Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Inspirert av tråden med Badmintonsettet spør jeg: -Hvilken gave var den du likte minst? Her er det ingen som vet hvem du er, og du kan fritt si ærlig hva du synes. Selvfølgelig blir vi kjeempeglade for alle gavene vi får , men det er alltid noen som faller mer i smak enn andre. Og nå vil vi vite hva som falt minst i smak.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Det var ingen jeg likte minst, for de fleste gavene var fra ønskelisten vår og de andre hadde valgt ting som var kjempe flotte. Så det var faktisk ikke en eneste ting jeg ikke likte, eller likte minst Men det var en jeg likte best
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 ahh, dette var jo bare kjedelig. Kom igjen! Fortell, fortell.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Vi fikk et gigantisk champagneglass, ca halvmeter høyt! Aner ikke hva vi skal bruke det til. Og det var ingen form for byttelapp eller noenting (ikke engang en klistrelapp), så vi må bare beholde det...
Rakel Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Morsomt. Kanskje den kan brukes som saftmugge.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Morsomt. Kanskje den kan brukes som saftmugge. ← Jepp, utrolig praktisk å helle ut av et glass med halvmeter stett Har en følelse av at det kan ha vært en slags "gjenbruksgave", altså en gave de selv hadde fått som de ikke hadde lyst på, iom at det ikke var noen merkelapp eller emballasje eller noe...
Gjest Jamila Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Så lenge du vet hvor gaven er kjøpt er det (som regel) ikke noe problem å bytte den. Bare fortell at du fikk den i bryllupsgave. Og siden jeg sniker: den gaven vi likte minst måtte jo ha vært et glassfat påmalt med blomster og navnene våre. Men det ene navnet var feilstavet.... :fnis:
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Vi fikk utrolig masse flotte, orginale og nyttige gaver til bryllupet vårt. MEN det var en gave som virkelig ikke falt i smak. Jeg viste ikke hva jeg skulle si da jeg så den stå på gave bordet faktisk Heldigvis fikk den ikke av noen som var gjester i bryllupet, men mora til en veldig god venninne av meg. Det vi fikk var et utrolig stygt servise til skalldyr fra Nille. Det så skikkelig billig ut og var etter min smak helt ubrukelig. Det verste er at det er leit å få gaver man ikke liker. Det var ikke noe byttelapp av noe slag og det var søstra mi som fortalte at hun hadde sett noe liknende i en reklame fra Nille. Jeg fikk byttet det, men kunne ikke få pengene tilbake eller tilgodelapp Så jeg måtte handle for 450,- på Nille. Heldigvis hadde de undertøy til barn der, sokker og fine lys og servietter...
Trampe Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Vi fikk en stor glass-elg vi... og et fiskebestikk formet som torsker. Menmen...man får jo alltid noe man ikke vil like, og det er tanken som teller. Så det blir nok satt innerst i et skap, og ferdig med det
MAcy Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 Fordel med å få ting man ikke liker til bryllup er jo at i de fleste tilfeller kan man bytte det. Men så lenge ønskelista er lang er det jo flest mulig som finner noe der.
tommeline Skrevet 6. september 2006 #12 Skrevet 6. september 2006 Vi fikk stort sett veldig fine ting, bare så det er sagt. Men vi fikk noen dingser til å legge bestikket på. Fine i seg selv, men kommer aldri til å bruke dem. Byttetiden var gått ut, og det hadde vært en del reising i forbindelse med bytting. Så de ligger i skuffen og samler støv.
Gjest Svimle Skrevet 6. september 2006 #13 Skrevet 6. september 2006 Vi fikk to identiske esker med bakeboller, 3 boller i hver eske (fra samme person), hvor det i den ene eska lå en julegavelapp hvor det stod "til "giver", fra fam. XXX". Men bollene var greie nok de, har ett sett her og ett sett i campingvogna. Ellers fikk vi stort sett bare bestikk og servise i seriene vi samler på, og det vi fikk utenom var bare flotte ting!
Gjest Madam Felle Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 Skalldyr servise fra Nille..... ← Forstår ikke helt hvorfor dette skulle være noe å le seg ihjel av? Settet kostet jo tydeligvis 450 kr, og det kan faktisk være giver syns det var fint. Så jeg lurer på hvorfor det var så morsomt? Var det fordi det var fra butikken Nille, for hva er egentlig gale med den butikken? Er det noe alle burde vite, at man ikke skal kjøpe gave fra Nille? For hvem har egentlig bestemt det? Beklager, men jeg bare syns ikke det var så morsomt, men enkelte mennesker tror vel de er så mye bedre bare fordi de tror de velger " de rette" butikkene.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #15 Skrevet 6. september 2006 Forstår ikke helt hvorfor dette skulle være noe å le seg ihjel av? Settet kostet jo tydeligvis 450 kr, og det kan faktisk være giver syns det var fint. Så jeg lurer på hvorfor det var så morsomt? Var det fordi det var fra butikken Nille, for hva er egentlig gale med den butikken? Er det noe alle burde vite, at man ikke skal kjøpe gave fra Nille? For hvem har egentlig bestemt det? Beklager, men jeg bare syns ikke det var så morsomt, men enkelte mennesker tror vel de er så mye bedre bare fordi de tror de velger " de rette" butikkene. ← JA, man burde vite bedre enn å kjøpe noe på Nille til et bryllup. Det er ikke en butikk kjent for kvalitet akkurat. Bryllupsgaver er noe man gir for å feire at noen har lovet hverandre evig troskap, og noe som går istykker etter kort tid er vel ikke symbolsk heldig? Dersom det finnes voksne mennesker der ute som ikke er oppmerksomme på at Nille er en drittbutikk for pyntegjenstander og servise ol (helt ok for engangsgreier og servietter og lys og sånnt altså), så si er det jo sitt om folks evne til å være kvalitetsbeviste! De fleste setter pris på en skikkelig bolle fremfor 10 halvdårlige (så fremt de trenger 10 og ikke har råd/ønsker å bruke mye penger på det). Man gir rett og slett ikke bort ett billigservice til bryllup! Tenk så fine ting man faktisk får for 450! Det handler da ikke om å gi den gaven som tar mest plass på gavebordet? Det blir litt som de jeg kjenner, de ønsket seg noen bestemte japanske kokkekniver (dyre), og fikk et knivsett fra Rema (av den typen skaftet løsner på etter ett år). Det var jo ikke det at de trengte kniver som var grunnlaget for ønsket, men det at de ønsket seg noen bestemte kniver
Saeria Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 Bare litt på siden her: Vi har et knivsett fra Rema og det har holdt i årevis. Til og med en kokkekompis er ganske fornøyd med kvaliteten på de.
Gjest samme som hissig gjest over Skrevet 6. september 2006 #17 Skrevet 6. september 2006 Jaja, det viser jo at kvalitet ikke nødvendigvis henger sammen med pris (og kjøpested) Men jeg står fremdeles inne for det jeg skrev over altså, men så klart kan man finne fine ting både her og der, likens som det selges masse drit på de "finere" butikkene.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 Jaja, det viser jo at kvalitet ikke nødvendigvis henger sammen med pris (og kjøpested) Men jeg står fremdeles inne for det jeg skrev over altså, men så klart kan man finne fine ting både her og der, likens som det selges masse drit på de "finere" butikkene. ← Akkurat, og det er ikke alt som er drit på Nille, selv om du sitter med det inntrykket. At de ikke likte det og syns det var stygt, burde ikke ha noe med butikken å gjøre. Så egentlig forstår jeg ikke hvorfor butikken ble nevnt i det hele tatt, for ingen sier vi fikk det skikkelige stygge bestikket fra glassmagasinet
Trampe Skrevet 6. september 2006 #19 Skrevet 6. september 2006 Vi kjøpte vasene til borddekorasjonene på Nille, og er kjempefornøyde. Jeg hadde ikek blitt sur for å få noe fra Nille, om det var noe jeg syntes var fint eller hadde bruk for. Å få et stygt servise er ikke noe særlig, uansett hvor det kommer fra. Da er det jo serviset det er noe feil med, ikke butikken det er kjøpt i!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #20 Skrevet 6. september 2006 Hvorfor i all verden diskuterer dere gaver fra Nille? Fikk dere ikke med dere bakebollene som giveren hadde fått i julegave???? Helt sjef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå