Gå til innhold

Nevrotiske notater


Nilma

Anbefalte innlegg

Det ble en grateng av skorsonerroten, selv om jeg også hadde veldig lyst til å lage salat og suppe. Hvis jeg får tak i det en gang, må nok det prøves. :)

Den brødboka høres veldig interessant ut. Egentlig savner jeg ei god bakebok. Hvis Piaf finner ut at den kan anbefales, havner den kanskje på neste ønskeliste?

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ikke sant  :Nikke:  Nå bor jeg nært Prix, så utvalget av økologiske varer er jo faktisk veldig bra, men savner litt mer fokus på hvilke varer som er i sesong og hvilke som ikke er det. Og det hadde vært utrolig behagelig å få varene bragt hjem.

Ja, Prix er ikke så verst, og "min" Prix er blitt veldig bra etter oppussing. Men som du sier hadde det jo vært deilig å få varene på døra, og så innbiller jeg meg at det kan være litt inspirerende når man får nye grønnsaker man "må" prøve. :) Jeg har for øvrig registrert meg på ønskelista til Kolonihagen, hadde vært supert om det ble abonnementsordning her.

Det ble en grateng av skorsonerroten, selv om jeg også hadde veldig lyst til å lage salat og suppe. Hvis jeg får tak i det en gang, må nok det prøves. :)

Ble gratengen god? Har veldig lyst til å prøve skorsonerrot, så det er jo greit å ha noen tips på lager om jeg skulle snuble over det.

Nå har jeg laget meg et stort glass hvit te med granateple, så nå er det vel på tide å komme i gang med arbeidet for alvor. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå har jeg nyst så mange ganger på rad at jeg er svimmel og føler meg aldri så lite som Fredric Drum - dessverre uten vinen. ;) Håper virkelig ikke at jeg blir syk NÅ, nå som det er to dager til vi reiser på ferie.

Jeg har greid å holde reisefeberen under kontroll frem til de siste dagene, men nå har den slått ut i full blomst. Pass og billetter er lagt frem, pakkelisten skrevet, restaurantbord og konsertbilletter er bestilt, så nå er jeg så klar at jeg knapt kan sitte stille. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare hvitløk. ;)

Ha en flott ferie!

(Gratengen ble ganske god, men jeg tror smaken hadde kommet bedre fram i en salat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde med konjakk i stedet for hvitløk :Hehe: , og det fungerte tydeligvis utmerket, våknet i dag uten et snev av sår hals (som jeg hadde i går kveld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funket helt fint, det (må jo være konjakken, har ingenting med flaks å gjøre). ;)

Nå er det sju timer til flyet går! :hoppe:

Heldigvis har jeg vært ganske effektiv tidligere i uken, sånn at det nå bare er noen småting som må gjøres unna før jeg kan ta ferie med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som skal på ferie, det ER virkelig deilg å rømme bort noen dager midt på vinteren når man bor så langt mot nord. Det er som om man får ladet batteriene på nytt spør du meg :)

Håper dere får en fin tur, og opplever masse spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som skal på ferie, det ER virkelig deilg å rømme bort noen dager midt på vinteren når man bor så langt mot nord.

Ja, ikke sant. Ikke minst blir det deilig med litt mildere klima (har fulgt med på temperaturen i London i det siste, og det har faktisk i snitt vært ca. 20 grader varmere der enn her i det siste), selv om været sjelden er en viktig faktor når vi planlegger ferie ;)

Tusen takk for gode ønsker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Irie!

Jeg har hatt det veldig fint. Har vært på spennende museer, på musical, konsert, pub og - selvsagt - masse restauranter. :sjarmor:

I tillegg har vi fått ordnet det praktiske rundt bryllupet; snakket med presten og ikke minst fått denne registreringen unnagjort. Det var forresten litt av et opplegg, vi ble intervjuet hver for oss, i tilfelle tvangsekteskap eller noe sånt. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det veldig fint. Har vært på spennende museer, på musical, konsert, pub og - selvsagt - masse restauranter. :sjarmor:

I tillegg har vi fått ordnet det praktiske rundt bryllupet; snakket med presten og ikke minst fått denne registreringen unnagjort. Det var forresten litt av et opplegg, vi ble intervjuet hver for oss, i tilfelle tvangsekteskap eller noe sånt. :overrasket:

*får assosisasjoner til filmen Green card* :ler:

Nå vil vi ha restaurantrapporter, altså! ;)

Endret av piaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei salsera og piaf!

Skal se hva jeg kan gjøre når det gjelder restaurantrapporter ;). Får forresten besøk av mamma og samboeren hennes i helgen, så når de kommer i kveld har jeg tenkt å servere lammegryten din med Snøfrisk, piaf. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...