punktom Skrevet 8. september 2006 #41 Skrevet 8. september 2006 Men ja, i en tid hvor vi lever med engelsk tale rundt oss i alle medier, synes jeg det er litt rart at folk ikke snapper opp engelske ord og uttale litt bedre. Men det har kanskje med dårlig språkøre å gjøre.. ← Eller at man heller velger å bruke tid på jobb, framfor hjernedøde tv-serier?
Gjest Vilja :-) Skrevet 8. september 2006 #42 Skrevet 8. september 2006 Eller at man heller velger å bruke tid på jobb, framfor hjernedøde tv-serier? ← Eller ser/hører på BBC? Medier kan være så mangt, ikke nødv. hjernedødt alt som foregår der.
Gjest rosaly Skrevet 8. september 2006 #43 Skrevet 8. september 2006 Det er jo storartet at litt av mine dekk-penger går til fattige og syke barn. Kjøpte sommerdekk hos Sharif og skal kjøpe vinterdekk der også. (og nei, jeg er hverken islekt eller jobber der.)
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #44 Skrevet 8. september 2006 Eller at man heller velger å bruke tid på jobb, framfor hjernedøde tv-serier? ← Dette var hvertfall en hjernedød kommentar. Det finnes da også mange bra, interessante TV-program som man kan lære om mangt av (til og med amerikanske sit coms!)
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. september 2006 #45 Skrevet 8. september 2006 Glem min kritikk av å være surmaget. Jeg sabler gjerne ned Marianne Aulie. Skal ikke si at hun ikke lager kunst, selv om den ikke er min smak. Har BARE med kunst å gjøre og ikke med markedsføring i det hele tatt at hun viser fram den søte rompa si. Nice try.
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #46 Skrevet 8. september 2006 Glem min kritikk av å være surmaget. Jeg sabler gjerne ned Marianne Aulie. Skal ikke si at hun ikke lager kunst, selv om den ikke er min smak. Har BARE med kunst å gjøre og ikke med markedsføring i det hele tatt at hun viser fram den søte rompa si. Nice try. ← Vet du, jeg vil også sable! For går det an å bli litt mer selvopptatt? Hun avbrøt konstant Aksel H for å snakke om sitt yndlingsprojekt: Seg selv. Så utrolig, provoserende utstudert, irriterende og uinteresant dame!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. september 2006 #47 Skrevet 8. september 2006 Så utrolig, provoserende utstudert, irriterende og uinteresant dame! ← Enig. Men det er jo faktisk interessant å se slike personer, særlig i samspill med andre. Gjestene skal jo være en miks av litt av hvert for å lage en spennende blanding. Fikk ikke med meg alt i kveld siden vi hadde besøk og jeg var litt til og fra, men var det ikke et ganske ok knippe gjester?
Gjest Hilde79 Skrevet 8. september 2006 #48 Skrevet 8. september 2006 Syns nå ikke de gjestene var skilte seg så veldig ut i forhold hvem som har vært der tidligere. Og i steden for å fjase rundt penge-bidraget er det vel bedre å verdsette det.....? Herregud
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #49 Skrevet 8. september 2006 Enig. Men det er jo faktisk interessant å se slike personer, særlig i samspill med andre. Gjestene skal jo være en miks av litt av hvert for å lage en spennende blanding. Fikk ikke med meg alt i kveld siden vi hadde besøk og jeg var litt til og fra, men var det ikke et ganske ok knippe gjester? ← Jo, absolutt ikke verst! Aksel Hennie var interessant - han snakket om hevn, hevntanker og hevngjerninger. Syns han hadde mye bra å si, selv om nevnte dame konstant avbrøt han for å relatere samtalen til seg selv. Så var det hun som vant Fredsprisen i 2004 (husker ikke navnet, men du vet, hun som planter trær). Hun snakket bla.a. om hva det gjør med livet når man vinner en slik pris. (greit å skrive seg bak øret så man er forberedt, sånn just in case ) Neida, men hun sa at "pluttselig tror alle at jeg har svaret på alt mulig". Så var det selvfølgelig om Høstutstillingen, litt debatt ("Hva er kunst?") (var litt til og fra selv, egentlig).
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. september 2006 #50 Skrevet 8. september 2006 Rigoberta Menchu heter hun. Misset henne, jeg. Liker kunstdebatt.
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #51 Skrevet 8. september 2006 Rigoberta Menchu heter hun. Misset henne, jeg. Liker kunstdebatt. ← Det er det hun heter ja! Kunstdebatt er spennende. Men på en måte et ganske håpløst prosjekt. De diskuterte f.eks instalasjonen (Høstutstillingen) med en hel masse termoser på et campingbord. Den ene kunstviteren (pluss Marianne Auli) mente at det var bare tull (M.A. mente at det ga henne mer "kunstopplevelse" å se en bra butikkdekorasjon i en kjøkken-redskap-butikk). Mens den svenske kunstkjenneren (fikk ikke med meg navnene) ble provosert av dette og kalte dem populistiske. (Jeg er enig med han. )
tuji Skrevet 9. september 2006 #52 Skrevet 9. september 2006 Jenter...hun heter aldeles ikke Rigoberta Menchu! Det var Wangari ett-eller-annet. Rigoberta vant prisen for mange år siden, og er søramerikaner. Jeg synes gårsdagens program var ganske kjedelig. Marianne Aulie satt og rakket ned på andres kunst - men det hun gjør er selvfølgelig skikkelig bra kunst. Yeah right.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #53 Skrevet 9. september 2006 Stakkars Marianne Aulie, noe så patetisk.... Fredsprisvinneren heter Wangari Maathai. Jeg synes Skavlan (UTEN D!) var kjedelig i går! (Det var faktisk så pass kjedelig at det ikke gjorde noe at svigermor ringte og plapret i vei en halvtimes tid )
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #54 Skrevet 9. september 2006 Vet du, jeg vil også sable! For går det an å bli litt mer selvopptatt? Hun avbrøt konstant Aksel H for å snakke om sitt yndlingsprojekt: Seg selv. Så utrolig, provoserende utstudert, irriterende og uinteresant dame! ← heeeeelt enig!!! Den dama var virkelig irriterende!! Og den rompa var ikke noe søtere en rompa til svigermor. *finner frem sabelen*
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #55 Skrevet 9. september 2006 Ja, hun der kunstnerdama var skikkelig besserwisser...!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 9. september 2006 #58 Skrevet 9. september 2006 Rigoberta Menchu heter hun. ← Ooops - beklager! Fylla har skylda... heeeeelt enig!!! Den dama var virkelig irriterende!! Og den rompa var ikke noe søtere en rompa til svigermor. *finner frem sabelen* ← Rompa var søt den, men vi er jo mange som har søte romper ut at vi stikker dem ut og opp og fram i Aftenposten på lørdager.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #59 Skrevet 9. september 2006 Synes ikke Aksel Hennie var så veldig spennende heller jeg da, bare masse selvfølgeligheter, men han fikk mye "spalteplass" av sin kompis Skavlan da selvsagt. Regner med de fester litt sammen på fritida, og da får man vist lov til å sitte å kvasi-filosofere om det meste. Nei uff, Skavlan er ett tragisk program. Og hva er denne fasinasjonen for dyr, hele tiden? Oftere og oftere har de b esøk av forskjellige mer eller mindre interessante dyr i studio, og Skavlan kan stille slike idiotiske spørsmål som: Har den tenner? Ja ja, nok en gang gikk alle de interessante samtaqlene i vasken, og alt ble bare pjatt om trivialiteter. Når det er sagt, jeg har etter hvert gått enda mer lei av ett annet konsept i gullrekka, nemelig Beat for beat. Det er grenser for hvor mange ganger man ønsker å høre mer eller mindre dyktige sangere synge "The voice" og gamle viser av Prøysen. For ikke å snakke om Ivar Dyrhaug himself, mannen blir jo bare yngre og yngre for hver sesong...Og så er jo programmet alt for langtekkelig. En halv time hadde holdt i massevis.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #60 Skrevet 9. september 2006 Gårdsdagens Skavland var kjedelig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå