Gjest hj Skrevet 23. september 2006 #61 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg jobber sammen med somaliere. De lever et liv som deg og meg. Kjører barn i barnehagen, handler på vei hjem, lager middag og ser på TV om kveldene....... -Ikke alle henger på gatehjørnet. Men, for å svar på spørsmålet, jeg er redd for GJENGER, uansett om de kommer fra Somalia eller Norge. (og de eneste jeg har blitt "antastet" av var en norsk jentegjeng som syntes det var moro å kaste snøball med stein på en sliten dame med handleposer.....sukk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest squeeky Skrevet 29. september 2006 #62 Del Skrevet 29. september 2006 To av mine venninner har blitt forsøkt voldtatt av somaliere(forskjellige steder og tidsrom)....de virker veldig hyggelige først til de får litt tillit og så "PANG" klikker de.... Jeg er ikke redd noen spesielle "raser"..tar forhåndsregler uansett farge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 1. oktober 2006 #63 Del Skrevet 1. oktober 2006 Schengen-samarbeidet setter kanskje visse skranker, gjør det ikke? ← Ingen av de store problemlandene knyttet til innvandring er med i Schengen. Den innvandringen som representerer det største problemet for Norge representerer også et problem for hele Schengen-området som sådan. Dette er ikke spesielt norsk problem. Det er et europeisk problem. Dessuten er jo du EU-motstander, er du ikke? Tilhører ikke du relativt sterke politiske krefter som ønsker at Norge skal melde seg ut av alt som har med EU/EØS å gjøre? Og kom ikke trekkende med Japan her, Japan har store problemer med illegal innvandring og er i seg selv et avskrekkende eksempel på feilslått innvandringspolitikk (selv om du muligens synes det er sjarmerende at 17 år gamle elever i videregående skole ikke får delta i den nasjonale Baseball-turneringen fordi de er så uheldige å ha koreanske besteforeldre). ← Alle rike land av en viss størrelse har store problemer med illegal innvandring. Men Japan tar ikke, i motsetning til germanske land, inn innvandrere. Derfor er Japan fortsatt et homogent land. Og nettopp av den grunn har de fint lite av de problemene som er knyttet til innvandring. En håndfull koreanere som ikke får spille i den nasjonale baseballigaen er en uvesenlighet sammenlignet med problemene som tårner seg opp i land som Frankrike. Norge skulle gjort som Japan, og aldri tatt inn innvandrere. Island og Finland er land som heller ikke har hevet seg på innvandringsbølgen. Hva er det som hadde vært så fryktelig galt med Norge førte den samme innvandringspolitikken som Island og Finland? Hva slags politikk fører Saudi-Arabia? Ikke sånn rent generelt, for jeg forstår at ingen innvandrer med vettet i behold prøver å kjøpe seg opphold i et land der kvinner ikke kan kjøre bil, men rent spesifikt overfor filippinske hushjelper? ← For å si det på denne måten. Hadde et politisk parti i den vestlige verden hatt på programmet den samme innvandringspolitikken som Saudi-Arbia, hadde det blitt et sirkus uten like i det vestlige mediebilde og den vestlige politiske dagsorden. Med alt fra voldelige demonstrasjoner med Blitzere til politiske krav om partiforbud fra SV’ere. Men så lenge det er ikke-germanere som bedriver dette holder alle blitzerne og SV’erne kjeft. Det er ikke det at ikke Saudi-Arabia ikke har innvandrere. De har en masse innvandrere, men de er der bare som fremmedarbeidere på kontrakt. Etter endt kontrakt blir de sendt ut av landet. De oppnår aldri saudiarabisk statsborgerskap og har ingen tilgang på de sosiale rettiger som gis saudiarabiske borgere av den saudiarabiske stat. Dette er en innvandringspolitikk som gir saudiarabiske borgere en kjøpekraft som er mye høyere enn det deres BNP per innbygger skulle tilsi. Hushjelp er for eksempel et luksusgode som de fleste germanere bare kan se langt etter, spesielt i det nokså egalitære Skandinavia. Samtidig finnes det knapt nok en saudiarabisk husholdning som ikke har hushjelp. Og mens det i germanske land er fullt av arabiske innvandrere fra mindre heldig stilte arabiske stater enn Saudi-Arabia, holder Saudi-Arabia sine dører stengt også for sine arabiske brødre så fremt de ikke er der for å jobbe. Så da kan man jo saktens spørre seg hvorfor germanerne i det hele tatt skal ta i mot arabere, når steinrike arabiske oljestater ikke har løftet en finger for å hjelpe sine egne? Og ang godt dokumenterte og vel formulerte argumenter mot innvandring... Det kunne jo være dine egne argumenter du sikter til, men jo, jeg er enig i at innvandring ikke er problemfritt. ← Ja, mine argumenter er slett ikke så dumme. De er faktisk ganske vanskelig å stå i mot. Men så baserer jeg meg også på folk som Ottar Brox og Timothy M. Savage blant annet. Nå er det jo også ganske lenge siden vi hadde fri innvandring til Norge. Du er klar over det, vil jeg anta?? ← Jeg antar du er klar over at den fremmedetniske/fremmedkulturelle befolkningens antall har hatt en eksplosiv utvikling siden den famøse ”innvandringsstoppen” ble vedtatt for tretti år siden? Men fordelene er antagelig like veldokumenterte. ← Det er ganske morsomt å observere at det du kaller veldokumenterte fordeler er nettopp det Ottar Brox utpeker som negative konsekvenser ved innvandringen. Hva med å ta en taxi en kveld i Helsinki? Hva med å ta en tur på et handlesenter i Finland og se hvem som vasker der ved stengetid? Dessuten bør du nok innse at folk flest, uavhengig av etnisk opprinnelse, er ganske konservative. Det multikulturelle paradiset eksisterer bare i hodene på middelklassedrømmere (du vet, typen som forakter sydenfarere og drar på fottur i de nepalske fjellene). I virkelighetens multikultiverden trekker folk seg sammen med sine egne, og danner parallelle samfunn. Også kalt gettoer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #64 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #65 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ja, jeg er litt redd for de somalianske mennene. Ikke kvinnfolka, de bare skravler så innmari høyt! Men mennene er så hissige av seg, og liker ikke at de norske jentene er så frigjorte. Dessuten synes jeg de har en uhøflig kultur, hvor de ikke sier hverken "takk" eller "hei". Lurer på hvorfor?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gojenta Skrevet 1. oktober 2006 #66 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det har seg sånn at man ofte er redd for det ukjente. Somaliere er nok ikke "farligere" enn andre, men deres saker blir ofte blåst opp i media på en annen måte. Har selv tilbrakt flere måneder i afrika, uten å føle meg truet på noen måte. Litt oppmerksomhet ble det jo, men bare tenk hvor eksotiske vi er for dem!!! Kanskje du skal prøve å lære litt mer om deres kultur, og være litt mer åpen. Ta selvfølgelig dine forholdsregler når du går alene i byen om kvelden, men husk at vold skjer blandt hvite også!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #67 Del Skrevet 2. oktober 2006 Endelig har vi en som har skjønt mer enn de fleste her. Denne politisk korrektheten og forstå-seg-i-hjel-på-muslimer-holdningen kommer til å kjøre Norge i grøfta. Kan ikke disse gærningene følge vårt lands lover og regler har de ingenting her å gjøre. Og Krekar idioten må ut NÅ, med en gang! Makan til evneveik regjering som totalt mangler ryggrad skal man lete lenge etter. Nei, stem Frp og få stengt grensene! ← Krekar er ikke somalier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #68 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ja, jeg er litt redd for de somalianske mennene. Ikke kvinnfolka, de bare skravler så innmari høyt! Men mennene er så hissige av seg, og liker ikke at de norske jentene er så frigjorte. Dessuten synes jeg de har en uhøflig kultur, hvor de ikke sier hverken "takk" eller "hei". Lurer på hvorfor?? ← Jeg er redd kvinnene også. Noen av dem i allefall. De som ser på meg sånn :blaaveis: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #69 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det har seg sånn at man ofte er redd for det ukjente. Somaliere er nok ikke "farligere" enn andre, men deres saker blir ofte blåst opp i media på en annen måte. Har selv tilbrakt flere måneder i afrika, uten å føle meg truet på noen måte. Litt oppmerksomhet ble det jo, men bare tenk hvor eksotiske vi er for dem!!! Kanskje du skal prøve å lære litt mer om deres kultur, og være litt mer åpen. Ta selvfølgelig dine forholdsregler når du går alene i byen om kvelden, men husk at vold skjer blandt hvite også!!!!! ← Hvorfor er jeg ikke da redd Pakistanere f.eks? Altså. Somaliere kommer i fra et så totalt forskjellig styre og land enn hva de kommer til (Norge b.l.a) så det er dømt til å mislykkes. De vil ikke integreres, og noen ganger lurer jeg på om de klarer det? Jeg tror mye av min redsel bunner i at så veldig mange somaliere nesten ikke kan Norsk. Ikke rart man blir skeptisk til en som kanskje har bodd her i 10 år og som så vidt kan si hei og hå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 2. oktober 2006 #70 Del Skrevet 2. oktober 2006 I min jobb så legger jeg merke til at jeg personlig inntar forskjellige forventninger til forskjellige mennesker jeg møter i konflikt. Man kan si at man ikke liker det og sånn, men jeg må innrømme at det er slik. Og det må egentlig være slik. Det er en vid forskjell til hvordan en marokkaner og en somalier ter seg når de havner i slosskamp eller blir hevet ut av en uteplass av andre grunner. Jeg hater å generalisere, men jeg opplever nok oftere at somaliere er mer voldelig og mer aggresive enn andre afrikanere. Nå skal jeg ikke bre alle under en kam, dette kan soleklart være en tilfeldighet av feks at det er kun en fast omgangskrets som går på de plassene jeg jobber. Men jeg tar alikevel sterke forholdsregler. To ganger i år har jeg blitt angrepet med kniv av somaliske menn. Tolv ganger har jeg blitt forsøkt fysisk angrepet av somaliere. En tyve-tjuefem ganger har jeg blitt truet av somaliere. Det er rett og slett en lite hyggelig overrepresentering. Med tanke på hva de har opplevd i hjemlandet og hvordan de er vant med å takle disse situasjonene, så er det ikke alltid like hyggelig. Jeg har stor respekt for dem og deres potensielle handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #71 Del Skrevet 2. oktober 2006 Redd dem er jeg ikke, men jeg liker dem ikke, kommer aldri til å like dem. Jeg syns de kan pelle seg nedover igjen. Joda, de kan være hyggelige og koselige og omgjengelige, men det varer bare til du har gitt dem øyekontakt; da har du plutselig invitert dem på en privat hyrdestund virker det som om de tror. Pakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 8. oktober 2006 #72 Del Skrevet 8. oktober 2006 I min jobb så legger jeg merke til at jeg personlig inntar forskjellige forventninger til forskjellige mennesker jeg møter i konflikt. Man kan si at man ikke liker det og sånn, men jeg må innrømme at det er slik. Og det må egentlig være slik. Det er en vid forskjell til hvordan en marokkaner og en somalier ter seg når de havner i slosskamp eller blir hevet ut av en uteplass av andre grunner. Jeg hater å generalisere, men jeg opplever nok oftere at somaliere er mer voldelig og mer aggresive enn andre afrikanere. Nå skal jeg ikke bre alle under en kam, dette kan soleklart være en tilfeldighet av feks at det er kun en fast omgangskrets som går på de plassene jeg jobber. Men jeg tar alikevel sterke forholdsregler. To ganger i år har jeg blitt angrepet med kniv av somaliske menn. Tolv ganger har jeg blitt forsøkt fysisk angrepet av somaliere. En tyve-tjuefem ganger har jeg blitt truet av somaliere. Det er rett og slett en lite hyggelig overrepresentering. Med tanke på hva de har opplevd i hjemlandet og hvordan de er vant med å takle disse situasjonene, så er det ikke alltid like hyggelig. Jeg har stor respekt for dem og deres potensielle handlinger. ← MoskvaMorten Du har en intelligens som langt overgår det den vanlige innvandringstilhenger vil være villig til å innrømme deg. Men jeg vil ikke være den som forteller deg hva du skal bruke det til. Jeg bare håper på at du vil bruke gaven din til å sette innvandringstilhengerne på plass. Gudene skal vite at det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. oktober 2006 #73 Del Skrevet 8. oktober 2006 Statistisk sett har vi mye større grunn til å være redd for menn fra Vennesla, og ikke minst menn på 35 fra Songdalen. I den grad jeg er "redd" for noe eller noen, vil det først og fremst være at jeg er redd for dem som er redd for noe eller noen de knapt har sett eller møtt. Ingen av de somalierne jeg har truffet har vært tilnærmelsesvis like tiltaksløse, ordrike og negative som f.eks. oralmitraljøsen og fremmedskjellsordkonstruktøren Bønna, men det betyr uansett ikke at jeg er redd for sosialistrasister fra Oslo Nordøst. De har tross alt trygden sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 8. oktober 2006 #74 Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Tror jeg er mer redd for nordafrikanere jeg... arabere. Men det har jo sine naturlige, personlige forklaringer. Iman er fra Somalia, henne hadde jeg ikke vært redd hvis jeg hadde møtt henne på gata.... Neida, det er rett og slett forskjell på folk, uansett hvor de kommer fra. Det finnes norske drittsekker også, jeg er ikke redd nordmenn av den grunn. Sånn generelt, selv om det finnes nordmenn jeg helst ikke vil møte en mørk kveld heller. Ellers, når det kommer til innvandringspolitikken her i landet så er den ikke helt patent, det ser vi jo. Vi tar i mot flere enn vi har kapasitet til. De kommer så fort og i så store mengder at integreringen blir et problem. Gettofiseringen er vel integreringens største hinder, eller hva? Men kan den unngås? Neppe. Se på USA - hvor lenge har de hatt de sorte - som de selv var og hentet i Afrika i sin tid - de er i forholdsvis stor grad fremdeles ikke integrert. Ghettoene eksisterer fremdeles, og kriminaliteten er ettersom jeg har forstått stor. Kanskje jeg tar feil, men det er i hvert fall inntrykket jeg sitter med gjennom media. Der borte blir heller ikke imigranter sydd puter under armene på i samme grad, om i det hele tatt, som de gjør her i landet. Denne putesyingen fra myndighetene sin side vil jeg påstå har en stor del av skylda for fremmedhatet vårt også. Og det er ER en kjennsgjerning at i enkelte innvandrermiljøer ler de av nordmenn for vår naivitet og snillisme. Jeg husker forøvrig en vits Jerry Seinfeld kom med for noen år tilbake: Hva skjer hvis man slipper en atombombe i Pakistan? Ingen ting, alle pakistanerne er i Norge. Så det er antakelig fler som ler av oss. Endret 8. oktober 2006 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffomann Skrevet 8. oktober 2006 #75 Del Skrevet 8. oktober 2006 Vet ikke om den kom opprinnelig fra Seinfeld, men tror vitsen var mer slik: - Hva skjer om man slipper en atombombe over halve Pakistan? - Ingen ting, halvparten bor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 8. oktober 2006 #76 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja, ja - det er mulig. Poenget var altså at man ler av oss i det store utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffomann Skrevet 8. oktober 2006 #77 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja, ja - det er mulig. Poenget var altså at man ler av oss i det store utlandet. ← Akkurat det er jeg ikke så sikker på. For de fleste er fortsatt Norge hovedstaden i Sverige. Dessuten er vel uttrykk som "little China, "little Pakistan" mer utbredt i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 8. oktober 2006 #78 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg tror det der med at Norge er hovedstaden i Sverige har endret seg litt de senere årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 8. oktober 2006 #79 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg blir ikke redd av folkegrupper m.m Jeg blir ikke redd av somaliere eller mørkhudede, latinos, kinesere, gothere, selvskadere. Det blir feil, det er på en måte å forhåndsdømme. Du er redd en somalier fordi du har sett i nyhentene eller på gata om en galning. Det går på personer, jeg kan ikke si jeg er redd noen nå. Men hadde jeg det hadde jeg vært redd personen ikke "gruppen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #80 Del Skrevet 8. oktober 2006 jeg går ikke rundt å er redd utlendinger, jeg har sex med dem istede, og blir sånn nesten gravid med dem. ja, jeg er vel ei lita hore.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå