Litle Lady Skrevet 15. januar 2007 #61 Del Skrevet 15. januar 2007 Si til legen at du har plager med dette og bli henvist til urolog! Jeg ble d på grunnlag av utallige UVIer... Fan tik noe annet enn utvidet/slapp blære.... så d var ik så mye å gjøre med.... Men når man har d så har man ofte retsurin i blæra som igjen forårsaker UVI... så når du er på WC og tisser.. så sitt litt til... og se om d kommer noen dråper etter noe minutt også.. da ar du resturin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 15. januar 2007 #62 Del Skrevet 15. januar 2007 8 liter vann?? Vel er det bra å drikke ved UVI, men det hørtes mye ut. Det er farlig å drikke for mye vann også. Det var nettopp ei som døde av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. januar 2007 #63 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg også gikk på hiprex en periode, og fikk endel antibiotika til å ha hjemme... Ble både dyrt og slitsomt å dra til legen hver gang jeg kjente det kom Anbefaler deg å ta hiprex med appelsinjuice, fordi de har en utrolig skarp sitrus-smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #64 Del Skrevet 16. januar 2007 Litle lady: Jeg er ofte hos gynekolog av andre grunner, og han har sagt at jeg tømmer blæra skikkelig, det kunne han se.. så jeg har ikke resturin såvidt jeg vet. Har tenkt på det, men jeg tror ikke det er grunnen.. legen mente jeg ganske enkelt er disponert for det. Men funker ikke hiprexen skal jeg be om urolog! Takk for tipset Fjellsippa: 8 liter er ikke mye når man har UVI. Og hun som døde av det døde ikke av vannet, men av at hun holdt seg. Og hun drakk nok mye mer enn 8 liter - og på mye kortere tid. Jeg satt på do hele tida, det rant tvers igjennom. Har fått det rådet av legen, og av mange andre som plages med det samme... alt for mye vann er ikke sunt nei, men det er ikke mye annet som hjelper når man har UVI! iss: jeg må lære meg å drikke appelsinjuice, jeg spyr nemlig av det... takler det ikke! Man skal jo drikke appelsinjuice når man har uvi, jeg har ikke en sjanse. Ikke for å bli kvitt uvi'en engang. Skal smake på de nå, jeg greier det sikkert med vann! Håper jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2007 #65 Del Skrevet 16. januar 2007 Men jeg har funnet to antibiotikatabletter etter siste runde i skapet. Er det lurt å ta dem nå, eller? Altså en til middag og en til kvelden? Kan det hjelpe meg? Regner med det blir legen på meg i morgen, jeg er drittlei av dette. Nå skal jeg ha full utredning, han må jo skjønne at det ikke går an å ha UVI annen hver måned... selv om den var "forsinket" denne gangen. Hadde ganske nøyaktig annenhver måned gjennom hele 2006, men den kom ikke i romjula som jeg hadde regnet med... kom nå i stedet. ← Ser jo du har fått mange råd her, og går til lege. Men tenke bare å si at det ikke er lurt å begynne på antibiotika uten å fullføre kuren - da legger du forholdene til rette for resistens, samtidig som infeksjonen ikke får tid til å gi seg. Utover det vet jeg ikke så mye om UVI, annet enn kjerringrådene. Få i deg masse c-vitamin om du ikke klarer å drikke juice - det er disse vitaminene som gjør juicen sur og ødelegger for bakteriene. Høres ut som en kjip situasjon å være i med så hyppige infeksjoner, så håper legene kan hjelpe deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 16. januar 2007 #66 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) så bra at du prøver å fixe opp i det selv. Det gjorde ikke jeg, og fikk svi for det! hadde 14 infeksjoner på et år, m.a.o 14 antibiotika kurer før jeg fikk en ny lege. For det føste hjalp ikke medisinen lenger, og for det andre så fikk jeg en hudsykdom pga for mye antibiotika men etter jeg sluttet å ta tabellettene og prøver å fixe det selv, så har jeg ikke hatt det på et år. men hvis du fortsatt er ofte er plaget, kan det tyde på kronisk som jeg hadde. Pass på å få en undersøkelse på sykehuset, ct og røntgen. da finner du kanskje ut hvorfor du får det så ofte. Endret 16. januar 2007 av mee mee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sykepleieren_* Skrevet 19. januar 2007 #67 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg skriver under på å bruke akupunktur mot UVI. Det har hjulpet meg. Viktig å behandle fra innsiden. Ellers er det viktig å holde føttene varme til en hver tid, da kulden kryper oppover. Man bør helst unngå for mye kalde drikker. Det beste er kroppstemperert drikke, eller varm drikke. Kokt vann hver morgen hjelper mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jenta22 Skrevet 4. november 2009 #68 Del Skrevet 4. november 2009 Ser dette er en gammel tråd, men tar den opp likevel. Hvordan gikk det med dere alle uvi-rammede? Grunnen til at jeg tar denne tråden opp er fordi jeg sitter her nettopp med UVI selv, og hel**** jeg tror jeg råtner nedentil eller noe. Har vært hos lege og fått antibiotika, men den har tydeligvis enda ikke slått helt inn. Har notert ned ALLE rådene i denne tråden her, og skal forebygge og bruke dem når faren er over. I dag drakk jeg til og med 1 liter grapefrukt juice, herregud jeg håper den hjelper, for den smakte rene død og pine og jeg holdt på å kaste opp flere ganger, men jeg skal si jeg faktisk føler meg en del bedre enn før jeg drakk den! Hilsen meg 22. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #69 Del Skrevet 4. november 2009 Du skal få trøst av meg og! Bank i alle bord og vegger er det mange år siden jeg var plaget med det, men i en periode så fikk jeg urinveisinfeksjon hver gang jeg fikk mensen..... Nuvel: mitt råd (som jeg også har skrevet i en annen tråd, men en god ting kan ikke gjentas for ofte) er brennesletee. Du får kjøpt teen på apoteket, så drikker du 2-3 liter pr. dag i 2-3 uker. Teen kan drikkes både kald og varm, så deg jeg gjorde da jeg tok denne "kuren" var å lage opp noen liter om morgenen, og så hadde jeg dagens dose. La det trekke ca 10 minutter (blir ekkel smørsmak om det trekker lenger). Lykke til! opptil 60 liter med dnne teen? det er nok andre metoder som tar kortere tid enn dette. høres forferdelig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg 22 Skrevet 6. november 2009 #70 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg drakk 1 liter grapefruit juice hver dag i 2 dager når jeg fikk UVI, samtidig som jeg gikk på antibiotikaen. Tror seriøst juicen fungerte bedre enn pillene, for plutselig var jeg helt bra igjen!! Tok hele kuren bare for å være sikker, men tror faktisk grapefruit juice hjelper masse, selv om det seriøst smaker noe helt forbanna %#/&%¤# ekkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 7. november 2009 #71 Del Skrevet 7. november 2009 Utrolig at ingen har skrevet det her før, for jeg slet uendelig mye med UVI. Jeg gikk på mange antibiotika kurer iløpet av et år og begynte å bli skikkelig lei. Var en venninne som også slet masse med dette, og itillegg min farmor har slitt med dette. Men så anbefalte begge parter meg om å begynne på akupunktur. Og begge har ikke hatt en eneste UVI infeksjon senere. Jeg tok kanskje 6 eller 8 behandlinger mot UVI og jeg har ikke hatt ÈN eneste urinveisunfeksjon etter akupunkturen!! Jeg slet over 1 år med dette og det er over 1 år siden jeg fikk mine siste "nålestikk" og har ikke merket noen ting etter dette.. Anbefaler alle på det sterkeste å prøve dette, for jeg trodde i utgangspunktet ikke på det, men jeg kunne ikke vært mer glad for at jeg prøvde det ut!! Tydelig at akupunktur hjelper mot mye :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ingrid :)_* Skrevet 8. november 2009 #72 Del Skrevet 8. november 2009 Hei! Jeg slet også uendelig mye med uvi. Hadde sikkert 10 inf. etter hverandre. Helt til vi byttet hus! Det viste seg at det var fukt/mugg i huset og det var mest sannsynlig dette jeg reagerte på! Aldri hatt det etter jeg flyttet. Lykke til, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sev Skrevet 7. desember 2009 #73 Del Skrevet 7. desember 2009 Er veteran-uvi'er, og har etter 11 år med kronisk urinveisinfeksjon endelig funnet litt ut av ting. Har prøvd alle kjerringråd, og blitt utredet på alle mulige måter, ingenting er galt. Har også prøvd både homeopati og akupunktur uten varig resultat. Jeg tilbragte timesvis på nettet for å lete etter mulige løsninger, og kom over noe litt spesielt på engelske og amerikanske nettsteder hvor Hiprex omtales. De skriver at Hiprex ikke fungerer dersom ph'en i urinen blir for høy. Urinen skal ideelt ha en ph på under 5,5 og hvis den går opp mot 6 så spaltes ikke virkestoffet slik det skal og får ingen effekt. Dette står det INGENTING om på det norske pakningsvedlegget, heller ikke på felleskatalogen.no. Jeg hadde prøvd Hiprex over en periode noen år tidligere uten at det hjalp meg. Jeg har nå gått på Hiprex siden juli, og har, bank i bordet enda ikke hatt noen akutt infeksjon. Jeg drikker eddik utblandet i vann morgen og kveld, siden dette hjelper med å holde ph'en nede. Det fins også endel matvarer man bør unngå, siden disse gjør urinen basisk. Dette finnes det masse informasjon om på nettet. Dette var det som hjalp meg ut av årelang frustrasjon, håper det kan hjelpe noen andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NewMonkey Skrevet 8. desember 2009 #74 Del Skrevet 8. desember 2009 Tranebærjuice (eller piller som du får kjøpt på apoteket) hjelper! Tranebær mot urinveisinfeksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Klara_* Skrevet 8. desember 2009 #75 Del Skrevet 8. desember 2009 Hiprex hjelper meg å! sleit med hyppig urinveisinfeksjon.. etter jeg begynte med hiprex har jeg ikke hatt det.. hvis jeg kjenner det begynner å svi, forebygger jeg med hiprex og det går over! mye av grunnen til urinveisinfeksjon kan være sex, så det er viktig å gå på do å tisse rett etterpå!.. det kan hjelpe å sitte på en bøtte med varmt vann så det fordamper, det lindrer smerten!! Hiprex hjelper urinet å bli surt, å det er der problemmet bak mye av urinveisinfeksjonen ligger, urinet er ikke surt nok, så bakterier klarer å overleve i miljøet.. Håper dette var til hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest solsikke Skrevet 8. desember 2009 #76 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har vært plaget med mye UVI. Har det siste året gått på 10 antibiotika kurer. Og det er bare i år. Jeg har vært plaget med dette i mange år. Tilslutt endte det med at jeg ble kjempe syk som følge av all antibiotika kurene. Jeg fikk en skikkelig tarmbetennelse og måtte legges inn på sykehus. Det tok meg ca 6 mnd og bli frisk igjen av denne og dette var smertefult. Fikk ikke i meg mat og dette førte til et stort vekttap og en enorm hodepine. Legen på sykehuset var sjokkert over at en fastlege kan skrive ut så mye antibiotika uten å gjøre grundigere undersøkelser. Å gå på så mange kurer kan være farlig. Under innleggelsen på sykehuset ble urinveiene mine sjekket grundig. De fant ut at jeg faktisk hadde en nyrestein. Nyrestein kan gi noe av samme symptomene som UVI. Fikk behandling for dette. Ser det er mange her som anbefaler hiprex. Dette er fin, men har du hatt gjentagende infeksjoner så finn årsaken før du begynner på forebyggende. Det kan faktisk være noen defekter i urinveiene som gjør at man får tilbakevendene infekskjoner. Og som i mitt tilfelle en nyrestein. Jeg tenkte at dette bare var gamle damer som fikk, men det er det ikke. Jeg har ikke fylt 30 ennå og er ellers i god fysisk form. Så kjære alle dere som sliter med UVI still krav til fastlegen og ikke godta alle antibiotika kurene det kan være ødeleggende for dere. Forlang en skikkelig utredning! Det kan være en årsak til problemene. Dette er ikke ment til å skremme noen, men unner ingen å gå igjennom en runde med fullstendig ødelagt tarmflora og en tarm ute av funskjon. Kan også anbefale akupunktur som forebygging etter en evt utredning. Dette har hjulpet meg i hvertfall. Er i dag nesten frisk, men er fortsatt undervektig og ute av stand til å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #77 Del Skrevet 11. desember 2009 Har ikke lest hele tråden, men jeg hadde samme problemet for ca 10 år siden. det som hjapl meg etter utellige antibiotikakurer: AKUPUNKTUR!!!! Det beste og eneste rådet jeg kan gi deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Annika_* Skrevet 12. desember 2009 #78 Del Skrevet 12. desember 2009 Har ikke slitt med dette problemet selv, men har en mamma som får UVI annen hver måned virker det som. Hun tar stadig nye antibiotikakurer og for meg virker det som om de funker dårligere og dårligere for hver gang. Nå tar hun tranebær-tabletter daglig (Cran-Max) og har vært symptomfri i over 2 måneder, noe som er for rekord å regne sånn på vinterstid. Så det kan virke som om disse fungerer for henne i det minste:) Men om det skulle komme igjen, så skal jeg jammen meg anbefale henne akupunktur. Det har jeg kjempetro på, og har fantastiske resultater med det for allergi og svangerskapskvalme:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #79 Del Skrevet 12. desember 2009 Tranebærkapsler har reddet livet mitt! (Den blå boksen, med rosa etikett, viktig at det er denne. Det er den eneste som har dokumentert effekt...) Jeg slet i årevis med tilbakevennende urinveisinfeksjoner, og jeg hadde dem veldig kraftige! Jeg hadde sinnsyke smerter, var så uggen at jeg spydde, og tisset rent blod. Hjalp alltid med selexid antibiotika, men ikke før etter 6 timer. 6 timer med helvete. Hadde dette så ofte at det tok over livet mitt. Var redd for å reise steder med feks venner. Hva om jeg plutselig fikk akutt urinveisinfeksjon..? Fikk det alltid veldig akutt og ble pang dårlig... Tenkte på det hele tiden... Nå er jeg på mitt 3. år uten infeksjoner. Jeg tenker aldri på urinveisinfeksjoner lenger.... Er helt normal. Tar 1 kapsel med tranebær hver eneste dag. En teori om at enkelte er veldig plaget ofte, er at de mangler et stoff i blæren som hindrer at tarmbakterier (e.coli) fester seg. Normalt skal man ha dette stoffet, og e coliene blir skylt fort ut med urinen. ( Det er jo tross alt normalt at det kommer en del e-coli opp i urinrøret, så nærmt som de to hullene er...) Men normalt skal ikke dette føre til problemer.. En og annen gang selvsagt, men ikke igjen og igjen og igjen. Saken med tranebær er at det fungerer som et slikt stoff, de hindrer at bakteriene får festet seg i blæren. Fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2009 #80 Del Skrevet 13. desember 2009 Har du sjekket deg for diabetes? Folk som har mye urinveisinfeksjon kan gå rundt med diabetes. Du burde derfor undersøke dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå