynt i god tid, så nå rusler jeg litt til og fra mellom badet og stua.

Matrapporten din gjorde meg sulten, så jeg håper det er god mat i selskapet. :ler:

Et godt bakeri er gull verdt, særlig for de av oss med bakevegring. :sjenert: Det er et veldig godt bakeri her i byen også, som attpåtil selger brød i kantina der jeg jobber - veldig kjekt. Men selvsagt har de ikke hele utvalget i kantina, så om jeg skal ha noe spesielt må jeg på ekspedisjon til sentrum. Blant annet har de kjempegode biscotti, verdens enkleste dessert sammen med et glass portvin (eller JP!).

Du får ha en fin kveld og god middag - høres deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldivis er helgen overstått, det har vært hardt! :ler:

Selskapet lørdag var for så vidt hyggelig, men min indre matnerd steilet litt... :sjenert: Vi ble ønsket velkommen med "champagnen står der borte", ja særlig - Martini Asti er ikke heeelt det samme. :roll: (Ikke at jeg forventer å bli servert champagne altså, men det er jo greit å kalle ting ved sitt rette navn, for ikke å snakke om at så søt vin ikke er noe særlig til aperitif.) Middagen var finnbiff, som jeg vanligvis synes er helt grei mat. Her hadde de øyensynlig mistet pepperkvernen oppi, det var alt for lite einebær, og potetene var ikke kokte.:overrasket: Jeg var nesten svett etter å ha gjort et forsøk på å skrelle et par poteter. Kakebordet var faktisk det kulinariske høydepunktet på kvelden, og det sier sitt når det kommer fra nesten-kakehateren Nilma.

I tillegg hadde jubilanten svært mange "musikalske" venner og familiemedlemmer, som gjerne ville hedre ham med sang og musikk. Det føltes mest som å være til stede på Idol for middelaldrende...

I går ettermiddag kom en venninne på besøk utenbysfra, så vi tilbrakte tre timer på kafé med konstant skravling - veldig koselig. :) Etterpå var jeg på Jackie Leven-konsert med mannen, og det var kjempestas. Flott musikk og god stemning, men jeg kjente alderen tynge i dag morges; det er hardt å være ute på konsert og drikke øl til klokken 1 når man skal på jobb tidlig neste morgen. :fnise:

I ettermiddag reiser mannen bort for et par dager, så da kan jeg benytte anledningen til å ta meg inn i mitt eget selskap. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Nå har den hersens routeren slått seg vrang igjen, slik at det er umulig å komme seg på nett hjemmefra, i hvert fall uten å stå på halv åtte fordi vegguttaket er plassert så tungvint til.

Mannen reiste til Trondheim i går, så jeg kunne sitte å være sær i fred og ro hele kvelden ;) - deilig. Akkurat en slik kveld jeg trengte etter en sosial helg, og en jobbdag som bestod i å sitte i dødskjedelige møter. Mye å gjøre i dag også, men jeg får forhåpentligvis mer arbeidsro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mornings! (vel, det nærmer seg vel kanskje formiddag).

Jeg skal muligens lage halloumi-retten din i dag, riktignok uten bondebønner (holdt på å skrive "bondebønder" :fnise: ), men med artisjokker. Med et lite forbehold: Alle planene for ukemeny ser ut til å bli omstokket denne uken, da restaurant- og middagsinvitasjonene hagler inn. Ihvertfall etter min målestokk.

Uansett: Rapport om grillet halloumi følger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre hva du synes!

Jeg vurderer også å lage den retten en dag denne uken. Har faktisk ikke laget ukemeny, det er så mye jeg har lyst til å lage for tiden at jeg greier ikke helt å snevre det inn. :ler:

Men det kommer jo ikke på tale med noen askese selv om mannen er bortreist, så i dag har jeg tenkt å ha lår av Livèche-kylling med timian og røkt hvitløk med potetstappe til. Har til og med planlagt dessert, stekt eple med chèvre, og jeg lurer på om jeg ikke skal bevilge meg et glass av favoritt-hverdagsvinen min.:sjarmor:

Ang. den halloumi-retten, kunne ikke den gjøre seg som salat? Jeg vurderer nemlig å lage vanlig porsjon i morgen eller torsdag, og så bruke restene som lunsj i salatform (skjære osten i terninger, og rett og slett blande alt sammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å lage den retten en dag denne uken. Har faktisk ikke laget ukemeny, det er så mye jeg har lyst til å lage for tiden at jeg greier ikke helt å snevre det inn. :ler:

Kjenner problemet. :sjenert: Jeg har lyst til å lage and, pizza, lam!! (fårikål, curry, tagine m.m.), diverse supper, kveite, mer krabbe, indisk mat, osv. osv.

Men det kommer jo ikke på tale med noen askese selv om mannen er bortreist, så i dag har jeg tenkt å ha lår av Livèche-kylling med timian og røkt hvitløk med potetstappe til. Har til og med planlagt dessert, stekt eple med chèvre, og jeg lurer på om jeg ikke skal bevilge meg et glass av favoritt-hverdagsvinen min.:sjarmor:

Nam! :spise:

Ang. den halloumi-retten, kunne ikke den gjøre seg som salat? Jeg vurderer nemlig å lage vanlig porsjon i morgen eller torsdag, og så bruke restene som lunsj i salatform (skjære osten i terninger, og rett og slett blande alt sammen).

Jeg tar meg den frihet å synse litt, til tross for at jeg aldri har laget retten, men bare lest oppskriften: Det tror jeg så absolutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...