Gå til innhold

Hva er dette for noe? Hemorroide?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gidder ikke logge ut, selv om dette kanskje er på kanten til småflaut.

Da jeg satt på do i morges merka jeg at jeg klødde litt i rumpa. Forsåvidt vanlig det, men da jeg klødde gjorde det såpass vondt at jeg rykket til. Dette måtte jeg jo sjekke, og jeg fant noe merkelig noe.

Rundt rumpehullet har man jo mange små rynker. En av disse har på en måte hovnet opp, den ligner litt på en mark. Jeg kjenner den ikke når jeg sitter i ro, men med en gang jeg kommer borti den (tørker meg på do eller noe) klør den litt. Den er ikke stor, men den er der og jeg lurer veldig på hva dette egentlig er for noe.

Jeg har ikke hatt sex på en uke, har ikke analsex og har ikke hatt problemer med magen i det siste. (har ikke hatt hard mage som kan lage rifter) Jeg er nøye med hygiene og slikt, og den var ikke der i går.

Hva er dette? Er det en hemoroide? (vet ikke hvordan det skrives) Hvordan kom den dit? Hvordan får jeg den vekk igjen?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt klart ut som en hemoride ja. Du får kjøpt krem repeptfritt på apoteket som kan hjelpe.

Ellers er det lurt å prøve å dytte den innover, om det er mulig. Bruk f.eks engangshanske og glidekrem. Jeg har hvertfall en som er dritvond som jeg må prøve å dytte innover, slik at det ikke gjør vondt når jeg går...

Skrevet

Hva kommer disse greiene av? Mener, kan alle få dette, eller skyldes det noe spesielt?

Skrevet

Ja, jeg tenkte også på hemoride (er det sånn det skrives?) men den kommer ikke ut. Det er bare en sånn rynke som er opphovnet. Den henger ikke, den er helt stram, bare større enn resten av rynkene.

Har ikke prøvd å dytte den... kan alltids prøve, men jeg holder på å lage middag, så jeg tror jeg skal gjøre meg ferdig med den først ;)

Etter hva jeg har forstått er hemorider noe som kommer ut av hullet. Min gjør ikke det. Er det fremdeles en hemoride? Finnes det mange typer hemorider?

Skrevet
Hva kommer disse greiene av? Mener, kan alle få dette, eller skyldes det noe spesielt?

Alle kan få det, det er akkurat som åreknuter bare at du finner dem i anus.

Dersom en er flink til å spise mye fiber og drikke vann så får en ikke så lett forstoppelse som kan være medvirkene årsak.

Men der som med det meste annet velg dine foreldre med omhu så du får de beste genene ;)

Skrevet

Jeg og mamma snakket faktisk om hemorider en gang, hun sa hun aldri hadde hatt en. Ikke engang som gravid... så genene mine er fine på det punktet ;)

Jeg drikker masse vann, og husker ikke sist jeg hadde forstoppelse. Så jeg skjønner lite av dette her.

Kan det ikke være noe annet enn en hemoride?

Skrevet

Ja men nå er det ikke genene men rumpa mi denne tråden handler om... :sur:

Skrevet

Takk for link og info, Saeria. Kanskje jeg skulle søke på noen bilder eller noe, se om jeg finner noe som ligner..

Dette er merkelig :forvirret:

Skrevet
Takk for link og info, Saeria. Kanskje jeg skulle søke på noen bilder eller noe, se om jeg finner noe som ligner..

Dette er merkelig  :forvirret:

Her finner du masse medisinske bilder, men vær oppmerksom på at de kan være ekkle dersom du ikke er vant til å se den slags:

http://www-medlib.med.utah.edu

Skrevet
Her finner du masse medisinske bilder, men vær oppmerksom på at de kan være ekkle dersom du ikke er vant til å se den slags:

http://www-medlib.med.utah.edu

Ville ikke legge ut direkte link til hemoridene, så du må søke deg frem bruk webpath

Skrevet

Jeg mener å ha hørt en gang at folk som er lite aktive, f.eks. sitter mye på jobb (taxisjåfører, bussjåfører o.l.) er mer utsatt for å få dette? Man sitter på en måte så mye at det kan utvikle seg et lite problem? :ler:

Skrevet

ajajaj.... :overrasket:

om det er sånn en hemoride ser ut så er det ihvertfall ikke det jeg har!

Irositting er ikke en medvirkende grunn. Ikke bussjåfør jeg, i mitt yrke har man null pauser. Har ikke sittet mellom kvart over åtte og halv fire i dag...

Uff, de bildene sitter fast i hodet.. :forvirret:

Skrevet (endret)

Jeg har ikke sett på bildene, men hemorider kommer alene, i små grupper eller i klaser(har sett klasebilder før hvertfall.... :hår: ). Hemorider kommer både inni og utenfor anus, noen akkurat i åpningen.

(jeg har en som passer til forklaringen din hvertfall...)

Endret av Kitten
Skrevet
Ville ikke legge ut direkte link til hemoridene, så du må søke deg frem bruk webpath

Jeg prøvde å søke, men bildene kom ikke frem :klø:

Skrevet

Du må velge riktig folder i det patologiske kartoteket.

Skrevet
Du må velge riktig folder i det patologiske kartoteket.

og det er ?

fant webpath men der var det stopp.

Skrevet
og det er ?

fant webpath men der var det stopp.

Det du finner når du går inn på webpath

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...