Gå til innhold

Murmelmy prater videre...

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Da har mannen vært hjemme i en halvtime og det er dårlig stemning i heimen... Han har lyst til å kvitte seg med voff pga mye jobb med lange arbeidsdager, barn og voff. Resultatet er da at jeg tar på meg alt når det gjelder bikkja samt styrer med lillemann...

...nå skulle jeg gå sisteturen med ham og mannen nektet meg - gikk surt ut med ham. Nå skal sant sies at jeg har gått alle de andre turene med ham i dag, hatt guttungen alene iom at mannen jobbet sent og det har vært ræva føre og snøstorm her i dag.

Blir jo bare til at jeg bebreider mannen for at jeg må gjøre alt hjemme fordi jeg ikke vil kvitte meg med voff... Det er ikke riktig at det skal bli surt miljø hjemme pga en hund, samtidig så er han et familiemedlem :tristbla:

Whats a girl to do???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke jeg, men en kvitter seg jo ikke bare med et familiemedlem heller. Vanskelig det der. Kan du ikke ta siste turen etter at junior sover så kan mannen være hjemme med junior. Det er jo ingen stress med et sovende barn!

Hvordan fester du sømmen på slynga? Jeg skal prøve meg på en sånn men jeg er usikker på hvordan jeg skal feste sømmen, den nederste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det blir stress med både voff og barn, men det er kanskje litt for lettvindt å bare kvitte seg med han tenker jeg da... :sjenert: Som du sier, han er jo et familiemedlem og dere har jo på en måte tatt på dere å ha ansvar for han når dere anskaffet han - selvom dere da ikke hadde T...

Vanskelig å vite hva som er rett. For om resultatet er at han kommer i annen rekke og blir et irritasjonsmoment, så er jo ikke det no' bra heller...

Håper dere kommer til enighet! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei liv og Dråpe :vinke:

Det er uaktuelt å la voff gå :Nikke:. Da mannen kom hjem fra tur i går så fikk vi snakket ferdig om emnet (som ble tatt opp for et par dager siden) og konnklusjonen er at voff blir. Jeg hadde uansett ikke klart å gi ham bort :riste:.

Liv, jeg kan godt gå sisteturen med voff, men jeg går alle de andre også. Sånn som i dag (og i går) når det snør og det ikke er måkt så er det ikke bare-bare å måke seg fram med vogn og bikkje.

Hvordan jeg har festet den nederste sømmen? :klø: Ikke sikker på om jeg vet hvilken du mener... Se her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ligger vi likt da! :)

Håper det ordner seg meg hundeproblematikken. :kose:

Forskjellen er bare at du fødte for noen uker siden *ler*

Når det gjelder prevansjon så hadde jeg kobberspiral. Tok den ut fordi jeg kjente den om jeg tafset, når vi hadde oss :humpe: og når jeg bommelommet :ler:

Har ennå ikke hentet pillene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bare innom å leser litt, artig å bli "kjent" med nye folk. :)

Du er jo så flink til å legge igjen spor hos meg, veldig koslig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bare innom å leser litt, artig å bli "kjent" med nye folk.  :) 

Du er jo så flink til å legge igjen spor hos meg, veldig koslig!  :klem:

:klem: Tenker masse på dere hver eneste dag :Nikke:

------------------------------

Så et hverdagssukk fra meg som blir patetisk sammeliknet med andres hverdag... *sukk*

Stod opp med poden i fem-tiden etter en helt forferdelig natt med mye oppstykket søvn (eller mangel på sådan...)

Våknet nettopp etter tjue minutter på øyet og mannen gikk på jobb. Jeg er drittrøtt, sur på mannen og sinna på den pipende hunden.

Mannen mente vi skulle begynne med vann på natten. JIPPI - not! For hvem må gjennomføre dette? Jo, det er meg! Sa til ham at mange menn tok seg av nattavvenningen iom at barnet lukter mamman. "Ja, da blir det ikke før i mai!" klarte han å lire ut av seg. Forklarte at han har sluppet sinnsykt billig unna da han aldri har tatt poden om natten. "Ja, jeg er vel en dårlig pappa da..." "...eller en dårlig mann".

*Klikk* og mor hadde lagt på røret...

Har jeg lov til å reagere? :sjenert:

Får nok ikke sovet så mye senere i dag da tante og kusine kommer hit for å passe. Skal sove godt de tjue minuttene i solariumet i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Du har lov til å reagere ja! :Nikke:

Huff, det er ikke greit med lite søvn, mann som ikke føler han strekker til, en liten guttepjokk og pipende hund. Skjønner du er frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lov å reagere. :Nikke:

Jeg skjønner også du er frustrert. Tror du mannen ville tatt en natt dersom du satt deg ned og snakka med ham når den verste frustrasjonen har lagt seg? Ikke gøy å være trøtt og utslitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det lov å reagere. :Nikke:

Jeg skjønner også du er frustrert. Tror du mannen ville tatt en natt dersom du satt deg ned og snakka med ham når den verste frustrasjonen har lagt seg? Ikke gøy å være trøtt og utslitt!!

Han gjør nok det. Fikk streng beskjed om at jeg skal sove ut en morgen til helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skal få sove ut til helgen. :klem:

Men hva i all verden er poenget med å begynne med vann om natten så tidlig? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skal få sove ut til helgen. :klem:

Men hva i all verden er poenget med å begynne med vann om natten så tidlig? :klø:

Dunno :klø:

Men regner med at poden ikke trenger mat hver gang når natten var som i natt. Synes det er greit å amme 1-2 ganger om natten, jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dunno :klø:

Men regner med at poden ikke trenger mat hver gang når natten var som i natt.  Synes det er greit å amme 1-2 ganger om natten, jeg  :sjenert:

Helt enig. Det har jeg ingenting imot. 6-7 ganger blir imidlertid litt mye :overrasket: Her i gården er vi nede i 2-3 i løpet av hele soveperioden, det synes jeg er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! Ikke ofte jeg er innom lenger, men nå har jeg oppdatert meg i dagboken din.

Vi først og fremst gi deg en diger :klem:

Vi eller rettere sagt jeg sliter også om nettene for tiden. Har gjort det en mnd tid allerede. Han sovner fint ved 20 tiden, sover til 1-2 så er han mer eller minde våken resten av natta. Utrolig slitsomt, og jeg har nesten ikke overskudd for tiden til å gjøre noe som helst.

MEN, var på kontroll på fredag og snakket med HS om problemet. Og hun mente at vi muligens har en unge som bør begynne med fast føde. Mindre melk, mere grøt og middag. For han var tydelig sulten om nettene, og nå som han bør trappe ned på nattmåltider så hadde han økt. Nå har vi prøvd dette ut noen dager og det ser ut til å funke!!!! Det er blitt bedre, ikke helt bra ennå, men myyye bedre.

Han får grøt til frokost ca kl 9, 100 ml MME (vil ikke ha mer) ca kl 13 og litt moset frukt. Så spiser han middag med oss ca kl 16.30-17. Da koker jeg og moser potet og gulrot også får han en porsjon grøt ca kl 19-20 og melk ved siden av. Da sover han til ca 2 når han sovner og når han da våkner har jeg en flaske med lunka vann ved senga, han tar noen slurker og sovner igjen og sover til 5-6. Men da er han klar for å starte dagen :forvirret:

Kanskje T er likedan, at melk ikke holder lenger? Håper dere finner ut av det, for det er ikke morsomt å ha det sånn og krangle med mannen.

Nå griner E, så jeg må løpe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:  Tenker masse på dere hver eneste dag :Nikke:

------------------------------

Så et hverdagssukk fra meg som blir patetisk sammeliknet med andres hverdag... *sukk*

Stod opp med poden i fem-tiden etter en helt forferdelig natt med mye oppstykket søvn (eller mangel på sådan...)

Våknet nettopp etter tjue minutter på øyet og mannen gikk på jobb.  Jeg er drittrøtt, sur på mannen og sinna på den pipende hunden. 

Mannen mente vi skulle begynne med vann på natten.  JIPPI - not!  For hvem må gjennomføre dette?  Jo, det er meg!  Sa til ham at mange menn tok seg av nattavvenningen iom at barnet lukter mamman.  "Ja, da blir det ikke før i mai!" klarte han å lire ut av seg. Forklarte at han har sluppet sinnsykt billig unna da han aldri har tatt poden om natten.  "Ja, jeg er vel en dårlig pappa da..."  "...eller en dårlig mann".

*Klikk* og mor hadde lagt på røret...

Har jeg lov til å reagere?  :sjenert:

Får nok ikke sovet så mye senere i dag da tante og kusine kommer hit for å passe.  Skal sove godt de tjue minuttene i solariumet i hvertfall

Jeg syns du har all rett til å reagere...

Blir trøtt bare av å lese hvordan det er jeg..... :ler:

Håper han tenker seg om litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du har lov til å reagere, ellers går man bare rundt med masse irritasjon og plutselig risikerer man å eksplodere for andre filleting.

Vi prøver å snakke om sånne kjipe ting når jeg er litt opplagt, ellers låser jeg meg i forsvarsposisjon, og blir ekstremfølsom når jeg har fått lite søvn.

så vi har feks utsatt søskendiskusjonen til vi får bedre netter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...