Gå til innhold

Hvor mye spiser dere om dagen?

Gjest Gulrota

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye det er vanlig å spise til hvert måltig, når måltidene er, hva de inneholder?

Hvordan spiser dere på en vanlig dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost

2 skiver rugbrød eller knekkebrød med diverse pålegg

1 gulrot

Mellommåltid

Eple, pære, nektarin, melon e.l.

Lunsj (på jobb)

2-3 skiver rugbrød eller knekkebrød med diverse pålegg

1 appelsin

Lunsj (hjemme)

Litt mer snacksy saker enn på jobb; Diverse salater, oliven, parmesan, acciuge, bønner, supper, scampi, røkelaks, avocado, melon etc.

Middag

En god porsjon. Bruker mye kylling- og svinefilet, samt fisk. Nesten alltid salat. Mye brukte grønnsaker er gulrøtter, succhini, vårløk, hvitløk, søtpoteter, spinat, broccoli, paprika. Bruker også en del røde linser.

Frukt til dessert

Mellommellommåltid

Iskrem. Favoritten er Dream vanilje med friske bær. Et par First Price pinne-is duger også.

Mellommåltid

Banan, et par havrekjeks med geitost, et par søte kjeks eller en kjekssjokolade. (dette måltidet blir som regel inntatt på tur)

Kvelds

Brødskiver eller knekkebrød som over, eller tunfisksalat med røde bønner.

1 frukt

Jeg drikker bare vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg hjemme så ser dagen nesten slik ut.

Frokost:

2 skiver grovbrød m/pålegg (f.eks kokt skinke) og grønnsaker. Et glass skummet melk.

Mellommåltid:

Bixit Fullkornsbar eller en frukt/grønnsak

Lunsj:

2 skiver grovbrød med pålegg eller havregrøt

Middag:

En porsjon middag: kylling, svin eller fisk. Grønnsaker og salat, evt. ris eller poteter.

Mellommåltid/Kveldsmat:

2 skiver grovbrød og/eller frukt og grønt.

Masse vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt vanlig hverdag spiser jeg følgende:

Frokost: To knekkebrød med smøreost, tomat, spekeskinke etc. Yoghurt og et lite glass juice.

Mellommåltid på jobb: Eple eller banan

Lunsj på jobb: Tre knekkebrød med brunost, makrell i tomat eller smøreost.

Middag: 1 - 1,5 porsjon middag. Blir mye kylling, fisk og grønnsaker, pasta og wok. Spiser nok for lite fet fisk og kjøtt. Så og si aldri dessert.

Kvelds: Knekkebrød (ja, jeg elsker knekkebrød!) og en frukt. Noen ganger noe digg som f.eks is, hjemmelagde hveteboller, vafler etc.

Når jeg tenker etter spiser jeg kanskje litt lite... Uten at jeg er så veldig tynn av den grunn :forvirret: Er type slank, men ikke radmager...

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er på diett så spiser jeg noe annerledes enn vanlig, men en vanlig dag ser nå slik ut:

Første måltid er en proteinshake etter trening.

Frokost:

Omelett av en eggehvite og et egg, litt skinke eller reker, philadelphia ost med hvitløk. Sjampinjong, salat og agurk ved siden av.

Mellommåltid:

Sans vaniljeyogurt med kanel.

Lunsj:

Kyllingbryst med spinatstuing, kyllingsalat eller spinatsuppe.

Mellommåltid:

Babybelost eller litt agurk med yoghurt naturell.

Middag:

Ren fisk eller kjøtt, 3-400 g forskjellige wokede grønnsaker.

Kvelds:

Litt peppermakrell og ost eller en kopp suppe.

Til vanlig spiser jeg litt villris, fullkornspasta eller mitt hjemmelagde brød til hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser når jeg er sulten. Og når jeg kjeder meg. Ganske ofte, mao. :ler:

Heldigvis er jeg velsignet med høy forbrenning :sjarmor:

Endret av Meep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser når jeg er sulten. Og når jeg kjeder meg. Ganske ofte, mao.  :ler:

Heldigvis er jeg velsignet med høy forbrenning  :sjarmor:

Det er ikkeno velsignelse det ass :P Det betyr at kroppen din er dårlig på å bygge muskler, din pingle :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkeno velsignelse det ass :P Det betyr at kroppen din er dårlig på å bygge muskler, din pingle  :sjarmor:

Betyr det at jeg som legger på meg bare jeg lukter på en sjokolade har en kropp som er god til å bygge muskler da? Tenk om det bare hadde vært sånn! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 1600 kalorier pr. dag. Alt jeg spiser skrives ned på en web-side som regner ut kaloriforbruket mitt. I tillegg passer jeg på å trene hver dag ... noe som noteres på samme side ...

En vanlig Nicoline-dag ser omtrent slik ut i matveien:

Frokost: Kornblanding med nøtter og rosiner og lettmelk.

Mellommåltid: Frukt

Lunsj: Stor salat med pasta, reker, olivenolje, og masse grønnsaker + 2 skiver grovt brød

Middag: Magert kjøtt eller fisk, masse grønnsaker, pasta/ris/poteteter og en god og mager saus.

Kveldsmat: Frukt ... hvis jeg er veldig sulten så tar jeg ett par brødskiver.

Lørdag bevilger jeg meg litt mer ... da kjøper jeg en Sans is med eple, kanel og pinjekjerner ... Chips og søtsaker spiser jeg aldri ... bortsett fra isen på lørdagen.

Endret av Nicoline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....

Frokost: Havregrøt/havregyn og melk, eller knekkebrød m/proteinrikt pålegg

Mellom måltid: Vanligvis frukt/grønt, mandler/nøtter og proteinshake

Lunsj: Salat m/proteinrikt tilbehør som kylling,egg,laks,skinke osv

Mellom måltid: (hvis jeg trener før middag) Det samme som mell.mål over

Middag: Alt mulig,men prøver å ha grønnsaker hver dag uansett middag. Fisk 2 ganger i uka.

Kvelds: Kutter ut karohydratene på kvelden vanligvis... det går mye i cottage cheese m/kanel eller omelett m/reker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Frokost: to skiver grovt brød med f.eks. hvitost eller makrell i tomat, eller en skål havregrøt med eplemos

Lunsj: to skiver grovt brød med f.eks. cottage cheese med paprika på toppen eller peppermakrell (en gang i blant klarer jeg å mekke en salat med tunfisk, pasta og tilgjengelige grønnsaker)

Middag: fisk med grønnsaker og ris/poteter i ovn/hjemmelaget potetmos, eller rene grønnsaksmiddager, f.eks. grønnsakspai, omelett med salat og brød eller grønnsaksgryte. Spiser ikke kjøtt, og sjelden ferdigmat.

Kvelds: en skål med surmelk/youghurt med kornblanding, evt. to brødskiver

Til frokost drikker jeg appelsinjuice, og resten av dagen drikker jeg vann (også utenom måltidene). Jeg pleier å spise 2-3 frukter hver dag innimellom måltider. Godteri og kaker spiser jeg i grunnen bare i helgene (ikke fordi jeg er så streng med meg selv, men fordi jeg ikke har den vanen). Drikker heller ikke kaffe og veldig sjelden te.

Spiser vanligvis frokost kl 07.30, lunsj 12.00, middag 17.00-19.00, kveldsmat ca. 22.00

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Libra om dagen og da ser måltidene omtrent sånn ut:

Frokost: 30gr brød eller knekkebrød med magert pålegg og grønnsaker

Lunsj: Det samme

Middag.; ca 150 gr fisk, kjøtt eller kylling. Litt ris eller potet eller belgfrukter. Masse grønnsaker

Mellommåltid: Det samme som frokost og lunsj

Kvelds: Yoghurt eller cottage cheese med fruktbiter og kruskakli.

Ved siden av drikker jeg vann og tar fibertabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser 1600 kalorier pr. dag. Alt jeg spiser skrives ned på en web-side som regner ut kaloriforbruket mitt. I tillegg passer jeg på å trene hver dag ... noe som noteres på samme side ...

Ble fryktelig nysgjerrig nå!

Slik en web-side skulle jeg gjerne også hatt tilgang til..

Hvor får man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregryn med en liten neve rosiner og ekstra lett melk.

Mellommåltid: Frukt eller et knekkebrød med magerost.

Lunsj: En brødskive og to knekkebrød med variert pålegg.

Middag: Varierer, men vanligvis magert kjøtt, mye grønnsaker, noe ris, couscous eller pasta. (Men i dag skal jeg ha pannekaker... :ler:)

Kvelds: Smoothie/ mer frukt/ yoghurt med kornblanding el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fryktelig nysgjerrig nå!

Slik en web-side skulle jeg gjerne også hatt tilgang til..

Hvor får man det?

www.vektklubben.no til Grete Roede er gratis. Og så fins det flere norske betalingssider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gah! Får nesten dårlig samvittighet nå, når jeg ser hvor mye sunt folk spiser, og når jeg tenker etter hva jeg gafler i meg...

Er chips veeeeldig usunt da? Det er jo poteter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spiser jeg for å holde vekten og for å holde meg sunn.

Frokost: En rugbrødskive med et eller annet ikke altfor fett pålegg på. Kanskje noe annet sunt og smått til også.

Noen ganger havregryn

Lunsj: Et eple (annen frukt) og/eller en youghurt (helst youplait - den letteste).

Noen ganger kjøper jeg baguett (grov, grovt med masse salat og kylling).

Middag: Alt i fra kylling, til fisk, karbonader, salater (tunfisksalat). Gjerne med naturris til eller Wok. Soyasaus må til. :sikle:

Mellom: Frukt, grønt, nøtter, e.l.

Kvelds: Alt mulig nesten. Ofte tar jeg meg litt kylling og wok som jeg varmer opp eller lager nytt, eller så holder det med en halv boks Ricottaost (blander det med sjokkopulver og diverse). Alt etter hva jeg har lyst på.

Blir vel noe småspising her og der også, men mest i form frukt og grønt. Mye pastiller.

Endret av Snasen C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frokost spiser jeg en brødskive. Hva jeg har på varierer. Drikker somregel et glass melk (sjokomelk da :rodme: ) til, eller jus innimellom.

Til lunsj spiser jeg 2-3 skiver med et eller annet kjøttpålegg somregel, av og til litt tomat på eller noe, og et glass jus somregel, men skeier av og til ut med sjokomelk (typisk når jeg "føler jg fortjener det, pga mensen eller noe, ikke sånn til vanlig)

Drikker noe vann i løpet av arbeidsdagen. Mye mindre etter at jeg flytte til et kontor uten vanndispenser, dessverre. Det i vasken er ikke så kaldt, eller godt, og jeg fyller derfor bare flaska mi når jeg er i en annen etasje, og det er ikke så ofte.

Hjemme drikker jeg MASSE vann, etter at vi kjøpte "amerikansk kjøleskap", sånn med vann og isdispenser. Isvann er godt!

Middagen varierer selvsagt, men her er det ikke akkurat helsekost det er snakk om. vi lager det vi har lyst på, og det er ikke overdose grønnsker i det somregel. Litt slappe der. Jeg spiser ikke så innmari MYE da, for jeg blir fort mett. Drikker vann til nå som vi har dette kjøleskapet, før drakk vi somregel saft, nå er saft bare til "kosemiddager" (jeg drikker ikke vann til pizza eller taco, f.eks)

Kveldsmat spiser jeg egentlig ikke for tiden, det går i perioder med meg. Men jeg er ofte sulten på kvelden, så det blir i alle fall gjerne en frukt, eller rett og slett at jeg spiser middagsrester...

Sunt? Ikke egentlig. Spiser nok for mye usunn mat, potetgull i helgene, og drikker en del sjokomelk.

Men jeg slanker meg da heller ikke, jeg er på grensen til å være undervektig uansett, så jeg unner meg å spise det jeg har lyst på. Har nok høy frobrenning (så er jeg vel dårlig på å lage muskler da, ifølg en lenger oppe i tråden, so be it, det er nå sånn krpppen min er, og dt akseterer jeg)

spiser meg mett, i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...