Gå til innhold

Steve Irwin


Gjest niomi

Anbefalte innlegg

Nå høres jeg sikkert veldig kynisk ut - men han la opp til det selv.

Akkurat som base-hoppere som blir sittende fast (eller dør) i Troll-veggen er fullstendig klar over risikoen.

Men jeg synes synd på kone og barn. Kanskje konen skifter yrke nå, slik at barna i det minste får vokse opp med én forelder?

Endret av niomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha kontroll gir ingen automatisk rett til å springe rundt og irritere slanger og krokodiller.

Å irritere en slange en gang i livet dens gjør nok mer godt enn de få minutter med lit stress, når det fører til de resultatene Irving kunne vise til; i det lange løp.

God underholdning gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Okey.. :klø: ????

Dramatisk dette skjønner jeg når såpass mange velger å skrive i "kondolanseprotokollen her på KG".

Lurer på hvor mange unger som mistet livet i Irak, Afghanistan og Sudan i dag, bare sånn for å heve perspektivet litt her og provosere litt også regner jeg med.... :sad::forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så klart også tragisk, en er jo ikke helt kald heller. Men dette er noe annerledes av, da nettopp disse omtales som "folk i afghanistan" og det er vanskelig å vite om det, sette seg i deres situasjon og hvem de er, og da blir det ikke så "nært" som med en du har sett på tv halve livet sitt og får trøkket nyheten om samme personen opp i ansiktet uansett hvilken side/forum du er på. Da er det mye lettere å bli påvirket. Sier ikke han er mer verdt siden han er kjendis, men det at folk nesten kjenner han gjennom tv, at han var så entusiastisk og gjorde mye ut av seg selv, gjør det lettere å få den følelsen av at noen som har med (tv)livet ditt å gjøre er død.

Noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
Okey.. :klø: ????

Dramatisk dette skjønner jeg når såpass mange velger å skrive i "kondolanseprotokollen her på KG".

Lurer på hvor mange unger som mistet livet i Irak, Afghanistan og Sudan i dag, bare sånn for å heve perspektivet litt her og provosere litt også regner jeg med....  :sad:  :forvirra:

det er en naturlig egenskap hos mennesket å sørge over ting vi har et forhold til.

mange hadde et forhold til Steve Irwin.

Jeg har ikke et forhold til barna i IRak, Afghanistan og Sudan. Hadde de hatt like mye sendetid som Irwin, så hadde jeg nok reagert mer!

Jeg reagerer slik mennesker gjør, for jeg er et menneske.

Sorry, kan ikke klandres. Ikke provosert!! Bare fakta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola
Det er så klart også tragisk, en er jo ikke helt kald heller. Men dette er noe annerledes av, da nettopp disse omtales som "folk i afghanistan" og det er vanskelig å vite om det, sette seg i deres situasjon og hvem de er, og da blir det ikke så "nært" som med en du har sett på tv halve livet sitt og får trøkket nyheten om samme personen opp i ansiktet uansett hvilken side/forum du er på. Da er det mye lettere å bli påvirket. Sier ikke han er mer verdt siden han er kjendis, men det at folk nesten kjenner han gjennom tv, at han var så entusiastisk og gjorde mye ut av seg selv, gjør det lettere å få den følelsen av at noen som har med (tv)livet ditt å gjøre er død.

Noe sånt.

Javel? Da dukker det vel opp en kondolansetråd når SvenO (endelig) legger inn årene også da? Han har vel i høyeste grad vært endel av manges TV og medie-liv de siste 5-6 årene, eller hur?? :klø: :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Da dukker det vel opp en kondolansetråd når SvenO (endelig) legger inn årene også da? Han har vel i høyeste grad vært endel av manges TV og medie-liv de siste 5-6 årene, eller hur??  :klø:  :sjokkert:

Her møter du veggen. Jeg er ikke medlem av anti-svenno-gjengen :-) Liker fyren, jeg og synes det var trist at han fikk kreft.

Endret: glemte å få med det at en trenger ikke nødvendigvis like noen man har sett på tv mye. Jeg har sett vår gode venn og kompis bin laden på tv utallige ganger, emn jeg vil si det er en stor forskjell på han og Irwin.

Kverulant!

Endret av Slaskepott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Javel? Da dukker det vel opp en kondolansetråd når SvenO (endelig) legger inn årene også da? Han har vel i høyeste grad vært endel av manges TV og medie-liv de siste 5-6 årene, eller hur??  :klø:  :sjokkert:

man føler sympati for sympatiske mennesker.

ikke for usympatiske mennesker som skor seg på sin datters berømthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det!

Var litt av vitsen også. :forvirret:

Og hva var poenget med å kverulere i en tråd som ble lagt opp til å være en "farvel og takk for alt" tråd ? Syns enkelte kunne spart seg kommentarene og negative innspill og heller lagt dem i en egen tråd - smålig å komme med kritikk eller lage diskusjoner av at noen har en for tidlig død og etterlater seg familie uansett årsak.. Spesielt siden dette var en fin tråd...

Så jeg oppfordrer moderering her og ønsker tråden delt - de for og mot kondolanser...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- smålig å komme med kritikk eller lage diskusjoner av at noen har en for tidlig død og etterlater seg familie uansett årsak..

Enig! Utrolig ubetimelig og usmakelig!

Men har brukeren lyst til å danne bilde av seg selv som en usympatisk kødd, så er det jo bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i avisene at tapen med dødsøyeblikket skal ødelegges - heldigvis. Men det spørs om de greier å holde den unna internett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan stille seg opp i rekken av beundrere av hans engasjement for dyr og miljø.

Dog føyer jeg meg også inn i rekken av de som syntes han var totalt idiotisk når han mer eller mindre provoserte og irriterte ville dyr på dne måten han gjorde; uavhengig av hvor mye kontroll han hevdet å ha. Å ha kontroll gir ingen automatisk rett til å springe rundt og irritere slanger og krokodiller.

Tragisk død? uten tvil.

Milo

e egentli nokså enig... men meiningane va goe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. :klø: ????

Dramatisk dette skjønner jeg når såpass mange velger å skrive i "kondolanseprotokollen her på KG".

Lurer på hvor mange unger som mistet livet i Irak, Afghanistan og Sudan i dag, bare sånn for å heve perspektivet litt her og provosere litt også regner jeg med....  :sad:  :forvirra:

Hvorfor er det alltid noen som må sammenligne?

Hvorfor er det mer tragisk at han dør enn hundretusener av barn i Langtvekkistan?

Hvorfor klager de fattige i Norge, når det bor enda fattigere folk i Bortivekko?

osv osv....

Irwin gjordr mye bra, han syntes, han hadde en stor personlighet og folk hadde ham i stua flere ganger i uka via tv-skjermen - ikke så merkelig at man får et nærere forhold til ham enn en anonym menneskemasse på Dagsrevyen, eller hva?

Noen MÅ bare sammenligne og finne noe som tross alt er verre... :roll:

Og det å sørge over Irwins død betyr ikke at man IKKE også sørger over alle barna som dør i kriger og av sult her og der. (Men skulle man laget tråder over dem også, måtte man hatt et eget forum bare til det formålet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. :klø: ????

Dramatisk dette skjønner jeg når såpass mange velger å skrive i "kondolanseprotokollen her på KG".

Lurer på hvor mange unger som mistet livet i Irak, Afghanistan og Sudan i dag, bare sånn for å heve perspektivet litt her og provosere litt også regner jeg med....  :sad:  :forvirra:

Hadde jeg skulle skrevet om hver bidige unge som ble drept i Afghanistan hver dag hadde jeg vel blitt utestengt for spam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola
Enig! Utrolig ubetimelig og usmakelig!

Men har brukeren lyst til å danne bilde av seg selv som en usympatisk kødd, så er det jo bare å kjøre på.

Regner med den var myntet på meg...............?

I følge overskriften på forumet står det >Kvinnguiden Forum >Diskusjoner> Aktuelle saker her.

Trodde diskusjon skulle/burde få frem ulike meninger jeg.........

*leter etter tråder hvor absolutt alle er enige* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...