miow Skrevet 8. oktober 2006 #81 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg er ikke redd folkegrupper, jeg kan bli redd enkeltpersoner. Om noen av disse har vært fra Somalia aner jeg ikke, men det er vel statistisk sett mulig. Har bodd ved asylmottak i flere år. Synes forresten enkelte her sporer kraftig av ved å ramse opp alt de finner "galt" med Somaliere. Hjelpe meg. Fælt så mye dere vet, altså!
Gjest glamourgirl Skrevet 9. oktober 2006 #82 Skrevet 9. oktober 2006 For to år siden hadde jeg en opplevelse med en mann fra Somalia. Han knivstakk flere på en trikk jeg var på, drepte en, og angrep også meg. Enda, to år senere, merker jeg at jeg kan bli redd hvis menn av somalisk utseende leter i lommene på trikken, om enn bare etter et flexikort. Og jeg hater det! Jeg har reist masse i Afrikanske land, jeg har venner fra mange ulike kulturer og bakgrunner. Også skal jeg være redd for en hel gruppe mennesker pga noe en psykisk syk mann gjorde? Vi kan ikke være sånn, vi burde ikke være sånn. Og jeg er det heldigvis mindre og mindre. Vi må passe oss for å skjære alle over en kam. Det finnes råtne egg i alle land og kulturer, og vi kan ikke dømme alle for noe noen få har gjort.
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #83 Skrevet 10. oktober 2006 jeg går ikke rundt å er redd utlendinger, jeg har sex med dem istede, og blir sånn nesten gravid med dem. ja, jeg er vel ei lita hore.... ← Oi da. Nais, nais.
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #84 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) For to år siden hadde jeg en opplevelse med en mann fra Somalia. Han knivstakk flere på en trikk jeg var på, drepte en, og angrep også meg. Enda, to år senere, merker jeg at jeg kan bli redd hvis menn av somalisk utseende leter i lommene på trikken, om enn bare etter et flexikort. Og jeg hater det! Jeg har reist masse i Afrikanske land, jeg har venner fra mange ulike kulturer og bakgrunner. Også skal jeg være redd for en hel gruppe mennesker pga noe en psykisk syk mann gjorde? Vi kan ikke være sånn, vi burde ikke være sånn. Og jeg er det heldigvis mindre og mindre. Vi må passe oss for å skjære alle over en kam. Det finnes råtne egg i alle land og kulturer, og vi kan ikke dømme alle for noe noen få har gjort. ← Kan du ikke være tilbøylig til å mene å tro at det finnes flere råttne egg i et land enn i et annet? Frittgående egg er jo de beste. Endret 10. oktober 2006 av Snasen C
Ernst Skrevet 11. oktober 2006 #85 Skrevet 11. oktober 2006 Ingen av de somalierne jeg har truffet har vært tilnærmelsesvis like tiltaksløse, ordrike og negative som f.eks. oralmitraljøsen og fremmedskjellsordkonstruktøren Bønna ← På den annen side er det neppe noen av disse somalierne som er like naive og virkelighetsfjerne som sjefsfornekteren og klovnen Alf Kaida – som åpenbart har et aksepteringsproblem med sin egen utilstrekkelighet og påfølgende trygdestatus.
Gjest Alf Kaida Skrevet 11. oktober 2006 #86 Skrevet 11. oktober 2006 Det var nok godt for deg å få blåst ut litt i denne tråden, også!
miow Skrevet 11. oktober 2006 #87 Skrevet 11. oktober 2006 Kan du ikke være tilbøylig til å mene å tro at det finnes flere råttne egg i et land enn i et annet? Frittgående egg er jo de beste. ← Hva er det egentlig du prøver å oppnå her? Lurte du ikke på andres meninger? Synes du prøver å overbevise alle om at du har rett jeg, men mulig jeg misforstår... Kom heller ikke og kall meg "alt for politisk korrekt og blablabla" for tro meg, det er jeg IKKE Bare lurer litt på formålet med tråden jeg.
Gjest glamourgirl Skrevet 11. oktober 2006 #88 Skrevet 11. oktober 2006 Enig med Miow her.... Jeg skriver faktisk at på tross av at jeg har hatt en uheldig opplevelse med en (1) somalier, så har jeg ingen grunn til å se være redd for eller ha i mot et helt land/folkeslag! Og jeg tror faktisk jeg har litt mere belegg for å uttale meg en det du har akkurat i denne sammenhengen.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #89 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg skjelver i buksene hver gang jeg ser en somalier.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #90 Skrevet 31. oktober 2006 Er enig med Miow jeg. Hva er poenget med denne tråden? Å overbevise oss om hvor farlige disse folka er? Hudfarge, religion, klesstil, hårfarge.. u name it. Det er ikke slikt som avgjør om en person er farlig. Å bedømme folk utifra utsendet er noe som bør være avlært på barnehagestadiet. Tror det er en del her som må komme seg vekk fra VG og tv'n og ut i det virkelig liv...
Snasen Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #91 Skrevet 31. oktober 2006 Hva er det egentlig du prøver å oppnå her? Lurte du ikke på andres meninger? Synes du prøver å overbevise alle om at du har rett jeg, men mulig jeg misforstår... Kom heller ikke og kall meg "alt for politisk korrekt og blablabla" for tro meg, det er jeg IKKE Bare lurer litt på formålet med tråden jeg. ← Jeg trengte å få det ut. At jeg er redd somaliere!! Men noe annet da vel.
Snasen Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #92 Skrevet 31. oktober 2006 Enig med Miow her.... Jeg skriver faktisk at på tross av at jeg har hatt en uheldig opplevelse med en (1) somalier, så har jeg ingen grunn til å se være redd for eller ha i mot et helt land/folkeslag! Og jeg tror faktisk jeg har litt mere belegg for å uttale meg en det du har akkurat i denne sammenhengen. ← Ikke bare en snuppa, her er det snakk om flere. Og tenk på alle de gærne somalierne man leser om da. Hvor mye mere belegg da?
Snasen Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #93 Skrevet 31. oktober 2006 Er enig med Miow jeg. Hva er poenget med denne tråden? Å overbevise oss om hvor farlige disse folka er? Hudfarge, religion, klesstil, hårfarge.. u name it. Det er ikke slikt som avgjør om en person er farlig. Å bedømme folk utifra utsendet er noe som bør være avlært på barnehagestadiet. Tror det er en del her som må komme seg vekk fra VG og tv'n og ut i det virkelig liv... ← Herregud. Slank deg.
miow Skrevet 31. oktober 2006 #94 Skrevet 31. oktober 2006 Herregud. Slank deg. ← frøken dritseriøs, skjønner jeg. Sjarmerende.
Christiane Skrevet 1. november 2006 #95 Skrevet 1. november 2006 Er enig med Miow jeg. Hva er poenget med denne tråden? Å overbevise oss om hvor farlige disse folka er? Hudfarge, religion, klesstil, hårfarge.. u name it. Det er ikke slikt som avgjør om en person er farlig. Å bedømme folk utifra utsendet er noe som bør være avlært på barnehagestadiet. Tror det er en del her som må komme seg vekk fra VG og tv'n og ut i det virkelig liv... ← Likevel er det ikke til å stikke under en stol (selv om man gjerne vil) at noen grupper er mer kriminelle enn andre. En av disse gruppene er faktisk somalierne.
Gjest Borghild Skrevet 5. november 2006 #97 Skrevet 5. november 2006 Jeg er LIVREDD dem! Skjelver i buksene bare jeg ser en. Men er blitt mindre redd nå etter at jeg fikk egen livvakt. (pitbull som bæret navnet Pitbull-Terje)
Gjest Kaya83 Skrevet 10. november 2006 #98 Skrevet 10. november 2006 Uff.. Med sånne kulturforskjeller burde vi heller bygd opp asylmottak i landet de kommer fra.. Ikke er de særlig pene heller, men det er jo en helt annen sak..
Gjest Kaya83 Skrevet 10. november 2006 #99 Skrevet 10. november 2006 De kan jo søke asyl der vel, og så kan vi utdanne en somalisk psykolog som kan bo der sammen med dem og hjelpe dem vel.. Ganske økonomisk og så slipper vi å være redde for dem vel.. At ingen har tenkt på det før altså.. Nå var du flink, Kaya
Snasen Skrevet 10. november 2006 Forfatter #100 Skrevet 10. november 2006 Likevel er det ikke til å stikke under en stol (selv om man gjerne vil) at noen grupper er mer kriminelle enn andre. En av disse gruppene er faktisk somalierne. ← Og der er Christiane inne på noe jeg er inne på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå