Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Åååå, er litt misunnelige på dere som har eksamen før jul og kan slappe av skikkelig i juleferien! Jeg har eksamen i januar og gruer meg skikkelig.

Har vært syk og har ikke en gang åpnet bøkene mine denne uken. Har ikke så mye igjen, men hadde planer om å få levert inn siste oppgaven før jul, slik at jeg kunne slappe litt av i ferien. Jeg har også bestemt meg for å ta fri fra jobben i eksamensuken, slik at jeg får et par ekstra lesedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

I dag har jeg kjøpt pensumbøkene for dette semesteret. Det er jo en begynnelse i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og lest fem timer på lesesalen, i grunn fornøyd. Hadde egentlig planer om flere timer, men sånn er det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den ene eksmaen overstått. Bare en igjen (for nå)

Et godt tipd jenter: Før dere setter dere ned å stressleser til eksamen i to døgn, undersøk hvilket fag du skal ha eksamen i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan
Da var den ene eksmaen overstått. Bare en igjen (for nå)

Et godt tipd jenter: Før dere setter dere ned å stressleser til eksamen i to døgn, undersøk hvilket fag du skal ha eksamen i!

Oi, oi bommet du på faget? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi bommet du på faget? Hvordan gikk det?

Bedre enn jeg først fryktet. Jeg skulle ha to eksamener, og bommet på hvilken som var hvilken dag. Så jeg hadde satt av to dager lesing til første eksamen, og så to dager etter det til andre eksamen. Fikk litt sjokk da jeg dukket opp og så at jeg hadde blandet sammen dagene. Tror den halvtimen fra jeg oppdaget feilen og ventet på at eksamen skulle begynne var en av de lengste i mitt liv.

Men da fikk jeg fire dagers lesing til dagens eksamen, så den er jeg helt sikker på at gikk kjempe bra. Dessuten var den nesten identisk med fjorårets eksamen, som jeg hadde brukt til å øve meg på.

Så nå er det ingen flere eksamener før i mai, og da skal jeg bare ta en :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Kaster meg på denne tråden jeg også!

Det er under fem uker til eksamen og sinnsykt mye nytt og komplistert å lese, hvordan i huleste helvete skal dette gå :overrasket::sukk:

Vel, i går leste jeg i litt over en og en halv time. Skulle gjerne leste mer, men var ganske demotivert pga. vær og vind (bokstavelig talt). Stod opp sånn at jeg kunne begynne å lese kl halv ni. Har nå avsluttet det kapittelet jeg begynte på i går, altså tilsammen litt over to og en halv time brukt på 10 sider :sukk: Har også gjort litt til studiegruppemøtet i dag. Skal lese mer når jeg kommer hjem, orker ikke nå.. Skal lese de neste ti sidene patalogi i kveld, får håpe det går litt fortere enn to og en halv time igjen på ti små sider :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er litt tamt her inne nå.. Syntes å huske at dette var en ganske aktiv tråd, men det er kanskje mer mot eksamen..? :gjeiper: Jeg har hvertfall lest leksen til i morgen, og noen av oppgavene vi fikk utlevert sist gang.. Skulle også trent i dag, men jeg var den eneste (bortsatt fra instruktøren) som møtte opp i dag, så det ble lite trening.. Før jeg legger meg skal jeg lese over leksen til i morgen en gang til, siden det ikke var så mange sider og det ikke er så lenge til eksamen, kun 28 dager :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg lider av tiltaksløshet og sliter litt nå føler jeg!

Har to eksamener uka etter påske, en bacheloroppgave som skal være ferdig i juni og en stooor oppgave som jeg må skrive ferdig mens jeg er i praksis nå. Og er sååå lei. Bare trøtt og klarer ikke skrive. Helt tankeløs føler jeg. Tomt i hodet! Vært sånn siste måneden. Skikkelig down-periode! :fy_fy:

Prøver å se frem til skoleslutt, men begynner å bli nervøs på om jeg skal klare det. HVA er det jeg sier, selvfølgelig skal jeg klare det..! Uff, hva har jeg rota meg opp i.. :murvegg:

Noen som har vært i samme situasjon og som kan gi tips basert på erfaring???

Endret av Puselita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg lider av tiltaksløshet og sliter litt nå føler jeg!

Har to eksamener uka etter påske, en bacheloroppgave som skal være ferdig i juni og en stooor oppgave som jeg må skrive ferdig mens jeg er i praksis nå. Og er sååå lei. Bare trøtt og klarer ikke skrive. Helt tankeløs føler jeg. Tomt i hodet! Vært sånn siste måneden. Skikkelig down-periode! :fy_fy:

Prøver å se frem til skoleslutt, men begynner å bli nervøs på om jeg skal klare det. HVA er det jeg sier, selvfølgelig skal jeg klare det..! Uff, hva har jeg rota meg opp i.. :murvegg:

Noen som har vært i samme situasjon og som kan gi tips basert på erfaring???

Hei!

Uff da, tiltaksløshet og eksamen passer liksom ikke så godt.. Bit tennene sammen og fokuser på de to første eksamene. Sett deg delmål (som er helt overkommelige med tanke på at du er demotivert). Hjelper liksom ikke ¨på motivasjonen om du ikke klarer målene.. Belønn deg selv om du leser, f.eks. har du en kjip dag og leser den "avtalte" tiden kan du f.eks. unne deg f.eks. en pizza fra peppes eller noe annet som holder motivasjonen oppe, kan jo fort bli litt dyrt med peppes :gjeiper: Unn deg masse sjokolade og andre godsaker som belønning. Finn deg noen du kan jobbe med, kanskje gruppearbeid er bedre for deg nå? Dra på biblioteket å les, da blir det ikke så mye annet man kan gjøre når motivasjonen svikter. Vet ikke helt hva mer jeg kan si, dette hjelper hvertfall for meg.. Stå på! LYKKE TIL, dette klarer du! Bare litt igjen til du er ferdig nå så er det skole og lesker!

Hva leser du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med at jeg har kommet så langt egentlig. Jeg trodde jeg hang igjen med pensum, men jeg ser nå at det er kun 2-3 kp i hvert fag (har totalt 4 store bøker) også er jeg gjennom pensum en gang :) - *gi seg selv klapp på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tannlegespire!

Jeg har sittet på skolen fra 8.15 til 19.30 i dag.. måtte ta igjen et par timer for helgen, og det har jeg da virkelig gjort nå!!

FLINK!

I morgen skal jeg "bare" sitte til 16-17 tiden :sjenert:

1. eksamen 3. april, neste og siste 6. mai!

Hvor mye har jeg igjen av pensum? HUFF!! MASSE!!

Men det er lenge til eksamen, så med 8 timersdager så er ikke det så altfor umulig å få god karakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med at jeg har kommet så langt egentlig. Jeg trodde jeg hang igjen med pensum, men jeg ser nå at det er kun 2-3 kp i hvert fag (har totalt 4 store bøker) også er jeg gjennom pensum en gang :) - *gi seg selv klapp på skulderen*

Så deilig å finne ut at den uleste delen av pensum blir mindre! Håper jeg også får en sånn følelse etterhvert, eller at jeg har kontroll på pensum i det minste :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på skolen fra 8.15 til 19.30 i dag.. måtte ta igjen et par timer for helgen, og det har jeg da virkelig gjort nå!!

FLINK!

I morgen skal jeg "bare" sitte til 16-17 tiden :sjenert:

1. eksamen 3. april, neste og siste 6. mai!

Hvor mye har jeg igjen av pensum? HUFF!! MASSE!!

Men det er lenge til eksamen, så med 8 timersdager så er ikke det så altfor umulig å få god karakter!

WOW!! :dåne: Så flink du har vært! Hvor lang tid har du igjen på studiet? Jeg har ikke leste noe i dag, og kunne trengt din spirit! Skulle gjerne ha lest noe her i gården også. Har jobbet noen timer i studiegruppe i dag da, men det er mest praktisk arbeid og ikke så mye pensum og har fått trent, så er ikke så missfornøyd.. Leste jo noen timer i helgen også :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest marihan

Jeg sitter og leser i kveld.. Herregud, så kjedelig det er med organisasjonteori!! Men dette er et fag jeg SKAL gjøre det bra i, så det er bare å henge i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!! :dåne: Så flink du har vært! Hvor lang tid har du igjen på studiet? Jeg har ikke leste noe i dag, og kunne trengt din spirit! Skulle gjerne ha lest noe her i gården også. Har jobbet noen timer i studiegruppe i dag da, men det er mest praktisk arbeid og ikke så mye pensum og har fått trent, så er ikke så missfornøyd.. Leste jo noen timer i helgen også :gjeiper:

(hei, nå fant jeg igjen passordet mitt etter litt romstering på mailen min)

Jo, panikken har tatt meg så da får jeg spirit som bare juling vettu! Og så er det utrolig motiverende at eksamen er over allerede 6. mai =) Satt fra 8-16 hver dag sist uke.. håper bare jeg holder ut i 6 uker til!

Jeg er bare på første året - men det blir bedre etterhvert, da er det mye obligatorisk og jeg slipper å ha så mye selvdisiplin fordi vi på en måte blir loset igjennom det mer enn en del andre studenter.

Hadde planer om å trene også, men jeg blir så sinnsykt trøtt og sliten av å sitte hele dagen, så da orket jeg ikke... hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan
(hei, nå fant jeg igjen passordet mitt etter litt romstering på mailen min)

Jo, panikken har tatt meg så da får jeg spirit som bare juling vettu! Og så er det utrolig motiverende at eksamen er over allerede 6. mai =) Satt fra 8-16 hver dag sist uke.. håper bare jeg holder ut i 6 uker til!

Jeg er bare på første året - men det blir bedre etterhvert, da er det mye obligatorisk og jeg slipper å ha så mye selvdisiplin fordi vi på en måte blir loset igjennom det mer enn en del andre studenter.

Hadde planer om å trene også, men jeg blir så sinnsykt trøtt og sliten av å sitte hele dagen, så da orket jeg ikke... hm...

Først må jeg bare si at du er veldig flink :jepp:

Jeg synes det fungerer veldig fint å trene før jeg drar på skolen, er det et alternativ for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si at du er veldig flink :jepp:

Jeg synes det fungerer veldig fint å trene før jeg drar på skolen, er det et alternativ for deg?

Det hadde vært herlig om jeg klarte å stå opp til det ;) men tviler på at det funker når jeg er på skolen til ca. 8.15-8.30 hver dag. Kommer meg aldri opp før jeg MÅ! Jeg må rett og slett bare ta meg sammen og dra på trening rett etter lesingen. Kjenner at ryggen min lider allerede :-/ det er en umulighet å komme seg opp av sofaen når jeg først har kommet hjem.

Vi spiller jo litt golf (drivingrange og putting på vinteren) og jeg går frem og tilbake til skolen hver dag (20 min hver vei) men det er så altfor lite når jeg sitter i 5-8 timer på skolen i mellomtiden!

Tror utfordringen min denne uken får bli å komme meg to ganger på senteret =) :jepp: men ikke i morgen, da skal vi på golfsimulator :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...