Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #41 Skrevet 20. september 2006 Det er litt morsomt at så mange her inne på KG, som ofte virker hysterisk opptatte av hygiene (unnskyld meg, men jeg har lest en god del innlegg om at klær MÅ vaskes på nitti grader for å bli rene, du MÅ dusje hver dag, det er SÅ ekkelt med smuler på kjøkkenbordet og man må jo MINST ha fem forskjellige rengjøringsmidler for å holde huset rent osv.), synes det virker så veldig rart og unødvendig med bidet. Det er helt vanlig sørover i Europa, særlig i Frankrike og Spania, og der nede synes de det er aldeles vemmelig å tenke på at nord-europeere bare bruker tørt papir når de har vært på do. Du blir jo faktisk ikke ren uten å bruke fukt av noe slag.
Twigi Skrevet 20. september 2006 #42 Skrevet 20. september 2006 Ja, vet det. Men folk vasker av seg tiss og menstruasjonsblod. En virkelig horribel oppfinnelse spør du meg. ← Nesten like horribel som badekar, da, eller? Bidet er kjempesmart. Glimrende til å skylle seg før man legger seg, for eksempel, så man kan sove naken og likevel føle seg fresh. Eller om morgenen, når man har dusjet om kvelden og bare vasker seg om morgenen - mye bedre med bidet enn med vaskeklut. Glimrende til å skylle seg med kjølig vann for å forebygge soppinfeksjon (istedenfor varm dusj/bad). Og glimrende til fotvask.
Gjest Minimi Skrevet 20. september 2006 #43 Skrevet 20. september 2006 da jeg gikk på interiør, var læreren (som var engelsk) utrolig nøye på at vi måtte bruke bidet på baderommene vi innredet, det var i grunn svært få i klassen som skjønte hva dette var og hva som var vitsen med å ha det, men læreren ga oss faktisk minus på oppgaven viss vi ikke tok det med og det var plass. hadde jeg hatt stort nok bad, ville jeg hatt det. til å barbere leggene i bl.a
Litago Skrevet 21. september 2006 #44 Skrevet 21. september 2006 Vi har bidet! Vurderer å begynne å vaske halen i det.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #45 Skrevet 26. april 2022 Litago skrev (På 21.9.2006 den 21.23): Vi har bidet! Vurderer å begynne å vaske halen i det. Med halen mener du baken? Anonymkode: bf8c3...4db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå