Gå til innhold

Barn nr.3.Når??


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei, Pearl!

Jeg kjenner meg så igjen i dine tanker om venting og venting og venting... Det er noe herk å vente på tante! Og enda mer frustrerende når man har litt lange sykluser sikkert...

En liten innrømmelse; jeg har også sjekket eventuell termin, dersom vi er så heldige denne gangen...og jeg har ikke gått over ikm enda (den er på lørdag)! :oops:

Det er vel bare å finne på noe å gjøre i ventetiden, så den ikke blir så laang! Men det er lettere sagt enn gjort; tankene er jo der...

Jeg håper på det beste for deg denne gangen, :D selv om du føler at mensen er på vei! Det samme føler jeg... :(

Lykke til!

Hilsen Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vel ganske påbudt med en oppdatering idag, synes jeg, siden jeg i helga fikk TO BLÅ.

I sist uke gikk jeg frem og tilbake mellom håp og pesimisme, men alikevel klarte jeg å vente til 17.mai før jeg tok en test. Kvelden før hadde jeg faktisk sommerfugler i magen, for jeg var så spent på hva resultatet ville bli.

Så grytidlig på 17. mai (kl 05.45) klarte jeg ikke å holde meg lengre og strekene kom opp med en eneste gang og sterke og fine var de. :P

Jeg hentet jentungen på 2 1/2 år som sto og ropte i senga før jeg gikk inn i senga å la meg igjen. Selv om mannen sov godt klarte jeg ikke å vente med å fortelle den gode nyheten så jeg pikket ham på skulderen og sa helt stille og rolig at jeg er gravid.

Det ble liv i ham med en eneste gang, og han var faktisk mer oppspilt enn meg. Jeg som er den fødte pesimist vil liksom ikke slippe jubelen løs før om 6-7 uker. :hoho:

Men dagen ble ivertfall perfekt. Vi fortalte det til våre beste venner om kvelden, det er litt greit at noen vet det, for resten av familie og venner kommer nok ikke til å få vite det før i midten el. i slutten av juli.

Barna er ivertfall de som skal få vite det tidligst, men das bør det være ganske sikkert at ting går greit. Ivertfall så har jeg beregnet terminen til rundt den 11/1-04, men jeg regner med at denne blir forskjøvet en uke, siden jeg har hatt så lang syklus.

Men jeg er ivertfall kjempe glad. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo gratulert deg inne på forumet, men gjør det her også;

GRATULERER!

Håper du har det bra for tiden, siden du ikke skriver her... :wink:

Nå fikk du jaggu meg bruk for den terminen du har lurkikka på også... :D

Ønsker deg lykke til, og håper du ikke får bekkenløsning denne gangen!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at noen gidder å lese våset som blir skrabelt ned her, desverre har jeg ikke tid til å besøke deres dagbøker så ofte, siden jeg sitter på jobb.

Svangerskapet går greit, jeg har ingen problemer av alvorlig art, ingen blødninger, heller ingen kvalme, sliter med bekkenet allerede, smertene er i hoftene og jeg kjenner en veldig plagsom tretthetsfølelse fra livet og ned. Heldigvis har jeg ikke fått så mye smerter i skambenet ennå.

Ellers har brystvortene blitt større og mørkere, er ikke så veldig øm ennå, men jeg kjenner det da. Trettheten tar overhånd noen dager, da sliter jeg kraftig med å få gjort noe på jobb, lenkter bare hjem til ei god varm seng og mange timer i drømmeland. :cry:

Det værste å takle er vel humøret eller kombinasjonen humør/tretthet.

Jeg må ta meg i sammen hele tiden, bite tennene sammen flere ganger til dagen, telle til 20. Men alikevel, blir jeg fort sint, irriterer meg mye. I går var jeg faktisk så sint at jeg skalv på hendene, pga av at et krapyl(3 år), venninna til datteren min, som er så ondskapsfull og tyr til fysisk avstraffelse når de er uenige. Klarte heldigvis å ikke la det gå ut over jentene, men jeg er fremdeles rasende på dette problemet og må nok få bragt det på bane overfor foreldrene raskest mulig. :evil:

Ellers har jeg ikke klart å slutte å røyke, har vel ikke prøvd noe særlig heller da. Suget etter en røyk har faktisk blitt større etter at jeg ble gravid. Men jeg har bestemt meg for å prøve etter at vi har vært i syden, jeg skal kose meg og virkelig ha ferie i de to ukene, så får jeg ta kampen opp etterpå, vet at det ikke blir lett.

I morgen er min siste dag på nett for noen uker, håper dere vil skrive noen ord for det om, det er så koselig at noen følger med.

Snakkes jenter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Pearl!

Er det NÅ du skal til "syden", og derfor du blir borte fra kg i noen uker?

Er det lov til å spørre hvor dere skal reise? :oops: :wink:

Håper dere får en koselig og avslappende tur!

Angående røykingen; jeg har hørt at lakris(!) kan hjelpe på suget!

Prøv, hvis du liker lakris!? Det er ihvertfall greiest å trappe litt ned...

Jeg er også røyker, men slutter ikke før jeg får det cb-resultatet jeg venter på!

Tusen takk for hilsen i boka mi! :D

Har du regnet ut sånn ca hvor langt du er på vei, eller er det umulig pga lange sykluser? Vet du når du hadde el?

GOD REISE!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lillen.

Jo, jeg er vel rundt 6-7 uke på vei. Jeg regner ivertfall med å få termin rundt 18/1-04.

Vi reiser til Rhodos og jeg har ferie om 2 minutter. Jeg kommer tilbake med refferat om 2 1/2 uke.

Tusen takk for hilsen, skrives senere, Lillen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei dere

Ja igår kom vi tilbake fra en deilig ferie på Rhodos og jeg er blitt ganske så brun og fin, kjekt å kunne gå i shorts og t-skjorte resten av sommeren uten å være redd for å blende noen.

Vi har stor kost oss, selv om det de siste dagene var vel varmt for både liten og stor. Det har gått forholdsvis greit med barn i magen der nede, selv om jeg har kjent at varmen har tatt litt hardere på enn til vanlig.

Det var ganske synlig at noe er på gang, ivertfall for oss som vet. Brystvortene ble veldig mørke og med den størrelsen så var de ganske avslørende, i tillegg fikk jeg noen piggment flekker på overarmen etter hvert. Men dette var jo selvfølgelig noe vi holdt for oss selv uansett, det er så tidlig ennå at det ikke er noe å reklamere for.

Vi har spist mye god mat, badet og solt oss hver eneste dag. De fleste kveldene har har vi tilbragt i gamle byen eller på hotellet med show for barn og voksen. Ungene har stor kost seg, jentungen har sluttet med bleier og kan tro mamma og pappa er stolte av vesla, guttungen har "nesten" lært å svømme, et par ettermiddager i svømmehallen nå, så sitter det.

Litt trasig å måtte på jobb idag, men slik er det, håper det ikker er mer enn 6-7 uker før jeg slipper. Skal på første legebesøk i ettermiddag, er ca.10 uker på vei, så det skal bli rart å se den lille og ikke minst få bekrefte at alt er OK.

Skriver mer siden, det ligger litt jobb til meg her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos gynekologen for første gang og fikk sett Nøstet for første gang. Det var ikke store biten, bare rundt 2 cm, men det gikk fint ann å se at dette var en liten, liten, baby.(foster) En kunne til og med skimte fingrene og der øynene kommer.FANTASTISK.

Selv var blodtrykket mitt bra, jeg hadde litt blod i urinen, men det var vistnok ganske normalt, siden det var så lite. Blodprosenten var vell låg, den var på 10,9, så jeg har begynt med jern tabletter idag.

Ellers beregnet ultralyden meg til bare å være 8+3 uker på vei, selv er jeg 100% sikker på at jeg er 9 uker på vei. Det har ivertfall vært slik tidligere at barna har vært vell små helt i begynnelsen, men så har de tatt det igjen til UL i uke 18. Det er jo litt vanskelig å få eksakte mål allerede nå også, så, jeg avventer og ser. Hvis legen har rett har jeg ikke termin før 23/1-04, men det er jo helt ok det da.

En vannmann baby hadde vært en ny opplevelse, men jeg hadde håpet på en Steinbukk baby. Alt mann tenker på når man går gravid, hæ??

Det er helt sykt. Men det er mye pga. min vannmann svoger at jeg helst ville styrt unna. Han er som person veldig svak, godtroende og er vel en som følger mengden. Har lest litt om at de i vannmannens tegn er veldig følsomme, trenger ofte bekreftelse på at man er glad i dem (det skal den få mye av i så tilfelle) og er lette og lede. Beklager hvis dette ikke stemmer i det hele tatt.

Men grunnen til at det skremmer meg litt er at det er en stor del av de som er narkomane og alkoholikere som er født i dette stjernetegnet. Dette var det en tørrlagt alkoholiker som gjorde oss oppmerksom på da min svoger var på det værste kjøret.

Er i tillegg redd for at de to andre ungene som er veldig sterke, selvstendige og viljesterke, kanskje vil overkjøre minstemann. Jeg skal ivertfall passe godt på og gi babyen all mulighet til å vokse opp å bli mest mulig sterk og selvstendig. Det trengs i denne harde verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnen til at det skremmer meg litt er at det er en stor del av de som er narkomane og alkoholikere som er født i dette stjernetegnet. Dette var det en tørrlagt alkoholiker som gjorde oss oppmerksom på da min svoger var på det værste kjøret..

:o Sorry Pearl..

Men dette må være noe av det dummeste

jeg har lest..

------------------

Var på UL jeg også når jeg var 8+3, de var små ja,

men så at det var babyer :wink:

Trodde jeg var lengre på vei jeg også, enn de sa

så vi får vel se på UL i uke 18..

Lykke til :wink:

Klem Jinx - en vannmann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pearl..

Det er klart jeg titter innom dagboken din..

Spennende og følge med..

Jeg er 16 uker på vei på fredag...

(tror jeg er kommet lenger jeg da, men

vi får se på UL)

Takk for hilsen :wink:

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei Pearl!

Hvordan går det med deg?

Har du ingenting å fortelle?

Du har ikke vært i dagboken på en stund, du vet det?

Jeg følger med, selv om jeg kanskje ikke skriver så

mye inne i andre bokstav-grupper...

Hvor er du?

Håper alt går fint med deg og magen... :wink:

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Søren !

Jeg glemte å gi deg en rose inne på tråden dagens rose. Det var det jeg visste at jeg ikke skulle begi meg utpå en slik tråd. Jeg var sikker på at jeg kom til å glemme noen som fortjente en. Søren, søren, søren, søren.

Gir deg en hel bukett jeg, som du kan kose deg med mens jeg venter på en av de skjeldne oppdateringene dine ! :lol:

Og du - barnet blir ikke alkoholiker pga stjernetegn.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, jeg er nok ikke den som hyppigst opptaderer her inne, nei.

Ting går greit, selv om jeg sliter veldig med den hekkans trettheten, føler meg faktisk syk, så trett er jeg. Fungerer ikke så bra verken på jobb eller hjemme. Er såååå sliten. Det har er så gale av og til at jeg vurderer å få meg en ukes sykemelding, slik at jeg kan få sovet MYE.

Ellers så er livet ganske turbulent for tiden, da tenker jeg på at det blir en del forandringer, og jeg liker defently ikke forandringer. Selv om det er greit når det først er over osv. Det som skjer er:

Leieboeren har sagt opp etter 3 år og vi har vært så heldig med de vi har hatt at jeg er liv redd for hva vi får inn denne gang og om vi i det hele tatt vil få inn noen.

Min datters dagmamma ga beskjed om at hun ikke var interessert i å ha henne halvtid fra oktober av og da er vi nødt til å finne andre løsninger, for det er ikke aktuelt for meg å ha henne fullt hjemme. Og siden hun ikke har kommet inn i barnehagen så får jeg litt panikk, vi har rett og slett ikke råd til å betale 3700,- i mnd når kontantstøtten faller vekk.

Men det kan se ut som om vi klarer å ordne en halv plass i en privat barnehage som har nesten de samme bet betingelser osv som de kommunale barnehagene, men det vet vi ikke før på mandag. Men da begynner hun halv tid allerede fra august av og jeg er så redd for at noe skal gå galt og da er aug for tidlig (men jeg regner med at alt går fint, selvfølgelig :wink: )

I tillegg så kødder bilen seg, vil ikke starte når det passer seg, og det kan være frustrerende når en står og skal hjem fra jobb. En ting er ivertfall sikkert og det er at vi SKAL ha en ny bil før nr.3 kommer.

Det begynner å nærme seg at vi skal fortelle familie den gode nyheten, spørs om de blir så veldig happy. Mine foreldre har ivertfall mer enn nok med de to vi har, de er skilt og jeg merker at de ikke lever et rolig A4 liv (ikke at det er negativt)

Hvis jeg spør min mor om barnevakt en mnd i forveien svarer hun som regel:"Uff, jeg vil jo helst gå ut selv når jeg har fri fra jobb" med en gtrimase om munnen. KJEKT. Og hun klager på at jeg kan jo være flinkere til å foreslå at hun skal få ha ungene oftere. Ha, jammen er hun frekk. Jeg gidder det faktisk ikke mer. Selv om hun er singel, må hun kunne være barnevakt for barnebarna sine en gang og to i halvåret.

Faren mion jobber eller skal på hytta med samboen sin, og hytta er så lite barnevennlig en bare kan tenke seg med en sterkt traffikert vei rett nedenfor, så de får ikke ta ungene med seg der alene.

Ja, ja, det er ivertfall deilig med sommer, temperaturen er god, selv om det er litt overskyet. Det er koselig å komme seg ut om kvelden for prate med naboer og venner. Det ivertfall ikke mye som blir gjort i huset, det får seile sin egen sjø ivertfall til fredag.

Skal til jordmor i ferien min, da er jeg vel 14 uker på vei, det gleder jeg meg til. Det er den samme jordmora jeg har hatt de to andre gangene også. Ellers så skal jeg på UL den 11/8 på sykehuset, da skal ivertfall mannen være med og jeg håpet at ungene også skulle få mulighet til å se sin lille søster el lille bror inni magen for første gang. Hvis ikke skal de få være med i uke 24, men det er så lenge til.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For noen dager siden røpet mannen min seg for naboen (vi har et veldig godt forhold til dem så det gjorde ikke så farlig), han snakket om at vi ikke fikk halv barnehageplass til vesla oo da lurte jo naboen fælt på hvorfor vi trengte bare halv plass, hun gjennomskuet det.

Har ikke sagt noe til resten av familien ennå, selv om jeg er sprikkeferdig, spesielt også siden min mor ustanselig beklager seg over hvor sur jeg virker (jeg er jo bare så trett)

Men vi vil dele det med ungene først og planen er at de får greie på det før neste helg. Litt greit å vente lengst mulig med å si noe til dem slik at vente tiden ikke blir så lang.(Blir lang nok med 6 mnd) Så passer det så greit og da for da forteller jeg det til min familie på torsdags kveld og så skal vi til Kr. Sand med hele sviger familien til helga da, så da får alle vite det samtidig.

Ellers har formen blitt litt bedre, er ikke fullt så trett. Jeg har ikke kjent sommerfugler i magen, trodde jeg kjente noe sist uke, men siden jeg ikke har kjent noe siden det, var det vel bare luft tenker jeg.

Har en del utflod, litt slim, og det er plagsomt, for det kjennes ut av og til akkurat som om man har mensen, slik at jeg må gå på do for å sjekke ganske ofte. er så redd at det skal gå galt siden det har klaffet så bra nå denne gang. Men , men, hver dag er nærmere en stor og flott baby.

Jeg har navnene noenlunde klar, nå gjelder det bare å overtale mannen, de er litt spesielle, men det har de to andre og så vi kan ikke bryte tradisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vannmann baby hadde vært en ny opplevelse, men jeg hadde håpet på en Steinbukk baby. Alt mann tenker på når man går gravid, hæ??

Det er helt sykt. Men det er mye pga. min vannmann svoger at jeg helst ville styrt unna. Han er som person veldig svak, godtroende og er vel en som følger mengden. Har lest litt om at de i vannmannens tegn er veldig følsomme, trenger ofte bekreftelse på at man er glad i dem (det skal den få mye av i så tilfelle) og er lette og lede. Beklager hvis dette ikke stemmer i det hele tatt.

Kremt. Er vannmann, og kjenner mange vannmenn, har både lest og opplevd noe helt annet enn du beskriver.

Hovedtrekket ved vannmenn, slik jeg har oppfattet det, er at de er veldig åpne for nye ting, hodet fullt av tanker og ideer, elsker alt som lukter av fremtiden. Etter hva jeg har lest er vel vannmenn absolutt ikke de som følger mengden, de er nok mye heller de som går foran, siden de alltid er først med det nyeste. Veldig sosiale, har jeg lest et sted, elsker selskaper og venner. Dessuten absolutt selvstendige individer!

Ingen vannmenn jeg kjenner er svake, men selv trenger jeg nok en del bekreftelse, ja, kjenner meg igjen i det selv om jeg prøver å bli mer styrt av indre anerkjennelse. Følsomme... ja kanskje, men det trenger vel ikke være så galt?

Synes ikke denne svogeren din høres ut som noen typisk vannmann, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beklaget i dagboken min å ha tråkket meg på tærne, men jeg oppfattet det ikke slik altså.

Prøvde bare å formidle hva jeg vet om vannmannen, meg selv og mine vannmannkamerater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg så inni hampen, holder på å gå på veggene.

Tenk en hel uke til jeg skal ha ferie og etter den uken skal jeg bare jobbe en uke før jeg går og sykemelder meg. Men alikevel så kjeder jeg meg.

Det blir litt rart å komme hjem til tomt hus idag, ingen barn eller mann, de har reist på fjellet og skal være der i 4-5 dager. Det skal bli deilig og bare konsentrere seg om seg selv i noen dage, har ikke gjort det siden før jeg fikk barn. Men det kommer nok til å bli ganske stusselig og da.

Kanskje jeg får tid til å begynne å lime bilder inn i bryllups albumet, det er jo over 1 år siden vi giftet oss, men jeg har ikke begynt på den en gang. Sløvt, ja!!

Begynte på ei bok her om dagen, men jeg tror jeg legger den vekk og finner meg en annen. Jeg har ikke tålmodighet for tiden , så jeg lurte på slutten av boken (pleier ALDRI å gjøre det til vanlig) og den hadde ikke en skikkelig slutt, så jeg ødela alt for meg selv.

Kunne vel egentlig tenkt meg nor veldig veldig lett å lese, kanskje jeg skulle skaffe meg den nye pocket utgaven til Daniella Steel. Det er ivertfall lett lest og ender som regel godt.

Hm, har begynt så vidt å sy videre på julekalenderen, er snart ferig med et tre. :hoho: Tror ikke den blir ferdig til jul nei, men kanskje når jeg blir sykemeldt at jeg vil kose meg med det utover høsten. ELSKER JUL.

Ellers så føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt, kjenner ingen kul, kjenner ikke liv og så synes det ikke ennå. Jeg vil at tiden skal gå fort, jeg vil at det synes og at jeg kan gå i mammatøy, jeg vil kjenne babyen min osv osv. Kanskje jeg skulle ta meg en tur på Kvadrat en av dagene jeg er alene, kanskje jeg finner noe fint. Har noen gavekort liggende som kanskje kan få ben å gå på.

Vil nok ikke ha problemer med å fylle tiden med noe, nei.

Snakkes over helgen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...