Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2006 #81 Del Skrevet 7. oktober 2006 Har tatt i bruk str 62 her i huset også - og noe av det kommer nok ikke til å passe veldig mye lengre... Det vokser fort! Vi skal ikke ha 6 ukerskontroll før den 17 vi da...da er han jo 7 uker... Har ikke tenkt over det før nå jeg - men det går vel bra lell. GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei Linkri, LT, iss og Kverris Så er jeg ebdelig innom for å legge igjen et lite spor. Leser endel mens jeg ammer, men har sjelden tid eller giv til å skrive noe. Livet i murmelheimen er virkelig bra for tiden. Minsten har ikke noe vondt i ryggen lengre og smiler og koser seg med mamma, pappa og voff. Dagene flyr av gårde og tiden blir virkelig altfor knapp til å bruke mye tid på nettet. Kort fattet så sover vi alle bra og jeg får minimum syv timers kvalitetssøvn om natten , vi går lange turer og er supersosiale. Har vel kanskje én hjemmedag i uken . Tassen smiler masse og smelter mange hjerter på veien Har blitt ferdig med takkekortene for barselsgavene og nå står dåpsinvittene for tur. På torsdag er det både 6 ukers kontroll og kg treff. Det blir spennende å se hvor stor lillegutt nå er og koselig med treff. Håper alle har det bra! Er ikke så flink til å skrive om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 9. oktober 2006 #83 Del Skrevet 9. oktober 2006 7 timers søvn! *DRØMME* Alle andre babyer unntatt min sover heeeele natta... føler jeg Godt å se at alt står bra til i murmelheimen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. oktober 2006 #84 Del Skrevet 9. oktober 2006 Pulesveis? Så koselig å lese om dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. oktober 2006 #85 Del Skrevet 10. oktober 2006 Høres ut som dere har det veldig bra for tida! Håper jeg blir frisk til torsdagen så jeg får vært med på treff. Høst = forkjølelsestid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #86 Del Skrevet 10. oktober 2006 Faen!!! da hadde jeg skrevet DET lange innlegget også ble alt borte Begynner så på nytt Hei til dere også, jenter Linkri: Syv timer er en natt med lite søvn . Gudskjelov så har han et godt sovehjerte selv om jeg merker han er mer våken om dagen (men det er vel vanlig jo eldre de blir?) monja: Med det håret hans så er det ikke vanskelig å få pulesveis La Traviata: Livet er herlig! Og du må komme torsdag, ellers blir vi jo bare tre + barna! Koselig det også, men det er kun jeg, miiip og grooo som har sagt de kommer -------------------------------------------------- I dag er lillemann 6 uker og begynner å bli stor gutt. Livet er bra og hittil koser vi oss selv om han kan sutr litt. Spesielt når han er overtrøtt (som i dag hvor vi har vært sammen med andre hele dagen) eller sulten. Min farmor kom til brunch i formiddag og vi var hos min mormor på middag. Ikke lett for lillemann å sove da... Nå er skatten min hos farmoren og farfaren sin. Mannen jobber overtid og jeg koser meg hjemme alene et par timer . Dro opp dit etter vi hadde vært hos oldemor, var der et par timer til svigerfar kjørte meg hjem. Mannen henter hund og voff når han drar hjem fra jobb. I mellomtiden skal jeg kose meg med tv og data. Pumpe meg litt og kose meg litt til. Regner med de kommer om en times tid. Hadde tenkt å gjøre litt husarbeid, men vasket over alle gulvene i dag tidlig samt annet forefallende arbeide. Mulig jeg finner på noe å gjøre. I morgen skal minsten til kiropraktor klokken tolv, deretter skal vi traske opp til min tante som skal passe ham mens jeg skal på seks ukers kontroll. På torsdag er det hans tur til kontroll. Hva skjer egentlig på hans kontroll? Er det sprøyte, vektmåling og lengde? :klø: I don't know! Nei, nå får jeg pumpe litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. oktober 2006 #87 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) På 6 ukerskontrollen er det veiing, lengde og hodeomkrets, men jeg vet ikke om det er "obligatorisk" med hodeomkrets. Første sprøyta er vel ikke før på 3 mnd kontrollen om jeg ikke husker helt feil. Kos deg på 6 uker'n du da "Utsatte" den til 6 mnd jeg "Hæ? Trodde det var ved 6 mnd jeg?!?" *blond* Jeg har adoptert ordet pulesveis Endret 10. oktober 2006 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. oktober 2006 #88 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ingen sprøyter på seksukerskontrollen nei. Men man skal til lege i tillegg til helsesøster, og de titter og klemmer litt her og der, og tester reflekser og sånn. Ikke bli redd hvis en av dem slipper mini bakover for å sjekke om refleksene er som de skal og armene slår ut for å forsøke å ta seg i mot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #89 Del Skrevet 10. oktober 2006 Takk for svar Monja og Grooo! Monja, var det derfor du reagerte , trodde liksom "alle" hade hørt om pulesveis, jeg . Altså, ingen sprøyter - bra! Gleder meg ikke voldsomt til å skreve med beina igjen, men mannen krever at jeg har blitt sjekket og godkjent før det blir litt på meg igjen Grooo, den er grei, takk for advarsel! Jeg er ikke av de skvetne mødrene, men reagerte litt da min mormor lot hodet hans henge litt vel langt bakover. Sa bare: "pass på så hodet ikke detter av", jeg Har hatt litt lite melk om kveldene i det siste, men nå ser det ut til at det har tatt seg opp. Pumpet nå 150ml fra det ene brystet som han ammet ved for tre timer siden. Skal nå begynne med det andre nå... Er nå forresten ferdig med takkekortene for barselsgavene samt dåpsinvittene (17. desember). Det er superdigg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #90 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei på deg! Kveruliten skal ikke ha 6-ukerskontrollen før neste uke han, da han er 7 uker. Ja, ja! Og jeg har ikke akkurat planlagt min 6 ukers enda...tror jeg drøyer litt jeg, for jeg får ny lege fra 1.nov, og tror jeg venter til etter det, i hvertfall... Koselig med treff i morgen da - men jeg trodde dere var DEN STORE GJENGEN jeg da, men det er kanskje mange som ikke kan komme. Jeg får vente til en senere anledning jeg, men det hadde vært koselig å treffes snart! Gleder meg til jeg skal begynne å pumpe meg litt sånn at han kan få litt flaske. Regner med at man blir litt mer frittgående da! "Godt" å høre at det er flere som er litt sutrete for tida. Da hører det sikkert med. Jeg tror nok også at det er trøtthet som kan gjøre det, i tillegg til at det kanskje er på tide med litt mer aktivisering framover. Heldigvis går det jo over som du sier, og når han er blid igjen er det jo glemt! Du skriver om hodet og holding av det...og jeg kjenner at jeg får litt dårlig samvittighet, for vi er ikke superflinke til å passe på det. Altså, vi holder jo bak nakken hans når vi løfter han opp og sånt, men vi burde kanskje holde det enda mer...men han holder det jo for det meste selv da... Men det skal han kanskje ikke? :klø: Ja, ja. Vi skal ha dåp den 26.november vi da - og jeg vet fortsatt ikke om jeg skal lage invitasjonene selv eller bruke de jeg har kjøpt. Får se hva jeg har overskudd til. Har akkurat lagd ferdig nesten 50 takkekort for barselgaver, så jeg er litt fed up på kort akkurat for tida. Ha en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #91 Del Skrevet 11. oktober 2006 JIPPI!!! Da blir vi i hvertfall fire mammaer med bebiser i morgen . Håper LT blir frisk og kommer med enten ett eller to barn . Nå har jeg vært våken i en tre kvarters tid. Har dusjet, frisert nedentil (skal jo til gynekologen i dag) og spist frokost. Poden sover ennå sin søte søvn og jeg venter bare på at han skal våkne. I dag skal vi som nevnt til kiropraktor kl 12.40, deretter skal vi møte min tante. Vi skal bytte doninger, altså hun får barnevognen mens jeg tar bilen hennes. Så durer jeg til legen kl 15. Svigermor ringte nettopp og takket for at de fikk passe lykkeliten i går . De hadde kost seg så og minsten hadde vært i kjempehumør . Vi måtte bare si i fra når vi trengte barnepass neste gang - og helst ikke så altfor lenge til . Det er så koselig. Nå har jeg den egenskapen at jeg ikke har noe i mot å låne bort minsten .. Deilig med alenetid synes nå jeg! De to neste ukene vil mannen få endel alenetid da poden og jeg drar til mamma fra mandag til onsdag neste uke og uken etter blir vi borte fra mandag til torsdag (skal til Polen). Jeg gleder meg i hvertfall til å komme meg litt bort Nå skal jeg surfe litt rundt på nettet...ryddet jo omtrent alt ferdig til i morgen i går (morsom setning ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #92 Del Skrevet 11. oktober 2006 50 takkekort for barselsgaver . Kjenner ikke så mange mennesker jeg (nesten i hvertfall ) Synes det er så vanskelig med denne aktiviseringen. Er så fersk i gamet at jeg ikke har peiling på hvordan det skal gjøres.... Ikke har vi så altfor mange leker, heller. Får se hva vi får gjort med saken. Kanskje jeg får noen tips på HS i morgen. Vi er nødt til å ha dåpen så sent i.o.m. at to av fadderne bor utenlands nå og ikke har mulighet til å komme hjem før nærmere jul. Litt taktikk er det også da det er så nærme jul. Dermed er det ingen som forventer sånn super servering. Her blir det snitter og kaker Uff, må snart trene igjen. Skulle jo i går, men så ble ikke det noe av. Blir bra med litt egentid og oppstramming av kropp. Gleder meg... Prøvde mine gamle 29" bukser og får dem over stumpen men ikke igjen. Tror jaggu jeg har fått bredere hofter etter fødselen - håper det går tilbake. I tillegg så synes jeg overkroppen er så rar når puppene er bredere enn midjen . Jeg som alltid har vært flatbrystet (lykkelig sådan) må plutselig ta hensyn til hvordan topper sitter Drit og dra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. oktober 2006 #93 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei på deg! Må dessverre melde avbud i morgen... Brage er fortsatt syk og han hoster så fælt at jeg tenkte å ringe legen i morgen, evt. dra til legen med ham. Er utrolig lei meg, hadde gledet meg sånn! Kos dere i morgen da, dere som er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #94 Del Skrevet 11. oktober 2006 Den er grei snuppa, vi sees neste gang. God bedring til lillegutt! I dag har minsten hatt sin siste time (forhåpentligvis) hos kiropraktoren. Han ble erklært kurert . Etter den timen byttet tante og jeg doninger. Hun fikk barmevogn med baby mens voff og jeg tok bilen hennes. Snille tanten min! Kom meg til gynekologen fikk sjekket understellet og satt inn kobberspiral. Jeg hadde jo ikke tenkt på prevansjon og ble tatt litt på sengen . Bestemte meg i hvertfall for noe uten hormoner. I morgen er det 6 ukers kontroll for jr. og kg treff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #95 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei på dere, Nå har kg jentene dratt etter et veldig hyggelig treff. Jeg koste meg i hvertfall masse. Den nyeste i gjengen, lille sariusen til MammaSarius, kom også. I alt var vi fire med barn; miiip, grooo, sarius og meg med barn. De minste var virkelig eksemplariske i dag! Nå ligger T og sover igjen. Vi var på 6 ukers komtroll i formiddag og tallene var som følger: Vekt: 6.250 gram Lengde: 57 cm Hodeomkrets: 40.5 cm Legesjekken gikk fint og praten med helsesøster likeså. Møtte miiip og grooo på vei hjem. T fikk litt mat og sovnet. Våknet vel en drøy time (om ikke mer) senere, spiste og sovnet igjen - og det på rommet sitt uten sutt! Han er jo vandt til at vi alltid er ute og farter og sovner sjelden alene når vi er hjemme. Da vil han helst sove oppå meg eller pappan. I dag valgte jeg imidlertid å legge han i vognbagen i stedet for kurven, og jaggu sa du smør. Gutten sover!!! Ikke noe sutring eller klaging Er jo vandt med å være bortskjemt om natten, for da sover han jo alltid godt - men han har sovet mindre og mindre om dagen, spesielt når vi ikke beveger oss utendørs. I dag er kanskje et skifte i det? Må neste litt!! Jeg er overbevist. Jeg skal ha et sjal. MEN, i stedet for å kjøpe et dyrt et tror jeg jaggu jeg skal finne et slitesterkt stoff og fikse et selv I dag jobber mannen sent (dvs til 19) så jeg skal bare kose meg hjemme og se på csi som jeg tok opp på tirsdag. Skal bli godt å slappe av litt - har jo ikke hatt en ettermiddag hjemme hele uken På lørdag starter abbonementet mitt på Elixia, så da er det bare å hive seg rundt. Veide meg i dag tidlig og nå er jeg nede på det antall kilo jeg startet på etter pergoen, altså 70 kilo. Fem kilo til og en hel haug med oppstramming så er jeg fornøyd. Får på meg 29" buksene mine nå, men har ikke nubbesjans til å kneppe dem igjen. Er det så at hoftene blir videre under graviditeten? :klø:. Jeg tror det, nemlig...de er nemlig mindre vide nå enn tidligere (og det er ikke der kiloene satte seg). Gikk jo opp åtte kilo på to måneder da jeg gikk på pergo, men så mye skal jeg ikke ned. Håper alle får en flotters aften. Jenter, jeg hadde det kjempe koselig i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. oktober 2006 #96 Del Skrevet 12. oktober 2006 Så fine tall på lillegutten din. Han vokser og blir stor han. Og så er det jo bra at du er blitt godkjent Da blir det vel pulesveis på deg og snart da Håper du får en fin ettermiddag, må ta en hyyylende smurf jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #97 Del Skrevet 12. oktober 2006 Så fine tall på lillegutten din. Han vokser og blir stor han. Og så er det jo bra at du er blitt godkjent Da blir det vel pulesveis på deg og snart da Håper du får en fin ettermiddag, må ta en hyyylende smurf jeg nå. ← Trodde nettopp poden våknet, men han skrek litt i søvne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 12. oktober 2006 #98 Del Skrevet 12. oktober 2006 Her var like koselig å oppdatere seg som vanlig! ! Skikkelig fine gode dager dere har! Vi er også ganske så sosiale og har masse besøk så kg blir det minimalt med tid til desverre...Men sånn er det! Det er herlig å ha barn i allefall! Hørtes deilig ut med den alenetiden din du..jeg "bruker opp" barnevaktkvota mi når jeg er på behandling føler jeg...Men har skumle planer om å overlate han litt til svigermor jeg også...Jeg er bare litt usikker på om hun vil det,hun har aldri spurt men..Jeg er litt redd for hvordan det vil gå siden hun kaver seg opp når han gråter så det kan hende jeg ikke får slappet så mye av........ Og der tok jeg over boka di,sorry! Jo jeg tror kanskje hoftene utvides litt,høres logisk ut mtp fødselen... Fikk du satt inn spiral allerede?JM sa til meg at det måtte gå 12 uker...men hun tok ikke GU på meg engang så...!Jeg aner ikke hva jeg skal "satse på"....Ny baby kanskje *knis* Jeg skla nå bare passe meg for hva jeg ler av her...plutselig går det troll i ord! Det var fint å få tid til å oppdatere seg litt skikkelig og få skrevet litt for en gangs skyld! Ha ei riktig så god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2006 #99 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei på deg! Så fint at dere hadde det så koselig i dag! :-D Og så stor lille T har blitt - spent på om Kveruliten henger med. Han var jo 800 gr lettere ved fødsel, men det er mye mulig at han har tatt de igjen nå! Ha en fin kveld, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2006 #100 Del Skrevet 12. oktober 2006 Høres ut som en koselig dag! Takk for Pm'en her om dagen. Husker ikke om jeg har takket, jeg glemmer så mye rart for tiden. Som feks i dag, skulle vært på konferansetime, og det klarte jeg jo å komme på en time for sent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå