Gå til innhold

Bryllupsdagboka mi

Sunbird

Anbefalte innlegg

På tide med ei bryllupsdagbok for meg også. Kjekt å ha en plass å skrive ned alle tanker og ideer.

Jeg gifter meg altså 18.08.07 med kjæresten gjennom snart 14 år. Virkelig på tide med bryllup nå er det vel flere som vil mene. Men det har bare ikke blitt noe av tidligere. De første årene var vi så unge at bryllup ikke var noe vi tenkte så veldig mye på. Så har de vært litt flytting rundt omkring i landet i forbindelse med skole og jobb. Før vi omsider har endt opp her hvor vi vil bo. Så kom barna, og da gikk tid og krefter med til dem( noe det fortsatt gjør...) Men drømt om bryllup det har jeg gjort i mange år,men til og med jeg har sett at med vår økonomi ville det ikke vært mulig å få til det bryllupet vi ønsker oss. Men nå er vi begge ute i full jobb og har en litt større mulighet til å få på plass noe av det vi ønsker. Derfor er det ekstra kjekt å være ute i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo drømt mye om dette bryllupet i løpet av årene som er gått. Så nå når datoen var bestemt ble alt så rart. Jeg ble litt rådvill og visste ikke helt hvor jeg skulle begynne. Men litt har jeg da klart å få til :sjenert:

Dette er klart så langt :

* dato

* kirke

* forlovere

* bil (transport til og fra kirka)

* lokale ( står mellom to, kommer an på antall gjester)

* foreløpig gjesteliste

* dress til sønnen ( ikke kjøpt ennå, må vente noen mnd, vokser jo så mye for tiden)

* Dress til sambo( mangler skjorte, slips og evt vest)

* blomster til bordet

* bryllupskake ( venninne T baker...)

I tillegg har jeg en viss formening om hvordan kjolen skal være. En av mine tanter skal nemelig sy den, så da blir vel kjole til lille frøkena ordnet der også. Har ett par alternativer å velge i når det gjelder brudebukket også, men skal ha det enkelt. Har ei venninne som antagelig ordner den. Har tenkt å lage innbydelser og bordkort selv. Har flere ideer som må prøves ut.

Så jeg synes jeg har mye klart, men er godt det er en stund igjen så jeg kan gruble litt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Bryllup er gøy :hoppe:

Du har jo masse klart alt du!Gledar meg til å høyra om alle tankane dine rundt bryllupet :)

Endret av jento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jento :vinke:

Koselig med hilsen i dagboka mi. Ja, jeg har mange tanker om bryllupet, men prøver å ikke la det ta helt overhånd, er jo trossalt nesten ett år til... Men ettersom dette er noe jeg har sett fram til i mange år, så er det kanskje ikke så rart man blir litt ivrig til å begynne med. :) Kommer nok til å bruke denne dagboka til å øse ut både glede og frustrasjon :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen::vinke:

gratulerer med å ha bestemt dato, og å ha startet dagbok.

mye nyttige tips å få her i forumet, og en veldig fin plass å spørre om alt mulig rart man lurer på :)

blir gøy å følge med på planleggingen din videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Marsy og Bare Bea

Koselig at dere stikker innom boka mi :)

Er litt sliten i dag, så orker ikke så mye, skal prøve å få til en dupp på sofaen under barnetv, da blir nok alt så my bedre etterpå. Skal bort i kveld så greit å lade litt batterier til det også. Men jeg kommer nok sterkere tilbake senere i uka.

Ha en fin kveld alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt meg bladet dittbryllup. Så plutselig at de hadde fått det på butikken her. Rart egentlig for det er jo ikke kommet ut nettopp nå, men kanskje er det bare jeg som ikke har sett det tidligere. hmm

Der var det i allefall mye fint, mange fine bilder og masse gode tips. Har kun bladd litt i det ennå, men gleder meg virkelig til å lese mer i tiden framover.

