Murmelmy Skrevet 17. november 2006 Forfatter #261 Del Skrevet 17. november 2006 Oj, så flott mei thai! Tror jeg skal prøve meg på det. Hva slags stoff kjøpte du og hvor? Skulle gjerne ha fått med meg film på mandag, men jeg står oppført på fysioterapeuttime på helsestasjonen, så da må jeg vel pent komme meg dit (selv om jeg har mer lyst på film). Tror jeg få invitere deg, ungen og bikkja på Grønlandsbesøk så du kan vise meg MT'en din sånn at jeg også kan sy! God helg! ← Tusen takk . Kjøpte stoff i ei sjappe på Grønland. Har brukt et veldig sterkt bomullsstoff i hele MT'en. I midten på panelet har jeg sydd inn et ullag (tre lag tilsammen med begge type stoffer) og som padding i skulderstroppene har jeg brukt fleece. Synd du ikke får blitt med på film på mandag, men vi kan jo ha et treff med litt sying i fremtiden Cr@sh: God helg til deg og dine også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. november 2006 #262 Del Skrevet 17. november 2006 Så fint han satt i den Mei Tai'en du har laget! Har store planer om å lage en sånn etterhvert, men det hadde vært praktisk å se en i "live" før jeg syr så jeg må se hva jeg finner på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. november 2006 #263 Del Skrevet 17. november 2006 Stilig! Jeg og føler jeg trenger å ha en "for hånden" når jeg skal sy, men jeg kjenner det klør sånn i "gasspedalfoten" nå at jeg vet jammen ikke om jeg klarer vente lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2006 #264 Del Skrevet 17. november 2006 Oj, så flink du er til å sy, Murmelmy! IMPONERT jeg! Så ut som om lille T storkosa seg oppi der! Ønsker dere en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2006 #265 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg er også IMPONERT over dine syferdigheter! Skulle du ønske at du hadde hatt bæresjal fra starten av? :klø: Vurderer å gå til anskaffelse av en eller annen bæredings.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. november 2006 #266 Del Skrevet 18. november 2006 Så det er HER du gjemmer deg! Har lurt litt på hvorfor du ikke dukka opp på "Mine innlegg" lenger, men det er jo ene og alene min feil. Nå har vi i alle fall kommet til, om ikke bredbåndshimmelen, så i alle fall bredbåndshøyt-i-et-tre! Og da går det liksom an å lete litt også. Jeg har liksom tilbragt mest tid i bloggen min i det siste, jeg, siden jeg har hatt et kreativitetsboost av en annen verden og heller brukt ledig tid på å sy enn å KG-e! Jeg ser av innlegget øverst på siden at du har laget MT, så nå må jeg ile til forrige side for å se! Kos å se deg igjen! :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. november 2006 #267 Del Skrevet 18. november 2006 For et SUPERNYDELIG bilde (det brunlige) og for en knallfin Mei Tai og for en NYDELIG GUTT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 18. november 2006 Forfatter #268 Del Skrevet 18. november 2006 liv og Grooo: Greit å ha en live å følge når man syr selv om det egentlig er ganske enkelt. Minsten trives i hvertfall i den Kverris: Tusen takk og god helg! Xavia: Takk. Ja, jeg skulle ønske jeg hadde et elastisk sjal fra the get go . Der kan de nemlig sitte så lenge de orker. Eller en slynge. Ja, en slynge kunne jeg tenkt meg på starten (men ikke nå som han syv kilo ). Rognis: Hei snuppa . Har du lyst til å dele adressen til bloggen din med meg? Sånn at jeg får fulgt med på hva som skjer i rognisheimen . Hva har du sydd, forresten? Tusen takk for sønneskryt og MT-skryt ------------------------------------------------ I dag har jeg sydd ferdig hetten som skal monteres på MT'en (avtagbar). Den er i to lag med ull innerst så poden skal ha det varmt. Men som sagt så må den monteres. Snart kommer mannen hjem fra jobb og det skal bli deilig. Ukene blir lange når han jobber 9-10 timer seks dager i uken (jobber fra 10-15 annenhver lørdag). I dag skal vi ha hjemme alene dag uten gjester. Skal bli deilig selv om vi har det utrolig fint med alle våre gode venner Nå har jeg prosjet "Theodor sove på verandaen". Har prøvd det tidligere uten alt for stort hell. So far har jeg bare vært ute to ganger (på 15 minutter ). Han lå på ryggen, men jeg snudde ham på siden - sover så mye bedre da. Middag i dag er svinefilet, båtpoteter (eller ris) og grønnsaker. Nam nam! Ha en super lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 18. november 2006 #269 Del Skrevet 18. november 2006 Så herlige bilder! Skjønne lille gutten din, eller stor nå da Så gøy å se deg og. Nydelig sønn og skjønn mamma Håper dere får en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 18. november 2006 Forfatter #270 Del Skrevet 18. november 2006 Så herlige bilder! Skjønne lille gutten din, eller stor nå da Så gøy å se deg og. Nydelig sønn og skjønn mamma Håper dere får en flott helg! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. november 2006 #271 Del Skrevet 18. november 2006 Så flotte bilder! T er jo superskjønn da! Herlig furteleppe Og så fin MT du har laget. Jeg er overmåte imponert, du er flink Murmel! Ha en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 18. november 2006 #272 Del Skrevet 18. november 2006 Kjempefin Mei Tai! Nå fikk jeg også lyst til å sy... Og jeg som verken har symaskin eller særlige kreative evner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. november 2006 #273 Del Skrevet 18. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. november 2006 #274 Del Skrevet 18. november 2006 Du skulle prøvd slynga mi! Slynge er helt topp selv om M veier godt over sju kilo nå. Jeg hadde ikke klart meg uten slynga mi nå, hvis jeg måtte kvitte meg med to hadde vogna og sjalet gått, slynga er uunværlig. Bruker den hver dag, til tusen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 18. november 2006 #275 Del Skrevet 18. november 2006 Så flink du er til å sy!! Har så lyst til å prøve slik jeg og.... men snuppa mi er jo så "sær", så det kan hende det er bortkasta penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. november 2006 #276 Del Skrevet 18. november 2006 Hvis dere ikke får det til får du garantert solgt den igjen til prisen du kjøpte den for (minus porto) så det er ikke så mye å tape! Ellers fins det bærehjelpere overalt i landet, så du kan treffe noen og få prøve eller tilogmed låne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. november 2006 #277 Del Skrevet 19. november 2006 Bærehjelpere? Jøss, er det vanskelig å få til? (Fikk litt sånn ammehjelp følelse her nå....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 19. november 2006 Forfatter #278 Del Skrevet 19. november 2006 LT: Tusen takk miiip: *fnis*. Kanskje vi kunne ordnet med et lite sytreff? Cr@sh: Grooo: Har bestemt meg for å sy slynge . Må bare finne en grei oppskrift... LinKri: Min er en bestemt ung fyr, men som trives både i sjal og MT. Det hender han gråter litt når jeg setter han oppi, men det er gjerne fordi han allerede gråter før jeg plasserer ham der. Xavia: Det stemmer som Grooo skriver at det finnes bærehjelpere. Ikke til å sammenligne med ammehjelpen . Ta bare en titt her. --------------------------------------------------------- Æsj, vi har hatt en småtrøblete natt, kun fordi jeg sovnet med poden ved siden av meg. Sover dårligere da og i tillegg så tar minsten seg til rette og forsyner seg av matfatet når det skulle passe ham selv. Våknet for mat kl 02.30 og 05. Han nektet å ligge i sin egen seng etter første mating, men sovnet med en gang i sengen sin etter andre runde. Stod opp kl 08.30. Veide meg da jeg stod opp i dag og jaggu ser jeg ikke 68-tallet! Rettere sagt, 68.9 kg :fnis:. Måtte prøve bunaden også i.o.m. at jeg må kjøpe bunadskjorte til uken. Den passet som bare det. Litt stor i livet, men trang over brystet. Tidligere var den stor over alt I dag skal vi bare kose oss hjemme. Har ingen planer og det er utrolig deilig :jupp:. Kanskje jeg skal sette meg ned å begynne å planlegge dåpen som finner sted om en måned? Må i hvertfall gjøre meg ferdig med hetta til Mei Taien. Hetta er ferdig og jeg har sydd på trykknapper på den. Mangler to knapper på selve MT'en, så det skal jeg gjøre nå Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 19. november 2006 #279 Del Skrevet 19. november 2006 Du, sånn apropos trykknapper - du vet det finnes trykknapper du kan hamre på? Sånne som er mellom beina på bodyer? Ikke altfor dyre, og MYE morsommere å hamre enn å sy. Solide er de også, jeg har brukt dem på siklesmekker med stort hell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 19. november 2006 #280 Del Skrevet 19. november 2006 Håper den kommende natta blir bedre enn den forrige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå