Gå til innhold

Hvordan får jeg vekk lim etter juletape på vinduet?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Har hatt rød tape på vinduene i jula, og har nettopp fjernet det. Det sitter igjen en del lim. Er det noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan fjerne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker aceton på en bomullsdott. Gnir veldig forsiktig. Det bruker å fjerne alt. Vasker så vinduet som vanlig etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Plasterfjerner. (ja, noe inni hodet mitt sier at denne kanskje inneholder det som foreslås over her, men jeg kan ta toatalt feil.) Men plasterfjerner tar jo "plasterlim" og er også helt utmerket til "tapelim" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har komfyr med keramisk topp(?) har du sikkert en skrape. Uansett burde alle med vinduer ha en slik "vindusskrape". Bare husk å bytte blad ved behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å bruke "rustløser"(5-56, wd40 osv.)det er jo noe som vanligvis finnes i alle hus(i allefall hvis det er en littegran teknisk person i huset)

Det kan være fordel å skrape vekk limrestene etter at du har sprøytet olja på, for filla / tørkepapiret blir rimelig fort fullt av limrester.

vasker etterpå med ajax vindusrens ol.

En måte å ungå problemet er å bruke gladpack på vinduet før du tar på tapen neste år. Da er det bare å rive vekk gladpacken med tape & evt.snø når mann er lei av det.(en bonus med dette er at du kan lage "is-roser i vinduet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...