Gjest Frk Åberg Skrevet 16. september 2006 #21 Del Skrevet 16. september 2006 Ja sorry meg. Det er farlig for de med svak psyke, men jeg tror ikke det er like farlig for folk med en sterk psyke. Faktisk tror jeg det skal litt til før det blir farlig for en med sterk psyke. Uansett... diskusjonen handler jo ikke om hasj. ← :klø: Og hva definerer du som sterk psyke? Beklager, men dette høres ut som noe stort tull, spør du meg. Vet at dette er en avsporing av tråden, men klarte ikke å holde meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 16. september 2006 #22 Del Skrevet 16. september 2006 Altså, jeg sa at dette var en grovkornet og generaliserende påstand- og nå hører den til under Skråblikk. Med andre ord; jeg mente det ikke fullt og helt bokstavelig. På den annen side har Sexy C et poeng her- man kan kanskje ikke se det, men man merker det. Særlig når folk er fulle nok. Hvis du noen sinne har betjent et bord med aksjemeglere som utover kvelden ender opp med "promp og bæsj"-humor, så skjønner du hva jeg mener ← Altså har aksjemeklere lav IQ Det vet jeg ingenting om. Kjenner ingen. Hva da med EQ (emosjonell inteligens) og SQ (sosial inteligens) Har det noe å si for alkoholinntaket? Jeg synes det er mer nærliggende å tro at det er lav SQ som gjør folk brautende, og ikke nødvendigvis IQ. Man kan ha høy IQ, men lav EQ og SQ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #23 Del Skrevet 16. september 2006 jeg blir bare smartere og smartere jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. september 2006 #24 Del Skrevet 16. september 2006 noen mennesker liker å ruse seg, av forskjellige grunner - jeg tror ikke det er IQ-avhengig. Kanskje det heller er sånn at mennesker som tenker og grubler mye, også føler et større behov for rus? rett og slett for å få hodet til å slippe taket innimellom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 16. september 2006 #25 Del Skrevet 16. september 2006 Først og fremst vil jeg si at jeg ønsker Nigo-San var like klarsynt når det gjelder innvandring og heterogene versus homogene samfunn. Dernest vil jeg si at jeg ble direkte skuffet av artikkelen. Overskriften innfridde slettes ikke mine forventninger til artikkelen. Jeg trodde det var snakk om å påvise at hjernens konstruksjon avgjør graden av fyllesyke. Istedenfor var det svadaforskning som påviste at man blir mindre fyllesyk dersom man drikker mindre. Hva er det for slags dårskap? En hver idiot, som har vært på fylla mer enn en gang, vet av egen erfaring at graden av fyllesyke har en nær sammenheng med inntaket av alkohol dagen i forveien. Man trenger ikke en kvasiforskers vits av en forskning for å vite dette. Ei heller følte jeg meg mer opplyst av å lese at mennesker med høy IQ er mer intelligente enn mennesker med lav IQ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #26 Del Skrevet 16. september 2006 Er dette galt også, nå? ← Selvfølgelig er det det! Det er fullstendig harry og rølpete...ingen dannede mennesker gidder det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #27 Del Skrevet 16. september 2006 Etter å ha jobbet som servitør på diverse fancy steder i byen, vil jeg ikke uten videre si meg enig Min særdeles grovkornede og generaliserende hypotese: Lav IQ, lav lønn: Drikker seg fra sans og samling på Harry's Cafe og brøler i gatene på vei hjem Høy IQ, lav lønn: Drikker store kvanta rødvin på venninnekvelder og har dype samtaler i slitte sofaer Lav IQ, høy lønn: Går på eksklusive restauranter og kjøper de dyreste drikkevarene som er, blir brautende og høyrøstede og skjeller ut servitøren når de ikke får røyke inne, klår gjerne litt også, og må hjelpes inn i taxien etter stengetid. Høy IQ, høy lønn: Sjelden å se på byen, men har et velfylt barskap hjemme og er i perioder hard på cognac'en. Og så har man alle de der ute som føler at de overhodet ikke passer inn i noen av kategoriene Mulig at de med lav IQ har verre bakrus, men vil ikke si dette for sikkert. Det som ER sikkert, er at de er de mest høyrøstede og plagsomme, uansett hva de tjener! ← Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. september 2006 #28 Del Skrevet 16. september 2006 Bønna har et par gode poeng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #29 Del Skrevet 17. september 2006 Tror at mengden man drikker kan ha noe å gjøre med om man f.eks. sliter med psyken, i ekteskapet, med økonomien, på jobb eller noe annet. Og når man sliter med noe, blir bakrusen verre for man får fyllenerver. Har man feiret at man har vunnet 5 millioner i lotto og drukket for litt for mye, vil vel bakrusen være et lite problem. Ellers er jeg enig med Bønna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 17. september 2006 #30 Del Skrevet 17. september 2006 Mange jeg kjenner som drikker for mye, gjør det fordi de er for intelligente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #31 Del Skrevet 17. september 2006 Mange jeg kjenner som drikker for mye, gjør det fordi de er for intelligente... ← Jeg kjenner til det samme...vet om et par menn som jobber som advokater, de drikker ganske mye. SKulle nesten tro de er alkoholikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hilli i-i- Skrevet 23. september 2006 #32 Del Skrevet 23. september 2006 Mange jeg kjenner som drikker for mye, gjør det fordi de er for intelligente... ← Ja, det er nok sant. Det kan være deilig å få en pause fra seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2006 #33 Del Skrevet 23. september 2006 Mange jeg kjenner som drikker for mye, gjør det fordi de er for intelligente... ← Tror du det er FORDI de er intelligente, eller av andre årsaker som er umulig å kjenne til for utenforstående? Jeg beveger meg selv i akademiske kretser, og ser selv stadig vekk eksempler på "intellligente", høyt utdannede mennesker (doktorgrad minimum), og mange drikker mye og ofte. Men jeg tviler på at det er på grunn av intelligensen, men ting som hardt press på jobb osv er nok mer nærliggende årsaker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. september 2006 #34 Del Skrevet 24. september 2006 Tror du det er FORDI de er intelligente, eller av andre årsaker som er umulig å kjenne til for utenforstående? Jeg beveger meg selv i akademiske kretser, og ser selv stadig vekk eksempler på "intellligente", høyt utdannede mennesker (doktorgrad minimum), og mange drikker mye og ofte. Men jeg tviler på at det er på grunn av intelligensen, men ting som hardt press på jobb osv er nok mer nærliggende årsaker... ← Minimum doktorgrad - du må røpe hvilke høyere utdanningsformer vi kan finne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. september 2006 #35 Del Skrevet 24. september 2006 Minimum doktorgrad - du må røpe hvilke høyere utdanningsformer vi kan finne... ← Og du misforstår med vilje, ser jeg. Poenget er vel at de personene jeg hinter til HAR doktorgrad, og også jobber som krever dette (være det seg postdoktorer, amanuenser av ymse slag, eller til og med professorer). Undertegnede har også nevnte grad, men prøver å holde meg litt unna de observerte drikkemønstrene. Fornøyd nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 24. september 2006 #36 Del Skrevet 24. september 2006 Ja sorry meg. Det er farlig for de med svak psyke, men jeg tror ikke det er like farlig for folk med en sterk psyke. Faktisk tror jeg det skal litt til før det blir farlig for en med sterk psyke. ← Ja, dette har du peiling på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 24. september 2006 #37 Del Skrevet 24. september 2006 Tror du det er FORDI de er intelligente, eller av andre årsaker som er umulig å kjenne til for utenforstående? Jeg beveger meg selv i akademiske kretser, og ser selv stadig vekk eksempler på "intellligente", høyt utdannede mennesker (doktorgrad minimum), og mange drikker mye og ofte. Men jeg tviler på at det er på grunn av intelligensen, men ting som hardt press på jobb osv er nok mer nærliggende årsaker... ← Kjære vakre vene. Hvordan i helvete forestiller du deg at en amanuensis, eller for ikke å snakke om en professor, drikker for mye på grunn av hardt press på jobb? Seriøst, det er i slike øyeblikk som dette man virkelig begynner å lure hvor intelligent man egentlig trenger å være for å fullføre en høyere utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 28. september 2006 #38 Del Skrevet 28. september 2006 Nigo-san post 15.09.2006 (12:36) innlegg #7 Moderator Group Icon Gruppe: Moderator Innlegg: 3.008 Reg.: 02.02.2006 Medlem nr.: 9.809 Kjønn: Kvinne Etter å ha jobbet som servitør på diverse fancy steder i byen, vil jeg ikke uten videre si meg enig ler.gif Min særdeles grovkornede og generaliserende hypotese: Lav IQ, lav lønn: Drikker seg fra sans og samling på Harry's Cafe og brøler i gatene på vei hjem Høy IQ, lav lønn: Drikker store kvanta rødvin på venninnekvelder og har dype samtaler i slitte sofaer Lav IQ, høy lønn: Går på eksklusive restauranter og kjøper de dyreste drikkevarene som er, blir brautende og høyrøstede og skjeller ut servitøren når de ikke får røyke inne, klår gjerne litt også, og må hjelpes inn i taxien etter stengetid. Høy IQ, høy lønn: Sjelden å se på byen, men har et velfylt barskap hjemme og er i perioder hard på cognac'en. Og så har man alle de der ute som føler at de overhodet ikke passer inn i noen av kategoriene ler.gif Mulig at de med lav IQ har verre bakrus, men vil ikke si dette for sikkert. Det som ER sikkert, er at de er de mest høyrøstede og plagsomme, uansett hva de tjener! Endret av: Nigo-san: 15.09.2006 (12:38) Haha, må si meg enig her ja....! Det er helt fryktelig å gå nedover karl johan kl 01 på natta en fredagskveld når man selv er edru.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 28. september 2006 #39 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) ... det er fælt, ja! Når du ser den femte bissnissmannen i Armanidress spy rett foran øynene dine, så er det ikke morsomt lenger Høytlønt? Sikkert. Trist? Definitivt...! ← Nå må du skjerpe deg, Nigo San! Du kritiserer et folks kultur her. Det er jo rasistisk, jo. Nei, forresten. Glem det! Jeg skjønner tegninga. Det er per definisjon innvandrernes kultur det er rasistisk å ha en kritisk innstilling til. Beklager så meget. Endret 30. september 2006 av Mette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. september 2006 #40 Del Skrevet 29. september 2006 Nå må du skjerpe deg, Nigo San! Du kritiserer et folks kultur her. Det er jo rasistisk, jo. Nei, forresten. Glem det! Jeg skjønner tegninga. Det er per definisjon svartingenes kultur det er rasistisk å ha en kritisk innstilling til. Beklager så meget. ← Er bisnissmenn et folkeslag..? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå