Gjest squeeky Skrevet 29. september 2006 #41 Skrevet 29. september 2006 Høy/lav IQ har da ikke noe med utdannelse å gjøre? Eller om du har en høyt lønnet jobb kontra lavt lønnet jobb? Personlighet og sosiale antenner har vel så mye og si... Samboeren min er høyt utdannet, har god jobb, tjener høyere enn gjennomsnittet, og drikker en gang i mnd. Jeg har ikke noe særlig utdannelse, har god jobb, tjener høyere enn gjennomsnittet, og drikker en gang i mnd. Altså; Jobbmessig stiller vi likt. Han er kanskje skarpere enn meg i matte, men jeg er bedre i språk... Han kommer fra en a4 familie med far, mor og søsken. Jeg kommer fra et ødelagt hjem. Vi er alle motsetninger til hverandre når det kommer til utdannelse, bakgrunn etc, men stiller likt når det kommer til det ytre(jobb etc).
Gjest Tommy T Skrevet 25. mars 2008 #42 Skrevet 25. mars 2008 Det høres rart ut med at såkalt intelligente folk skulle få mindre bakrus... Men jeg har lest at høyt utdannede mennesker festrøyker mer enn lavt utdannede. Det ville ikke forundre meg om dette gjelder drikking også, i bestemte aldersgrupper. Sammenligner jeg mine venner med lav utdannelse med de med høy utdannelse, ser jeg store forskjeller i festevanene. De med høy utdannelse er oftere single! Av en eller annen merkelig grunn. De med lav eller ingen utdannelse (de fleste) har giftet seg og fått barn tidlig i livet, og går ikke ut på byen så ofte lenger. Mens mine utdannede venninner går ut på kafe og pub og er på fest i helgene og har sitt sosiale liv utenfor hjemmets fire vegger. Da er det naturlig at de drikker mer. Min gjeng, mitt referansemateriale , består forresten av folk i slutten av tyveårene/begynnelsen av tredveårene.
Gjest T.T Skrevet 25. mars 2008 #43 Skrevet 25. mars 2008 VAR IKKE DET STORE POENGET HER AT INTELLIGENTE MENNESKER, TÅLER MER ALKOHOL IKKE AT DE DRIKKER MER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HVORFOR? VI TJENER MER, DVS FÅR IKKE NEGATIVE VIRKINGER AV ALKHOLEN KUN AT VI ER SOSIALE OG UTVIDER VÅR KRETS OG TIL OG MED KANSKJE TJENER ENDA MER PENGER, NÅR DET ER MORNING, OPP OG HOPP, Å GÅ TIL EN UTFORDRENDE DAG PÅ JOBBEN. VANSKELIG Å SKJØNNE DETTE? Tanken har slått meg ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå