Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #21 Skrevet 18. september 2006 Har lest at bidet skal være på vei tilbake, men hadde ikke prioritert det her i huset.... Hentet fra http://www.husbyggeren.no/dizain0805.htm "Johnny Wallin hos Dizain Bath, som står bak Catalano baderom i Skandinavia, opplever at interessen for bideet er økende. - For få år siden var det ingen som spurte etter bideet, men nå er både private og entreprenører åpne fordi de leter etter en god designløsning og fordi det er litt annerledes og dermed attraktivt. Bideet er et trumfkort i begge tilfeller, sier Johnny Wallin. - Nordmenn vil gjerne ha et lite "hjemme-spa", og både badekaret og bideet, som ble tatt ned i 80 årene, er på vei tilbake, forteller han.".
Krista83 Skrevet 18. september 2006 #22 Skrevet 18. september 2006 Nei, bidet er ikke noe som kommer inn i mitt hus (eller leilighet...) Ser ikke vitsen med det, og det tar plass. Da tar jeg meg heller en ekstra dusj.
Elodi Skrevet 18. september 2006 #23 Skrevet 18. september 2006 Jeg har ikke bidet og det er ikke noe jeg savner. Men søsteren min har det i sitt nye hus. Da de flyttet inn var hennes lille gutt veldig ivrig etter å vise alle badet. Han trodde nemlig dette var satt inn som hans egen personlige lille vaskeservant! Det var jo rette høyden!
Trampe Skrevet 18. september 2006 #24 Skrevet 18. september 2006 Vi leide et hus engang, og der var det bidèt på badet. Ville aldri hatt det selv - det tar sånn plass - men det var ganske kjekt egentlig. Som Evelina sier kan man vaske seg oftere når man har mensen - og det er ypperlig til fotvask. Jeg skjønner ikke argumentet med å ikke stikke føttene i noe man vasker underlivet i. Det er faktisk vaskbart. Står du ikke i dusjen når du vasker deg mellom bena? Blir ikke det samme tingen?
Gjest Dama Skrevet 19. september 2006 #25 Skrevet 19. september 2006 Skjønner at bidèt er en sær ting for de fleste! Jeg har og er kjempefornøyd med det og bruker det daglig. Helt genialt til intimhygiene og spesielt under mens.
ashera Skrevet 19. september 2006 #26 Skrevet 19. september 2006 Har ikke bidet, men foreldrene mine installerte et da de bygde nytt bad for noen år siden. Da mamma ble utsatt for en forbrenningsulykke i sommer (hånd- og fotskade) og ikke fikk dusje på 8 uker var hun sjeleglad for bidetet!
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #27 Skrevet 19. september 2006 Et vennepar har akkurat bygd seg hus. Og de har bide på badet. Ikke skjønner jeg hvordan de kom på den ideen.. Den tar jo bare plass.. Jeg var barnevakt der forrige helg og da spurte jeg barna hva de brukte den til. Da sa minste mann på 5 år: "den vasker vi tissen med" Men hmm.. Jeg ser ikke behovet i det hele tatt.
Elbereth Skrevet 19. september 2006 #28 Skrevet 19. september 2006 To av naboene mine har bidet. Hos den ene blir det brukt til å samle klær i, og hos den andre blir den brukt til å vaske barnebarna ved bleieskift Foreldrene mine har installert en liten hånddusj med lunkent vann ved siden av doen, og det er praktisk når man ønsker å rengjøre seg ekstra etter dobesøk. Men bidet tror jeg kun jeg hadde brukt til fotvask. Det var ikke engang vurdert da vi bygde hus...
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #29 Skrevet 19. september 2006 Hadde jeg skulle bygge nytt hus og fått stort bad ville jeg nok hatt det....
iingvild Skrevet 19. september 2006 #30 Skrevet 19. september 2006 Selv om jeg har vokst opp i et hus med det, har jeg aldri brukt det til det som det er meningen å bruke det til. Så jeg ville nok brukt plassen til noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #31 Skrevet 19. september 2006 To av naboene mine har bidet. Hos den ene blir det brukt til å samle klær i, og hos den andre blir den brukt til å vaske barnebarna ved bleieskift Foreldrene mine har installert en liten hånddusj med lunkent vann ved siden av doen, og det er praktisk når man ønsker å rengjøre seg ekstra etter dobesøk. Men bidet tror jeg kun jeg hadde brukt til fotvask. Det var ikke engang vurdert da vi bygde hus... ← Ja kunne mye heller ønsket meg en liten hånddusj ved siden av wc. Det hadde vi på sykehuset da vi hadde født. Ps kobler vi til vannet på wc...der er der vell bare kaldt vann.,brr
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2006 #32 Skrevet 19. september 2006 Første gangen jeg så et bidet var da jeg var 16, og på besøk hos den daværende kjæresten min for første gang. Var litt skummelt, badet var større enn hybelen min, og så var det noe merkelige greier ved siden av doen... Det var mystisk for ei stakkars jente fra landet det I sommer var jeg og sambo på Gran Canaria, og det var første gangen han så et bidet. Og han trodde ikke på meg når jeg sa hva det var, så han måtte spørre mora si når han kom hjem.. Han hadde trodd at det var et babybad han
Elbereth Skrevet 20. september 2006 #33 Skrevet 20. september 2006 Ja kunne mye heller ønsket meg en liten hånddusj ved siden av wc. Det hadde vi på sykehuset da vi hadde født. Ps kobler vi til vannet på wc...der er der vell bare kaldt vann.,brr ← Dusjen kobles til varmt og kaldt vann. Det finnes sikkert mange typer dusjer å velge mellom, men hos mine foreldre regulerer man varmen via håndvasken. Fungerer naturlig nok best på så små doer at vasken er plassert rett ved doet.
kamela Skrevet 20. september 2006 #34 Skrevet 20. september 2006 Hadde i den forrige leiligheten. Det ble brukt til å sette søppelbøtta i , skylle gummistøvler osv.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #35 Skrevet 20. september 2006 Vi bygger to nye bad og skal ha det på begge badene. Savner det veldig nå når jeg ikke har tilgang på det. Utrolig praktisk dersom man liker å ha god intimhygiene. Dusjer i utgangspunktet hver kveld, men føler ofte behov for å skylle meg nedentil om morgenen også. I tillegg er det praktisk når man har mens, når man har hatt sex eller hvis man føler at man ikke får tørket seg orntlig etter dobesøk. Husmusa
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #36 Skrevet 20. september 2006 Forstår ikke hvorfor enkelte er så negative til bidèt?! Vi har det på vårt bad, var sambo som absolutt skulle ha det til å begynne med, men eg har jo innsett at det er ikke noe eg ville vært foruten Glimrende når man har mensen, og det tar nå ikke allverden med plass heller!
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. september 2006 #37 Skrevet 20. september 2006 Det virker jo ypperlig til de dagene en føler seg ikke helt fresh nedentil men ikke rekker en hel dusj!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #38 Skrevet 20. september 2006 Foreldrene mine har bide i huset som er bygd på slutten av 90tallet. Og den blir brukt alt mulig. Veldig praktisk. Men jeg lurer litt på en ting. Hvordan sitter dere på den når dere vasker dere i underlivet? Som på toalettet eller på skrevs andre veien??
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2006 #39 Skrevet 20. september 2006 Jeg sitter med bena imot veggen. Må le litt, har bestandig vært vant med bide, så det høres så rart ut at folk ikke vet hvordan det skal brukes. Husmusa
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 20. september 2006 #40 Skrevet 20. september 2006 Vi snakker altså om disse "skålene" som gjerne er på utenlandske hoteller og ser ut som små pissoarer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå