Vannkvinne Skrevet 26. oktober 2006 #81 Del Skrevet 26. oktober 2006 Til tross for slankemas og "la oss kjøpe skritteller og gå 10.000 skritt i døgnet"-mas, så blir vi feitere!! Kanskje på tide å flytte fokus litt. Kose seg med det som er godt, i moderate mengder, istedenfor å spre det glade sunn mat-budskap, kos deg med det du liker, i moderate mengder. Hvis vi hele tiden skal tvinge oss selv til å bare spise sunn mat, ender det med kjempesprekker og overdreven fråtsing!!!! Er selv i ferd med å justere vekten ned et par kilo. Spiser mest av det sunne, og krydrer tilværelsen med litt usunt. Smash og blåskimmelost og rødvin og melkesjokolade og.....Nam,nam. Og vekta går nedover, tjo hei!! Usunn mat er sunt for sjelen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 26. oktober 2006 #82 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Kanskje sjela di digger usunn mat, men det er ikke for sjelas skyld vi spiser. Ingenting i veien for å spise litt usunn mat innimellom, men å ofte la usunn mat i små mengder erstatte større mengder sunn mat er problematisk, selv om man ender opp med samme kaloriinntak. Kroppen fungerer best når den får et balansert kosthold med en viss mengde proteiner, karbohydrater og fett hver dag. Den trenger også fiber og vitaminer/mineraler. Når man reduserer kaloriinntaket må man være ekstra påpasselig med at kaloriene man får i seg kommer fra sunn mat, rett og slett for at kroppen skal få det den trenger. Når man har nådd målvekten kan man unne seg mer usunt (fortsatt i moderate mengder), men så lenge man slanker seg er det ikke spesielt smart å bytte ut den sunne maten for ofte. Vannkvinne: Må bemerke at jeg ikke aner hvor mye usunt du spiser, du skriver "krydrer tilværelsen med litt usunt", så jeg går ut i fra at det ikke er så mye. Det jeg skriver er dermed ikke et angrep på deg, mer en kommentar. Til tross for slankemas og "la oss kjøpe skritteller og gå 10.000 skritt i døgnet"-mas, så blir vi feitere!! Kanskje på tide å flytte fokus litt. Kose seg med det som er godt, i moderate mengder, istedenfor å spre det glade sunn mat-budskap, kos deg med det du liker, i moderate mengder. Hvis vi hele tiden skal tvinge oss selv til å bare spise sunn mat, ender det med kjempesprekker og overdreven fråtsing!!!! Er selv i ferd med å justere vekten ned et par kilo. Spiser mest av det sunne, og krydrer tilværelsen med litt usunt. Smash og blåskimmelost og rødvin og melkesjokolade og.....Nam,nam. Og vekta går nedover, tjo hei!! Usunn mat er sunt for sjelen!! ← Endret 26. oktober 2006 av Quirky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 29. oktober 2006 #83 Del Skrevet 29. oktober 2006 Igår så bakt makkeren min til meg, og det resulterte i at jeg gomla i meg 2 kanelsnurrer og 3 skoleboller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #84 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ok, igår: Gulrotkake, 1 browniesbit, ca 100 g sjokkis, en pølse, ostesmørbrød og litt øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. oktober 2006 #85 Del Skrevet 29. oktober 2006 En stk. melkerull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #86 Del Skrevet 19. november 2006 En pakke med marsipanpølser. Jeg klarte visst ikke å vente til desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honey21 Skrevet 22. november 2006 #87 Del Skrevet 22. november 2006 Har ikke spist noe usunt i dag jeg Men nå skal jeg gå og spise litt Anthon Berg jeg kjøpte på taxfreen. Mmm... sånn med madeiraplomme i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 22. november 2006 #88 Del Skrevet 22. november 2006 Jepp, idag har jeg spist en kinder maxi og potetgull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saramia Skrevet 25. november 2006 #89 Del Skrevet 25. november 2006 :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: For en tråd, her kan jeg skrive hver dag Og nei, jeg ser ikke sånn ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 26. november 2006 #90 Del Skrevet 26. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 26. november 2006 #91 Del Skrevet 26. november 2006 En pakke med marsipanpølser. Jeg klarte visst ikke å vente til desember ← Du veit, sjokoladefabrikkene er ferdig med juleproduksjonen i september/ oktober. Det er da marsipanen er ferskest og best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 30. november 2006 #92 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg spiste 50 gram småsjokolade i går :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 30. november 2006 #93 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg har spist en safarikjeks og melkesjokolade på eksamen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 2. desember 2006 #94 Del Skrevet 2. desember 2006 I går spiste jeg honningmarinerte sukkererter med dip, pinnekjøtt og banan med mokkakrem. Drakk rødvin til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 2. desember 2006 #95 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har snoket i skuffen og fant deilig Nidar Julesjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå