Gå til innhold

Når menn får lov å voldta -


Gjest Kane

Anbefalte innlegg

Hva gjør vi da? Når landets ledere og landets politi ikke en gang prøver stanse overgrepene? Men forsvarer dem? Sier "dette er noe vi har drevet med i århundrer - det er en del av vår tradisjon, dette skal dere ikke bry dere med.." Skal vi virkelig bare sitte stille og la det skje? Skal vi la oss kneble?? Skal vi la en kvinne sloss mot et land av menn alene?

En historie å dø for

Det er utrolig at ingen i vår verden i dag kan sette en stopper for slike menn som mener de har rett tilå voldta og drepe kvinner og barn.......

Utrolig - men desverre så sant så sant....

:frustrert::frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør vi da? Når landets ledere og landets politi ikke en gang prøver stanse overgrepene?

Musharraf har faktisk forsøk å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musharraf har faktisk forsøk å gjøre noe.

Jaa? hva da? Mar sitter i en form for husarrest hver gang journalister fra verden omkring forsøker intervjue henne, politiet sjekker hvert bånd, hver filmsnutt, hvert ord som blir sagt og hvert spørsmål stilt til denne kvinnen... Mennesker får ikke hilse eller besøke henne uten at politiet vet om det.. Sier du virkelig at presidenten i landet ikke har makt nok til å gjøre mer?? Tviler på om det er den hele og fulle sannhet her.. Jeg tro dette "gubbeveldet" aldri vil slutte - nettopp fordi kvinner her er redde og straffen for å tørre si fra er voldtekt og drap..

Jeg tror ikke jeg heller ville våge heve stemmen da....

Mar er en guds engel på flere måter her og i hennes verden er det de gamle mennene som er djevelen i menneskelig skikkelse..

Når skal verden våkne?

Bare fordi det ikke skjed oss betyr ikke at vi ikke har et ansvar...

Og ikke bare i denne saken men i så mange mange flere..

Se bare på hvor "lite" norge gjør for å hjelpe jenter som sendes ut for å tvangsgiftes og omskjæres... En papiravtale som treneres av foreldrene og familien.. jenter som aldri kommer til rette igjen...

Skremmende at dette skjer i vår verden, vår hverdag med våre naboer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at han har "samtalet" med henne og "påskynnet" arrest av mennene som igjen går fri er vel ikke det jeg forbinder med å hjelpe - hva med å lage strengere lover som rammer også de som dømmer i slike saker? Hva med å sette inn eget politi som "hanker inn" og "sørger for" at de møter i retten og fkatisk blir straffet? Hva med å "vise" at dette er pakistan imot!?? Virkelig "statuere" via straff - gjerne offentlig straff, at dette er landet pakistan imot og at slike hendelser ikke er noe de vil vedkjennes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SELVFØLGELIG SKAL VI IKKE GODTA DET! BLIR SÅ FORBANNA!

HOVEDINNLEGGER- HVA KAN VI GJØRE?

Det kommer ann på hva du vil gjøre - donering av penger til hennes organisasjon, sjekk med amnesty, med røde kors etc - det finnes mange hjelpeorganisasjoner - eller gå inn på nettsidene hennes og les hva hun selv skriver om hva hun trenger av hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel egentlig et stykke på vei. Rom ble som kjent ikke bygget på en dag, og slike eldgamle inngrodde "tradisjoner" endres ikke over natten. Men bare det at hun fremdeles lever er for meg en gledelig overraskelse. Jeg må med skam innrømme at jeg neste hadde glemt saken, og hadde jeg bare lest en gammel artikkel et sted ville jeg faktisk ha tenkt at; "hun er sikkert død nå, drept av en eller annen gærning som vil gjenopprette Pakistans ære eller noe sånt." Så at hun fortsatt lever, har fått startet en skole OG blogger....Jeg må faktisk si at det er ganske imponerende, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lea_*

Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre når utøvende makt og myndigheter er så korrupt og likegyldige. Det som slår meg når jeg leser innleggene her og artikkelen, er at vi i Norge også står ovenfor noen av de samme problemene. Det er ikke godtatt i samfunnet vårt å mishandle og voldta, men samtidig er straffene for slike lovbrudd så lave (i fht for eksempel vinnings- og økonomisk kriminalitet) at jeg mener at det sender ut signaler om at slike lovbrudd ikke blir tatt på alvor.

Feminist som jeg er, er jeg sikker på at hvis det var menn som oftest ble rammet av slike overgrep, så hadde straffene vært MYE høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...