Men nå blir det sofaen en stund før jeg finner sengen, er dødssliten i dag. Er mulig jeg blir hjemme fra jobb i morgen, guttungen er ikke helt i form. Hadde feber i dag og ble hjemme sammen med papsen. Så da er det vel like greit å ta en dag til hjemme med det samme. Vi får se i morgen tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:  skal du være! Skal bli morro å følge med  :)

Hei kathjuli07 :vinke:

Koselig med besøk i boka mi. Blir vel mer aktiv her inne ettersom tiden går. Så velkommen tilbake en annen gang.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på plass i sofaen etter en lang dag. Har vært på bytur hele familien i dag.Mye gåing fram og tilbake, og det merkes i føttene nå. At jeg aldri lærer :fy_fy: høye hæler på skoene på bytur er jo fy fy... Men litt shoping fikk jeg gjort allikevel. Har kjøpt pensko til lille frøkena som skal brukes i bryllupet. Kjempe fine og billige, hadde kostet 160kr og nå var det 25% på dem, så der synes jeg virkelig vi gjorde ett kupp. Kjekt å få fordelt utgiftene litt også. I tillegg så har jeg kjøpt meg bryllupsalbum i dag. På Nille har de fått masse fine ting til album og scrapbooking. Dyrt er det heller ikke, så der er det virkelig verdt å ta turen innom.

Men nå skal jeg bare slappe av resten av helgen. Kommer sikkert til å gruble litt rundt bryllup resten av helgen også. Det foregår veldig mye opp i hodet mitt for tiden i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for hvordan blomster vi skal pynte med i bryllupet. Det blir røde roser, for det skal jeg nemelig ha i buketten også. Skal ha de flytende i en vase fra ikea, med steiner i bunnen. Har nemelig sett ett bilde av og det var kjempe fint. I helgen kjøpte jeg meg en bukket roser for å prøve det ut, og det ble jo kjempe lekkert. Til og med sambo var enig i at det var fint :) Så da har jeg ennå en ting i boks. Skal prøve å få lært meg å linke til bilder, så kan jeg legge ut bilde av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å det høres så koselig ut å planlegge bryllup. Dessverre så har det toget gått for min del...

Har toget gått...? hvordan da, er du gift eller er det uaktuellt med bryllup? Mange spm her nå, men ble så fryktelig nysgjerrig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Jeg er gift :hjerter:

Men vi hadde ikke noe bryllup, vi gjorde det heeelt enkelt. Så derfor blir det ingen bryllupsplanlegging på meg. Får vel satse på at jeg får et nært og tett forhold til mine framtidige svigerdøtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ja :) For det er virkelig koselig å planlegge bryllup. Er ikke så veldig mye planlegging her ennå, det går mest i drømmer. Men blir vel mer eksakte planer når vi kommer over på den andre siden av julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Går framover her ser eg ;) Bladet bryllup er kjøpt her og, dvs. kjøpte det nesten den dagen det kom ut...*ivrig*.

Kjekt å fordele utgiftene utover året ja..blir nok av dei..Høyrest veldig fint ut me raude roser, er jo kjærleiksfargen! Vil sjå bilder! :)

Såg det kom eit flygeblad frå nille i posten i går, så tenkte ta ein tur ned det, såg ut som dei hadde ein del fint!

Ha ein fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er noen som er så snill og kan fortelle meg hvordan jeg kan linke til bilder når jeg ikke er supermedlem? Jeg er litt grønn når det gjelder sånne praktiske ting med data... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bryllupsdagbok! Ser ut til at du har fått ordnet masse allerede!  :klappe:

:vinke: Victoi@ koselig å se nye fjes her, må vel ta meg en tur i dagboka di jeg også. Synes det er spennende å lese hvor langt andre har kommet og hva de tenker om bryllup. Er utrolig glad jeg har kg og bryllups forumet, i tillegg til at det er en masse gode tips å hente her, får jeg "snakke" bryllup så mye jeg vil. Tror de rundt meg ville blitt sprø om jeg ikke hadde fått sluppet ut litt her i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...