Lillesøster Skrevet 8. september 2006 #1 Skrevet 8. september 2006 Hei, er det noen som kan anbefale en koselig prest i oslo området. Jeg hadde ikke helt sansen for den lokale presten vår og vurdere å bytte kirke til dåpen av flere grunner. Noen som kan anbefale en virkelig koselig en. Gjerne en kvinne.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 Kan anbefale Sunniva Gylver, tror hun fortsatt er i Grønland kirke.
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Erle i Bøler kirke er fantastisk med barn
Lillesøster Skrevet 8. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2006 Tusen takk alle som har sendt tips. Mottar gjerne flere.
Tiit Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Skjønner godt at ikke alle liker alle prester, og kanskje ikke presten i sin menighet, men hva er egentlig poenget med å "sjoppe" prest i annen menighet. Dere tilhører jo i en menighet som er i deres geografiske område, og har vel ingen tilhørighet til Grønland eller Bøler eller Kvæfjord? Blir det ikke da litt merkelig opplegg?
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #8 Skrevet 9. september 2006 Vi shoppet prest både til bryllup og dåp vi
Lillesøster Skrevet 9. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2006 Skjønner godt at ikke alle liker alle prester, og kanskje ikke presten i sin menighet, men hva er egentlig poenget med å "sjoppe" prest i annen menighet. Dere tilhører jo i en menighet som er i deres geografiske område, og har vel ingen tilhørighet til Grønland eller Bøler eller Kvæfjord? Blir det ikke da litt merkelig opplegg? ← Jeg har vært i en del dåp og ser store forskjeller på prester. I det siste jeg var i var presten helt forferdelig, fikk assosiasjoner til en ond forkynner. Selv er jeg ikke kristen så jeg stiller STORE krav til en koselig og rund prest som ikke skal dyttet forkynnelser over på oss. Derfor shopper jeg med god samvittighet, skjønner rett og slett ikke at du vil ta til takke med noen du ikke liker, det gjør nemlig ikke vi. Vil du diskutere dette videre kan du lage en egne tråd om det.
Lillesøster Skrevet 9. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2006 Vi shoppet prest både til bryllup og dåp vi ← Til bryllup synes jeg det er enda viktigere å ha en koselig prest, så det skjønner jeg meget godt.
Gjest niomi Skrevet 9. september 2006 #11 Skrevet 9. september 2006 Selv er jeg ikke kristen så jeg stiller STORE krav til en koselig og rund prest som ikke skal dyttet forkynnelser over på oss. Derfor shopper jeg med god samvittighet, skjønner rett og slett ikke at du vil ta til takke med noen du ikke liker, det gjør nemlig ikke vi. Vil du diskutere dette videre kan du lage en egne tråd om det. ← Hæh? Du er ikke kristen, men du gifter deg kristent og døper barna dine. Fantastisk.
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #12 Skrevet 9. september 2006 Hæh? Du er ikke kristen, men du gifter deg kristent og døper barna dine. Fantastisk. ← Sist jeg sjekket måtte man være to for å lage et barn eller for å gifte seg... Det er jo en bitteliten mulighet for at den andre i barnets nære familie setter pris på krikelig dåp? Det finnes desutten ikke-kristne som har et pragmatisk forhold til dåp og som syns det er greit å døpe barnet sitt slik at det selv eventuelt kan melde seg ut hvis det ønsker det senere. (det er lettere å melde seg ut av kirken enn døpe seg som fjortis). For mange er dåp en familie tradisjon, og selv om man ikke selv er troende, kan dette være en fin gest til barnets familie. Det er stor forskjell på prester, og jeg skjønner godt at prestens form er viktig for en så personlig seremoni som dåp/bryllup/begravelse er. Jeg ville ikke ønsket en prest som hadde fokus på at barn er født som syndige vesen f.eks.
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #13 Skrevet 9. september 2006 Til spørsmålet; jeg var i et veldig koselig bryllupp i Oslo i sommer, med en fantastisk varm og flott prest. Husker selvfølgelig ikke navnet hans, men han var virkelig flott, varm, empatisk og menneskekjær, uten at han ble for useriøs/uhøytidelig/dagligdags. Er du interessert i navn, kan jeg finne det ut og sende deg en pm om det.
Lillesøster Skrevet 9. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2006 Hæh? Du er ikke kristen, men du gifter deg kristent og døper barna dine. Fantastisk. ← Min partner er kristen og ønsker dette. Rund som jeg er godtar jeg det, men i "bytte" ønsker jeg en rund og hyggelig prest. Jeg skal til orientering ikke gifte meg i kirken fordi jeg selv ikke vil gi løfte til en gud som jeg ikke tror finnes.
Lillesøster Skrevet 9. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 9. september 2006 Til spørsmålet; jeg var i et veldig koselig bryllupp i Oslo i sommer, med en fantastisk varm og flott prest. Husker selvfølgelig ikke navnet hans, men han var virkelig flott, varm, empatisk og menneskekjær, uten at han ble for useriøs/uhøytidelig/dagligdags. Er du interessert i navn, kan jeg finne det ut og sende deg en pm om det. ← Ja takk gjerne hvis det ikke er for mye brydere.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #16 Skrevet 9. september 2006 Jeg skal til orientering ikke gifte meg i kirken fordi jeg selv ikke vil gi løfte til en gud som jeg ikke tror finnes. ← Man gir ikke løfte til gud, man gir det til sin partner, med forlovere og gud som vitne.
Lillesøster Skrevet 9. september 2006 Forfatter #17 Skrevet 9. september 2006 Man gir ikke løfte til gud, man gir det til sin partner, med forlovere og gud som vitne. ← Man gir også et løfte til Gud. Bare så du vet det så er kirken det "huset" flest folk lyver i.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #18 Skrevet 9. september 2006 Man gir også et løfte til Gud. Bare så du vet det så er kirken det "huset" flest folk lyver i. ← Off topic, men det er helt, helt feil. I alle fall i Den norske kirke. Gjest over Lillesøster har rett.
ashera Skrevet 9. september 2006 #19 Skrevet 9. september 2006 Siste gjest var meg som ikke hadde logget inn.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. september 2006 #20 Skrevet 9. september 2006 (endret) Henning Vik er han veldig fin - åpen og inkluderende. Han viet meg for ti år siden, og selv en ihuga ateist som var i bryllupet skrøt av presten og talen hans. Sist jeg var i kontakt med han var han i Bekkelaget menighet. Endret 9. september 2006 av Dalwhinnie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå