Orthia Skrevet 30. september 2006 #21 Del Skrevet 30. september 2006 Fysj, grapefruktjuice er det verste som finnes da! ← Ikke verre enn UVI... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #22 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ikke verre enn UVI... ← Jeg har slitt med staidg tilbakevendene UVI i mange år, men det har visst endelig gitt seg nå. Jeg hadde så vondt at jeg hylgråt, men grapefruktjuice er likevel det siste jeg ville funnet på å drikke som kur (blandet grapefruktjuice og en artig kokoslikør som fjortis med en venninne, og det er til dags dato det verste jeg har smakt! ) Endret 30. september 2006 av Frysepulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 30. september 2006 #23 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg var mye plaget med UVI for noen år siden. Det kom igjen og igjen. En gang gikk jeg for lenge med det og da utviklet det seg til nyrebekkenbetennelse. Jeg ble skikkelig syk med høy feber og ryggvondt. Var sengeliggende i flere dager. Tilslutt ga legen meg en hestekur, som han kalte det. Husker ikke hva det var, men etter det har jeg nesten ikke vært plaget med UVI. Husker at når jeg brukte de tablettene måtte jeg holde meg unna sola, dette var på sommeren så det klarte jeg ikke, men det fikk jeg svi for. Det brant, klødde og svei på huden som hadde vært utsatt for sol, så de tablettene var nok rimelig sterke. Men de hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashew Skrevet 1. oktober 2006 #24 Del Skrevet 1. oktober 2006 en jeg vet om fikk beskjed om at det var noen sex-stillinger som man helst skulle unngå hvis man var disponert for urinv.infeksjon.. vet ikke helt hvilken eller hvorfor.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 1. oktober 2006 #25 Del Skrevet 1. oktober 2006 Signerer de andre her inne som snakker om HIPREX. Men før det, gå til legen og be om en utredning. Det sa legen til meg en gang jeg var på legevakta midt på natta en lørdagskveld.. AT det finnes sykdommer\sykdomstilfeller som gjør en lettere disponibel for UVI. Jeg dro til legen og ba om utredning. Tok CT, røntgen og ultralyd av nyrer, urinveier og det som hører med. Fikk da utelukket at det var noe galt der, og ble foreskrevet Hiprex. Funka som bare det! Men de er satt inn med en intens sitron smak da, så jeg kunne ikke ta den med vann Det finnes en helt ny verden med Hiprex!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla Piggsvin Skrevet 18. oktober 2006 #26 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er visst en kjerringkur som skal hjelpe, 2 ss vann, 2 ss eddik (7%) og 2ss sukker som røres sammen til sukkeret er borte. Smaker . Jeg tester den ut nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #27 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har vært sterkt plaget med dette jeg også! Fikk det gang på gang.. utrolig vondt..tisset blod så sterkt hadde jeg det. Nå har jeg ikke hatt det på en god stund. Bank i bordet. Mine tips: Vær obs med hvilke tranebærprodukter du tar!! Det er faktisk bare Soloray sin CranActin som garanterer å ivareta tranebærenes antihererende effekt. (at e coli ikke får festet seg i urinblæren) Jeg brukte cran max lenge funket ikke i det hele tatt! Brukte også Nefrosan en periode.. det er tabletter med urter som virker vanndrivende og antibakteriell på urinveiene. Verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 18. oktober 2006 #28 Del Skrevet 18. oktober 2006 Akupunktur virker! Er evig takknemlig mot hun jeg gikk hos og som reddet meg fra stadig tilbakevendende UVI og påfølgende antibiotika kurer. Har ikke hatt UVI på over to år nå, før hadde jeg det sikkert 10 ganger pr år. Men skal man gå til akupunktør bør man først finne en som kan kvinnesykdommer og siden forberede seg på at det koster en del, for hvis man har vært mye plaget så kreves det en del behandlinger. Men det er helt klart verdt det. tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #29 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hvis du er seksuelt aktiv bør du holde deg unna samleie en god stund. Jeg fikk UVI hver gang jeg hadde samleie en periode. Hvis du skal ha samleie bør du være sikker på at partneren din er nyvasket. Ellers kan han smitte deg med bakterier. Du bør også tisse og vaske deg i dusjen etterpå, og ta gjerne en tranebærkapsel. Oralsex bør du holde deg langt unna. Det stedet mennesker har mest bakterier er i munnen. Derfor er det lett å få UVI etter oralsex. Du bør også dusje etter at du har vært på toalettet og hatt avføring. Selv om du tørker deg med toalettpapir, kan bakterier komme fremover og inn i urinrøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #30 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ikke ha oralsex??!! Heeeelt sikker??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har forresten ikke hatt det siden jeg startet denne tråden. Håper jeg går en vinter i møte uten! Takk for alle råd! Men den siste gjestens råd blir vanskelige da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #32 Del Skrevet 19. oktober 2006 Bare bullshit at oralsex kan gi UIV. Det er bare e-coli + (et par andre) bakterier som kan feste seg i urinblæren.. og ingen av de bakteriene finnes i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #33 Del Skrevet 21. oktober 2006 Bare bullshit at oralsex kan gi UIV. Det er bare e-coli + (et par andre) bakterier som kan feste seg i urinblæren.. og ingen av de bakteriene finnes i munnen. ← Dette stemmer ikke. Oralsex kan gi både UVI og soppinfeksjoner. Jeg snakker av erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. oktober 2006 #34 Del Skrevet 21. oktober 2006 Legen sa til søstra mi; "Det er ikke å sitte på kalde plasser som gjør at du får UVI, det er heftig samleie". Hu ble dritflau, for mamma satt rett ved siden av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #35 Del Skrevet 21. oktober 2006 Dette stemmer ikke. Oralsex kan gi både UVI og soppinfeksjoner. Jeg snakker av erfaring. ← Tull!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rune Skrevet 21. oktober 2006 #36 Del Skrevet 21. oktober 2006 Husk å late vannet etter sex, sex og rock`n roll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 23. oktober 2006 #37 Del Skrevet 23. oktober 2006 Akupunktur virker! Er evig takknemlig mot hun jeg gikk hos og som reddet meg fra stadig tilbakevendende UVI og påfølgende antibiotika kurer. Har ikke hatt UVI på over to år nå, før hadde jeg det sikkert 10 ganger pr år. Men skal man gå til akupunktør bør man først finne en som kan kvinnesykdommer og siden forberede seg på at det koster en del, for hvis man har vært mye plaget så kreves det en del behandlinger. Men det er helt klart verdt det. tingeling ← Hvor mange behandlinger måtte du ha? Dattera mi på 10 sliter også med tilbakevendende UVI. Har det svært ofte. Trodde vi endelig var kvitt det nå, for hun hadde ikke hatt det på 5 mnd, men i forrige uke fikk hun nyrebekkenbetennelse!! Er svært bekymret for at hun må gå så ofte på antiobiotika, kan ikke være bra i det hele tatt. Har prøvd det meste av kjerringråd og gått til homeopat uten at det har hjulpet noe særlig. Vurderer nå om hun skal få prøve akupunktør. Har også vært på utredning på sykehuset og der fant de ut at hun hadde resturin i blæra. Går jevnlig til kontroll på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #38 Del Skrevet 24. oktober 2006 1. gå til legen og forklar hvor plaget du er av dette, ta gjerne med en oversikt over når og hvor sterkt du har vært plaget. Vedkommende kan lettest hjelpe deg når hun får all innformasjon 2. Gå til et vellasortert og godt drevet helsekostbutikk, pass på at h*n bak disken ikke er ekstrahjelpa. Der kan du trolig få god hjelp, for det er flere ting enn tranebær som hjelper. Og ja, det kan hende det lønner seg å punge ut litt ekstra. Kle deg godt, og jeg mener å ha hørt at bomullstruser som du vasker på 80 grader kan hjelpe på (de varmer bedre, og er bakteriemessig renere enn truser i kunsstoff som vaskes på 40) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 24. oktober 2006 #39 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvor mange behandlinger måtte du ha? Dattera mi på 10 sliter også med tilbakevendende UVI. Har det svært ofte. Trodde vi endelig var kvitt det nå, for hun hadde ikke hatt det på 5 mnd, men i forrige uke fikk hun nyrebekkenbetennelse!! Er svært bekymret for at hun må gå så ofte på antiobiotika, kan ikke være bra i det hele tatt. Har prøvd det meste av kjerringråd og gått til homeopat uten at det har hjulpet noe særlig. Vurderer nå om hun skal få prøve akupunktør. Har også vært på utredning på sykehuset og der fant de ut at hun hadde resturin i blæra. Går jevnlig til kontroll på sykehuset. ← Det varierer veldig hvor mange behandlinger man trenger. En ting er å behandle kurativt, en annen er preventivt. Man må også ta i betraktning hvor lenge dette har vart, om det er noe som ligger til familien, hvordan jenta har det osv.... Men det anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 24. oktober 2006 #40 Del Skrevet 24. oktober 2006 Er visst en kjerringkur som skal hjelpe, 2 ss vann, 2 ss eddik (7%) og 2ss sukker som røres sammen til sukkeret er borte. Smaker . Jeg tester den ut nå... ← Sukker er ikke bra når man har uvi. Bakterier elsker sukker det kan faktisk bli verre om man spiser mye søtt, har jeg hørt. Men jeg er ingen lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå