Gå til innhold

I dag har vi spist usunt..

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Biff, fløtegratinerte poteter, feit soppsaus, sjokolademousse, rødvin...

Og snart sjokolade og chips.

Og jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet for en eneste kalori!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg spist to kanelsnurrer og skal snart spise litt god sjokolade sammen med cola. Forøvrig har jeg sjelden dårlig samvittighet for noe jeg spiser, jeg nyter alltid mat og siden spist er spist er det ingen vits i å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Masse hvitt brød, en haug med knekkebrød, nøtter, baby-ost, vin vin vin, sjokolade, etc etc. Pølse m/lompe til middag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag SKAL jeg spise usunt!!! Har tenkt å kjøpe masse smågodt + brus og kose meg ihjel i kveld med enten en god bok eller tv. Vurderer også å lage browniescookies... Får se... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens usunnheter bestod av to store stykker nydelig kroningskake med et lass pisket krem på. Ellers ble det popcorn, brus og mørk nøttesjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke trygt med selskaper som lemner matrester etter seg...!

Idag har jeg spist 3 kakestykker og rester fra koldtbord.. Og et kommer til å bli langt verre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov å komme med noen tips som har hjulpet meg til en sunnere og lettere tilværelse?

Da jeg for en tid tilbake gikk på et Grete Roede kurs, så la jeg meg til den vanen og skrive ned alt jeg stapper i meg. Du finner gode sider til dette på internett, både gratisvarianten hos Grete Roede og betaltjenesten til Vektklubb.no. Det er liksom ikke så fristende å stappe i seg chips når man ser at selv minimale mengder gir vanvittig masse kalorier og ikke for å snakke om det usunne saltet og fettet man får i seg.

Igår lagde jeg en kake som jeg fant oppskriften til på internett. Den heter rømmekake og du finner oppskriften her. Jeg lagde varianten med epler og kanel og den smakte helt himmelsk - og det beste er at kaken er helt uten smør - med lettrømme istedet. Ungene mente det var den beste kaken de hadde smakt. Selvsagt ikke hverdagsmat - men deilig å lage når man får lyst på noe godt.

Fikk også noen gode tips fra kurslederen min. I helgene, og hvis jeg får lyst på noe godt ellers - så fyller jeg opp små skåler med Havrefras, Weetos og andre søte frokostblandinger ... det letter søtsuget - samtidig som man får i seg litt næring også ...

I helgene lager jeg alltid et stort fat med fruktsalat. Jeg skjærer opp frukt i passe biter, plukker bær og har oppi ... Maten blir mer delikat og lettere å spise enn om man har hele frukt på fatet.

Et siste tips fra meg er å kutte ut brus. For flere år siden gikk vi over til å kjøpe Farris med lime istedet - det smaker mye friskere og bedre - og er mye sunnere for kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliss:

Gode råd, uten tvil:)

Men det som er for meg, er det at jeg elsker å virkelig kunne skeie ut -en gang iblandt. Jeg er så heldig at det er slik at hvis jeg kun har en dag i uka hvor jeg spiser presis det jeg vil å akkurat så mye jeg vil (uante mengder går ned) så gir det overhodet ikke utslag på vekta. Jeg trener svært mye med unntak av lørdager, og spiser SVÆRT sunt i hverdagen. Så mitt problem er nesten å holde vekten oppe.

Apropos det, er det noen av dere som virkelig går opp i vekt etter en ensete dag med utskeielse deluxe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges, etter jobb spiste jeg en Statoilburger sammen med noen av kollegaene mine, den ble skylt ned med Fanta. Før det føk jeg på med to Toppris og hadde drukket tilsammen 3 fanta mens jeg jobbet.

Når jeg våknet idag, ble det rekebaguette med god, ekte fransk majones og chili. Jeg hadde ikke mer Fanta i huset, så jeg stjal en Coca hos broder'n.

Akkurat nå gnafser jeg på Maarud Sour 'n Creme poteter, fremdeles fri for Fanta så det går i saft. Middagen idag blir Peppes, jeg orker ikke lage noe selv før jeg skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spist litt potetgull, nå sitter jeg å gomler opera mints (ugh, kvalmen kommer!) og til middag skal jeg bestille pizza.. og kanskje skylle den ned med en øl. Dette var en fin tråd, føler felleskapet. :ler:

(vurderer et grethe roede kurs.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har proppa meg med karbohydrater hele helga, men spesielt ille i dag. Rester av baconkrisp til frokost og tom og jerry kjeks og bøtta innpå med pepsi max. Så toast med smør og nøttepålegg og bøtter med pepsi max. Så litt mer sjokolade og pepsi max. Så sitter jeg nå og ser på et lettere liv på tvnorge mens jeg surfer litt på nettet....... og koser meg med litt pepsi max. Så skal jeg GÅ de to kilometerne bort til ei venninne hvor vi skal bestille Peppes pizza, og gjøre kål på den 200gr Helnøtten jeg fortsatt har i skapet (jeg kjøper altfor mye).........

Og så er det tilbake til Fedon og proteiner og antioksidanter i morra, for da er godtehylla tom!

Har ikke dårlig samvittighet vil jeg si, men blir litt skremt av det som er usunt er så innihampen godt!!!!!!! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fliss:

Gode råd, uten tvil:)

Men det som er for meg, er det at jeg elsker å virkelig kunne skeie ut -en gang iblandt. Jeg er så heldig at det er slik at hvis jeg kun har en dag i uka hvor jeg spiser presis det jeg vil å akkurat så mye jeg vil (uante mengder går ned) så gir det overhodet ikke utslag på vekta. Jeg trener svært mye med unntak av lørdager, og spiser SVÆRT sunt i hverdagen. Så mitt problem er nesten å holde vekten oppe.

Apropos det, er det noen av dere som virkelig går opp i vekt etter en ensete dag med utskeielse deluxe?

For de fleste er det selvsagt ikke farlig å skeie ut en gang i uken ... jeg gjør det også - selvom jeg ikke spiser chips ;) Faren er når man ikke klarer å hanke seg inn igjen - når man spiser usunt ofte - for det tar bort lysten på skikkelig mat. Man kommer inn i en vond sirkel.

Men mitt innlegg var ingen moralpreken - kun et råd - fordi jeg er så mye mer fornøyd med meg selv etter at jeg begynte å følge disse rådene selv ;) Men jeg skal tie stilt - kan ikke fordra folk som skal misjonere og gjøre seg til bedrevitere overfor andre ... og så begynner jeg slik selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg drukket tre glass brus (små engangssglass da ... ) og to middager, hvorav den ene var ferdigpizza ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...