Gjest gjesta Skrevet 9. september 2006 #41 Skrevet 9. september 2006 (endret) Jeg mener å huske at jeg fikk en forespørsel for mange år siden om hvorvidt jeg ønsket å være med i registeret eller ikke... Jeg anbefaler for øvrig alle på det varmeste å ta regelmessige undersøkelser. Det er ikke noe en gleder seg til, men det er verdt å være på den "sikre siden". Jeg kjenner uheldigvis flere som har hatt kreft i underlivet (både livmorhalskreft og kreft i eggstokkene). Det har heldigvis gått bra med de jeg kjenner, på grunn av at kreften har blitt oppdaget på tidlig stadium, men for enkelte har det vært kritisk underveis. Sjekk dere jenter! Endret 9. september 2006 av Sprilla
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #42 Skrevet 9. september 2006 Vil bare presisere at det er mulig å reservere seg mot å få flere slike innkallelser også. Selv om det er for å forebygge sykdom så kan det føles litt krenkende for enkelte når helsemyndighetene i praksis registrerer informasjon om at den og den sannsynligvis ikke er seksuelt aktiv. Pga undersøkelser man lar være å ta. Men det er jo den enkeltes ansvar. Tidligere måtte man til legen for å reservere seg mot sånne utsendelser, men da fikk man jo igjen et forklaringsproblem. Nå er det mulig å reservere seg via brev eller internett tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #43 Skrevet 9. september 2006 Vil bare presisere at det er mulig å reservere seg mot å få flere slike innkallelser også. Selv om det er for å forebygge sykdom så kan det føles litt krenkende for enkelte når helsemyndighetene i praksis registrerer informasjon om at den og den sannsynligvis ikke er seksuelt aktiv. Pga undersøkelser man lar være å ta. Men det er jo den enkeltes ansvar. Tidligere måtte man til legen for å reservere seg mot sånne utsendelser, men da fikk man jo igjen et forklaringsproblem. Nå er det mulig å reservere seg via brev eller internett tror jeg. ← Det var en lettelse å høre. Så da vet jeg at det brevet jeg får om et par år blir antakeligvis det siste (men jeg må vel åpne det for å finne ut hvor jeg kan få reservert meg)
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #44 Skrevet 9. september 2006 Husker ikke om det var brev man måtte sende inn eller avregistrere seg på nett, men det var en enkel og grei sak, ja. Reagerer selv på at de sender såpass sensitive ting pr. post "vi kan ikke se at du har tatt celleprøve siste år" etc. Det er en privatsak, og her er det mye post som havner i feil kasser. Det er den enkeltes valg hvor ofte man vil ta prøver, men vil uansett ikke ha slikt som dette tilsendt med vanlig post. Derfor ble det reservasjon.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #45 Skrevet 9. september 2006 Husker ikke om det var brev man måtte sende inn eller avregistrere seg på nett, men det var en enkel og grei sak, ja. Reagerer selv på at de sender såpass sensitive ting pr. post "vi kan ikke se at du har tatt celleprøve siste år" etc. Det er en privatsak, og her er det mye post som havner i feil kasser. Det er den enkeltes valg hvor ofte man vil ta prøver, men vil uansett ikke ha slikt som dette tilsendt med vanlig post. Derfor ble det reservasjon. ← Jeg fant faktisk ut av det på kreftregisterts sine sider. Er vistnok bare å sende en mail, så skal det gå i orden. Godt muligheten finnes, så får jeg se om jeg gjør noe med det når det nærmer seg.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #46 Skrevet 10. september 2006 Jeg har heller ikke vært ennå, men jeg har tenkt å dra for å forhøre meg litt om denne livmorkreft vaksinen. Noen som vet om de har begynt å gi den til folk ennå? ← http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129854
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #47 Skrevet 11. september 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/11/476420.html vaksine mot livmorhalskreft ser ut til å komme i november.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #48 Skrevet 12. september 2006 http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/11/476420.html vaksine mot livmorhalskreft ser ut til å komme i november. ← Men den er kun for de som ikke har påvist HPV - noen som de allerfleste har når de har debutert.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2010 #49 Skrevet 2. desember 2010 Hm, jeg fikk et brev der det stod kreftregisteret på konvoluten bare for noen dager siden...jeg kastet det rett isøpla uten engang å åpne det for jeg trodde det vare reklame.... Kanskje det var min første innkalling, da.... Kreftreklame....hehe:)
Foods of Norway Skrevet 2. desember 2010 #50 Skrevet 2. desember 2010 Kreftreklame....hehe:) Fascinerande med sånne "tullesvar" over 4 år etter at sistemann skreiv i tråden, syns eg. Hehe!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå