iss Skrevet 24. oktober 2006 #41 Skrevet 24. oktober 2006 Hvis man ikke kan komme seg til lege så tror jeg mer på tranebær! Jeg kvittet meg faktisk med en UVI i forrige uke med å ta tranebærkapsler, har sjekket urinen i etterkant for å være sikker på at den er borte..
midnatt Skrevet 24. oktober 2006 #42 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har hatt urinveisinfeksjon som utviklet seg til nyrebetennelse en lang stund nå, og for rundt en uke siden var de siste prøvene mine positive, så jeg var sikker på at jeg var frisk. However, nå har jeg begynt å kjenne symptomene igjen, for tredje gang... Om jeg må begynne på en ny kur blir det isåfall min fjerde. Men tranebærkapsler hjelper en del, og å slappe av og holde seg unna jobb og stress er en god idé.
Karamba Skrevet 25. oktober 2006 #43 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har hatt urinveisinfeksjon som utviklet seg til nyrebetennelse en lang stund nå, og for rundt en uke siden var de siste prøvene mine positive, så jeg var sikker på at jeg var frisk. However, nå har jeg begynt å kjenne symptomene igjen, for tredje gang... Om jeg må begynne på en ny kur blir det isåfall min fjerde. Men tranebærkapsler hjelper en del, og å slappe av og holde seg unna jobb og stress er en god idé. ← Akkurat det samme skjedde med dattera mi. Hun har nettopp hatt nyrebetennelse, skulle levere kontrollprøve i morgen. I dag kjente hun symptomer, så da er det på an igjen... :cry:
Gjest Også plaget Skrevet 28. oktober 2006 #44 Skrevet 28. oktober 2006 Hei! Ser du har fått mange gode råd og de hjelper sikkert, men jeg er overrasket over at ikke legen har foreslått noen videre undersøkelse av deg hvis du er veldig plaget med UVI. Selv har jeg fått sjekket nyrer og blære (lukkemekanismen). Synes du bør kreve videre undersøkelse mht dette. Og selv om tranebær og juice m.m. hjelper, så måtte jeg selv krype til korset å kle på meg ullundertøy/sokker på vintrene. Finnes jo mange tynne sokker med ull i, men når det gjelder trusene er de jo ikke akkurat sexy Men det har redusert antall UVI. Lykke til videre og vær åpen for alternative behandlinger som fotsoneterapi m.m. Det dreper i alle fall ikke immunforsvaret....
tingeling Skrevet 4. november 2006 #45 Skrevet 4. november 2006 Fikk noen fantastiske boxere/hipsters i gave i går. De er fra Kari Traa, i myk ull og med god passform. Utrolig gode å ha på og i motsetning til i går så frøs jeg ikke nedentil i dag Fine er de også i, noe som jo ikke pleier å være tilfellet med varmt undertøy. Perfekt for oss som får UVI så snart gradestoken kryper nedover. tingeling
Trampe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #47 Skrevet 14. januar 2007 Jeg hiver innpå med vann og tranebærkapsler. Har drukket en og en halv liter vann siden jeg sto opp for en time siden. Det går rette veien dette da, nå greier jeg å sitte ihvertfall... Men det er noe annerledes her nå. Jeg fryser og skjelver, og jeg har skikkelige menssmerter i tillegg. Har aldri hatt det før...? :klø: Jeg var ferdig med mensen tirsdag, så det er jo ingen grunn til at jeg skulle ha smerter nå... Men jeg har funnet to antibiotikatabletter etter siste runde i skapet. Er det lurt å ta dem nå, eller? Altså en til middag og en til kvelden? Kan det hjelpe meg? Regner med det blir legen på meg i morgen, jeg er drittlei av dette. Nå skal jeg ha full utredning, han må jo skjønne at det ikke går an å ha UVI annen hver måned... selv om den var "forsinket" denne gangen. Hadde ganske nøyaktig annenhver måned gjennom hele 2006, men den kom ikke i romjula som jeg hadde regnet med... kom nå i stedet. Dritt.
Crianza Skrevet 14. januar 2007 #48 Skrevet 14. januar 2007 Det var bare en liten tanke som slo meg :icon_idea: Du har vel ikke boblebad?? Så nettopp et program på TV som viste at slike bad myldrer av bakterier. Programmet tok utgangspunkt i en gruppe kvinner som var veldig ofte plaget av urinveisinfeksjon, og fant fellesnevneren deres: De hadde alle boblebad som de brukte med jevne mellomrom... Grøss og gru sier jeg bare Men hvis du har boblebad, så forsøk noen måneder uten bading og se om du blir bedre Lykke til i alle fall. Urinveisinfeksjon er en sann pest og plage, stønn.
iss Skrevet 14. januar 2007 #49 Skrevet 14. januar 2007 Jeg hiver innpå med vann og tranebærkapsler. Har drukket en og en halv liter vann siden jeg sto opp for en time siden. Det går rette veien dette da, nå greier jeg å sitte ihvertfall... Men det er noe annerledes her nå. Jeg fryser og skjelver, og jeg har skikkelige menssmerter i tillegg. Har aldri hatt det før...? :klø: Jeg var ferdig med mensen tirsdag, så det er jo ingen grunn til at jeg skulle ha smerter nå... Men jeg har funnet to antibiotikatabletter etter siste runde i skapet. Er det lurt å ta dem nå, eller? Altså en til middag og en til kvelden? Kan det hjelpe meg? Regner med det blir legen på meg i morgen, jeg er drittlei av dette. Nå skal jeg ha full utredning, han må jo skjønne at det ikke går an å ha UVI annen hver måned... selv om den var "forsinket" denne gangen. Hadde ganske nøyaktig annenhver måned gjennom hele 2006, men den kom ikke i romjula som jeg hadde regnet med... kom nå i stedet. Dritt. ← Jeg ville tatt en telefon til legevakta! Fordi du har feber og skjelvinger.. Mener at det kan tyde på en nyrebekkenbetennelse! Det kan være alvorlig. Hør med dem om de vil undersøke deg, de kan sikkert gi klarsignal for deg å ta de to du har hvis de ikke trenger å undersøke deg...
Trampe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #50 Skrevet 14. januar 2007 Crianza - nei, jeg har ikke boblebad. Ikke vanlig badekar heller, for den del... Har ikke vært i et boblebad på mange år, så det er nok ikke grunnen. Men takk for tipset! Iss - ja, jeg har tenkt på nyrebekkenbetennelse, men jeg tenkte jeg skulle vente litt utover dagen. Jeg var nemlig på fest i går, så det kan jo være en liten hangover... Har forresten ikke feber, men jeg fryser. Mannen sto opp nå og lagde meg varm frokost, og nå er det mye bedre. At jeg er kald kan nok ha en sammenheng med at jeg har helt innpå et par liter kaldt vann på kort tid.. men menssmertene skjønner jeg ikke. Men jeg føler meg allerede mye bedre, masse vann og tranebær funker foreløpig!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2007 #51 Skrevet 14. januar 2007 Helst burde du tatt en urinprøve FØR du begynte drikke, men ta en så raskt som mulig. Sett den kaldt og ring legevakta for å se om de får noe fornuftig ut av den. Og om du skal ha i deg mest mulig vann raskest mulig, varm opp vannet før du drikker det, iskaldt vann er ikke spesielt lett å få i seg. Pass og på at du får i deg litt salt. Lunken doven farris er greit om du har det i hus.
Trampe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #52 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har hatt dette tusen ganger, så jeg kommer ikke til å ta kontakt med legevakta. Jeg mistenker at mensenvondtene kommer av noe helt annet... så jeg tror nok jeg ringer legen min i morgen tidlig. Han bør virkelig ha tid til meg da... men jeg skal huske å ta urinprøve av mogenurinen i morgen tidlig! Farris klarer jeg ikke å få i meg... men det er salt i potetgull?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2007 #53 Skrevet 14. januar 2007 Chips er en saltbombe ja Men ikke bruk dette som en unnskyldning til å spise en hel monsterpose Det jeg sikter til er om du bruker samme "kur" som meg (5-10 liter vann på et par timer, og kan nærmes sitte konstant på wc pga vanngjennomstrømmningne). Da kan du få problemer om du har lite salt i kroppen. Ta et par klyper chips pr store vannsflaske (1,5 l), og det bør gå fint C-vitaminer (appelsinjus, nypepulver eller i en knipetak c-viteminpiller) og tranebær virker det som du allerede har oversikten over. God bedring
Trampe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #54 Skrevet 14. januar 2007 Takk skal du ha! *sitter på do med en chipspose og ei 1,5liters vannflaske*
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2007 #55 Skrevet 14. januar 2007 Og laptop? Kjenner meg litt for godt igjen i den der til at jeg helt klarer la vær se komikken i det, selv om det er VONDT på det verste :/
Trampe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #56 Skrevet 14. januar 2007 Ja, noe må man da gjøre når man sitter her... må man ikke? Lurer på hvor lenge batteriene varer. Jeg må jo bare le jeg også, det er litt komisk også dette her!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2007 #57 Skrevet 14. januar 2007 Til senere, hamstre gode bøker til slike situasjoner Har et eget "blærebetennelsesbibliotek" i en kasse
Gjest Bellatrix Skrevet 14. januar 2007 #58 Skrevet 14. januar 2007 Jeg hiver innpå med vann og tranebærkapsler. Har drukket en og en halv liter vann siden jeg sto opp for en time siden. Det går rette veien dette da, nå greier jeg å sitte ihvertfall... Men det er noe annerledes her nå. Jeg fryser og skjelver, og jeg har skikkelige menssmerter i tillegg. Har aldri hatt det før...? :klø: Jeg var ferdig med mensen tirsdag, så det er jo ingen grunn til at jeg skulle ha smerter nå... ← Kom deg til legen. Typiske symptomer på nyrebekkenbetennelse.
Trampe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #59 Skrevet 14. januar 2007 Ja, Bellatrix, jeg skal komme meg til legen. I morgen. I dag har jeg drukket rundt 8 liter vann, sittet mye på do, tatt mange tranebærkapsler og egentlig hatt det fint. Morgenen var grusom, men ettermiddagen har gått bare fint. Tror det er en lett en denne gangen. Men jeg skal allikevel til legen i morgen og be om utredning for dette.
Trampe Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #60 Skrevet 15. januar 2007 Jepp, det var en lett en, den ga ikke utslag engang. Jeg kjenner den fremdeles, men nå går det mye bedre. Kanskje de åtte literne med vann jeg drakk i går hjalp litt? Var hos legen nå, fikk hiprex. Han mener jeg skal bruke de i et halvt år nå og så slutte hvis jeg ikke har hatt noe til da. Jeg fikk også en del antibiotika hvis jeg skulle få infeksjon igjen, sånn at jeg slipper å dra til lege eller legevakt hver gang. Snille legen Håper det funker!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå