Gå til innhold

Shoppingbag!

Gjest Tanita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tanita

Antall sigaretter: 3

Vanligvis drikker jeg ikke kaffe. Men i søken etter noe å erstatte røyken med, kjøpte jeg en pakke cafe caramel. Bom! Kaffe er ikke noe for meg. Er mer te-menneske.

Har sett gjennom H&M-katalogen flere ganger iløpet av dagen og klarer ikke helt bestemme meg. Hadde bestemt meg for å la være å bestille noe, men ett plagg eller to skader vel ikke. Har falt for en jakke men syns begge farvene er fine! Klarer aldri å velge mellom to men kan ikke ta begge. Og et lilla sjal. Denne jakken på side to helt til høyre.

Det er som om høsten har kommet på forskudd, det striregner, så jeg kan like godt bare ta frem trenchcoaten og støvletter. Ikke det beste pumps-været nå.

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Off-shopping: Jeg har mista respekten for sjefen min. Og jeg har bare jobbet der et par måneder. Verdens kjedeligste jobb og jeg er overkvalifisert for den. Ville bare gjøre noe annet en stund og finne meg ny jobb fort. Ironisk nok tjener jeg mer på den jobben enn om jeg jobber som ansatt som den siste utdannelsen jeg tok. Nå drømmer jeg om å studere eller å gå skole igjen. Har ikke råd til det for jeg har lån og alt. Iallefall skal jeg prøve å finne meg en annen jobb. Jeg ser at jeg ikke orker å ha en sjef som foran meg er høflig og grei, mens han gjør narr av meg og snakker dritt om meg når han er litt unna (men fortsatt innen min hørevidde - som han er dum nok til å tro at jeg ikke hører) med daglige lederen. De ler og rister på hodet og syns sikkert jeg er dum eller noe. Hvorfor kan ikke folk være direkte da, hvis det er noe de syns er så idiotisk så kan de vel bare si det til meg så jeg kan slenge litt med leppa tilbake! Feige idiotene... :sur: De kjenner meg ikke, men de er full av fordommer. Spesielt mot folk som ikke er norske. Bruker stygge ord om de og legger ingen skjul på hvor dumme de syns utlendingene er. Og min kjæreste er ikke norsk, og det har jo kommet frem nå siden jeg skal ta ut ferie og reise til han... Og så står de rett foran meg og omtaler folk med rasistiske ord og ler og tror de er så mye bedre selv. Herregud, sjefen min kan ikke engang prate ordentlig, kan ikke uttale forskjellen på s, f og r engang og jeg skjønner som regel ingenting hva han sier. Hva med å se litt på seg selv og ikke dømme andre etter etnisitet og hudfarve? De er så falske. Foran meg er de "hyggelige" men jeg så på fredagen hvordan de virkelig er. Jeg gidder ikke gå på jobb og høre slike ting og jobbe for folk som er så lite opplyste og stengte og fordomsfulle som de er. Å jobbe for folk jeg ikke har respekt for lengre og som jeg nå ser hvor dumme de er. Jobben er ingen bra jobb i utgangspunktet, pluss at jeg sliter med å løfte tunge ting - noe jeg gjør hele dagen, og nå skal det samtidig være slik at de snakker i hjørnene og ler av meg. Kanskje dømmer de meg fordi jeg har en utenlandsk kjæreste. Men de vet ingenting om hvem han er, hva slags utdannelse han har eller hva han jobber med. De bare trekker konklusjoner etter hvor han er fra. Og de vet ingenting om meg egentlig heller. Så der ler de og ritster på hodet av meg mens de tror jeg ikke ser og hører de. De tror nok de er så mye bedre og smartere... Jeg syns folk som oppfører seg sånn er så lave, de må ha utrolig fårlig selvtillit når de på død og liv må snakke nedsettende om andre folk og samtidig være rasistiske! Det er bare en jobb, men jeg skal faktisk gå der hver eneste dag. Hver eneste dag blant disse falske selvgode idiotene... Og jeg jobber blant bare menn, stort sett. En gjeng med nerdete, mindre pene og lite opplyste idiotiske rasister... :roll:

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud :frustrert:

Går det ann? Det er så utrolig umodent uteolig dårlig gjort så snakke sånn om medarbeiderne sine og folk generelt sett. Jeg hadde blitt dritlei meg. En jobb er ikke bare en jobb, men det er et sted hvor man tilbringer utrolig mye tid på og som skaffer en penger så jeg syntes det er viktig at man trives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tanita

Ja, og det verste er når jeg finner ut at folk er så falske! De spiller så hjertelig og grei foran meg og så er de som ulver bak ryggen på meg. :sinna: Og det er ikke mulig å unngå personene heller, siden jeg jobber med de. Skal finne meg en deltidsjobb nå tenkte jeg, og kanskje mer og mer trekke meg vekk fra den jobben der. Hvis jeg får mulighet til å få fulltid et annet sted, så bare slutter jeg der. Og skal legge frem imorgen når jeg tar ut ferie (over tre uker!) og vise de at jeg egentlig bryr meg katta i om hva de tenker om at jeg tar meg ferie. De sa jo at det var greit, men det er jo over tre uker da. :cool: Jeg gir blaffen i om de liker det eller ikke. Ikke mitt problem om de ikke finner noen andre til å jobbe der istedet for meg i de tre ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for noen idioter da! Du må jo ha det helt grusomt på jobb.

Skjønner ikke at folk kan være så falske! :frustrert:

Jeg hadde aldri holdt ut å jobbe på en slik plass!

Får håpe du er heldig og finner deg en annen jobb ganske snart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Jeg tåler ganske mye men i mine øyne er de umodne og patetiske som holder på sånn. Og jeg kan ikke jobbe for noen jeg ikke har respekt for og som prater dritt om meg, da kommer jeg til å komme med en slengkommentar til slutt og si rett ut hva jeg mener om de, og det bør jo ikke skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så oppgitt når jeg hører om sånne ting. En sjef skal absolutt ikke oppføre seg på den måten, da burde ikke vedkommende være sjef, egner seg rett og slett ikke.

Nei, stå på ditt du, og jeg håper du finner en annen jobb hvor folk behandler hverandre med respekt :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Jeg slutta for noen mnd siden i jobben min jeg og. Pga en veldig ond og jævlig sjef som baksnakka meg til meg.

Hun baksnakka med indirekte. Du vet... sånn at man ikke får "tatt" de på det de sier.

De er for feige til å si ting rett ut, og pakker det inn slik at de kan stå igjen der, slenge med kjeften og ikke tåle (for de gjør de tydeligvis ikke da) å få tilbake.

Jeg sa opp på dagen etter en skikkelig dårlig ting sjefen gjorde. Angrer ikke et sekund. Jeg ville spurt han hvis du opplever det igjen. Jeg angrer på at jeg ikke stilte sjefen min mer opp mot veggen. Men... det er så klart din avgjørelse.

Jeg har også vært sammen med en med utenlandsk bakgrunn.

Har opplevd mange kommentarer selv om hvor fælt og farlig jeg måtte ha det som var sammen med han. Og det kom i fra en person som var i et forhold til en etnisk norsk mann som utøvet vold på både andre og den personen. Nei herregud. Er dem så sneversynte er det jo dem det er mest synd på, er det ikke? Noen evner ikke å se lenger enn nesetippen sin.

Endret av Frøken Titt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Ja det er så mange dårlige sjefer... Idag var det en litt anspent stemning på jobben, iallefall syns jeg det. Daglig leder brukte å tulle mye og dra mange (utrolig dårlige) spøker med meg, men kanskje han merka på meg idag at jeg unngikk han da. F eks en dag jeg satt på jobb så kom han med telefonen og sa "det er telefon til deg". "til meg?" svarte jeg forbløffet. "ja, det er politiet." Da trodde jeg han tulla, og sa "ja, særlig!" "Nei, det er sant, svarte han, tok min plass på jobben, og skjelvende tok jeg telefonen" DA lo han og spurte "Ble du redd nå?" Det er sykt å spøke med sånt. Han vet jo ikke noenting om meg og hva jeg evt har vært gjennom før. Så jeg svarte at selvfølgelig ble jeg det, å få telefon fra politiet betyr vel aldri gode nyheter, tenkte på at nå hadde det skjedd et dødsfall eller en ulykke eller noe... En annen gang kom han til meg, lot som han selv liksom var kunde og sa skikkelig tilgjort "Do er snill" som om han var utenlandsk... Skal det liksom være så morsomt da? Å gjøre parodi på folk slik på den måten? Han digger å skremme meg, spesielt når jeg sitter og spiser, og å komme til meg fra bak og ta tak i meg. Jeg er heller ikke rette person til å gjøre sånt med, for uansett hvem som gjør det, får jeg skikkelig hjertebank og skjelver etterpå. Og sånt skal liksom være morsomt. For han kanskje. Jeg tror nok ikke jeg kommer til å være der så lenge, har iallefall ikke lyst til det. Men med regninger og gjeld så er jeg helt avhengig av den jobben nå. Ja, Frøken Titt, jeg vet akkurat hvordan sjefen din var jeg hadde også en slik en i den første jobben jeg hadde. Det er ekkelt. Han brukte å komme til meg og snakke liksom generelt mens han egentlig mente meg og han visste at jeg skjønte det. :klaske: Men han baksnakka alle ansatte på jobben, dama si og tilmed pasientene sine så jeg ble mettet av den destruktive mentaliteten hans. Men jeg blir litt usikker på folk når de er "hyggelige" foran meg og til meg, mens de går i hjørnene og snakker. De er så falske. De kjenner meg ikke i det hele tatt. De vet ingenting om meg og jeg skal ikke la de få vite noe heller. De vet allerede for mye. At jeg skal dra på ferie i november og besøke kjæresten min. Men dette fordi de spurte hvorfor jeg skulle ha ferie da. Jeg gidder ikke fortelle dem noe om meg, de har ikke rett på å få vite noe heller og når de er så teite gidder ikke jeg prate om hva jeg gjorde i helga osv. De spør for mye syns jeg. Jeg er ikke interessert i hva de bedriver fritiden sin med så hvorfor skal de spørre så mye... Neste gang han spør, skal jeg svare noe sånt som: "Er du tom for ting å snakke om til de andre nå?" Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det, men jeg vil la han vite at jeg vet hvordan han er. Sånn at han kan stå der og rødme og føle seg dum. Han MÅ jo være usikker, så ofte som han rødmer og alt. Idag da han gikk forbi meg, mumla jeg "fucking retard" lavt for meg selv. :fnise: Ikke såpass høyt at han hørte det. Men jeg var sur i morges fordi jeg måtte gå på jobben og tilbringe nok en dag blant disse nerdene. Det er så kjipt når en føler at en er på feil plass. Blant feil type mennesker. Folk som tror de er så mye bedre og driver å rakker ned på andre for å føle seg så mye bedre selv. Det er så lavt. Kanskje er det mye "lettere" å snakke om meg slik siden jeg er ny og eneste jenta der når de jobber. Det virker som at alle svake må jo ha noen å snakke dritt om. For jeg ser ikke på han som noe annet enn svak, likevel har jeg ikke lyst til å bli for jeg liker ikke falske folk. Får nesten lyst til neste gang han spør hva jeg gjorde igår eller i helga, svare "Og du da, var du ut og rånte?" Han har en ok bil, og den er nok ikke rånete men han selv og dama hans ser ut slik der de går omkring og ser ut som at de nettopp har stått opp, med pyjamasbukse og joggedress... Og så står de der rett foran oss, lenge om morgenen før han gidder å åpne døra til jobb (jeg har ikke nøkkel) og kysser og klemmer og tar på hverandre før de sier hadet for dagen mens vi må vente p å få starte å jobbe... Som om det var last goodbye. Ok, nå har jeg bare fått sluppet ut det jeg ville si om den saken. Dritt jobb, dritt sjefer... Jeg gadd ikke si hadet til dem da jeg slutta idag, slik jeg bruker å gjøre. Jeg bare gikk. Jeg kjenner meg selv og det er sååå nære på at jeg snart slenger noe dritt ut av meg, for jeg godtar ikke slik de er mot meg. Tror de virkelig at jeg ikke legger merke til ting? Og hver gang jeg ser det står to stk kolleger sammen og prater og ler så tenker jeg, "er det meg de morer seg med igjen nå. Stakkars, de må ha et kjedelig liv som gidder."

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Hehe, jeg kan også gjøre sånn. Husker med gamle sjefen min hvor jeg hvisket stille for megt selv "kjærringpakk" eller lignende når hun var helt ille.

Nei. bare ha is i magen. Se etter noe nytt. Mye må da være bedre enn det der.

Unnskyld at jeg ler men jeg syns de høres ganske morsomme ut. :ler:

Ser for meg sånne halveis dumme hønsehoder som står der og ikke har annet å gjøre enn å snakke om deg. Du får ta det som en kompliment og bare vite at det er de med problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tanita

Hehehe, ja det er litt komitragisk egentlig. Og den sjefen som får feil bestillinger hver gang han gjør bestilling til en fast leverandør fordi han er så forelska i hun som svarer i telefonen at han blir bare helt stotrete og klumsete, og han som ikke kan si forskjellen på s, f og r fra før av! :icon_lol: Nei, seriøst skal jeg ikke bli der særlig lenge. Men skal iallefall ut året for å kunne ta den ferien. Men skal holde øynene åpne for nye jobber. Det MÅ jo være ett sted det er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Selvfølgelig. Det er mange steder det er normalt, men noen ganger er man bare uheldig.

Har bare vært uheldig en gang i jobbsammenheng, som jeg fortalte om. Ellers har jeg hatt kjempe kule sjefer.

Forelska? Han som er så tøff også stotrer og stammer han? Pyse. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Ja, de er noen hengslete, pinglete wannabe's, hehe... Skal få med meg ferien min så skal jeg finne meg en ny jobb. :)

Idag kjøpte jeg meg nytt webcamera! :juhu: Logitech QuickCam Pro 5000! Har nettopp installert det, og det funker bra! Gleder meg til å begynne å bruke det. :danser:

Antall sigaretter idag: Vil ikke innrømme det for meg selv engang... :sjenert:

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går opp og det går ned her i livet. I morgen er en ny dag, blanke ark, også videre, også videre :ler:

Det er ikke lett å legge vekk røyken. Og du er i en ganske stresset situasjon nå også, mht jobb? Jeg håper virkelig du finner deg en jobb med trivelig miljø, det er veldig leit å ha det sånn på arbeidsplassen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Hehe, jeg skal ikke gi opp røykeslutten! Må skjerpe meg det er jo ikke sunt og tenker konstant på at det er helseskadelig og hvorfor utsette seg for det når en kan la være... Men det fyller opp et slags tomrom så da blir det bare sånn, jeg skulle aldri ha begynt igjen men igjen skal jeg klare å slutte. Må motivere meg mer og finne på noe annet enn å røyke.

Er kjempesliten idag... Naboene hadde fest i hele natt. De nye naboene. Litt komisk at de også er slike som ikke bryr seg om å være stille på nattes tid. Og de har så dårlig musikksmak, det gikk mest i spice girls og slike sanger natta igjennom! Endte med at jeg ringte politiet(!) og varslet og det ble stille i firetida, men da dro jentene ut, fulle og høyrøstet og ropte og skrålte utenfor blokka så de har vel klart å holde våken halve blokka iallefall inatt. Sist jeg så på klokka var den fem, og skulle opp halv sju. Resultatet ble at jeg forsov meg, våkna et kvarter før jeg skulle vært på jobb, så det var bare å hoppe i dusjen og slenge seg inn i en taxi. :Gjesp: Planen min var egentlig å ta igjen ved å sette på høy musikk da jeg skulle stå opp tidlig imorges, men det ble det jo ikke noe av. Ble jo bare stress. Håper de skjerper seg fremover.

Idag fikk jeg en pakke i posten med en sort tubetopp med knyting i halsen og en brun genser med 3/4 vide ermer. Kjempefine så jeg er storfornøyd! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt

Du klarer å slutte å røyke.

Jeg skal egentlig slutte å røyke 31. august.

Jeg gleder meg ikke akkurat. Jeg vet hvor avhengig jeg er av røyken, men jeg tenker også som deg. Det skader jo meg bare, og tenk hvor mye penger man sparer på å slutte.

Det burde være motivasjon nok for oss røykere, men fytti det er vanskelig.

Stå på. Du klarer det nok. Syns det er bra og "bare" ha røyket to om dagen, jeg. Har ikke klart det en gang her i gården. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...